De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 21:07

Ik heb vandaag geen mening gegeven. En geen rare zin geschreven. Als je het over rare reacties hebt dan zijn dat de reacties op mijn post dat ik schrijf dat geen van de studenten besmet is en dan komt er iemand met '4'. Nee, dat staat er niet. En daarna moet ik de studenten met rust laten? Ik weet het niet hoor, ik post gewoon wat ontopic berichten. Staat geen mening in.
Dus als je wilt klagen moet je bij een andere bokker zijn die op mijn berichten reageert zonder dat het enige toevoeging is. :D

Bericht hieronder is aangepast nadat ik dit bericht gepost hebt. Doet er niet toe, maar de titel van het stuk wat ik gepost heb is toch echt 'Geen van de geteste Vindicat-studenten heeft coronavirus'. Dat heb ik overgenomen. Daarna zijn er 4 getest. Maar er is er dus geen 1 die op dit moment corona heeft.
Laatst bijgewerkt door germie op 07-03-20 21:14, in het totaal 2 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 21:07

Het is voor jou toch ook niet leuk dat mensen zich zo tegen je keren? Verder ga ik mijn eigen advies opvolgen.

En er staat dat er 4!!!! studenten getest zijn van de 900.

Citaat:
Geen van de vier geteste studenten van Vindicat heeft corona. Dat meldt de GGD Groningen.
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 07-03-20 21:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 21:12

karuna schreef:
Safina het in dit geval niet om mij :n maar de algehele tendens dat ze niet willen testen. Heb nu afgelopen week voldoende gehoord. En zie Pepper hier notabene in meest besmette provincie niet getest. -O-

Nee, want zoals Pepper zijn er nog duizenden meer. Dat is niet haalbaar. Of moet het prima vinden als iedereen een paar weken moet wachten tot ze tijd voor een test hebben. Of als straks de materialen op zijn en er even helemaal niemand getest kan worden. Ook die verpleegkundige van de IC niet. Of dat de laboratoria zo overbelast dat je een paar weken moet wachten op een uitslag.

En ik denk dat het wel om jou gaat, want ik hoor Pepper verder niet klagen. En jij hebt het voortdurend over jezelf, in dit topic en via PB.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 21:17

Maar goed, hoeveel testen zijn er nu gedaan dan? WAnt hoeveel negatieve testen er geweest zijn vind ik ook wel interessant.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 21:22

Ach vallen er Bokkers niet om aan het nieuwe virus dan toch aan geruzie onderling. Kunnen de kibbelaars alles even in het juiste perspectief zien?

Twee bokkers inmiddels ziek ! Welles nietes spelletjes maar even via PB. Met dank

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 21:25

karuna schreef:
Safina het in dit geval niet om mij :n maar de algehele tendens dat ze niet willen testen. Heb nu afgelopen week voldoende gehoord. En zie Pepper hier notabene in meest besmette provincie niet getest. -O-

Daar hebben ze goede redenen voor, dat is zojuist nog gepost. Het is niet om mensen dwars te zitten. Men vindt bij de GGD dat je op dit moment niet voldoet aan de criteria om te testen. Klaar. Laat het los. En doe niet steeds net alsof je namens heel veel mensen praat, die allemaal getest willen worden.

Citaat:
Maar sommige artsen willen ook bij milde klachten een test kunnen afnemen, zegt Jako Burgers van het NHG.

Zelf is het Huisartsengenootschap daar geen voorstander van. "Als iedereen dat gaat doen, dan krijg je een capaciteitstekort", zegt Burgers. "Alles is er nu juist op gericht om de belasting van het zorgsysteem te beperken. Als we de criteria verruimen, ga je dat niet voor elkaar krijgen."

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 21:29

Er zijn te weinig testen. Op is op.
Ze kunnen ze moeilijk er extra gaan punniken.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 21:30

raket schreef:

HOveel testen zijn er dan gedaan? Even serieus, ik lees iets van 188 gevallen. Zijn er dan 500 testen gedaan? Zijn dat dan al te veel testen? Hoeveel grieptesten doe je per week?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 21:32

germie schreef:
raket schreef:

HOveel testen zijn er dan gedaan? Even serieus, ik lees iets van 188 gevallen. Zijn er dan 500 testen gedaan? Zijn dat dan al te veel testen? Hoeveel grieptesten doe je per week?

Ik las van de week ergens dat er behoorlijk wat testen zijn gedaan en het gros negatief t terugkomt. Zal eens kijken of ik het terug kan vinden.

