Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mariska_28

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 10:48

Mag ik dan ook een vraag stellen? Is het ook niet mogelijk de drain in de ader die van de hersenen naar het hart gaat te 'steken'? Of is de druk in de ader hoger dan in de drain?

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 13:53

Balen dat je nog niks merkt.
Hopelijk kun je in zweden wat genieten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-16 19:27

Genieten in Zweden gaat vast en zeker wel lukken. :j
Gaan zelfs met een grote aanhanger, al 't eerste deel verhuizen. Hopelijk snel definitief er heen, kijk daar enorm naar uit.

Mariska_28: iedereen mag alles vragen. :D
Maar wat je nu zegt is inderdaad wat gebeurd als ze de drain naar het hart leggen (onder het sleutelbeen gaat de drain dan het grote vat naar het hart in). Echter moet dan wel echt 100% zeker zijn dat er geen infectie is.

Vaak geeft zo'n drain zelfs de minste complicaties, klachten en problemen, echter als er complicaties ontstaat zijn ze wel nog een stuk heftiger. Bij een infectie zit 't direct in 't hele lichaam door 't bloed, enz.

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 11:06

En hoe is het in Zweden?
En hoe gaat het met jezelf? Merk je al wat verandering?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-16 22:40

Hier is t heerlijk, super weer en genieten. Ook een huisje gevonden welke we gaan huren vanaf november, prachtig huis op t platteland en veel mogelijkheden voor de paarden (onder andere stallen, rijbaan en 10 hectare weiland). Echt helemaal super!

Verder vandaag de laatste dag antibiotica, best spannend nu. Merk nu uiteindelijk wel verschil. Minder ziek, temperatuur lager en wat minder pijn van t buikvlies. Nog lang niet weg. Dus nu best spannend, hele grote kans dat t allemaal weer terug gaat komen en beetje bang dat het dan ineens veel heftiger terug komt. Maar ergens ben ik ook wel weer blij nu even "pauze", want erg beroerd met momenten van de antibiotica en toch ook best wat bijwerkingen. Maar goed, ergens wel beter dan weer opereren natuurlijk.

Nu twee weken geen antibiotica en dan terug naar de chirurg, maar waarschijnlijk gaat t 4/5 maanden antibiotica in de hele hoge dosering worden. Hopelijk deze keer eens bij de goede kant van de kans dat het slaagt (70%). Zou eens fijn zijn. :)

Verder wel nog steeds af en toe flink veel pijn van de drain in de buik... Hele heftige pijn blijft dat. Maar goed, verder zit ik best goed in mn vel ondanks de heftige pijn en soms behoorlijk beroerd zijn, dat is ook wel eens fijn! Vooral ook heel veel zin in om in Zweden met de paarden aan de gang te gaan!

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 22:50

Wauw klinkt goed en klinkt echt als een ware droom!!!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 23:42

Fijn dat je je goed in je vel voelt !

En dat huisje klinkt helemaal geweldig !

Als dat lijf van jou nu eens begint mee te werken, dan komt het helemaal goed.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 23:55

Dat klinkt beter!!
Werd wel tijd, en hopelijk gaat het nu blijvend beter, ook al is dat met antibiotica.

Neem je ook cystekillers en biofilmkillers? Erg belangrijk bij Lyme, co en andere bacteriën nu met antibiotica. Hopelijk pakt je hoge dosering deze rakkers ook aan, in die zin zou het goed zijn als je 5 maanden krijgt. (Maar dan wel met producten tegen biofilm etc)

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 07:53

Klinkt mooi het huis!

Hoe denk je dat eigenlijk te doen? Hier wordt je geholpen door mensen op stal toch? Hoe doe je dat als je straks niemand op stal hebt?

Fijn dat je je iets beter voelt!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 10:09

Wat fijn dat je wat beter in je vel zit Alice! Ik hoop dat het goed uit pakt met die antibiotica, zeker zo lang zal zwaar voor je zijn!
Leuk dat jullie daar een huis gaan huren! Voor permanent al, of vakanties enzo?

