Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Enige is wel dat mijn kin en onderlip heel veel gevoel zijn verloren en dat zal ook niet meer bijtrekken helaas. Maar ach, je raakt eraan gewend en ben allang blij dat ik gewoon fatsoenlijk kan eten/kauwen nu! Saartje_J schreef:Kom net terug van de afspraak. Nu denken ze er ook over om mijn boven kaak nog 1 of 2 milimeter naar boven te zetten, omdat je nu alsnog best wat tandvlees ziet bij lachen.
Waarschijnlijk ergens in maart de operatie en ik denk zowel boven als onder, zal blij zijn als het achter de rug is.
_Ekenna schreef:Saartje_J schreef:Kom net terug van de afspraak. Nu denken ze er ook over om mijn boven kaak nog 1 of 2 milimeter naar boven te zetten, omdat je nu alsnog best wat tandvlees ziet bij lachen.
Waarschijnlijk ergens in maart de operatie en ik denk zowel boven als onder, zal blij zijn als het achter de rug is.
Bij mij hebben ze o.a. 7 mm omhoog geplaatst, echt heel blij mee!
Ze gaan bij mij met zowel onder als boven een kanteling maken, bovenkaak omhoog en iets naar voren plaatsen, onderkaak naar voren, boven tandvlees wegbranden én een kincorrectie
Zoe26 schreef:Mijn onderkaak gaat ook naar voren en er wordt bekeken hoe mijn kin dan eruit komt te zien. Deze wordt dan eventueel gecorrigeerd. Hierbij is de kans op gevoelloosheid meer als zonder de kin of maakt dat weinig verschil?
Bij mij gaan ze hetzelfde doen. Onderkaak breken en daarvoor en daarna een beugeltraject. Ik krijg de operatie vergoed, maar de beugel niet. Omdat mijn afwijking "niet in ernst te vergelijken is met een schisis". Dit staat o.a. op een indicatieve lijst die de meeste verzekeringen gebruiken. Daar staat echter ook gehemelte bijten op, dat had ik in lichte mate maar werd niet door de verzekering opgepakt.