Veel moeten afvallen...

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Es_ther

Berichten: 18735
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 08:54

Ze leveren voor 2 personen ipv 1, dus je houdt altijd over dan :D . Porties zijn niet extreem groot. Ik ben een kleine eter en aanhangsel normaal dus vaak is t precies genoeg. Sommige dingen zijn wel te weinig voor ons.

gaucho

Berichten: 9637
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 09:04

Hier inmiddels een normale eter, huisgenoot eet wel wat meer. Komt tot nu toe met Hellofresh redelijk uit. Wat mij betreft is met name de hoeveelheid groente aan de lage kant. Huisgenoot vind de verhouding dan wel weer prima. Vind de recepten tot nu toe wel erg lekker :j Schrik nog steeds wel van de hoeveelheid plastic afval.

Roosch

Berichten: 36785
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 10:02

Grote porties sowieso, maar ik had dit gerecht 2 keer. Dus 2x2 personen is in je uppie 4 keer eten. :D

Zelf wel een kleine eter dus moest wel goed dooreten. :')

Eloya

Berichten: 5216
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 10:13

Hier ook een minnetje op de weegschaal, of nouja een behoorlijke -1.9 :P
maar is voornamelijk vocht. Merk het ook direct weer aan mijn lichaam dat ik minder vocht vast houd nu ik weer regelmatiger eet en beweeg. Vooral mijn handen en vingers voel ik dat goed.

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 10:17

Hier niets eraf, terwijl ik gisteren 10 km gelopen heb en drie kwartier crosstrainer en redelijk opgelet heb met eten behalve die appelflap

Imre

Berichten: 14232
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 10:25

Lekker, die boontjes met kokos! Zulke dingen maak ik ook vaak. Ik heb weleens getwijfeld aan Hello Fresh, maar het bevalt jullie wel goed dus?

Ik moet na mijn verhuizing weer wennen aan voor 1 persoon koken. Maar gister pasta gemaakt voor twee dagen, heb ik voor als ik vanavond terug ben van stal al eten. Mijn goede voornemen om gezonder te gaan leven nu ik verhuisd ben moet nog wat beter. Beweging bestaat voornamelijk uit vloerbedekking leggen, dozen sjouwen en zoeken naar de dingen die ik kwijt ben. :+ En naar mijn auto fietsen. Ik woon nu in de binnenstad en er is een immense wachtlijst voor een parkeervergunning, dus de auto staat op een kwartier fietsen van mijn huis in een woonwijk waar het nog gratis is. Klinkt niet ver, maar mijn fietsconditie is na mijn heupblessure echt nul en ik moet een flink viaduct over. Iedereen komt me voorbij als ik krakend en kreunend omhoog fiets, zelfs de bejaarden zonder e-bike. :') Gelukkig kan ik vanaf zaterdag veel dichterbij een parkeerplaats huren.

Wat eten betreft ben ik vrijwel gestopt met vlees en frisdrank, want dat was vooral een ding van de ex, en dat gaat wel lekker schelen denk ik, maar gister heb ik op de markt een bakje verse olijven en hummus gehaald en die olijven waren zomaar ineens op. :o? >;) -O-

Vanochtend werken en nog wat dingen uitpakken, dan naar mijn auto fietsen, buitenritje maken, uitmesten, met de auto terug naar mijn fiets en dan weer puffend en steunend het viaduct over, tegen de wind in. Misschien toch maar mn ebike meenemen. := Die durf ik niet zo goed buiten vast te zetten.

Lekker Eloya! Ook al is het vocht, altijd goed voor de motivatie! Ik heb de weegschaal in mijn oude huis laten staan, moet nog even een nieuwe kopen.

Roosch

Berichten: 36785
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 10:33

Mij bevalt het eigenlijk enorm goed, beter dan ik had kunnen denken. Zeker met de kortingen vind ik het goed te doen: komt dan uit op 3 euro per maaltijd ongeveer. (Ik heb nog een code voor een gratis box geloof ik dus als je wil proberen :)) )

Als je zo ineens alleen woont is het wel anders, maar bekijk het positief: alles gaat toch al op de schop dus dan kun je het best nu ook gelijk álles op de schop gooien. Tijd voor nieuwe gewoontes en gebruiken en tijd voor jóuw keuzes! *\o/*

Ik probeer mezelf uit bed te schoppen, heb late dienst dus alle tijd nu. Ik wil een half uur -nee, laten we er drie kwartier van maken- op Foxy en daarna douchen en boodschappen doen. Dat kan ik wel.