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 10:22

Joepie
Klinkt positief
Daar ben ik blij om
Eindelijk weer eens iets fijns voor jullie

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 22:35

Wat fijn! Ben wel benieuwd naar jullie huisje met stallen hoor!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-16 22:53

Het huis is inderdaad echt geweldig. Ook best groot en meteen grote uitgestrekte weides recht voor de deur. Er wonen nu nog mensen in (die gaan er in oktober uit). Dus niet zo netjes om nu foto's van neer te zetten, maar die hebben jullie zeker nog te goed!

We gaan er permanent wonen, vanaf november dus al. :D

Kimberley, de paarden komen niet direct en dan ook eerst alleen de jonkies die in principe dag en nacht buiten gaan. Dus dan hoef ik ook niet zoveel te doen, behalve voeren en water geven. En natuurlijk in de gaten houden en controleren. Als t in de winter heel koud wordt, zet ik ze 's nachts nog op stal. Mijn ouders zitten op zo'n uurtje afstand, dus in nood kunnen zij ook komen helpen en er zijn een aantal huizen (en stallen, dus mensen met paarden) in de directe omgeving. Dus dat komt wel goed. :)

Zil blijft nog even in Nederland voor het sport (en elite) predikaat.

Maar voeren, binnen en buiten zetten moet me wel goed lukken (lukt me nu ook). Het zijn natuurlijk ook niet ineens tien+ paarden. En met Liberty wil ik rustig aan gaan beginnen met beleren, op heel rustig tempo. Het is ook wel goed voor mij om iets te hebben, een doel. Maar wel op eigen tempo natuurlijk, mijn lijf is werkelijk niets meer waard. Dat zal ook tijd nodig hebben. Maar in 2024 rij ik op de olympische spelen. :D :')

Hannanas, nee voor nu alleen antibiotica in de hele hoge dosering. Of nouja, nu even twee weken niets. Wel spannend hoe t nu zal gaan.

Vandaag wel behoorlijk wat pijn in mijn buik en van de drain. Hoop eigenlijk gewoon even een wat mindere dag, maar zullen morgen zien. Ben vandaag ook verbrand, pff. :+

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 23:21

Nou als je een stalknecht nodig hebt, ik verhuis wel mee hoor. :D
Als mijn 2 diva's mee mogen natuurlijk. ;)

Hoe ver is de dichtstbijzijnde Hookswinkel ? :D Heb knappe sidepull gezien online.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 14:07

November al, dat is al snel zeg! Super leuk :D Ik ben ook erg benieuwd naar je nieuwe huis, lekker ook met de paardjes aan huis straks.
Woon je dan in de buurt van een fijn ziekenhuis? Ivm werk voor je vriend (en misschien jou) en natuurlijk ook behandeling/controle.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 17:02

Is een leuk vooruitzicht. *\o/*

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 17:11

Wat een prachtig vooruitzicht!! Geweldig dat ondanks alle sh*t je droom gewoon werkelijkheid gaat worden. Gefeliciteerd met het huis, waar gaan jullie wonen?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-16 19:34

jokari schreef:
Nou als je een stalknecht nodig hebt, ik verhuis wel mee hoor. :D
Als mijn 2 diva's mee mogen natuurlijk. ;)

Hoe ver is de dichtstbijzijnde Hookswinkel ? :D Heb knappe sidepull gezien online.

Hihi je bent altijd welkom. :D

Qua Hööks zitten we precies tussen twee winkels in, haha. In Karlstad en Örebro. Allebei 45/60 min rijden ongeveer.

SpeechLess schreef:
November al, dat is al snel zeg! Super leuk :D Ik ben ook erg benieuwd naar je nieuwe huis, lekker ook met de paardjes aan huis straks.
Woon je dan in de buurt van een fijn ziekenhuis? Ivm werk voor je vriend (en misschien jou) en natuurlijk ook behandeling/controle.

