Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-23 15:51

Freekieee schreef:
Ballard, drukke dagen zo pff!

Gnome, wat is de kamer mooi geworden zeg! En wat fijn die ouderschapsverlof !
En die nesteldrang je bent goed bezig haha! Wil hier zoveel maar kan nog weinig. Nog even wachten.

Marlis, lekker aan de wandel geweest zo te lezen!
Vervelend dat je toch weer wat bloed had :( maar snap jou reactie indd wel. Zolang jou gevoel er goed bij is. Vooral als je toch van hot naar her wordt gestuurd en niemand iets weet.

Charlotte, de pijn komt echt van mn banden van mn buik.
Lekker rustig ochtendje zo! Fijn dat je zelf
Nog tape had liggen!

Pfff ik ben zooo moe. Elke dag weer. Slaap redelijk goed. Overdag vaak nog even een dutje omdat ik t anders echt niet red. Gister viel ik echt elke x in slaap als ik even zat. Mijn man kwam thuis en zei, ja sorry maar je ziet er ook niet echt uit zo moe gewoon :+

Dus lekker optijd bed in gegaan.

Alleen de babykamer stuccen en dan kan die gesausd worden. Heel fijn want dan kan ik eindelijk iets doen.

Dinsdag voor de laatste keer naar de verloskundige hier en dan bij de gynaecoloog verder.

Is dat floaten niets voor jou? Schijnt heel fijn te zijn in je zwangerschap en staat gelijk aan 5 uur slaap?

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 15:56

Gnome schreef:
Freekieee schreef:
Ballard, drukke dagen zo pff!

Gnome, wat is de kamer mooi geworden zeg! En wat fijn die ouderschapsverlof !
En die nesteldrang je bent goed bezig haha! Wil hier zoveel maar kan nog weinig. Nog even wachten.

Marlis, lekker aan de wandel geweest zo te lezen!
Vervelend dat je toch weer wat bloed had :( maar snap jou reactie indd wel. Zolang jou gevoel er goed bij is. Vooral als je toch van hot naar her wordt gestuurd en niemand iets weet.

Charlotte, de pijn komt echt van mn banden van mn buik.
Lekker rustig ochtendje zo! Fijn dat je zelf
Nog tape had liggen!

Pfff ik ben zooo moe. Elke dag weer. Slaap redelijk goed. Overdag vaak nog even een dutje omdat ik t anders echt niet red. Gister viel ik echt elke x in slaap als ik even zat. Mijn man kwam thuis en zei, ja sorry maar je ziet er ook niet echt uit zo moe gewoon :+

Dus lekker optijd bed in gegaan.

Alleen de babykamer stuccen en dan kan die gesausd worden. Heel fijn want dan kan ik eindelijk iets doen.

Dinsdag voor de laatste keer naar de verloskundige hier en dan bij de gynaecoloog verder.

Is dat floaten niets voor jou? Schijnt heel fijn te zijn in je zwangerschap en staat gelijk aan 5 uur slaap?

Ik ken het niet, ga het eens bekijken!

Azmay

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 16:27

Nou paar uurtjes ziekenhuis maar de kleine ligt goed **\O/**

Was heel gemeen pijnlijk en die medicatie helpt niet tegen de misselijkheid zullen we maar zeggen maar ik ben heel blij dat ik nu hoge schoppen voel en een vaginale bevalling kan afwachten. Er is nog kans dat ze terug draait maar die schijnt het hoogste te zijn direct erna en ze lag nog goed net.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-23 16:38

Azmay schreef:

Was heel gemeen pijnlijk en die medicatie helpt niet tegen de misselijkheid zullen we maar zeggen maar ik ben heel blij dat ik nu hoge schoppen voel en een vaginale bevalling kan afwachten. Er is nog kans dat ze terug draait maar die schijnt het hoogste te zijn direct erna en ze lag nog goed net.