MuSLi

Berichten: 5300
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 10:34

SandravdB schreef:
Hier niets eraf, terwijl ik gisteren 10 km gelopen heb en drie kwartier crosstrainer en redelijk opgelet heb met eten behalve die appelflap

Juist die beweging kan ervoor zorgen dat je kortstondig extra vocht vasthoudt. Op de lange termijn zal je vast en zeker verschil zien :D

arabella2000
Berichten: 4152
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 10:42

Goed bezig allemaal!!!
Het is lastig als je zo goed oplet en beweegt en er lijkt niets af te gaan. Maar kijk dan inderdaad naar de lange termijn.

Hier bv een voorbeeld van mijn afvallen.
Afbeelding
Heel lang heel snel gegaan, maar nu gaat het langzamer. Maar als je over de hele tijd kijkt, ben ik toch al een hoop kwijt.

Zometeen hebben we een lunch op het werk.we bestaan 10 jaar. Ipv een heel feestweekend is er nu een lunch -O- :+ Eens even kijken of ik wat beleg kan snaaien. En anders heb ik braadworsten meegenomen.

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 10:43

Heb dat op zondag ook altijd, werk dat op hengstenhouderij dus stuk zwaarder lichamelijk als de paar uurtjes schoonmaakwerk die ik door de week doe, denk dat ik morgen weer verschil zie op weegschaal.

Vanmorgen al half uur gewandeld en dadelijk werken

MuSLi

Berichten: 5300
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 11:01

Ik heb gisteren op Youtube weer een leuk kanaal gevonden met bokszaktrainingen.
Altijd fijn om wat trainingen achter de hand te hebben en te kunnen afwisselen.

Zijn er nog meer mensen die op basis van online workouts trainen momenteel?

gaucho

Berichten: 9637
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 11:03

Ik gebruik apps, zowel voor krachttraining als Yoga en voor hardlopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 11:06

Ik kom mij zelf ook weer even melden. Ik werk met WW. Ik ben een periode heel langzaam aan afgevallen. Na diverse fysieke klachten tot de vaststelling van lactose intolerantie gekomen. Ik was altijd wel wat gevoelig daaraan maar dat is dus sinds kort flink uit de hand gaan lopen. Sinds ik geen lactose meer benuttig is alles weer wat rustig in mijn buik en kwam ik op 1 maand flink wat kilo’s weer bij. Dit omdat mijn vertering nu beter gaat en het er niet los doorvliegt om het zo te zeggen :+ Ik was gestart op 115, zat op 108 en zakkend maar helaas nu weer op 111. Dus ik moet er nu echt extra op letten. Ik werk met ww maar vind het best wel pittig. Ik zit nu op dag 3 en dat is bij mij eigenlijk altijd de dag dat de honger ook echt toe slaat. Dus nu zit ik hier met een rommelende maag :+ Ik heb al wat fruit gegeten maar daar krijg ik eigenlijk altijd meer honger van :')

Nou goed. Mijn doel is 75 maar met 80 ben ik ook al blij. Heb nu maat 48 en met maat 40 zou ik echt al zeer tevreden zijn :j
Struikelpunt is mijn vriend. Die heeft fysiek een minder zwaar beroep, is kleiner als ik en eet en snaait veel meer zonder gevolgen. Zo oneerlijk :+ ‘s Avonds snaait hij dus vaak en moet ik echt moeite doen om niet mee te doen.

Eloya

Berichten: 5216
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 11:08

Ik volg basic fit GRX virtuele lessen van xcore en shape voor workout.
En ga beginnen met WW workout video's voor krachttraining met de nieuwe gewichten die ik heb gekregen
Daarnaast wandel of fiets ik op de rust dagen. Op die manier probeer ik tenminste elke dag 30 minuten te bewegen.
Of nouja dat is het idee.

Ik heb wel een nieuw concreet doel qua datum, 18 juni gaat mijn vader trouwen. En dan wil ik eigenlijk wel rond mijn 1e streef gewicht zijn van 85kg. dat is nog ongeveer 9kg te gaan. dat is hopelijk haalbaar.
Maar sowieso onder de 90kg wegen.

@Moestuin welkom! Welke kleur volg je in WW?
Het is vaak even zoeken welke zero producten je kunnen helpen op die moeilijke momenten.
Want die moet je niet vergeten om ook te nuttigen. Want met WW zit je soms wel echt te laag in kcal als je alleen maar je dagpunten gebruikt zonder zero's en je weekpunten ernaast. En als je structureel te laag gaat zitten val je ook moeizamer af.

Roosch

Berichten: 36785
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 11:09

Welkom Moestuin! Dat is toch ook niet eerlijk, die kerels die alles kunnen eten.. dat zouden ze af moeten schaffen. :')

Anoniem

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 11:20

Dank jullie wel! Ik volg groen, dus mag enkel fruit en groenten onbeperkt. Een banaan bv heeft veel cal maar die lust ik al totaal niet _O- Ga straks wel kijken om wat receptjes van hun uit te proberen met banaan. Misschien lust ik dat wel :j

arabella2000
Berichten: 4152
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 11:37

Is ook niet eerlijk moestuin!!
En anders een lekkere salade maken met alleen maar 'geen punt' producten als je maag rammeld? Want zo is het ook niet leuk.
Fruit kan wel zorgen voor honger is mijn ervaring.