Ja, heel snel. Maar ook wel heel fijn, ook al hele fijne (en nuttige) contacten. Het ziekenhuis is op fiets afstand en 15 min met de auto, dus heel goed te doen. Het grote universitaire ziekenhuis is ongeveer klein uurtje rijden en daar zitten ook hele goede neurochirurgen (werken ook samen met t kleinere ziekenhuis, sinds kort gefuseerd). Dus dat komt helemaal goed, ze zullen ons ook wel helpen met de weg vinden, omdat het belangrijk is om goede neurochirurg te hebben voor t geval t weer fout gaat. Ook zal ik in t begin onder controle blijven in Nederland.

Echt heerlijk om de beestjes straks weer lekker thuis te hebben en dan straks ook lekker met ze aan de gang te gaan.

Valentijn5 schreef:
Is een leuk vooruitzicht. *\o/*

Jaa, helemaal super. Zo fijn!

gabyfedde schreef:
Wat een prachtig vooruitzicht!! Geweldig dat ondanks alle sh*t je droom gewoon werkelijkheid gaat worden. Gefeliciteerd met het huis, waar gaan jullie wonen?

Geweldig hé. :D

"If you can dream it, you can do it" :D
En zo ga ik t ook precies doen, mn lijf houdt mij niet tegen! Hihi.

We gaan in een klein dorpje bij Karlskoga wonen (Lervik) in midden Zweden, dus wel iets zuidelijker dan jij, hihi. :j

Foto's hebben jullie nog te goed! Morgen ga ik nog even proberen wat foto's te maken, maar van binnen is niet zo netjes om dat hier te plaatsen. Aangezien er nog mensen wonen. Maar t is best een groot huis, wel helemaal gelijkvloers. Maar drie slaapkamers, woonkamer, hele grote woon/leef keuken, ruime badkamer met bubbelbad, grote garage en opslag, hele grote veranda met dak die dicht gemaakt kan worden en grote open veranda. En dan natuurlijk prachtig uitzicht op de paardjes. :D

Echt een droom die waarheid wordt, en dan over een tijdje op zoek naar een eigen plekje, maar daar nu alle tijd voor nu we hier ook zo goed komen te zitten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 19:50

Val anders eens even met je kont in de boter zeg, wat een heerlijk nieuws! Is je zooooo hard gegund!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 20:05

Wat fijn en wat heb je het verdiend!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 23:36

Het is je heel hard gegund. :j

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 23:40

Klinkt goed!! Bubbelbad <3

Snel zeg!!!!

Hoest nou met jou??

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-16 22:41

Dankjewel! <3
Ben er ook echt heel blij mee, zo fijn vooruitzicht ook.

Met mij gaat t verder wel redelijk. Helaas wel weer meer terug aan t pakken op pijnstilling. Behoorlijk meer pijn, vooral in mn buik en van de drain. Vraag me af of dat komt door stoppen met de antibiotica... maar in ieder geval nog niet veel zieker, alleen voel me wel wat minder goed in t algemeen. Nog maar even zien hoe t zich allemaal gaat ontwikkelen, blijf t wat eng vinden...

Afbeelding
Onze lieve Shetjes. Axel , ruintje van 9 jaar en Festis, hengstje van 20.

Afbeelding
Axel.

Afbeelding
Afbeelding
Max.

Afbeelding
Afbeelding
Sam.

Hondjes stelen het brandhout, haha. :=

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 23:25

Gaan Axel en Festis ook mee en gaan ze dan gelijk al mee? En Max en Sam, hadden jullie die de afgelopen vakantie al mee? Spannend, maar ook enorm gaaf hoor. Jullie avontuur en droom krijgt nu echt gestalte. Voor je het weet is het november en zitten jullie daar!

Sterkte met de pijn, hoop dat het niet door het stoppen van de AB komt!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-16 07:42

Axel en Festis staan al in Zweden bij mijn ouders. Axel is 6 jaar geleden met mijn OOSeven merrie mee gegaan, toen zij verkocht is is Festis erbij gekomen. Ze komen uiteindelijk wel bij mij te staan.

Sam en Max mag ik helaas niet mee nemen, haha. Maar er komt wel een pup mee, ook een Heidewachtel. :j

Hoop ook niet dat het door het stoppen van de AB komt, maar geen idee... vandaag wel weer wat minder lekker, t is niet anders. Even aankijken.