Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LadyMadonna schreef:Vorige week was ik in buchenwald (voormalig concentratiekamp ). Overal wordt aangegeven dat het afgeraden wordt voor kinderen onder de 12...
En tóch loopt er een (uiteraard Hollands) gezin met twee koters van 4 en 6 (gokje) die lachend rond rennen
![]()
![]()
Varekaj schreef:Hadden wij ook al een paar jaar terug, tijdens vakantie bij mijn tante. Ze woont op een uurtje rijden van Andorra in Zuid-Frankrijk. We waren er in juli, dagelijks 25-30°, echt mooie zomer. Wij weten al dat Andorra helemaal anders kan zijn dan beneden in het dal, dus we hebben altijd extra broek en trui/jas bij voor geval dat. Zo vertelde ze dat ook tegen een gezin die de uitstap een keer wou maken: neem altijd extra kleding mee. Je zit helemaal in de bergen, goed weer hier beneden is geen garantie op goed weer daarboven. Kan makkelijk 10-15° kouder zijn, regen, erge mist etc.
Komen we 's avonds terug (zij waren naar Soldau geweest, wij naar Andorra La Vella), wij hadden prachtig weer gehad maar op de terugrit inderdaad gigantische mist en een fikse regenbui toen we de toppen over moesten.
Zij hadden echter de hele dag dat schijtweer gehad, met als gevolg dat de kinderen in hun shortjes en mouwloos hemdje de hele dat bloedirritant waren geweest: kou, nat, nergens heen willen, gejengel, gezeur, pijn aan de oren en wagenziek ivm hoogte en de vele bochten.
Tante zei droogweg "nou, je was gewaarschuwd" en is gezellig met ons mee de stad in gegaan om te eten, zodat we er geen last van hadden
Stybba schreef:Neee! Mijn buren zijn sinds gisternacht weer terug van vakantie![]()
Zo jammer dat ik dat weet, niet doordat ik ze zie en kan vragen hoe hun vakantie was, maar doordat er weer om 11 uur snachts door het huis gerend en geschreeuwd wordt, en ze sochtends veel te vroeg weer wakker zijn... Ik ben al weer zwaar geirriteerd![]()
De buurvrouw wéét dat de huizen gehorig zijn, maar tegenwoordig hebben kinderen geen grenzen meer nodig, alleen maar aanmoediging. Ze moeten kind kunnen zijn!
En zo krijg je dat geren, geschreeuw, gejengel en gedram in de supermarkt enzo. Rekening met elkaar houden komt niet meer voor in het boekje van dat soort ouders, want het is toch práchtig om ze zo te zien spelen/karakter ontwikkelen. Als je er last van hebt ga je maar weg. "Je zal wel zo'n kinderhater zijn"... Maar ik heb geen hekel aan kinderen, wel aan ouders die ze niet onder controle willen houden.
Magrathea schreef:Hahahaha wat erg![]()
Leuk Caro, ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom je zo graag op de afdeling verloskunde werkt? lijkt me vreselijk![]()
Ik las vandaag dit artikel, erg fijn en herkenbaar: https://www.vice.com/nl/article/7b5pjd/ ... nderen-wil