Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 19:59

ClaudiaHS schreef:
gaucho schreef:
Courgetti vind ik ook altijd lekker en makkelijk :j

Ik had vanmiddag als lunch courgette koekjes gemaakt, ook top. Geschaafde courgette met mozzarella, ui, ei en beetje spelt bloem.

Dat klinkt goed, hoe maak je die en heb je perse de bloem nodig in het recept?

Dacht zelf om volgende keer zonder bloem en evt met een extra ei te proberen, of wat havermout.

Recept:

1/2 courgette schaven,
Mengen met 1 kleine gesnipperde ui, 1 ei, 1 eetlepel bloem, 1/2 bol (light) mozzarella, zout en peper.

Olie verhitten in de pan, 1 koekje = 1 flinke eetlepel van het courgette mengsel, met dezelfde lepel in de pan platdrukken en zo meerdere koekjes maken. Lekker met Sriracha saus.

ClaudiaHS

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 20:02

Thanks. Ga ik proberen van de week zonder bloem :D

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 06:42

Zertab schreef:
Waar halen jullie de inspiratie vandaan? Ik krijg het niet eens bedacht haha.

Ik heb voor vanavond ook al mijn kc er al in staan. Heb ook een klein zakje chips erin meegenomen en kom dan perfect uit met mijn kc. Lekker! Alleen ik kom dan wel op een eiwit percentage van 199%... En dat is wel erg veel. Lijkt me ook niet goed... Volgens mijn app moet ik 56-76 gram eten en ik zou dan op 132 gram zitten.
Ik bedenk me terwijl ik dit typ dat ik dan vanavond de yoghurt beter kan vervangen door iets anders, want mijn avondeten was kip. Dan kom ik al wat lager uit!

Edit: dan zit ik alsnog op 181%.. Zo te zien heb ik teveel kip op.

Ik zou niet blind op cijfers in de app af gaan. Google even wat voor jou de ideale macro’s zijn. Sport je veel, dan heb je ook meer eiwitten nodig. En ik skip liever wat meer koolhydraten en/of vetten dan eiwitten maar dat is persoonlijk.

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 06:45

Resultaat deze week: -0,5.
Het gaat nog steeds in golfjes. Zo was ik dinsdag 0,9 kg afgevallen ten opzichte van zondag maar de dagen erna weer aangekomen en nu dus over een week gezien “maar” een half kilootje. Ik weet dat dat oké is, maar vind die golfjes zo irritant. Dus: ik ga proberen nog maar 1x per week te wegen.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 07:05

Hier - 1.0, en ook golfjes, vrijdag was - 1.3. Verschil lijkt met name water, heb me voorgenomen om echt veel water te blijven drinken.

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 07:32

Oh gelukkig ben ik niet de enige.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 07:52

Goed bezig dames! :D

Ik zal maar niet zeggen hoeveel kilo ik ben aangekomen. :') Vandaag laatste cheatdag en vanaf morgen weer knallen. :)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 09:52

Die golfjes herken ik. Zo irritant als de weegschaal dan weer meer aangeeft.
En dat terwijl je niet veel hebt gegeten.

Mijn man zegt, je moet het over een langere tijd bekijken.
Klopt, maar om de moed erin te houden zijn kleine afvalstappen ook fijn.

Neverland zet hem op.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 11:10

Daarom weeg ik me pas volgende week _O-
En sws woog ik me maar 1x per week.
Ik merk het nu aan mijn broek dat die losser begint te zitten dus het gaat iig de goede kant op. *\o/*

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 11:48

Wilde stukje gaan hardlopen om weer wat caloriën te verbranden maar het regent hier, dus maar een 30 minuten HIT training gedaan. Zweet me kapot.. Het was ook nog eens warm op zolder := := Gister ook bijna 6km geskeelerd op lekker tempo.

Nog meer mensen die dit weekend van "de luie reet" af zijn gekomen? :D

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 11:49

ClaudiaHS schreef:
Daarom weeg ik me pas volgende week _O-
En sws woog ik me maar 1x per week.
Ik merk het nu aan mijn broek dat die losser begint te zitten dus het gaat iig de goede kant op. *\o/*

Dat zijn de fijne signalen! Goed bezig! :D

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 12:01

Goed bezig iedereen! :D

Ik heb gister gewandeld en body combat gedaan. Mijn hele bovenlichaam doet zeer, dus ik heb vandaag herstel dag.