Ohhh wat super fijn!! Dan is het niet voor niets geweest.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 17:05

Ballard Duits is soms ook best een lastige taal. :D Heb nu helemaal zin om weer een keer naar jullie toe te gaan, is echt al járen geleden! Vervelend al die zieken als het al zo druk is. Gelukkig vandaag een dagje vrij.
Wij krijgen morgen 2x kraamvisite. Eerste paasdag brunchen met mijn ouders, tweede paasdag avondeten met de schoonouders.

Heerlijk Gnome! Lekker lang genieten van de kleine. Groot gelijk dat je 'm na een tijdje alvast naar de opvang doet, is wel fijn om ook je me-time te houden. :)
Ik blijf jullie kamer echt geweldig vinden. ♡
Last van nesteldrang kwam bij mij serieus pas in de laatste week. Toen ging ik ineens de voorraadkastjes uitmesten haha!

Marlis vervelend zeg van die hoefsmit. Gaat je hele planning ook naar de knoppen. Hopelijk is 'ie er morgen wel. Spannend van dat slijm. Snap wel dat je niet meteen belt.
Lieve foto van de hondjes! Geniet van de visschotel zometeen.

Charlotte dan had je lijf het ook even nodig om bij te tanken. Gossie, die vriend van je! Kon dat niet een dagje wachten die bomen? Of heb jij ook zo'n vent dat als 'ie iets in zijn kop heeft het niet in zijn kont zit? ;)

Freekieee vervelend dat je zo moe blijft ondanks dat je wel goed slaapt. Slik je al ijzer bij? Misschien dat dat een beetje helpt?
Babykamer schiet ook al op dus. Spannend dinsdag, vind je het jammer dat je overgaat?

Azmay wat super dat het gelukt is! Echt blij voor je. Jammer dat het pijnlijk was. Ik ga voor je duimen dat ze lekker blijft zitten.

Hidde heeft vandaag geloof ik een regeldagje. Wil vaak drinken en slaapt slechter. Hoewel hij nu ik dit typ wel diep in dromeland is haha. We moesten vandaag ook weer naar Groningen, naar de manueel therapeut. Die ging kijken of Hidde ook vast zat in zijn lichaampje vanwege het verkeerde drinken. Dit is gelukkig niet het geval. Alleen rond zijn kaak was het wat strak, maar dat is te verklaren. :)

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 20:14

Klieven klinkt zo zielig :knuffel: maar als het helpt dan helpt het. De behandeling zelf duurt heel erg kort toch?

mriek1990 schreef:
[***] voel je 'm indalen ja? Heb je dan een druk ofzo? Leuk morgen weer een echo!

Ja ik dacht eerst dat 'ie begon met eraan komen zegmaar :') . Voelt als druk op de onderkant, soms wat krampen en wat vaker harde buiken. Niet iedereen schijnt het te voelen trouwens! Maar als je aan het wandelen bent en je voelt opeens extra druk van binnenuit op bekken/punani dan denk je echt wel 'blijf nog maar even lekker zitten hoor', schijnt overigens regelmatig vanaf 34 weken voor te komen en soms al vanaf 30, maar dan kunnen ze gerust nog weken blijven zitten. De verloskundige kon me een beetje geruststellen. :D

Die zeehondjes! <3 <3 <3

24 weken zwangerschapsverlof lijkt me echt heerlijk! Lekker hoor!

Ik las bloederig slijm, kan dat op deze termijn niet ook een stukje slijmprop zijn? En waarom komen goede smeden altijd te laat?! Ik heb echt nog nooit een fijne smid gehad die gewoon, normaal op tijd kwam. Behalve dan die ene keer dat ik een uur langer op werk bleef, omdat hij toch altijd 1,5 uur te laat kwam. :')

Fijn dat de draaipoging is gelukt! Straks heb je ook voetjes onder je ribben! :') Hopelijk blijft ze zo liggen!

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 20:37

Azmay wat fijn dat het gelukt is! Duimen dat het zo blijft!

Mriek regeldagen zijn intens maar gelukkig gaan ze ook weer voorbij! Fijn dat de controle vandaag goed was.

