Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Thuis al wat op rondgelopen om te wennen, wil morgen 7 km hardlopen in bos/duin, dus ga vanmiddag even uurtje wandelen erop om alvast wat te wennen. Voordeel van de route die we morgen doen is dat je vrij veel op je midden/voorvoet loopt door de ondergrond, dus dat moet denk ik wel goedkomen.
anne_bento schreef:Zijn hier mensen die midden/voetvoet lopen in plaats van hak? Ik heb laatst een boek gelezen over Chi-running, vond het mega interessant. Probeer soms wat stukjes al iets meer voorvoet te lopen maar het is iets dat je moet opbouwen en het liefst zou ik dat dan wel met begeleiding doen. Maar dat is meer een toekomst dingetje, eerst maar weer eens lekker gaan lopen
alleen ik zie er wel wat voordelen in, de hele uitleg over hoe je jezelf afremt bij een haklanding, en hoe je je lichaam anders belast bij haklanding, is interessant. Lijkt me ook lastig om een natuurlijke loopstijl te veranderen, denk ook dat als ik er serieus mee aan de slag wil, ik dat met goede begeleiding moet gaan doen..
Ik probeer langzaam mijn loopminuten wat uit te breiden, maar ik wil het rustig aandoen om blessures te voorkomen. 
. Hopen dat ik snel weer wat mag gaan opbouwen.

dan wil je die halve wel heel graag lopen. 

bevestigd dat het 100% door mijn schoenen kwam
heb besloten eens te gaan lopen met een metronoom app, mijn pasfrequentie ligt vrij laag (160), ben benieuwd of ik die ietsje omhoog kan krijgen en of ik dan verandering merk