Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pipo schreef:Laat het over je heen komen. Als je er zelf helemaal achter staat en daarmee aan de slag wil, komt t vast allemaal goed. Natuurlijk is t wel spannend, maar als je buiten staat, denk je... was dat alles hahaha komt goed.
Stephanie_86 schreef:Ik heb vandaag de brief van m'n fysio binnen om mee te nemen naar de intake. Mijn eigen "motivatiebrief" is af verwijzing van de huisarts os geprint.
Merk nu wel dat ik erg zenuwachtig aan het worden ben voor mijn intake. Weet dat het geen keuring is maar hoop zo dat hun me de handvaten kunnen geven naar een slanke ik. Dat het wel een beetje voelt als een keuring.
Er gaat van alles door me heen. Spanning, hoop, blijdschap dat er mensen naar me luisteren, maar ook zorgen wat niet zo raar is denk ik.
Ashleytjuhh schreef:Stephanie_86 schreef:Ik heb vandaag de brief van m'n fysio binnen om mee te nemen naar de intake. Mijn eigen "motivatiebrief" is af verwijzing van de huisarts os geprint.
Merk nu wel dat ik erg zenuwachtig aan het worden ben voor mijn intake. Weet dat het geen keuring is maar hoop zo dat hun me de handvaten kunnen geven naar een slanke ik. Dat het wel een beetje voelt als een keuring.
Er gaat van alles door me heen. Spanning, hoop, blijdschap dat er mensen naar me luisteren, maar ook zorgen wat niet zo raar is denk ik.
Het is natuurlijk spannend. Maar zie het niet als handvaten naar een slanke jij maar een gezonde jij
wilmatj schreef:Ik kom me hier ook melden.
Ik lees al een tijdje mee, maar na groenlicht en nu het voortraject afgerond komt de operatie dichterbij.
Met de chirurg afgesproken dat het een bypass gaat worden. En nu afwachten tot een datum. Andere uit mijn groep hebben al een datum, dus extra spannend.
Ik lees al een tijdje mee, maar na groenlicht en nu het voortraject afgerond komt de operatie dichterbij.
Met de chirurg afgesproken dat het een bypass gaat worden. En nu afwachten tot een datum. Andere uit mijn groep hebben al een datum, dus extra spannend.
biggirl schreef:Vanuit mijn kant lange periode stil geweest maar wel nog altijd mee gelezen langs de zijlijn.
Ondanks alle medische dingen die afgelopen jaar gespeeld hebben ben ik als nog heel blij met mijn resultaat. En zou ik ondanks alles als nog iedereen aanraden.
Vorige jaar rond deze tijd begon bij mij de ellende van maagzweren. Hier heb ik ruim een half jaar mee rond gelopen zonder het te beseffen tot dat ik extreem bloed begon over te geven. Ziekenhuis heeft me tig keer niet serieus genomen op de spoed en me van het kastje naar de muur gestuurd met t zogenaamde mallory weis syndroom. Contact gehad met nok en hun namen mij wel serieus en direct een gastroscopie gekregen waaruit bleek dat ik een heftige maagzweer heb/had op de overgang maag/darm met flinke vernauwingen. Hierdoor kon ik alleen nog maar vloeibaar eten en was ik extreem afgevallen tot 55 kg. Besef moment dat ik vanaf 145 kilo kwam naar 55. Maar met mijn lengte was dit echt veel en veelste laag en liep ik rond als een zombie. Nu weer mooi aangesterkt en ben nog nooit zo blij geweest dat ik aangekomen ben. Ben nu redelijk stabiel op 67 kg.
Nu het volgende puntje had afgelopen week jaarlijkse controle en helaas heb ik door afgelopen jaar extreem bloedarmoede gecreëerd. Nu met medicatie aan de slag om dit op te krikken. Maar ondanks alles ben ik zo ontzettend blij!
Ik rij weer heerlijk paard, kan me ontzettend leuk kleden en straal ik echt helemaal!
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Stephanie_86 schreef:ik heb vandaag mijn intake gehad en heb een go op voorwaarde van mijn röntgenfoto's en slaaptest. dit omdat mijn bmi 2 te laag is. alle vervolgafspraken, bloedprikken, dietist en internist en psycholoog en groeps afspraak zijn al weg gemaakt. vond het heel spannend maar ook confronterend.
Alle afspraken staan verder in de eerste week nov en de eerste week dec.
Butterfly schreef:Stephanie_86 schreef:ik heb vandaag mijn intake gehad en heb een go op voorwaarde van mijn röntgenfoto's en slaaptest. dit omdat mijn bmi 2 te laag is. alle vervolgafspraken, bloedprikken, dietist en internist en psycholoog en groeps afspraak zijn al weg gemaakt. vond het heel spannend maar ook confronterend.
Alle afspraken staan verder in de eerste week nov en de eerste week dec.
Wat spannend! Maar het komt vast goedstaan die slaaptest en foto's eerder, of ook in november/december?
Ik heb controle bij WW gehad vandaag. Buikomvang is 20cm!!! afgenomenheupomvang 5cm, je kunt niet alles tegelijk hebben whaha. Maar hals was ook 5cm af, wat ik best veel vind voor alleen een hals/nek haha.
Nu -17,1kg
Stephanie_86 schreef:jemig wat een hoop van je hals haha nooit gedacht en je buik dat zijn gewoon 2 kledingmaten he
foto's 5 nov en vanuit daar wordt besloten om wel of geen slaaptest te doen.
Butterfly schreef:Stephanie_86 schreef:jemig wat een hoop van je hals haha nooit gedacht en je buik dat zijn gewoon 2 kledingmaten he
foto's 5 nov en vanuit daar wordt besloten om wel of geen slaaptest te doen.
Klopt idd! Ik heb maat 50/52 gehad aan de bovenkant en kan nu 46 aan. Al zooo blij mee!
Waar gaan ze foto's van maken? Ik ben heel hard aan het bedenken welke link foto's met een slaaptest te maken hebben. Borstkas?
gomir schreef:Mijn boerenverstand zou zeggen dat dat foto's van heup/knieën zijn, omdat artrose van die gewrichten 1 van de comorbiditeiten is waarbij je met een BMI van 35 of groter al in aanmerking komt voor chirurgie.