Fitness Beginners gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dressagelady

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 08:42

Mama3, 1,5 uur cardio, waarom?? Wordt je dit aangeraden vanuit de sportschool?

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 09:34

Je moet zelfs wegen voor het sporten op zo'n weegschaal

En het liefst elke keer rond hetzelfde tijdstip

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 10:48

dressagelady schreef:
Mama3, 1,5 uur cardio, waarom?? Wordt je dit aangeraden vanuit de sportschool?

word niet aangeraden, het kwam toevallig zo uur. Ze raden een half uur cardio aan na funxtion en 10 min ervoir. Of half uur voor kracht en dan 10 min na je krachtoefeningen.

Op vrijdag breng ik de kinderen naar school, vlakbij dd sportschool, wanneer je er om half 9 bent zit de eerste funxtionles al vol, dus ik probeer er altijd om 10 voor half 9 te zijn en doe dan een half uur cardio voorafgaand aan funxtion en half uur na funxtion. Het tweede lesuur van funxtion vind ik zo'n gedoe, dan blijf ik op en neer fietsen (wel goed voor de conditie) en word ik 'gehaast' van.

Gisteren had ik wegen en schema om kwart over 10. Ik dacht dan heb ik een half uur cardio erna en nog even tijd om me wat op te frissen en m'n schema te pakken etc, maar de vorige afspraak liep uit. Dus wat langer cardio gedaan, touwtje gesprongen, planken en nog 2 krachtoefeningen voor m'n armen gedaan voordat ik een meting en vervolggesprek had.

volgende meeting heb ik 1 aug, dan doen we de meting voor het sporten en het schema en de bespreking daarna.
Vanmorgen bij de 20 sec rust tussen 2 funxtion onderdelen in stond ik met m'n handen in m'n zij op rust en ze hij; hé, als je zo staat is het net of je geen buik hebt, waarop ik zei; ja maar de weegschaal dacht daar gisteren heel anders over;) Hij gaf me een knipoog maar zij niks, na de training heb ik wegen voor de les voorgesteld, dat was oké.

Ik ben er inmiddels overheen, ik ga me vandaag overal opmeten en hou dat als leidraad

De cardio doe ik ook niet op 1 temp, maar in wisseltempo. 4 min gewoon, 1 min voluit. Dat is in mijn schema ook aangepast naar 2 min voluit, 3 min gewoon tempo

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 09:40

Ik ben kei zenuwachtig :-(

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 10:06

Waarvoor Lucifertje? Meting? Hardloopwedstrijd? Obstakelrun? Wat ga je doen? Succes in ieder geval! Komt vast goed

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 14:49

Hardloopwedstrijd :-) ben totaal verzopen maar wel gefinisht in 29.30 :-) mega tevreden dus!!

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 16:31

Balen dat je tijdens de buien liep, maar goed gedaan. Volgens mij een mooie tijd waar je trots op mag zijn, ik doe het je in ieder geval niet (lees nooit) na.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:07

Goed hoor Lucifertje!

Ik zie function eigenlijk al als cardio :') Pak het dan wel eens mee na/voor 'echte' krachttraining.

Zo, gisteren flink benen/billen/buik aangepakt, vanochtend 45minuutjes rug/schouders/armen/borst. De rest van de dag nog even voorbereiden voor morgen (eindgesprek vd opleiding, yay!) en vanavond kraamschudden :)

Hoe is het hier met iedereen? Nog fanatiek? *\o/*

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 23:11

Vandaag totaal geen zin. Nog niet eerder gehad. Misschien vanwege de kou. Lekker warme broek aan en naar de fitness toe. Wilde net warm fietsen toen kwamen ze dat er nog 2 plekken waren voor function. Lijkt mij echt super gaaf, alleen was ik te bsng dag het nog te hoog gegrepen was.
Heerlijk half uur mee gedaan, op mijn eigen tempo wel. Daarna nog een kwartier core. Leuke les ik wil vaker :D

