3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 13:55

Saaaash schreef:
Maanlicht schreef:
Gister ging het weer niet zo lekker, veel gegeten..

Vandaag even een iets gezonder lijstje:
O: breaker high protein framboos granaatappel
T: een appel
L: drie boterhammen met huttenkase en kipfilet
T: een mandarijn, speltcracker met kip samba
A: zelfgemaakte salade van aardappel, knolselderij, avocado en gerookte makreel, eventueel een kommetje soep.

B: een uur dressuur trainen

Ik ga vanavond even een foto na maken van een tijd geleden, dus zelfde houding, zelfde kleding. Ik ben namelijk heel erg benieuwd of ik er echt zoveel zwaarder uit zie als dat ik me voel, of dat het wel mee valt.
De foto is van 19 augustus 2017. Toen woog ik 56 kilo. Nu ben ik ruim 4 kilo zwaarder.
Hopelijk zal dat een goede motivatie zijn.

Ik zou een moord doen voor 56 kilo, ik schommel al tijdje tussen de 60-62 ...

Ik schommel rond de 80. Vind het een goed idee om een foto te maken Maanlicht, ga ik ook doen vanavond :j
Sinds ik fanatiek aan krachttraining ben gaan doen, heb ik mijn doelen kwa gewicht wel bijgesteld. Eerder wilde ik naar de 70, maar nu vind ik 77 een mooi streven. Anders word ik naar mijn mening te mager. Ik let nu meer op omvang en vetpercentage.

Bhriseis

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 14:02

Wat Yonker zegt :o Laten we de insteek van dit topic positief houden, nl. met een gezonde kijk op gewicht en afvallen.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 14:04

Bhriseis schreef:
Wat Yonker zegt :o Laten we de insteek van dit topic positief houden, nl. met een gezonde kijk op gewicht en afvallen.

:j eens

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 14:28

Bhriseis schreef:

_/-\o_

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 14:35

Bhriseis schreef:

Nou, dat dus. Ik overweeg om hier af te haken, ik stoor me er behoorlijk aan op het moment. Gezond eten is altijd goed, maar ik zie hier veel te regelmatig ongezonde ideeën voorbij komen.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 14:38

Gelukkig ben ik niet de enige die me eraan stoort. Helemaal eens met Yonker en Bhriseis dus :j

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 14:41

Laura82 schreef:
Gelukkig ben ik niet de enige die me eraan stoort. Helemaal eens met Yonker en Bhriseis dus :j

Sluit me aan :))

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 14:43

Misschien is het ook een goed idee om het direct te melden aan elkaar als we ons ergens aan storen? :) Achteraf hebben we daar natuurlijk niet zoveel meer aan. En ja, ik ben er zelf ook schuldig aan hoor, om dingen niet meteen te zeggen als het mij stoort. Misschien dat we daardoor allemaal weer wat meer geprikkeld worden om elkaar te steunen en te motiveren? Vond de sfeer zo fijn altijd!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 14:46

Kelpie, ik heb exact hetzelfde gedacht met tijden. Daarom dat ik hier al een tijd niet reageer :(

Goed idee trouwens Frummels! Jij bent trouwens ook beresterk aan het worden las ik in je vorige posts? <<)

Jaimy, in welke fitness/eet fase zit jij nu?

Nog een paar daagjes bulken en eindelijk weer onder onderhoud eten (met hopelijk resultaat deze keer) *\o/* Qua KT ben ik in elk geval veel sterker geworden, dat is ook wel gaaf :) En er zit niet zo veel gewicht bij desondanks lijstjes tussen de 2600 en 2800 kcal, gedurende een maand...

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 14:48

Ik heb ook al een tijdje niet meer gepost. Met de feestdagen niet echt goed opgelet maar gelukkig ook niet aangekomen. Maar eerlijk gezegd als ik dan mensen hier voorbij zie komen die maat xs hebben dan vraag ik me af wat zij in dit topic doen of wat ik hier doe :+ De motivatie om dan iets te plaatsen over mijn gewicht of mijn eetgewoonte is er daardoor ook een stuk minder.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 14:52

Bhriseis schreef:
Kelpie, ik heb exact hetzelfde gedacht met tijden. Daarom dat ik hier al een tijd niet reageer :(

Goed idee trouwens Frummels! Jij bent trouwens ook beresterk aan het worden las ik in je vorige posts? <<)

Nog een paar daagjes bulken en eindelijk weer onder onderhoud eten (met hopelijk resultaat deze keer) *\o/* Qua KT ben ik in elk geval veel sterker geworden, dat is ook wel gaaf :) En er zit niet zo veel gewicht bij desondanks lijstjes tussen de 2600 en 2800 kcal, gedurende een maand...