@Anni_Dani: ik probeer om de dag thuis een training te doen en twee keer in de week te zwemmen. Dagelijks maak ik een wandeling van ongeveer 45 minuten. Maar ik heb idd liever een teveel aan eiwitten dan aan koolhydraten en vetten. Maar het moet ook niet té veel zijn. Dat is ook niet goed.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 12:07

DideH schreef:
Wilde stukje gaan hardlopen om weer wat caloriën te verbranden maar het regent hier, dus maar een 30 minuten HIT training gedaan. Zweet me kapot.. Het was ook nog eens warm op zolder := := Gister ook bijna 6km geskeelerd op lekker tempo.

Gisterochtend uur krachttraining en naar stal gewandeld 's avonds.

Vanochtend vroeg (net voor de echt heftige regen) deel 2 van start to run. Vanavond uur centered riding les, als het weer enigszins OK is loop ik weer naar stal. Morgen buiten mijn wekelijkse mestbeurt van 1,5 uur verder even rust.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 12:23

Extra weegmomentje na een wenkbrauwenoptrek moment (kon niet geloven dat ik ineens zoveel zwaarder was), ben nu ruim 1,5kg lichter dan gisterochtend _O-

@Gaucho; lekker actief bezig! +:)+

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 12:42

DideH schreef:

Hahaha ja ik maar niet in de vorm van sport. Vrijdag heb ik mijn trailer ontvet, geschuurd en met de hogedrukspuit gereinigd, zaterdagochtend gelakt en ‘s avonds nog kasten in elkaar gezet en de opslag opgeruimd. Tussendoor natuurlijk het paardje doen. Vanochtend ook naar stal geweest en weer naar de opslag om zooi die kant op te brengen en nu zit ik met een bakje Oppo vegan ijs te chillen. Morgen begint mijn opleiding weer (zin in!!) dus moet nog even wat samenvattingen doorlezen.

MissFloorx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 12:44

Ik wil me ook graag hier melden! Voornamelijk als stok achter de deur, ik heb namelijk altijd periodes dat het heel goed gaat en daarna weer een periode dat ik te vaak en te extreem ''cheat''. Mijn doel is dan ook om hier een balans in te gaan vinden. Vaak ga ik uit verveling snaaien en hier kan ik nogal in doorslaan. Gelukkig gaat dit de laatste tijd al beter maar hopelijk gaat het lukken om hier helemaal vanaf te komen.

Daarnaast wil ik graag een aantal kilo's kwijt, vooral om weer lekkerder in mijn vel te zitten en me fitter te voelen. Ik weeg nu 69 kg bij een lengte van 1.70 en wil graag terug naar 62-63 kg. Maar ik vind het vooral belangrijk dat ik zelf weer tevreden ben met wat ik zie in de spiegel.

Motiverend om te lezen dat jullie allemaal al zo goed op weg zijn! :))

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 12:51

Anna_Dani schreef:
DideH schreef:

Hahaha ja ik maar niet in de vorm van sport. Vrijdag heb ik mijn trailer ontvet, geschuurd en met de hogedrukspuit gereinigd, zaterdagochtend gelakt en ‘s avonds nog kasten in elkaar gezet en de opslag opgeruimd. Tussendoor natuurlijk het paardje doen. Vanochtend ook naar stal geweest en weer naar de opslag om zooi die kant op te brengen en nu zit ik met een bakje Oppo vegan ijs te chillen. Morgen begint mijn opleiding weer (zin in!!) dus moet nog even wat samenvattingen doorlezen.

Maar dan ben je alsnog actief bezig geweest en in beweging geweest :)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 12:51

MissFloorx schreef:
Ik wil me ook graag hier melden! Voornamelijk als stok achter de deur, ik heb namelijk altijd periodes dat het heel goed gaat en daarna weer een periode dat ik te vaak en te extreem ''cheat''. Mijn doel is dan ook om hier een balans in te gaan vinden. Vaak ga ik uit verveling snaaien en hier kan ik nogal in doorslaan. Gelukkig gaat dit de laatste tijd al beter maar hopelijk gaat het lukken om hier helemaal vanaf te komen.

Daarnaast wil ik graag een aantal kilo's kwijt, vooral om weer lekkerder in mijn vel te zitten en me fitter te voelen. Ik weeg nu 69 kg bij een lengte van 1.70 en wil graag terug naar 62-63 kg. Maar ik vind het vooral belangrijk dat ik zelf weer tevreden ben met wat ik zie in de spiegel.

