Borstverkleining 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 12:14

Vervelende klachten jellesytske en Jorinda.
Heb er nog nooit van gehoord .
Bij mij is alles prima verlopen . En mooi hersteld .

Flowq

Re: Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 12:52

Ik ben vandaag voor het eerst bij de PC geweest en ik was verbaasd hoe snel ik klaar was. Met 15 minuten stond ik weer buiten.

Foto's gemaakt en nu afwachten of het wordt goedgekeurd.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 14:10

Probeer het hier even, had al in een ander topic gevraagd, maar die leeft niet echt meer geloof ik...

Oke, meld me toch maar weer terug in het topic... In de hoop dat het nu ook echt gaat lukken. Wil iig op aanraden van iemand hier uit het topic met straight away ook gaan werken.

Citaat:
Maargoed, dinsdag bij de PC geweest.
En mijn streeefgewicht is 67.
Ik ben 1.66, en weeg 86.9 kg.
Betekend dat ik 25 kilo moet afwillen, wil namelijk iets onder mijn streefgewicht gaan zitten.

Net 4 volkoren krackers op met ham, vanavond rode kool met 1 gekookt aardappeltje.

Probeer zoveel mogelijk mee te lezen en reageren in het topic. Elke dag gaat niet altijd lukken denk ik.

Wat is qua drinken ook goed?
Mocht iemand nog verdere tips hebbem, altijd welkom via PB! :)
Zijn er mss ook goede apps oid?

Miesje48

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 22:42

Ik ben bijna blij dat ik eindelijk iemand tref die ook last heeft na een borstverkleining.
Maar ja, dat is natuurlijk niet aardig voor jou Jorinda :(:)
Wat vervelend voor je!
Ik weet nog niet of mijn tweede operatie vergoed gaat worden. De pl ch zegt dat het geen probleem zal geven, maar ik heb nog geen toestemming. Hoe ben jij bij de andere pl ch terecht gekomen? Ik heb een verwijzing van de pijnpolie. Die wisten nl ook niet wat ze met me aan moesten.

Weet jij waar de pijn vandaan komt Jorinda? Is het zenuwpijn? Het kan zijn dat er een zenuw klem zit?
Kan de pl ch niet iets schrijven? Op de foto's kun je pijn niet zien, maar het is er zeker wel.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 23:10

Ik ben op dezelfde polikliniek geweest, maar bij een andere arts omdat de arts die me heeft geopereerd momenteel langdurig afwezig is. Geluk bij een ongeluk dus misschien wel geweest :j

De pl ch denkt dat het door het overtollige huid komt, dat mijn borsten niet de juiste vorm hebben en dat daardoor druk op de littekens komt te staan (waar ik de meeste pijn heb, is aan de buitenkant van mijn borsten). Zenuwpijn heb ik haar niet over gehoord...

Miesje48

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 09:15

Zullen we maar even via PB verder gaan Jorinda? Ik wil andere mensen niet afschrikken. Het is mooi dat deze operatie gedaan kan worden, want een leven met grote borsten is ook niet ideaal en naar mijn weten zijn er niet of nauwelijks mensen die last blijven houden.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 09:18

Mag ik me melden ??
Ik wil graag een borstverkkeining doen omdat ik er erg laat ban heb, 1.58 met cup h
Alleen ik krijg t vergoed als bmi onder 30 is ik heb bmi 32. Ik krijg die 5 kilo er maar niet van af. Ben nu al 3 maanden dieet en beweeg ni elke dag een uur (sporten met de hond rennen springen etc) maar het wilt er niet af.
Dokter stuurt me iig door alleen kon k zkh pas bellen als ik 30 of minder ben.
Weet iemand of ze echt zo moeilijk doen om 5 kilo ??

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 09:47

SternPhoto schreef:
Mag ik me melden ??
Ik wil graag een borstverkkeining doen omdat ik er erg laat ban heb, 1.58 met cup h
Alleen ik krijg t vergoed als bmi onder 30 is ik heb bmi 32. Ik krijg die 5 kilo er maar niet van af. Ben nu al 3 maanden dieet en beweeg ni elke dag een uur (sporten met de hond rennen springen etc) maar het wilt er niet af.
Dokter stuurt me iig door alleen kon k zkh pas bellen als ik 30 of minder ben.
Weet iemand of ze echt zo moeilijk doen om 5 kilo ??

Inderdaad onder de 30 word het vergoed. En eigenlijk vraagt de verzekering dan nog dat je 12 maanden stabiel blijft.
Hoeveel weeg je als ik vrahen mag? Mijn bmi is ook 32.

5 kilo kan dus de verzekering moeilijk over doen. Tenzij je het zelf wikt betalen?

