Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 20:09

Supervixen schreef:
Ik zie ze met korting bij all4running.

Dat is de Tempus 1, ik vond de 2 echt fijner dus die zoek ik.

@goof die hyperions gts2 heb ik ook over getwijfeld. Fijne schoen! De Tempus 2 heeft net wat meer demping die ik nodig heb.

Goof

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 20:19

Oh, ik zie het ja. Van 150 naar 120. Niet meer in mijn maat helaas. Ik wacht wel tot er een nieuw model komt en deze goedkoper wordt.
De Tempus ken ik niet, maar ik ben echt helemaal weg van deze schoenen <3

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-24 21:05

Koekie73 schreef:
Supervixen schreef:
Ik zie ze met korting bij all4running.

Dat is de Tempus 1, ik vond de 2 echt fijner dus die zoek ik.

@goof die hyperions gts2 heb ik ook over getwijfeld. Fijne schoen! De Tempus 2 heeft net wat meer demping die ik nodig heb.

Afbeelding

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 21:13

Mijn Brooks jasje is al binnen en erg mooi!

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 22:32

Tiggs schreef:
De Ninepine broek is al onderweg Suliko. Ach, zolang ik niet weet wat ik mis…

Dat is zeker waar, ik vond en vind de ninepine broek ook nog steeds een hele fijne!

Samantha, fijn toch? Of onrealistisch laag? Ik merk dat mijn garmin soms moeite heeft met mijn hartslag pakken als het koud is. Als ik mijn horloge onder een mouw draag gaat het dan wel weer goed. Maar ik had tijdens het fietsen ook opeens een hartslag van 69 en dat klopt echt niet. :') En tijdens de Devil's Trail was ik 2x dood volgens mij garmin.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 23:09

Ik hoop ergens dat ik morgen op tijd klaar ben met het geven van een cursusduik zodat ik nog even naar een run2day kan. Ik wil gewoon eens zo'n carbonschoen passen zonder direct te kopen. ;)
De nieuwsgierigheid is er gewoon. Theoretisch zou ik er niet veel aan hebben, hooguit aan de Hoka Cielo of de Adidas Adizero Prime X2 strung als ik het zo lees. Maar ik ben gewoon benieuwd of dat echt anders loopt.

Van Marktplaats durf ik geen schoenen te kopen. Mijn maat staat er ook niet op, 10.5/44 2/3 (of 44.5), maar er staan wat modellen op die je ook als nepper op ali kunt kopen en ik kan het verschil eigenlijk niet zien. Ik heb zelf een nep Clifton 9 van Ali, en deze valt iets breder. Ik gebruik deze schoen voor de kortere trainingen en hoewel ik heel tevreden ben met deze schoen voor slechts 22 euro nieuw koop ik hem niet meer. Ik loop namelijk steentjes in m'n schoenen er mee, veel meer dan met de originelen. Dus bij lange runs moet ik soms stoppen om de schoenen te legen. Maar pas als je de echte er naast legt kun je een paar verschillen ontdekken. Ik heb ook het idee dat de zool wat sneller slijt.
Dat is trouwens ook nog een waarschuwing, koop dus geen schoenen als er geen echte bon ofzo bij aanwezig is.

Ik heb vanavond even in een stevig tempo gewandeld, dus niet hardgelopen en dat was in zone 3 volgens Garmin. Dus ik had wel een hartslag. De gegevens kloppen verder gelukkig ook weer.
Laatst bijgewerkt door germie op 29-11-24 23:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 23:13

Zou inderdaad ook door de kou kunnen komen.
M’n hartslag was gemiddeld 109. Nou heb ik altijd een vrij hoge hartslag, dus dit klinkt mij nogal laag.
Had bijv maandag met trainen gemiddeld 164?

Haha 2x dood volgens Garmin :')

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 23:42

Tx SV! Ik had het gezien, wilde nog even uitzoeken of het betrouwbare sites zijn. Ik heb ze nu bij 365Rider besteld. Mooie korting *\o/*

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-24 08:02

Goed zo!

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 13:30

Ik zag bij de live tracking van de UHUT100 dat de man van Ninus onder de dames ingeschreven staat. :')
Er doen ook echt weinig vrouwen mee zeg!

Ik ga nu mijn spullen pakken (overnacht bij mijn loopmaatje zodat we samen met de auto erheen kunnen), ik vrees dat het een lange legging gaat worden. De zon schijnt, maar het is wel echt fris en gevoelstemperatuur bij Leersum in de ochtend is -2. :brr: Verder is het wel perfect weer, koud en een zonnetje, heerlijk! Ik neem voor de zekerheid wel een korte broek mee, mocht ik last minute toch van gedachten veranderen.

Samantha, dan zou het goed door de kou kunnen komen als het onlogisch laag is! Ik vind het wel vervelend, met fietsen maakt het me niet zo uit, maar met rennen geeft het dan een vertekend beeld en hartslag zegt altijd wel veel over de inspanning. Bijvoorbeeld met de devils trail voelde het niet alsof ik mezelf heel erg aan het pushen was, maar mijn hartslag zou daar inzicht over kunnen geven, alleen ik had 2x zo'n 20 min geen hartslag en daartussen leek hij een tijdje onrealistisch laag, echt jammer. Zou toch nog wel een keer een borstband willen hebben.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-24 13:55

Succes morgen!

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 14:07

Veel succes!

Wij zijn een weekendje weg bij Staphorst, vanmorgen lekker met mijn vriend 12 km getraind. Lekker over de heide, in de zon, geweldig <3

Voor hem de langste loop ook, super knap :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 14:08

Heerlijk Lies, het was er schitterend weer voor.
Veel plezier en succes Suliko.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 14:09

Veel plezier.

