2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Linda_Fleur

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 10:48

Ladybird, gefeliciteerd met dit geweldige resultaat! Lekker van genieten vanavond, heb je verdiend.

Afgelopen twee weken niet zo bezig geweest met eten (want vrij), vanochtend op de weegschaal toch weer op de 65 kg. Jammer! Ik ging vorige keer dat ik me woog al meer richting de 63 kg. Heb niet eens zo heel gek gedaan, maar toch onbewust wat slechte keuzes gemaakt denk ik (en iets te vaak 's avonds laat nog een schaaltje muesli met havermout weggewerkt = veel calorieën). Nu weer even opletten dus.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 11:44

Ladybird schreef:
Vorig jaar 26 juni was de dag dat ik het zeker wist! Ik ga afvallen. Ik heb geen doel, maar alles wat er af gaat mag er niet meer aan. Met dit idee ging ik stilletjes aan de slag en nu zijn we alweer een jaar verder

Daar begonnen we dan. Motto: niet vreten maar eten! Geen koekjes, snoepjes, kroketten, frikandellen, patat, frisdrank meer in huis, want wat er niet is, Kun je niet eten. Ik had ineens een koelkast vol groente en fruit, ging milkshakes maken, of smoothies, ik heb dit jaar meer fruit gehad als in de rest van mijn leven denk ik.

Ik ging 1x per week naar fysiofitniss en dat vond ik meer dan genoeg. Lopen was stom, fietsen noodzakelijk, maar nadat de eerste kilo’s eraf waren ontdekte ik dat bewegen helemaal niet zo erg was. Ik hoorde mezelf ineens zeggen dat ik ook wel 2x per week naar Fysiofitniss wou!

En mijn aller grootste droom kwam uit! Ik doe weer iets met paarden! Ik heb 2 super lieve, knappe verzorgpony’s waar ik 2x per week met liefde zon 40 minuten voor ga fietsen.

Ik ben er nog niet, we gaan rustig nog even door! Maar zonder doel. Dus ik weet niet hoe ver ik ga. Op geven moment denk ik, oké nu is het genoeg of het lukt niet meer en dan is het goed. En dun sprietje zal ik nooit worden, maar dat is ook nergens voor nodig

Ik ben mezelf intens dankbaar dat ik de knop heb om kunnen zetten! Het is me gelukt! Ik heb het helemaal zelf gedaan en ik ben onwijs trots op mezelf! Ik ben in een jaar tijd gewoon 40,4 kilo afgevallen!

En dat ga ik vanavond vieren bij de wok en nee dan eet ik meestal geen groente

_/-\o_ Knap hoor _/-\o_ Veel plezier vanavond en geniet er van dat heb je zeker verdient.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 11:50

Mizora: jammer zeg dat je er mee stopt, maar ik snap het wel. Hopelijk weer tot snel!

Heeft NoTwixLeft de tabel al overgenomen? Anders wil ik dat ook wel doen.

Ladybird: inspirerend verhaal zo, en wat mag je trots zijn op jezelf, heel knap gedaan!

Juni is voor mij een slechte maand, veel te druk, en daardoor veel ziek door lage weerstand. Vrijdag nog één uitje staan wat ik eigenlijk niet kan :') maar daarna is het echt klaar. Weer de focus op mijn eigen gezondheid.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 12:46

Gefeliciteerd LB! Echt heel erg knap!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 13:28

Wauw LB! Gefeliciteerd met het behaalde resultaat!

Ik heb alweer 2 dagen taart op. :=
Gisteren omdat een collega jarig was en vandaag omdat een collega vorige week niet zo lief was geweest tegen mij. :))
Dus die had taart meegenomen om het weer goed te maken. :D

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 17:19

Bedankt voor alle super lieve berichtjes! <3 ik hoop oprecht dat anderen het ook lukt en er net zo blij mee zijn als ik! '

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 17:21

Goed bezig LB!

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 19:42

Renske_W: oew lekker taart!

Mijn vriend heeft voor de visite (nouja visite, ze schilderen het huis aan de buitenkant) vanavond oranjekoek taart? meegenomen, dus neem dan ook wel even een stukje :9

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 21:41

Na 160 pagina’s wilde ik toch even kwijt dat ik het onwijs knap vind dat zoveel mensen na de eerste 6 maanden zoveel resultaat hebben geboekt (en nog steeds!) en dit topic zo motiverend houden. Ik was er als 1 van de eerste maar was er na 5/6 weken al afgehaakt. Iets met alles of niets.

Lees nog steeds jullie tips, doelen en leuke weetjes en zeg: goed gedaan!

Ik ben maandag ook weer begonnen :Y)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 23:44

Only2Bianca schreef:
Na 160 pagina’s wilde ik toch even kwijt dat ik het onwijs knap vind dat zoveel mensen na de eerste 6 maanden zoveel resultaat hebben geboekt (en nog steeds!) en dit topic zo motiverend houden. Ik was er als 1 van de eerste maar was er na 5/6 weken al afgehaakt. Iets met alles of niets.