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 09:50

Zelf betalen lukt financieel niet.
Ik ben nu 80 maar moet dus 75 zijn.
Ik wil het liefst weer rond 60 maar spuit hormonen waar ik veel vocjt van vast houdt. En ben daar ook 15 kilo mee aangekomen

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 10:09

Ik zou net als ik eerst eens lekker gaam afvallen. Tegen de tijd dat ik op mijn streefgewicht zit mag ik de pc weer bellen! :)

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 10:54

Ik zou anders gewoon eens contact opnemen met het ziekenhuis, als de huisarts de verwijzing al heeft gestuurd. Je kan altijd eens om tafel met de plastisch chirurg om je verhaal te doen en dan kan de plastisch chirurg je daar meer informatie of adviezen over geven. :j Ik zie niet in waarom je het ziekenhuis niet zou mogen bellen als je BMI boven de 30 is. Je kan toch altijd vrijblijvend advies vragen bij de plastisch chirurg, of je verhaal voorleggen? Meestal is het tegenwoordig zelfs zo dat als de verwijsbrief in het ziekenhuis binnen komt, dat het ziekenhuis je automatisch inplant. Hier in de regio althans. Gewoon even een belletje doen dus! :)

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 11:58

Nou Dan ga ik eens bellen.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 12:42

Succes!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 15:25

Mmijn huisarts heeft ook doorverwijzing naat de pc gestuurd. En had daar vorige week dus een gesprek. En daar is dit dus op uit gekomen.
Zou er niet al teveel op verheugen..

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 15:32

Ik denk dat dat ook per zorgverzekeraar scheelt hoor :j Ik was (ben nog steeds) ook te zwaar - ik weet mijn BMI niet meer, maar volgens mij 30,5 of 31 - en mijn plastisch chirurg en zorgverzekeraar hebben het er beide niet over gehad. Je kan toch altijd open het gesprek in gaan? Inderdaad wel proberen je verwachtingen zo laag mogelijk te houden.

Edit: mijn gewicht is daarentegen wel al járenlang stabiel. Ik weet eigenlijk niet of de plastisch chirurg daarnaar heeft gevraagd en/of dat meegespeeld heeft.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 16:29

Toen ik verhaal had uitgelegd werd meteen gezegd dat bmi 30 moet zijn ivm complicaties.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 16:32

Jorinda schreef:
Ik denk dat dat ook per zorgverzekeraar scheelt hoor :j Ik was (ben nog steeds) ook te zwaar - ik weet mijn BMI niet meer, maar volgens mij 30,5 of 31 - en mijn plastisch chirurg en zorgverzekeraar hebben het er beide niet over gehad. Je kan toch altijd open het gesprek in gaan? Inderdaad wel proberen je verwachtingen zo laag mogelijk te houden.

Edit: mijn gewicht is daarentegen wel al járenlang stabiel. Ik weet eigenlijk niet of de plastisch chirurg daarnaar heeft gevraagd en/of dat meegespeeld heeft.

Waarschijnlijk wel, want dat raden ze ook aan.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 19:58

Wat bedoel je precies, Stamper?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 20:06

Nou, een stabiele gewicht.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 20:14

Ja mijn gewicht is 2 jaar hetzelfde ben al 4 jaar aan t spuiten. Straks als het nog mooier weer wordt kaj ik ook wat vaker NAR buiten met de hond het bos in

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 09:40

Mijn gewicht is inderdaad stabiel, maar wel te zwaar volgens de BMI berekening. :P

silverwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 09:58

Wie van jullie heeft er toevallig 2 keer een borstverkleining gehad.
In 2006 ben ik van een G cup naar een D/E cup gegaan..helaas door medicijngebruik en verkeerd eetpatroon zijn de kilo's er weer bij.
Nu draag ik een H cup en wil graag als ik op een stabiel gewicht zit weer wat cupmaatjes kleiner.

Hoe zal de zorgverzekeraar daar op reageren?

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 10:06

silverwind schreef:
Wie van jullie heeft er toevallig 2 keer een borstverkleining gehad.
In 2006 ben ik van een G cup naar een D/E cup gegaan..helaas door medicijngebruik en verkeerd eetpatroon zijn de kilo's er weer bij.
Nu draag ik een H cup en wil graag als ik op een stabiel gewicht zit weer wat cupmaatjes kleiner.

Hoe zal de zorgverzekeraar daar op reageren?

Dat je eerst op een stabiel gewicht moet komen, dat hoogstwaarschijnlijk dan je borsten ook weer minder groot zullen worden.

Ze zeggen wel eens: -10 kilo = gelijk aan -1 cup..
Ik kan je zeggen, bij mij is dat echt het geval...

Ik heb verder geen ervaring met een tweede borstverkleining..
Maar denk als je overgewicht hebt, ze er sowieso niet aan gaan beginnen.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 21:04

Half juli ondergaat mijn dochter een borstverkleining. Ik ben heel trots op haar omdat ze alles zelf geregeld heeft. Hebben jullie nog tips, goeie raad, of andere dingen voor haar? Dingen waar je rekening mee moet houden? Hoe hebben jullie het herstel ervaren? Ik ben benieuwd aangezien ik ook geen idee heb wat we kunnen verwachten.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 21:45

Maandverband om wondvocht op te vangen :+
Vond ik echt ideaal, want het plakt niet aan de wond vast(bij mij iig) en lekt niet door.

Verder rustig aan doen en niet te snel weer van alles willen doen.

Verder had ik een van te voren qua omvang goed passende bh gekocht, met voor na de operatie een tussenstukje om de zwelling na de operatie mee op te vangen.