Motiverend om te lezen dat jullie allemaal al zo goed op weg zijn! :))

Welkom! :)

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 13:05

Goed bezig allemaal! Ik wil nog een flink eind wandelen vanmiddag, hopelijk wordt het droog. Gisteravond een beeeetje teveel wijn gedronken en net ontbeten met American pancakes met verse aardbeien, heb zin om die brakheid er even uit te lopen.

Morgen voor het eerst in twee maanden eindelijk weer naar de fysio. Mijn lijf doet alweer een tijdje erg veel pijn, hopelijk kan ik na een paar behandelingen ook weer wat fanatieker bewegen. Gister wel een half uurtje in de bak gereden en 's middags in de tuin gewerkt, maar daar heb ik dan de rest van de dag ook last van. :\

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 14:03

Imre schreef:
Goed bezig allemaal! Ik wil nog een flink eind wandelen vanmiddag, hopelijk wordt het droog. Gisteravond een beeeetje teveel wijn gedronken en net ontbeten met American pancakes met verse aardbeien, heb zin om die brakheid er even uit te lopen.

Morgen voor het eerst in twee maanden eindelijk weer naar de fysio. Mijn lijf doet alweer een tijdje erg veel pijn, hopelijk kan ik na een paar behandelingen ook weer wat fanatieker bewegen. Gister wel een half uurtje in de bak gereden en 's middags in de tuin gewerkt, maar daar heb ik dan de rest van de dag ook last van. :

Klinkt vervelend, hopelijk helpt de fysio!

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 14:05

Ik heb het gewegen deze week even gelaten voor wat het is. Ga zo een rondje lopen, het plan is 13km. En dan morgen maar weer op de weegschaal.

MissFloorx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 14:12

@Imre Oei, dat is niet fijn! Vervelend als je graag wilt bewegen maar je lichaam niet helemaal mee werkt. Hopelijk snel verbetering.

Ik zit al sinds vanochtend aan de studie maar einde van de middag ga ik ook even een stuk lopen om zo toch nog wat beweging te krijgen vandaag.

Wegen doe ik altijd op maandagochtend, naar mijn idee deze week niet veel gekke dingen gedaan qua eten dus hopelijk blijft de dalende lijn die ik sinds 3 weken zie doorzetten.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 14:38

MissFloorx schreef:
@Imre Oei, dat is niet fijn! Vervelend als je graag wilt bewegen maar je lichaam niet helemaal mee werkt. Hopelijk snel verbetering.

Ik ben al anderhalf jaar aan het revalideren, helaas. Maar na morgenavond hopelijk weer wat soepeler!

Net 4km gewandeld. Niet helemaal droog gehouden, maar was wel even goed om te doen. Straks op stal denk ik ook nog een stuk lopen.

13km Dieuwke? Mooi eind! Ga je dan hardlopen of wandelen?

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 14:49

Helaas hier nog niet helemaal de goede kant op qua gewicht. Maar denk wel dat het goed gaat met eten en bewegen. Gister 8.8km gaan hardlopen. Vanochtend wilden we gaan klimmen, maar ivm de regen maar gewandeld, 1.5u.

Zie dat jullie ook sportief bezig zijn, top!

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 15:06

gaucho schreef:
Ik had vanmiddag als lunch courgette koekjes gemaakt, ook top. Geschaafde courgette met mozzarella, ui, ei en beetje spelt bloem.

Dat klinkt goed, hoe maak je die en heb je perse de bloem nodig in het recept?[/quote]

Dacht zelf om volgende keer zonder bloem en evt met een extra ei te proberen, of wat havermout.

Recept:

1/2 courgette schaven,
Mengen met 1 kleine gesnipperde ui, 1 ei, 1 eetlepel bloem, 1/2 bol (light) mozzarella, zout en peper.

Olie verhitten in de pan, 1 koekje = 1 flinke eetlepel van het courgette mengsel, met dezelfde lepel in de pan platdrukken en zo meerdere koekjes maken. Lekker met Sriracha saus.[/quote]

Ik heb ze gemaakt. Ipv bloem met kokosmeel.
Nu proef Ik de kokos lichtjes maat moet zeggen dat dat verrassend smaakt.

Afbeelding

Edit : quote verkloot _O-