Freekie hier ook. Vandaag zonder dutje gedaan, ik vind het ook zo zonde van mijn tijd ergens :Y)

Gnome, vooral dat ik de was nu gedaan wil hebben. Morgen de laatste lichting denk ik :j En welke CAO is dat (asking for a friend :') )

Charlotte druk geweest! Wel fijn dat alles gelukt is.

Marlis lastig is dat, zeker als je van kastje naar de muur gestuurd wordt..

Heb toen Q in bed lag lekker achter de naaimachine gezeten <3 Zaterdag even knoopjes kopen voor een aantal projectjes. Vandaag een best goede dag maar nu wel een beetje moe, lekker op tijd naar bed maar zo!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-23 20:48

Leuk Annemijn!! Maak je alle kleertjes zelf?

CAO van de grote oranje leeuw. Hebben er 2 keer voor moeten staken.. 3e keer zou mijn vakgebied aan de beurt zijn maar dat was ze toch te gevaarlijk denk ik want nu hebben ze een heel mooi eindbod neergelegd waar dit onder andere in zit. }>

Lekker idee wel om te profiteren voor een half jaar zonder wat uit te voeren :')

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 03:59

Wel alvast een foto van onze zwangerschapsshoot

Spoiler:
Afbeelding

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-23 04:03

Mooi!! Toffe sfeer ook zo.

En een lekkere nacht? Hier ook weer drama. Pizza gehad maar m'n buik krijgt het gewoon niet verteerd ofzo. Nog steeds keihard :z

Laatste keer geweest.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 04:19

Nou deze nacht is echt super vergeleken met de eerste. Lig met een slapend mannetje die zo weer z’n eigen wiegje in mag en dan kan ik ook weer even m’n ogen sluiten.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 07:36

Hele mooie foto kiwipitje

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 07:40

Azmay schreef:

Wat ontzettend fijn! Dat is een opluchting :)

Mooie foto Kiwipitje en wat fijn dat deze nacht beter ging :)

Gnome, jij slaapt wel echt belabberd altijd of niet? Om te huilen…

En ja de zeehondjes zien er leuk uit, zijn ze absoluut niet :') Agressieve monsters zijn het! En ik werk natuurlijk wel op een unieke plek, maar werk is wel werk en er zijn genoeg dingen ook binnen dit bedrijf die niet lekker lopen soms. Vandaag dus een halve dag werken en dan van Pieterburen naar Rotterdam rijden

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 08:32

Ballard ze lijken in zo schattig maar het blijven roofdieren met scherpte tanden inderdaad :D Lange rit zo, succes!

Kiwi klinkt heerlijk <3 en mooie foto

Gnome, vervelend weer |( Die nieuwe CAO klinkt perfect ja, had staken wel zin. Onze CAO is helaas lang niet zo goed. Achja..

Ik maak voor Q vrijwel alles zelf ja (behalve rompers), voor baby heb ik in kleine maatjes wat zelf gemaakt maar ga vanaf 62 wat meer maken. Daarvoor heeft ze het ook maar heel kort aan natuurlijk.

Dit is de link naar mijn pagina voor wie het leuk vindt. Nu bezig met een stapel zomerkleding, meeste alleen nog even afwerken <3
https://instagram.com/creanne88?igshid=ZDdkNTZiNTM=

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-23 08:38

Ohhh dat ziet er echt geweldig uit!! Ik weet niet waarom ik bij zelfgemaakte kleding altijd gelijk denk aan oudbollig :') zo onterecht blijkt maar weer.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 09:10

[***] klinkt inderdaad heel zielig, het brak ook mijn moederhart echt. Gelukkig duurt de behandeling zelf 10 tot max 20 seconden. Dus is zo voorbij. Hoor in mijn omgeving ook al veel succes verhalen, dat geeft ons wel moed. :)
Lijkt mij een heel gek gevoel dat indalen. Heb ik niet gehad dus, ben blij met je omschrijving haha.