Eloya

Berichten: 5216
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 11:39

Maar met groen heb je ook de meeste dag punten te besteden. Je kan kijken hoeveel bijvoorbeeld een cracker met kipfilet is? dat neem ik tussendoor wel eens.
Alleen fruit en groente zou ik ook niet blij van worden, maar daarom volg ik ook geen groen :')

Anoniem

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 11:41

Ja klopt :j Maar moet zeggen dat als ik het omreken ik op een 1100 cal per dag kom in vergelijking met mijn punten. Dus het is inderdaad wel aan de lage kant :)

Tip van het slaatje is een goede! Ik drink nu elke ochtend een shake en misschien kan ik daar ook wat extra fruit door mixen :j

gaucho

Berichten: 9637
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 11:45

Welkom Moestuin :j

Banaan kun je wel in heel veel dingen verwerken, ipv suiker ook bijvoorbeeld. Ik heb nog nooit zoveel bananen gegeten :o

In smoothies, bananenbrood, pannenkoek van banaan, ei en evt havermout, bevroren in de blender met wat cacao poeder erbij...

Groente is echt mijn lifesaver :') als tussendoortje, vaak met dip op basis van kwark / yoghurtof hummus als er iets meer kcal in mijn schema passen. Uitgebreid met falafel ook een heerlijke lunch.

Afbeelding

1100 kcal klinkt erg weinig inderdaad. Shake kun je makkelijk uitbreiden met wat fruit, ik gooi vaak alles in de blender met wat diepvries fruit erbij. Of diepvries pompoen blokjes. Voor de veggie fanaat: ook groente gaat dus prima in een shake / smoothie :j Rode biet, bleekselderij, wortels etc.

MuSLi

Berichten: 5300
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 11:52

Het is in het begin altijd even zoeken naar welke producten je een vol gevoel geven en welke producten ervoor zorgen dat je extra honger krijgt. 1100kcal is inderdaad erg weinig. Het is misschien handig om je BMR te berekenen @Moestuin. Dan weet je wat je lichaam in rust gebruikt en waar je eigenlijk niet onder zou moeten gaan zitten qua calorieën :)

Marielle_93
Berichten: 2126
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 13:27

Lees hier iets over de weegschaal en geen resultaat zien. Ik ben weleens precies benieuwd naar hoe dat werkt eigenlijk, ik geloof er niet zo in dat je dat direct de volgende dag ziet, maar wanneer wel.. :') Om mezelf niet weegschaal-geobsedeerd te maken heb ik in principe 1 vast weegmoment per week. Doe eigenlijk altijd de maandag, maar ben er uit nieuwsgierigheid weleens op donderdag op gaan staan om enorm teleurgesteld te worden en geen verschil te zien, en de eerstvolgende maandag was er toch weer flink wat af.

@SandravdB erg jammer dus jouw teleurstellende weegschaal moment maar ik weet zeker dat je dat resultaat nog gaat zien, niet de moed in de schoenen laten zakken!
@Imre jij komt zo wel mooi 'verplicht' in beweging :))
@arabella2000 leuk om dat overzicht zo te zien en wat ben je inderdaad al ver gekomen *\o/*
@Moestuin nog even zoekende dus, wel fijn lijkt me een rustige buik, de rest komt vast vanzelf.

Hier een wandelrondje van ongeveer 6.5 km erop zitten. Wel iets minder gedronken vooraf, probeer er juist op te letten dat ik genoeg drink maar ik had dus gisterochtend een hele fles leeg voor het wandelen en kreeg toch vrij snel het idee dat ik moest plassen _O- Vandaag direct na de wandeling dus maar 'een fles gemaakt'. Vind dat prettiger drinken en bijhouden dan glazen op een of andere manier.

Roosch

Berichten: 36785
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:00

Ben toch blij dat ik het weegschaalloos doe als ik dit zo zie. :D :D

Mijn spieren wilden vanochtend niet helemaal en zelf pruttel ik ook wat, maar hey, 45 minuten gefoxied, het is me wel heilig.

Merk dat ik toch erg veel zoete trek heb de laatste tijd dus heb een bus ranja met heel weinig kcal meegenomen, kan ik dat op zulke momenten door een bak yoghurt heen mikken.

MuSLi

Berichten: 5300
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:05

Ik doe dat ook af en toe door m'n kwark Roosch. Dan smaakt het toch heel anders, terwijl je er niet veel kcal aan toevoegt +:)+

gaucho

Berichten: 9637
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 15:12

Ik gooi deze in de kwark op dat soort momenten :o


Afbeelding