Oersterk! }:) geintje.

Leuk dat je merkt dat je veel sterker bent geworden! Dat vind ik altijd een goede motivatie met het sporten, als ik merk dat er vooruitgang in zit. :)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-18 14:54

Silver_Bolly schreef:
Ik heb ook al een tijdje niet meer gepost. Met de feestdagen niet echt goed opgelet maar gelukkig ook niet aangekomen. Maar eerlijk gezegd als ik dan mensen hier voorbij zie komen die maat xs hebben dan vraag ik me af wat zij in dit topic doen of wat ik hier doe :+ De motivatie om dan iets te plaatsen over mijn gewicht of mijn eetgewoonte is er daardoor ook een stuk minder.

Naja, het is wel zo dat het topic met name over gezonde eetgewoonten gaat. En dat voor iemand van 60 kg net zo relevant als voor iemand van 100. Natuurlijk is het vervelend omdat je dan geconfronteerd wordt met iemand die het wel al is gelukt, maar ze mogen best meepraten. Wie weet hebben ze wel tips! Iedereen is welkom, maar hou wel een beetje rekening met elkaar. Om maar een voorbeeld te noemen: Als iemand zich 'dik' noemt bij 60 (voorbeeld, heb niet iemand specifiek in gedachten hoor, FYI) en iemand zit nog te stoeien met een gewicht van 80, of 100, of 120, dan is dit heel vervelend. Als we dan een beetje meer rekening houden met elkaar dan komt het vast goed *\o/*

En mee eens hoor Frummels!

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 14:57

Foutje :')
Laatst bijgewerkt door Yonker op 03-01-18 15:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 15:00

Zal ik om het ijs te breken dan maar even een lijstje plaatsen? :D

Heb gesnoept vandaag, had er zin in. :+

O: beker skyr honing
T: cappuccino
L: 2 boterhammen met kaas, tomatensoep
T: 2 handjes Maoam Pinballs <3
T: 2 maiswafels met smeerkaas
A: noodles met wokgroenten en oestersaus
T: smoothie met vers fruit

B: 30 min indoor bootcamp circuit, 30 min cardio, 30 min billen trainen. half uur grondwerk met ponylief.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 15:01

Ik meld mij ook graag weer hier in het topic. Heb van het najaar heel kort weer even meegepraat, maar zat toen niet lekker in mijn vel. Ik viel ontzettend af, terwijl ik behoorlijk slecht at en weinig deed. Stress laat me snel afvallen.

Inmiddels sinds paar maanden weer echt lekker in mijn vel. Weer wat aan het eten. En dat heeft beide aardig invloed op mijn figuur. De kilo's vliegen er weer aan. Inmiddels ben ik denk ik zwaarder dan ik was voor ik door de stress afviel. Dus tijd om weer wat te gaan doen.

Dus MFP er weer bij gepakt. Ik wil twee keer per week gaan zwemmen en droes op stal is voorbij, dus ook het paardrijden weer oppakken. Hopelijk gaat het dan weer wat de goede kant op.

Ik ben hier redelijk bekend in het topic. Praat al lang mee en weet redelijk hoe de sfeer hier normaal is. En daar hoort ook bij dat iemand aangesproken wordt op uitspraken die de verkeerde kant op gaan en ongezond eetgedrag. Maar hou het wel netjes.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 15:02

Jeej, welkom terug linoleum! Goed plan van aanpak heb je. *\o/*

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 15:05

Ja wil eigenlijk wel weer gaan krachttrainen. Maar de enige sportschool hier die qua openingstijden, begeleiding en maandelijkse kosten interessant is, wordt bezocht door een persoon waarmee ik in het verleden nogal een vervelende ervaring heb gehad. Heb daardoor mijn abonnement opgezegd, ik was elke keer nogal van slag als ik diegene tegenkwam. Dat is het me niet waard.

Mijn huidige date is nogal fanatiek crossfitter, helaas nogal een stuk verderop. Maar wie weet in de toekomst. Voor nu dus zwemmen. En wie weet zelf wat gewichtjes en spullen halen voor thuis.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 15:10

black_kelpie schreef:
Bhriseis schreef:

Nou, dat dus. Ik overweeg om hier af te haken, ik stoor me er behoorlijk aan op het moment. Gezond eten is altijd goed, maar ik zie hier veel te regelmatig ongezonde ideeën voorbij komen.

Wat zijn de ongezonde ideeën dan?

Welkom terug linoleum! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 15:18

Welkom terug Lino!