Edit: in ieder geval las ik al dit op de site van het RIVM:

Citaat:
Waarom word ik niet getest?
Het is belangrijk dat alle mensen die volgens de richtlijnen een test nodig hebben, die ook kunnen krijgen. Zodoende vinden er elke dag honderden testen plaats in ziekenhuizen en laboratoria in Nederland. Deze instellingen zijn hierop ingesteld. Het merendeel van de testen is negatief: die mensen zijn niet besmet met het coronavirus.
Aandachtspunt is dat mensen die niet voldoen aan de criteria zoals opgesteld door het Outbreak Management Team waaronder het RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu , niet getest worden. Zo kunnen we garanderen dat er voldoende voorzieningen beschikbaar zijn voor de mensen die ze het meest nodig hebben.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-03-20 21:42, in het totaal 2 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 21:37

zonnebloem18 schreef:
Incubatietijd is tot 2 weken dus ze kunnen volgende week ook nog ziek worden

Serieus? Ik dacht dat het maar een paar dagen was...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 21:40

Sure_lee schreef:
coronabokkers

Ik voel een bokt woord verkiezing van het jaar aankomen en wil dit woord alvast nomineren :+

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 21:40

germie schreef:
raket schreef:

Ik weet geen aantal, maar het zijn er veel met een grote V.
Alles moet dubbel en er zijn in deze tijd nu eenmaal veel mensen met griepachtige verschijnselen. Naast de thuistest wordt er in ziekenhuizen erg veel getest. Je wilt tenslotte niet iemand met corona over het hoofd zien en bij enige verdenking dus uitsluiten.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 21:47

purny schreef:
zonnebloem18 schreef:
Incubatietijd is tot 2 weken dus ze kunnen volgende week ook nog ziek worden

Serieus? Ik dacht dat het maar een paar dagen was...

gemiddeld 2 tot 6 dagen, met uitschieters naar 12 stond er een paar dagen terug ergens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 21:50

germie schreef:
raket schreef:

Heveel testen zijn er dan gedaan? Even serieus, ik lees iets van 188 gevallen. Zijn er dan 500 testen gedaan? Zijn dat dan al te veel testen? Hoeveel grieptesten doe je per week?

Er worden nu 2000 tests per dag gedaan las ik. Er wordt binnenkort weer uitgebreid met testlocaties, zodat er straks 3000 tot 3500 tests per dag gedaan kunnen worden.
https://www.ad.nl/binnenland/verdubbeli ... ~a3fb0f43/

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 21:54

Afbeelding

germie

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 21:56

Dus eigenlijk is het na 12 dagen weer veilig. Maar het zou me niets verbazen als mensen je ook als je weer beter bent nog gewoon als melaatse aankijken.

Yabloko

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 22:10

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 22:17

Ik lees net dat in Italië heel Lombardije op slot gaat. Dat is best een groot gebied.... Milaan ligt in Lombardije.

Bericht https://www.ad.nl/binnenland/live-drast ... ~a66a9787/

Citaat:
Lombardije gaat op slot. De Italiaanse regering heeft besloten dat niemand de regio en elk provincies in drie aangrenzende regio's meer in of uit mag, tenzij daarvoor uitdrukkelijke toestemming is verleend vanwege werk of persoonlijke omstandigheden. De drastische maatregel komt nadat in het afgelopen etmaal er ruim 1100 nieuwe Corona gevallen bij zijn gekomen in Italië.

Ook gaan veel faciliteiten in de regio dicht, zoals musea, sportscholen, zwembaden en discotheken. De scholen in Lombardije zijn al sinds 23 februari gesloten. De maatregelen gelden tot 3 april.

Het isoleren van gebieden staat niet in de draaiboeken van ons RIVM.
https://nos.nl/artikel/2326148-ggd-denk ... iboek.html
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-03-20 22:25, in het totaal 3 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 22:21

safina schreef:
Ik lees net dat in Italië heel Lombardije op slot gaat. Dat is best een groot gebied.... Milaan ligt in Lombardije.

Dat overwegen ze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 22:28

naomiiiii schreef:
safina schreef:

Dat overwegen ze.

Dan zou het AD voorbarig zijn met hun bericht.

Mijn Italiaans is niet heel goed, maar Italiaanse kranten lijken het te bevestigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 22:31

Ken iemand in Milaan , haar vader zou morgen op zakenreis maar mag waarschijnlijk niet weg.Haar privé school zit al anderhalve week op slot en ze moet thuis lessen volgen

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 22:39

Nu op NPO2 dat Iran de boel te lang heeft gebagitaliseerd. Heftige beelden.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 22:43

Echt hè, vreselijk. Die beelden uit dat ziekenhuis ook.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 22:57

Ik kijk dit was het nieuws. Beetje lachen helpt wel.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 23:03

raket schreef:
Ik kijk dit was het nieuws. Beetje lachen helpt wel.

Waar kan jij nou de besmetting opgelopen hebben? Je was dus niet getest als je niet in het ziekenhuis had gewerkt?