. Porties zijn niet extreem groot. Ik ben een kleine eter en aanhangsel normaal dus vaak is t precies genoeg. Sommige dingen zijn wel te weinig voor ons. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Schrik nog steeds wel van de hoeveelheid plastic afval. 
En naar mijn auto fietsen. Ik woon nu in de binnenstad en er is een immense wachtlijst voor een parkeervergunning, dus de auto staat op een kwartier fietsen van mijn huis in een woonwijk waar het nog gratis is. Klinkt niet ver, maar mijn fietsconditie is na mijn heupblessure echt nul en ik moet een flink viaduct over. Iedereen komt me voorbij als ik krakend en kreunend omhoog fiets, zelfs de bejaarden zonder e-bike.
Gelukkig kan ik vanaf zaterdag veel dichterbij een parkeerplaats huren.
Die durf ik niet zo goed buiten vast te zetten.
)

Eens even kijken of ik wat beleg kan snaaien. En anders heb ik braadworsten meegenomen.
Ik was gestart op 115, zat op 108 en zakkend maar helaas nu weer op 111. Dus ik moet er nu echt extra op letten. Ik werk met ww maar vind het best wel pittig. Ik zit nu op dag 3 en dat is bij mij eigenlijk altijd de dag dat de honger ook echt toe slaat. Dus nu zit ik hier met een rommelende maag
Ik heb al wat fruit gegeten maar daar krijg ik eigenlijk altijd meer honger van

‘s Avonds snaait hij dus vaak en moet ik echt moeite doen om niet mee te doen.
Ga straks wel kijken om wat receptjes van hun uit te proberen met banaan. Misschien lust ik dat wel
Maar moet zeggen dat als ik het omreken ik op een 1100 cal per dag kom in vergelijking met mijn punten. Dus het is inderdaad wel aan de lage kant

als tussendoortje, vaak met dip op basis van kwark / yoghurtof hummus als er iets meer kcal in mijn schema passen. Uitgebreid met falafel ook een heerlijke lunch.
Rode biet, bleekselderij, wortels etc.
Om mezelf niet weegschaal-geobsedeerd te maken heb ik in principe 1 vast weegmoment per week. Doe eigenlijk altijd de maandag, maar ben er uit nieuwsgierigheid weleens op donderdag op gaan staan om enorm teleurgesteld te worden en geen verschil te zien, en de eerstvolgende maandag was er toch weer flink wat af.
Vandaag direct na de wandeling dus maar 'een fles gemaakt'. Vind dat prettiger drinken en bijhouden dan glazen op een of andere manier.