Vandaag heb ik niet zo'n denderende dag qua eten, waren nog heel veel kliekjes dus ziet het er zo uit:
Uiteindelijk moet ik op 1600 per dag komen aan calorieen.

O: Soya-Yoghurt met honing
T: -
L: 2 burrito's
T: smoothie met grapefruits en sinaasappels
A: Tofu met aardbeiensambal en shii-take met sticky-sojasaus en rijst
T: ? fruit denk ik, of een kom yoghurt

Drinken: te weinig := dit moet ik echt gaan leren goed doen
Beweging: straks 45min cardio en 45min krachttraining

Actuele stand in gewicht, 74 kilo, vorige week 78 kilo. Kom vanaf 83 kilo. Effectief 9 kwijt, maar die 4 kilo van afgelopen week zijn wel gok ik snel er weer aan, twee dagen moeten vasten ivm onderzoeken darmen en nuchter blijven voor eventuele operatie

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 15:20

Welkom terug linoleum!!

Vandaag ook voor mij geen goed lijstje :+
deel ik straks misschien :j

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 15:21

Welkom terug Silver en Linoleum!

Klopt Frummels, ik bleef het vorige jaar veel te veel hangen qua gewicht dat ik kon liften. Dit is veel motiverender! Leuke zware KT workouts ook op de EM2WL website.

Maanlicht, de vraag is niet aan mij gericht, maar fysiek niet meer dunner kunnen worden maar wel spreekwoordelijk een moord plegen om vier kilo minder te wegen, vind ik geen gezonde kijk op gewicht/lijnen.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 15:26

Ik heb een verschrikkelijk slechte dag :o ik werd vanochtend wakker met knallende koppijn, inmiddels met flink wat pijnstillers onder controle maar voel me evengoed knap belabberd. Hang dus vooral op de bank, doe alleen het hoognodige met de kinderen. En als ik me zo voel, wil ik gek genoeg snaaien :roll: heb inmiddels een flink stuk parmezaanse kaas, 4 kerstkransjes en 3 plakken ontbijtkoek op :o nu weer kappen, stom gedrag.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 15:36

Rustig aan hoor Laura als je je zo beroerd voelt :(:)
Lekker, die kerstkransjes :)) Ik heb dat ook altijd als ik me niet goed voel, dan vreet ik alles wat los en vast zit haha.

Bhriseis: Heerlijk! Lekker zo doorgaan! :)
Ik heb er even overgedacht om weer te gaan powerliften, maar dan serieuzer. Maar mijn rug (en arts) vindt dat geen goed idee helaas. Wel jammer, want ik vind het echt leuk om te doen.

Jans: drinken heeft bij mij heel lang geduurd en soms schiet er het nog steeds wel eens bij in, zoals vandaag. *pakt snel glas water*.
Wat voor operatie moet je misschien ondergaan? Hoef je uiteraard niet te vertellen als je dat liever niet wilt :)

linoleum: wat jammer dat je die persoon daar dan tegen komt.. Ik begrijp dat je daar dan niet graag heen gaat. Om die reden zijn mijn vriend en ik ook weggegaan bij onze oude sportschool. Vond - en vind - ik heel erg jammer. Al is de situatie inmiddels wel weer bijgetrokken, dus wie weet in de toekomst. Onze huidige sportschool is op 1 minuut lopen van ons huis dus dat is heerlijk, maar er bestaat een kans dat we binnenkort gaan verhuizen en dan zouden we wel weer terug kunnen naar de oude gym.. Even over nadenken :) Crossfit lijkt me ook heel erg leuk!
Zwemmen is heerlijk, maar ben er te lui voor. (Zit een zwembad om de hoek van onze straat, letterlijk 3 minuten lopen, maar ik ga echt nooit :') )

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 15:40

Bhriseis schreef:

Ik zit op onderhoud, dus even ''normaal'' wel elke dag trainen zwaar, en cardio. Zaterdag gesprek met coach hoe en wat we verder gaan :D

Goede bulk dan hoor! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 15:47

Frummels, ik lag met kerst in het ziekenhuis op verdenking blindedarmontsteking := ze kregen m alleen niet goed in beeld, maar op basis van de ontstekingswaarden lijkt hij zichzelf op te lossen en willen ze nu niet opereren. Als ik weer meer pijn krijg dan moet ik direct de chirurgie of de spoed bellen :j

Ga straks in ieder geval weer voor t eerst in een week proberen te sporten :D eten gaat ook alwel weer beter, dat moet je ook echt opbouwen als je twee dagen niet hebt kunnen eten. En dan wil je lichaam ook nog eens de snelle vullers en vooral veel zout := maar ik vond 4 kilo eraf stiekem niet erg, al is de manier waarop dat wel natuurlijk :=