Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Indestal

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 13:21

O jee, daar had ik toch wat van gezegd hoor!

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 13:22

LadyMadonna schreef:
Vorige week was ik in buchenwald (voormalig concentratiekamp ). Overal wordt aangegeven dat het afgeraden wordt voor kinderen onder de 12...
En tóch loopt er een (uiteraard Hollands |o ) gezin met twee koters van 4 en 6 (gokje) die lachend rond rennen |o |o |o

Grootste irritatie ever! Zo zijn wij eens de hintertuxer op geweest, er werd duidelijk aangegeven dat het boven -5 was... Zie ik een Hollands gezin met kindjes in de korte broek en crocs aan. Uiteraard huilen, want sneeuw is natuurlijk hartstikke koud. Zo zielig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 14:37

Hadden wij ook al een paar jaar terug, tijdens vakantie bij mijn tante. Ze woont op een uurtje rijden van Andorra in Zuid-Frankrijk. We waren er in juli, dagelijks 25-30°, echt mooie zomer. Wij weten al dat Andorra helemaal anders kan zijn dan beneden in het dal, dus we hebben altijd extra broek en trui/jas bij voor geval dat. Zo vertelde ze dat ook tegen een gezin die de uitstap een keer wou maken: neem altijd extra kleding mee. Je zit helemaal in de bergen, goed weer hier beneden is geen garantie op goed weer daarboven. Kan makkelijk 10-15° kouder zijn, regen, erge mist etc.

Komen we 's avonds terug (zij waren naar Soldau geweest, wij naar Andorra La Vella), wij hadden prachtig weer gehad maar op de terugrit inderdaad gigantische mist en een fikse regenbui toen we de toppen over moesten.
Zij hadden echter de hele dag dat schijtweer gehad, met als gevolg dat de kinderen in hun shortjes en mouwloos hemdje de hele dat bloedirritant waren geweest: kou, nat, nergens heen willen, gejengel, gezeur, pijn aan de oren en wagenziek ivm hoogte en de vele bochten.

Tante zei droogweg "nou, je was gewaarschuwd" en is gezellig met ons mee de stad in gegaan om te eten, zodat we er geen last van hadden :P

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 16:09

Ongelooflijk he... Dat concentratiekamp ook. Waaarom toch meenemen. |o |o

Ik was als kind ook een kreng eerste klas. Maar wij deden dat soort dingen dus ook niet.

Ben veel te bang dat ik net zo'n exemplaar als mezelf zou krijgen geloof ik haha (los uiteraard van de overbevolking, dat is sowieso reden nr 1).

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 16:32

Heel vervelend idd ...

Mijn hoofdredenen zijn trouwens heel simpel
Ik wil die verantwoordelijkheid helemaal niet dragen :n Je ben 100% verantwoordelijk voor de vorming en opvoeding van een real life human being :oo Dude... no pressure verder ... maar ik weet hoe makkelijk het te vernachelen is... laat maar :evaw:

En daarnaast lijkt het me alle cirkels van de hel zoals Dante ze beschreef op aarde ... als ik om me heen zie hoeveel meningen en bullshit je over je heen krijgt van omstanders , het woezel en pip en dora gezeik (echt ...moet er serieus niet aan denken )
Gezellig keuvelen met andere mama's, semi verplichte activiteiten mee al die andere ouders etc
Hell no
Ik zou binnen no time moordlustig zijn vrees ik :=

Dus alsnog stik altruïstische redenen Zie je wel ... ik behoed de mensheid voor een moordlustige Sonja O:)

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 17:20

De enorme druk om voor je kind de ludiekste en mooiste traktatie te maken :=

Als de 1 een kunstwerk uitdeelt, kan de volgende niet achter blijven Y)(^) .

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 17:28

Ja!
En de sportclub... Mijn koter is de beste en oh wee als ze dat niet inzien!