Troost je, ik ben (en zo volgensmij meerdere) zo vaak “begonnen”. Er moet écht een knop om & dan ga je opeens :)
En die kan altijd nog weer terug switchen voor een periode. Als je geluk hebt en je hebt een gezondere leefstijl aangenomen ipv een dieet, dan kom je in zo’n tussendoor-periode niet heel veel aan. Bij een dieet is dat vaak wel het geval en komen sommige zelfs meer aan dan dat eraf is gegaan.
Je moet iets gaan vinden dat bij jou past, waarin je kunt varieren met gezonde lekkere dingen en minder gezonde lekkere dingen. Niks eten wat je tegenstaat, alleen maar omdat het gezond zou zijn.

Begin desnoods eerst met je porties verminderen en sommige van je dagelijkse drankjes vervangen voor water of ander kcal-arm drinken (net wat je lekker vindt).

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 08:42

Dreamy schreef:
Only2Bianca schreef:

Troost je, ik ben (en zo volgensmij meerdere) zo vaak “begonnen”. Er moet écht een knop om & dan ga je opeens :)
En die kan altijd nog weer terug switchen voor een periode. Als je geluk hebt en je hebt een gezondere leefstijl aangenomen ipv een dieet, dan kom je in zo’n tussendoor-periode niet heel veel aan. Bij een dieet is dat vaak wel het geval en komen sommige zelfs meer aan dan dat eraf is gegaan.
Je moet iets gaan vinden dat bij jou past, waarin je kunt varieren met gezonde lekkere dingen en minder gezonde lekkere dingen. Niks eten wat je tegenstaat, alleen maar omdat het gezond zou zijn.

Begin desnoods eerst met je porties verminderen en sommige van je dagelijkse drankjes vervangen voor water of ander kcal-arm drinken (net wat je lekker vindt).

:j :j :j Ik heb net een week gehad waar ik wat minder op mijn eten heb gelet en daarbij ook meteen weer wat was aangekomen, maar nu weer vier dagen weer op mijn strakkere regime en het is er nu ook weer af. En dat motiveert dan weer om het vol te houden.

Dus laat je niet uit het veld slaan door dieetdipjes! Een paar dagen aan toegeven en dan weer volop verder is echt niet erg. :)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 08:48

Zelfde geldt voor meer bewegen/sporten. Zoek iets wat je leuk vindt/waar je beter in wilt worden/waar je een uitdaging in ziet. Ook daarmee ga je dipjes krijgen en het is niet erg als je daar eens aan toe geeft. Wat ik van mijzelf wel merk en weet is dat ik, als ik een week niet sport, ik heel snel over kan gaan op een heeeeel lange niet-sport/beweeg-dip. Daarom probeer ik me uiteindelijk binnen een week wel weer over die drempel heen te slepen, waarna ik 9/10 keer blij ben dat ik weer ben geweest en het ook weer zo op pak.
Leer jezelf en je valkuilen kennen, zodat je jezelf ook af en toe een schop kunt geven :))

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 09:12

En anders kom je je maar hier melden, doen wij het wel. O:)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 09:18

Precies :Y) met alle liefde. Bij mij helpen YouTube-filmpjes met transformaties ook nog wel eens als motivatie.
En heb een guilty pleasure :') het kijken van cheatday-videos van o.a. Stephanie Buttermore..
https://youtu.be/FPIwGZQZYnY
Hoef dan zelf al niet meer te eten als ik dit zie :')
Niet aan te raden als je dus wel honger krijgt van eet-video’s!

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 09:24

Ik merk wel aan mezelf als ik in de goede flow zit ook alles makkelijk kan. Deze week veel etentjes ,mooi weer.. Dan merk ik toch aan mezelf dat ik meer zin heb in dkngen zoals chips en chocolade. Maar als ik dan weer in een ritme zit denk ik er helemaal niet aan

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 09:35

Dreamy schreef:
Zelfde geldt voor meer bewegen/sporten. Zoek iets wat je leuk vindt/waar je beter in wilt worden/waar je een uitdaging in ziet. Ook daarmee ga je dipjes krijgen en het is niet erg als je daar eens aan toe geeft. Wat ik van mijzelf wel merk en weet is dat ik, als ik een week niet sport, ik heel snel over kan gaan op een heeeeel lange niet-sport/beweeg-dip. Daarom probeer ik me uiteindelijk binnen een week wel weer over die drempel heen te slepen, waarna ik 9/10 keer blij ben dat ik weer ben geweest en het ook weer zo op pak.
Leer jezelf en je valkuilen kennen, zodat je jezelf ook af en toe een schop kunt geven :))

Dit is idd waar. Ik ben meerdere keren lid geweest van de sportschool maar na verloop van tijd verloor ik de motivatie omdat ik het er niet leuk vond. Ik wandel nu dagelijks verder met de honden en heb nu een veel gelijkmatiger beweegpatroon *D

Dreamy schreef:
Precies :Y) met alle liefde. Bij mij helpen YouTube-filmpjes met transformaties ook nog wel eens als motivatie.
En heb een guilty pleasure :') het kijken van cheatday-videos van o.a. Stephanie Buttermore..
https://youtu.be/FPIwGZQZYnY
Hoef dan zelf al niet meer te eten als ik dit zie :')
Niet aan te raden als je dus wel honger krijgt van eet-video’s!

