Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Ladybird schreef:Vorig jaar 26 juni was de dag dat ik het zeker wist! Ik ga afvallen. Ik heb geen doel, maar alles wat er af gaat mag er niet meer aan. Met dit idee ging ik stilletjes aan de slag en nu zijn we alweer een jaar verder
Daar begonnen we dan. Motto: niet vreten maar eten! Geen koekjes, snoepjes, kroketten, frikandellen, patat, frisdrank meer in huis, want wat er niet is, Kun je niet eten. Ik had ineens een koelkast vol groente en fruit, ging milkshakes maken, of smoothies, ik heb dit jaar meer fruit gehad als in de rest van mijn leven denk ik.
Ik ging 1x per week naar fysiofitniss en dat vond ik meer dan genoeg. Lopen was stom, fietsen noodzakelijk, maar nadat de eerste kilo’s eraf waren ontdekte ik dat bewegen helemaal niet zo erg was. Ik hoorde mezelf ineens zeggen dat ik ook wel 2x per week naar Fysiofitniss wou!
En mijn aller grootste droom kwam uit! Ik doe weer iets met paarden! Ik heb 2 super lieve, knappe verzorgpony’s waar ik 2x per week met liefde zon 40 minuten voor ga fietsen.
Ik ben er nog niet, we gaan rustig nog even door! Maar zonder doel. Dus ik weet niet hoe ver ik ga. Op geven moment denk ik, oké nu is het genoeg of het lukt niet meer en dan is het goed. En dun sprietje zal ik nooit worden, maar dat is ook nergens voor nodig
Ik ben mezelf intens dankbaar dat ik de knop heb om kunnen zetten! Het is me gelukt! Ik heb het helemaal zelf gedaan en ik ben onwijs trots op mezelf! Ik ben in een jaar tijd gewoon 40,4 kilo afgevallen!
En dat ga ik vanavond vieren bij de wok en nee dan eet ik meestal geen groente
Only2Bianca schreef:Na 160 pagina’s wilde ik toch even kwijt dat ik het onwijs knap vind dat zoveel mensen na de eerste 6 maanden zoveel resultaat hebben geboekt (en nog steeds!) en dit topic zo motiverend houden. Ik was er als 1 van de eerste maar was er na 5/6 weken al afgehaakt. Iets met alles of niets.
Lees nog steeds jullie tips, doelen en leuke weetjes en zeg: goed gedaan!
Ik ben maandag ook weer begonnen
Dreamy schreef:Only2Bianca schreef:Na 160 pagina’s wilde ik toch even kwijt dat ik het onwijs knap vind dat zoveel mensen na de eerste 6 maanden zoveel resultaat hebben geboekt (en nog steeds!) en dit topic zo motiverend houden. Ik was er als 1 van de eerste maar was er na 5/6 weken al afgehaakt. Iets met alles of niets.
Lees nog steeds jullie tips, doelen en leuke weetjes en zeg: goed gedaan!
Ik ben maandag ook weer begonnen
Troost je, ik ben (en zo volgensmij meerdere) zo vaak “begonnen”. Er moet écht een knop om & dan ga je opeens![]()
En die kan altijd nog weer terug switchen voor een periode. Als je geluk hebt en je hebt een gezondere leefstijl aangenomen ipv een dieet, dan kom je in zo’n tussendoor-periode niet heel veel aan. Bij een dieet is dat vaak wel het geval en komen sommige zelfs meer aan dan dat eraf is gegaan.
Je moet iets gaan vinden dat bij jou past, waarin je kunt varieren met gezonde lekkere dingen en minder gezonde lekkere dingen. Niks eten wat je tegenstaat, alleen maar omdat het gezond zou zijn.
Begin desnoods eerst met je porties verminderen en sommige van je dagelijkse drankjes vervangen voor water of ander kcal-arm drinken (net wat je lekker vindt).
Dreamy schreef:Zelfde geldt voor meer bewegen/sporten. Zoek iets wat je leuk vindt/waar je beter in wilt worden/waar je een uitdaging in ziet. Ook daarmee ga je dipjes krijgen en het is niet erg als je daar eens aan toe geeft. Wat ik van mijzelf wel merk en weet is dat ik, als ik een week niet sport, ik heel snel over kan gaan op een heeeeel lange niet-sport/beweeg-dip. Daarom probeer ik me uiteindelijk binnen een week wel weer over die drempel heen te slepen, waarna ik 9/10 keer blij ben dat ik weer ben geweest en het ook weer zo op pak.
Leer jezelf en je valkuilen kennen, zodat je jezelf ook af en toe een schop kunt geven
Dreamy schreef:Preciesmet alle liefde. Bij mij helpen YouTube-filmpjes met transformaties ook nog wel eens als motivatie.
En heb een guilty pleasurehet kijken van cheatday-videos van o.a. Stephanie Buttermore..
https://youtu.be/FPIwGZQZYnY
Hoef dan zelf al niet meer te eten als ik dit zie
Niet aan te raden als je dus wel honger krijgt van eet-video’s!
Olympia schreef:Ik merk wel aan mezelf als ik in de goede flow zit ook alles makkelijk kan. Deze week veel etentjes ,mooi weer.. Dan merk ik toch aan mezelf dat ik meer zin heb in dkngen zoals chips en chocolade. Maar als ik dan weer in een ritme zit denk ik er helemaal niet aan