Zelfs mn zus doet nu echt heel raar, nooit verwacht.. Richt je eens op iets anders in het leven dan je kids denk ik dan.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 17:38

Haha, als je sommige ouders moet geloven is hun kind vaak de snelste met leren lopen en praten, het slimste in de klas, kan al lezen voordat het naar de onderbouw gaat en eigenlijk zou hij/zij weleens hoogbegaafd kunnen zijn. Want hij/zij is echt zo ontzettend pienter :j.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 17:38

Varekaj schreef:
Hadden wij ook al een paar jaar terug, tijdens vakantie bij mijn tante. Ze woont op een uurtje rijden van Andorra in Zuid-Frankrijk. We waren er in juli, dagelijks 25-30°, echt mooie zomer. Wij weten al dat Andorra helemaal anders kan zijn dan beneden in het dal, dus we hebben altijd extra broek en trui/jas bij voor geval dat. Zo vertelde ze dat ook tegen een gezin die de uitstap een keer wou maken: neem altijd extra kleding mee. Je zit helemaal in de bergen, goed weer hier beneden is geen garantie op goed weer daarboven. Kan makkelijk 10-15° kouder zijn, regen, erge mist etc.

Komen we 's avonds terug (zij waren naar Soldau geweest, wij naar Andorra La Vella), wij hadden prachtig weer gehad maar op de terugrit inderdaad gigantische mist en een fikse regenbui toen we de toppen over moesten.
Zij hadden echter de hele dag dat schijtweer gehad, met als gevolg dat de kinderen in hun shortjes en mouwloos hemdje de hele dat bloedirritant waren geweest: kou, nat, nergens heen willen, gejengel, gezeur, pijn aan de oren en wagenziek ivm hoogte en de vele bochten.

Tante zei droogweg "nou, je was gewaarschuwd" en is gezellig met ons mee de stad in gegaan om te eten, zodat we er geen last van hadden :P

Beware of eigenwijze ouders of volwassenen die denken het beter te weten dan de mensen die er wonen. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 18:25

Sorry was fout, het was Pas de la Casa. Die ligt helemaal bovenin. Soldau ligt al aan de andere kant van de top, na de tunnel en Andorra La Vella nog wat verderop en ook lager.

Wij weten wel waarom we altijd een stuk verder doorrijden dan Pas de la Casa :))

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 18:42

Haha jaaa ouders met grootheidswaanzin over hun kind :') _O-

Ik deed op het kdv jaren intakes en nu ook thuis.. Zonder overdrijven zegt 95% van de ouders dat hun kind hoogst waarschijnlijk voorloopt in hun ontwikkeling. := Dan rol ik van binnen met mijn ogen en zeg.. "Jaa knap hé! Maar dat valt nog allemaal binnen de kaders van een normale ontwikkeling hoor" :) En als kind 1 een maand eerder loopt dan kind 2 dan praat kind 1 vaak minder goed en later in de kleutergroep zijn ze allemaal even ver qua motoriek sn spraak,- taalontwikkeling.

Het is nóóit bijzonder... :roll: Ik heb 2x in de 10 jaar in de kinderopvang een hoogbegaafd kind meegemaakt en die ouders wisten het zelf al en vonden het eerder jammer (die kinderen hebben het helemaal niet zo leuk in een 'gewone' groep).

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 19:35

:= Oja leuk hoogbegaafde kinderen. Doet me denken aan die South Park aflevering waar de gemiddelde penislengte wordt bijgesteld naar beneden zodat 95% van de mannelijke Amerikanen een bovengemiddeld grote penis heeft _O-

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 21:27

:') :')

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 21:35

Volgens mij is het zijn van hoogbegaafd of het hebben van een hoogbegaafd kind helemaal niet (altijd) leuk.... vaak/regelmatig hebben dat soort kinderen veel problemen op sociaal vlak.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 21:39

Mijn ervaring met HB is, is dat er geen reet aan is idd :+

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 23:11

Mijn neefje is ook HB. En heeft ook nog zo'n moeder die het erg aanspoort. Echt sneu.

Laatst was er een vrouw met twee kinderen in een winkel en die kinderen liepen al steeds elkaars haren uit te kammen en op een gegeven moment begint 1 van de twee te janken. Een andere vrouw zegt opluchtend: 'wat ben ik blij dat ik ze even thuis heb gelaten'. Later zegt ze sarcastisch en hoofdschuddend: 'je krijgt er zoveel voor terug'. Dus ik begin er echt niet aan...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 23:27

Deze week was ik boodschapjes aan het doen en er waren twee van die meisjes bezig met zo'n rollend mandje. De een wilde ermee rondrennen en de ander wilde haar tegenhouden. Dit leverde luid gejank en gekrijs op van beide kanten: "NEEEEE MAMA IS ER NOG NIEEEET, LENTE STOOOHOOP NOUUUU" "NEE ANNABEL MAMA ZEI DAT IK MOCHT LOPEN GA WEEEEEG"
Kwam de moeder uiteindelijk doodrelaxt aangelopen, compleet de schaamte voorbij :o Wat een ramp was dat zeg. RIP trommelvliezen