Ik kijk ook dagelijks transformatiefilmphes :o Iedere dag weer even mijn hoofd op scherp zetten. Wat ik nu ook heb is een spotify playlist vol met motiverende muziek :') Klinkt heel dom maar dat helpt mij.

Olympia schreef:
Ik merk wel aan mezelf als ik in de goede flow zit ook alles makkelijk kan. Deze week veel etentjes ,mooi weer.. Dan merk ik toch aan mezelf dat ik meer zin heb in dkngen zoals chips en chocolade. Maar als ik dan weer in een ritme zit denk ik er helemaal niet aan

Is ook zeker iets dat meespeelt hoor! Als je lekker je ding kunt doen dan heb je de drang minder. Dus zoek afleiding! Ik had afgelopen vrijdag een moeilijk moment heb mijn huis om 23.00 uur nog staan poetsen als een volslagen idioot :+

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 10:41

Mooi resultaat hoor Ladybird! Je mag erg trots zijn.
Dreamy, erg herkenbaar wat je schrijft over je valkuilen. Met sporten is het voor mij heel belangrijk dat het leuk blijft. Nu ben ik heel erg van het hardlopen, maar als de motivatie daarvoor lager wordt, ga ik weer wat anders doen, anders geef ik het op een gegeven moment toch op.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 11:14

Ik haak vanaf hier even in. Fijne tips komen er voorbij en motiverende verhalen.
Mijn streven is rond de 61 kilo te komen. Ik denk dat ik nu rond de 66 a 67 zit en 1.77 lang.Voornaamste doel is vooral gezonder eten en een minder opgeblazen gevoel en craving naar suiker dimmen.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 11:47

Moderatoropmerking:
Ik heb een onbedoeld bericht en de reacties daarop even verwijderd. :)

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 12:22

Hoi,

Ik meld me hier ook weer! Goed begonnen, was 7 kilo kwijt en dan verdwijnt de motivatie weer naar de achtergrond. 2 kilo er weer bij.
En nu moet ik weer aan de bak! Op 200 gram na, staat de weegschaal weer op -7.
Hoop dat jullie motivatie mij ook op de goede weg houdt!

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 13:14

Ik vind het niet kunnen bewegen heel vervelend. En het ging zo langzaam, afvallen met prednison. Maar nu gebruik ik sinds 2 weken niet en pas over anderhalve week heb ik de volgende stootkuur. En nu lijk ik wat sneller af te vallen.
Il hoop dat mijn vaste eetritme me ook helpt om met prednison dit vast te houden. Normaal werk ik onregelmatig en de regelmaat helpt ook wel enorm.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 13:28

Only2Bianca: knap dat je de draad weer op hebt gepakt!

Dreamy: wat bizar zo'n video zeg! Hoe krijgt ze het ook allemaal weg. Nou dat zet zo'n 'vreetdagje' van mij wel even heel erg in perspectief :')

Hier ook mindere periodes, maar blijf daarin gelukkig wel stabiel. Vind het ook lastig om soms alles bij elkaar te houden nu mijn gezondheid zo slecht gaat.

Welkom voor de newby's en de terugkomers!

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 17:20

Bedankt voor jullie support: lief!

Afbeelding

Als ik dan eenmaal weer de motivatie heb dan ga ik er ook echt voor...
Maarja hardlopers zijn doodlopers dus hoop dat ik de gulden middenweg eens zal vinden.

Vaak voortvarend in het begin, doel bereikt en dan weer losss 8)7

Zo zonde eigenlijk... Maarja het is te overzien: wil 5 tot 7 kilo kwijt.

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 20:02

Het overzicht van week 25. Ik heb iedereen waar ik geen gewicht van heb ontvangen verborgen in de lijst.
Afbeelding

Wil je weer/toch/ook op de lijst komen, stuur me even een pb! Verder ga ik komende week (ergens) even een pb sturen naar de personen die ik nu verborgen heb. Dan kan iedereen zelf aangeven of ze hier nog genoemd willen worden.
Als ik je vergeten ben, doe ook ff een pb :') Beetje chaotisch geweest dus er kunnen wat dingen fout zijn gegaan -O-

Ladybird, wat een ontzettend prachtig resultaat in een jaar tijd! Ik hoop dat je dit door kan zetten en uiteindelijk op een gezond gewicht komt!

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 20:59

Ik doe een beetje op de achtergrond mee, maar elke maand gaat er netjes een kilootje af. Zit op zes kilo nu. En eigenlijk doe ik er niet eens zoveel voor. Ik eet alleen minder, overdag heel weinig zelfs, en beweeg meer. Echt lijnen met gekke menu's en heel gezond eten zou ik niet kunnen omdat ik echt een lekkerbek ben. Maar zo gaat het prima. Voel me heerlijk.