MissAnnemijn goed bezig met de kleren. Ik volg je op instagram, hele toffe dingen maak je zeg!

Gnome fijn dat de staking geholpen heeft. :D
Hoe gaat het inmiddels met jullie hond?
Vervelend van je buik, jammer dat je nu bepaald eten niet meer zo goed kan hebben hé.

Kiwipitje mooie foto! Fijn dat je een goede nacht hebt gehad. Nog wat slaap kunnen pakken?

Ballard, lange rit voor de boeg! Elk bedrijf heeft z'n voor- en nadelen inderdaad.
Wij hebben een keer een rondvaart gedaan bij Ameland. De schipper zei toen we zeehonden in zicht kregen: "Ja, iedereen is nu van ah wat schattig. Maar ik kan je vertellen, monsters zijn het, mónsters!" Is mij ook altijd bijgebleven haha!
Hoe is het trouwens met je jukbeen? Nog last van?

Hidde besloot vannacht dat het wel een goed idee was om 1,5uur te willen drinken. Heb van 3 tot half 5 met hem aan de borst gehangen. Gelukkig vielen we daarna wel alletwee weer heerlijk in slaap.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 10:35

Azmay, fijn dat het draaien gelukt is!!

Hanco, lijkt mij een apart gevoel wel ja!

Kiwitje, wat een mooie foto zeg!

Annemijn, oeh ik ga zeker even kijken en volgen! Ben benieuwd.

Mriek, pittig even wel! Fijn dat jullie daarna nog lekker sliepen!

Hier gaat het stuk beter sinds ik de tape heb. Zo blij mee. Kan weer iets meer mijn ding doen.

Weet iemand of je de hoes zelf van het auto stoeltje er af kan halen en wassen? Of verschilt dat per merk?
En moet ik maar met de hand doen straks.
Hij staat op zolder maar door de verbouwing zoveel stof. Niet meer zwart maar bijna wit is ie nu :+

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-23 11:40

Freekieee schreef:
Azmay, fijn dat het draaien gelukt is!!

Hanco, lijkt mij een apart gevoel wel ja!

Kiwitje, wat een mooie foto zeg!

Annemijn, oeh ik ga zeker even kijken en volgen! Ben benieuwd.

Mriek, pittig even wel! Fijn dat jullie daarna nog lekker sliepen!

Hier gaat het stuk beter sinds ik de tape heb. Zo blij mee. Kan weer iets meer mijn ding doen.

Weet iemand of je de hoes zelf van het auto stoeltje er af kan halen en wassen? Of verschilt dat per merk?
En moet ik maar met de hand doen straks.
Hij staat op zolder maar door de verbouwing zoveel stof. Niet meer zwart maar bijna wit is ie nu :+

Welk stoeltje heb je? Ik ga die van ons niet wassen maar gewoon even met de hand afnemen.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 12:34

Freekieee schreef:
Klinkt indd pittig Kiwi! Lekker genieten en bijkomen! Verhaal komt ooit wel eens !!

Hier met bij de fysio geweest. Ze heeft mn buik getapet van onder naar boven zodat ie wat steviger is en niet hangt zeg maar. En oefeningen mee gekregen en over 2 weken terug komen want ze gaat eerst op vakantie.

Tape voelt wel al fijn aan.

Fijn dat het lijkt te helpen

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 12:37

Ballard_L schreef:
Heftig Kiwi, 24 uur klinkt ook heel lang. Logisch dat alles even moet landen. Gelukkig wel weer lekker thuis :)

Fijn dat de fysio kon helpen Freekieee! Heerlijk als het weer wat verlicht is :)

Mriek: we zijn echt een tijdelijke opvang/ziekenhuis, dus geen enkel dier blijft. En ja zeehond in het Duits is wat ingewikkeld :') Ik heb het gisteren nog in mijn beste Duits uit moeten leggen, want we hebben 2 verschillende soorten zeehonden in NL en in Nederlands is dat een gewone of grijze zeehond. In het Duits is het een seehund of een kegelrobbe, dus een andere benaming. Merk dat dat soms best verwarrend is voor de Duitsers

Gisteren had ik een pittige dag op werk. Het was erg druk en ik stond alleen. Helaas meld zich net weer iemand ziek, dus morgenochtend ook maar even bijspringen. Niet heel handig, al die zieken in het paasweekend…Maar vandaag een dagje vrij, dus zo eerst even paardrijden en een boodschapje doen en dan rustig ‘s middags even wat rommelen in huis.