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 10:00

Neee! Mijn buren zijn sinds gisternacht weer terug van vakantie -O-
Zo jammer dat ik dat weet, niet doordat ik ze zie en kan vragen hoe hun vakantie was, maar doordat er weer om 11 uur snachts door het huis gerend en geschreeuwd wordt, en ze sochtends veel te vroeg weer wakker zijn... Ik ben al weer zwaar geirriteerd -:(-
De buurvrouw wéét dat de huizen gehorig zijn, maar tegenwoordig hebben kinderen geen grenzen meer nodig, alleen maar aanmoediging. Ze moeten kind kunnen zijn!
En zo krijg je dat geren, geschreeuw, gejengel en gedram in de supermarkt enzo. Rekening met elkaar houden komt niet meer voor in het boekje van dat soort ouders, want het is toch práchtig om ze zo te zien spelen/karakter ontwikkelen. Als je er last van hebt ga je maar weg. "Je zal wel zo'n kinderhater zijn"... Maar ik heb geen hekel aan kinderen, wel aan ouders die ze niet onder controle willen houden.

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 12:06

Ik meld mij ook hier, heb niet alle 164 pagina's gelezen, wel de laatste 3 en moet erg lachen om jullie heerlijke benamingen en uitspraken :+
Ikzelf ben inmiddels 51 en bewust kinderloos. Geef mij puppies, lammetjes, veulens en ander jong grut dat op 4 pootjes loopt en ik word compleet week van binnen en kan me niet meer bedwingen en moet knuffelen. Maar met kinderen heb ik dat nooit gehad. Zeker de huidige generatie vind ik respectloos en zonder normen en waarden en de schuldigen daarvan zijn de ouders.
Aan de andere kant werk ik wel al 28 jaar als secretaresse op de kraam/verlosafdeling........En als dan al die onnozele zielen hun kind komen aangeven bij de ambtenaar van de burgerlijke stand (die alle werkdagen bij ons zit) dan krijg ik toch echt wel medelijden met die kinderen die net geboren zijn en door diezelfde onnozelen opgevoed (of niet) moeten gaan worden........

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 12:34

Ik vermaak mij heerlijk met dit topic ! :')
Toen ik vorig jaar de eerste keer bij mijn nieuwe huisarts kwam, was de allereerste vraag die de beste man mij stelde :
'' En, hoeveel kinderen heb je ? ''
'' Euhm, geen enkele...hoezo ? ''
'' Nee, zomaar een vraag... ''

Alsof kinderen hebben een vereiste is om bij een arts te mogen gaan :+

Misschien kon hij beter eerst mijn naam gevraagd hebben. Nu een jaar later sta ik nog steeds verkeerd in het systeem. :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 13:32

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 13:37

Stybba schreef:
Neee! Mijn buren zijn sinds gisternacht weer terug van vakantie -O-
Zo jammer dat ik dat weet, niet doordat ik ze zie en kan vragen hoe hun vakantie was, maar doordat er weer om 11 uur snachts door het huis gerend en geschreeuwd wordt, en ze sochtends veel te vroeg weer wakker zijn... Ik ben al weer zwaar geirriteerd -:(-
De buurvrouw wéét dat de huizen gehorig zijn, maar tegenwoordig hebben kinderen geen grenzen meer nodig, alleen maar aanmoediging. Ze moeten kind kunnen zijn!
En zo krijg je dat geren, geschreeuw, gejengel en gedram in de supermarkt enzo. Rekening met elkaar houden komt niet meer voor in het boekje van dat soort ouders, want het is toch práchtig om ze zo te zien spelen/karakter ontwikkelen. Als je er last van hebt ga je maar weg. "Je zal wel zo'n kinderhater zijn"... Maar ik heb geen hekel aan kinderen, wel aan ouders die ze niet onder controle willen houden.

Ugh, same here. Die bedachten om 2 uur 's nachts bij thuiskomst van vakantie te gaan douchen :7

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 13:44

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 13:53

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 14:04

Goed stuk Pandora.
Zouden meer mensen moeten lezen