Hier carbonschoenen geprobeerd, en veel wijzer geworden. Er was maar 1 model die ik nog wel lekker vond zitten. In niet alle modellen passen maatzolen, en soms valt dan de hakpocket niet goed meer.
De Saucony waren te stug, de Adizeros van adidas voor te wijd, en lopen in de winkel al zwaar. Van Nike niets getest. De Hoka Cielo zat wel echt fijn. Met wandelen moet je er om denken dat je niet door je enkel gaat bij een haklanding, met hardlopen geen probleem.
Ik vind schoenen die je iets op de voorvoet zetten meestal net wat fijner merk ik.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 14:34

Veel plezier en succes Suliko!

Leuk Lies, prachtig weer inderdaad.

Ik heb vanochtend 1,5u personal training op sportschool gedaan. Zal het morgen wel voelen. Benen hebben we niet gedaan dus ik heb net 10 km gelopen nog.
Nu even eten en dan zo op fiets naar paard. Lekker sportief dagje zo haha.

Ja denk ook dat hartslag door de kou kwam. Want net was ie wel gewoon 160 ong, in elk geval normaler. Door die lage hartslag gaf Garmin ook een hersteltijd van 9u aan, dat is ook niet echt realistisch natuurlijk.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 14:50

Lekker actief dagje, Samantha!

Heb je nog een paar schoenen aangeschaft, germie, of was het alleen uitproberen?

Heerlijk lies_sparkle, veel plezier!

Veel plezier en succes morgen, Suliko!

Wat verdrietig dat je afscheid van je hond moest nemen, Namiro. ;(

Hoe is het gegaan met jullie, Ninus?

Ik ben nog steeds lekker aan het lopen. Dinsdags interval met de loopgroep, donderdags met m’n collega en in het weekend een iets langere duurloop.
Vorige week de jaarlijkse ‘thuiswedstrijd’ gelopen. Had me ingeschreven voor de 21 km, verder niet echt een plan want m’n snelheid is weg. De dagen ervoor gingen wel lekker qua lopen dus besloten om proberen te lopen op 6:00/km. Met de start iets te snel vertrokken maar het liep wel lekker. Op een gegeven moment zag ik iemand van de loopgroep, even een sprintje getrokken en gezellig samen gelopen. Zij liep de 10 km en had een lekker tempo. Moest aardig buffelen om haar bij te houden dus ik heb me na 3 km samen lopen laten afzakken omdat ik nog een heel eind met een pittige tegenwind moest lopen en ik mezelf niet helemaal stuk wilde lopen. Gefinisht op 2:08:nogwat, gemiddeld 6:02/km, dik tevreden!

Vanochtend vroeg met z’n drieën een rondje van 11 km gelopen, het was heerlijk weer, ondanks de kou.

Afbeelding

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 17:32

Wat een feestje, het weer was fantastisch en de omgeving prachtig.

Mijn man had ook mijn geboortedatum :')

Ik ga morgen sowieso van start, mijn man weet het nog niet.
Misschien tref ik je Suliko!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 18:15

Toppers!! _/-\o_

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 18:31

Oh en er zijn inderdaad weinig vrouwen dus geen rij voor het vrouwentoilet, de mannen durfden pas na enige aanmoediging ook daar gebruik van te maken :+

En ik heb lang gelopen, twijfelde, maar het was ontzettend koud vanochtend en na 14 uur koelde het ook snel af. Ik loop altijd met een tshirt en sleeves die ik makkelijk of uit of naar beneden kan doen. Daarnaast had ik handschoenen, buff en een muts. Die doe ik dan makkelijk in mijn vest tussendoor. Bij de start had ik mijn Raidlight jasje aan, die heb ik na een km of 8 om mijn middel gedaan en niet meer aangetrokken.

De douche was heerlijk en nu lekker met de benen omhoog.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 18:42

Super hoor, knap gedaan!!

@Puera klinkt als een fijn rondje, zo met het zonnetje.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 19:49

Fijn dat je zo genoten hebt Ninus! Tof dat je morgen ook gaat lopen, echt heel knap! Sinds er zo weinig vrouwen zijn, denk ik dat ik je wel tegenkom.

En heel erg bedankt dat je deelt wat je aan had, precies dat had ik ook ongeveer in gedachten, dus dan zit ik wel goed denk ik. :D

Fijn dat de rijen bij de wc’s een keertje omgedraaid zijn haha! Grappig dat de mannen het lastig vonden om het vrouwentoilet te gebruiken, volgens mij gaan vrouwen erg gemakkelijk naar het herentoilet als het zo druk is (ik in ieder geval wel). :')

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 20:02

Ik vis de laatste weken constant achter het net bij tickets voor trail events.
Ik dacht mij andere jaren tot enkele dagen van te voren in te kunnen schrijven?
Nu zitten veel van de evenementen rustig al 3 maanden van tevoren vol.
Binnen 1 dag na plaatsen de kaarten al uitverkocht.
Bijna alles wat ik de komende tijd ren is op tickets die ik tweedehands heb overgekocht van mensen met blessures….

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-24 22:36

Ja klopt, alles is snel uitverkocht.

Veel plezier morgen ninus, jij redt dat wel!

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 22:43

Hardlopen is populair geworden.. dat zie je indd terug in de ticketverkoop van event.

Zet ‘m op morgen Ninus!! *\o/*

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 09:08

Succes vandaag Ninus! Wat een mega knappe prestatie van jou en je vriend!
Toppers zijn jullie!

Suliko, jij ook heel veel succes vandaag, zet hem op!

Mooi loopje Puera!

Samantha, lekker bezig geweest, sportief hoor!