Gaan mensen nog wat leuks doen met Pasen?

Hard werken dus, wel heel leuk werk denk ik :D

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 12:38

Gnome schreef:
Pittige dagen zo inderdaad! Hopelijk houdt je lichaam het goed vol.

Wij gaan bij mijn schoonvader lunchen :) wel zin in want die zien we niet heel vaak. Zal wel gelijk weer een :wow: reactie krijgen op m'n buik haha.

Net officieel van het werk te horen gekregen dat ik recht heb op 24 weken verlof en daarna 100% betaald ouderschapsverlof. Echt zo'n luxe positie. Erg blij met deze nieuwe cao. :wow:

Ik hoef dus pas 3 oktober weer aan de slag. Ga denk ik wel na een maandje of 3 de kleine een dag of halve dag naar de opvang brengen om wat tijd ook voor mezelf te hebben maar dat zijn zorgen voor later.

Wow dat is echt mega veel, fijn hoor!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 12:40

Marlis schreef:
Azmay: draaipoging, spannend. Hopelijk lukt het en blijft kleine goed liggen.

Kiwipitje: snap dat het een waas is. Lijkt me onwijs heftig een bevalling.

Freekie: getapte buik. Hopelijk helpt het goed.

Ballard: drukke werkdagen. Wel heel schattig die zeehondjes

Gnome: wauw bofkont met verlof. Mooi kamertje.

-----------------------

Hier moet ik met pasen werken. Heb nu maandag, dinsdag en woensdag dagdienst gehad en nu vrijdag, zaterdag en zondag avonddienst.

Vandaag op mn vrije dag op tijd op want de hoefsmid zou komen. Maar geen hoefsmid te bekennen. Zou die later komen en het later komen werd helemaal niet komen. Nu staat de afspraak voor ergens morgen.. alleen dan heb ik ook de kleine van mn zus dus hopelijk slaapt ze dan en komt de smid morgen wel.

Elke x drama, te laat, terwijl we zitten te wachten afzeggen etc. Maarja het is een goede smid..

Nu mn vriend de oude driepoot hond laten laten wandelen en ik lekker een groter stuk gaan wandelen met de kleine driepoot en zus haar twee honden. Heerlijk weer en niemand tegen gekomen in het bos. Genieten.

Paardjes verzorgd, kippetjes verzorgd. Net drie pakketten voor kleine baby girl gebracht en komt er straks nog een.
Verder lekker rustig aan vandaag.

Heb wel wat bloederig slijm na het plassen maar kijk het maar even aan. Niemand weet toch hoe of wat. En weten toch niet naar wie ze je moeten verwijzen.

Vriend zo werken tot twee uur vannacht (standaard werktijden) dus ik lekker een visschotel van de visboer in de oven straks.

[ [url=m/Kv6VG7.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zKWX5i.jpg]Afbeelding[/url] ]

Lekker hoor! Altijd lastig met die hoefsmeden he.. maar vindt maar een goede..

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 12:42

Azmay schreef:

Oh wat fijn!!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 12:44

Kiwipitje schreef:
Wel alvast een foto van onze zwangerschapsshoot

Spoiler:
[ [url=m/pA8jKW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi!!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 12:44

Kiwipitje schreef:
Nou deze nacht is echt super vergeleken met de eerste. Lig met een slapend mannetje die zo weer z’n eigen wiegje in mag en dan kan ik ook weer even m’n ogen sluiten.

Geniet er van!!