Morgen jarig, hopelijk kom ik mijn bed nog uit van de spierpijn

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 07:23

Dankjewel DL :-)

Gisteren bootcamp gehad. Vandaag kracht, woensdag bodybalance en donderdag kracht. Daarna een weekje vakantie. Neem wel mijn sportkleding mee. Ga morgen een nieuw outfitje shoppen :-)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 10:45

ik wil ook trainen.. maar mag even helemaal niets dien... staat teveelnspanning op mijn rug spieren

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 14:50

Wat zijn jullie lekker bezig zeg! Ik heb deze week nu een keertje hardgelopen. Voor morgen en zondag staat nog een crossfit lesje en zou vandaag ook gaan hardlopen. Gisteren helaas een aanrijding gehad met de auto op de snelweg en veel last van mijn schouders en rug, dus maar even rustig aan doen..

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 17:11

Oh jeej secrible rustig aan doen!
Avanti, een massage kan je goed doen :-)

Gisteren lekkere les funxtion gehad tot de bokszak. Haalde iets te hard uit met m'n rechter hoek.

Zaterdag lekker een weekje vrij en op naar de Almelose ruiterdagen. Voor mij heel fijn weer voor mijn zus die moet starten heel heel heel heet :-(

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 18:29

Secrible sterkte!

Hier ook lekker weekje gisteren xco lesje gedaan en ga zo naar body pump vriendjelief is heel het weekend weg Dus lekker sporten moet ook alle dagen werken maar goed even kijken of ik er nog een rondje hardlopen in krijg

En vooral genieten van de zon!

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 21:40

Ahh secricible en Gianti!! Beterschap :*

Verder mensen allemaal goed bezig :D

Hier ook weer een warrrrme les BP erop zitten, nog behoorlijk uitgeputte spieren van dinsdag! (getraind door iemand samen met mn BP instructice en een vriendin, veeeel boxjumps en burpees gedaan :)))

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 23:09

Oeff burpees.. hatelijk haha. die heb ik al een lange tijd niet meer gedaan!

Gisteren benen gedaan, vandaag rug/biceps. Kreeg op straat van iemand een opmerking: 'wauw wat heb jij mooie rugspieren zeg! ' (gewoon van een vreemde :') ).

Dinsdag boudoir fotoshoot samen met Gianti :D

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 10:04

Wat is xco?

Hier zo function..
Donderdag personal training gehad, in de avond 2,5 uur onkruid geplukt dus 2 dagen enorme rug spierpijn. Lang leve iboprufen. Gisteren avond foute party was maar een kort nachtje :')

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 10:35

Oef ik heb spierpijn. Gisteren met de PT een absolute kracht training gedaan. 100x opdrukken, 100x sit ups en 100x op een bankje springen in de squat! Nu heel erg spierpijn in m'n borstspieren.

Emita: wat voor fotoshoot is dat dan?

Jolanda: ik dacht dat dag is met een soort gevulde buis allemaal oefeningen doen. Met name voor je core.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 10:44

:wave:

Mag ik mij hier melden en meelezen?

Om af te vallen, strakker te worden. Meer kracht te krijgen en minder vet.
Heb ik een basic fit smart abbo aangevraagd.

Mijn vriend doet kracht training, en die zou mij een beetje begeleiden.
Want ik heb totaal geeeeeeen idee hoe ik met alles moet gaan beginnen.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 13:04

Wow lucifertje, pittig! Goed bezig :)
Boudoir = een sensuele fotoshoot in lingerie

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 13:04

Hoi hoi,

Zo ik was mijn motivatie helemaal kwijt, maar is weer terug na slecht eten weinig slaap en weinig sport maak ik nog steeds progressie :-)

Vandaag gemeten en ik kwam op 22% vet percentage, paar weken terug was dat nog 28%. Gewicht is 3 kg gedaald en spiermassa halve kilo gegroeid.

Helemaal tevreden :)

Vanmorgen eerst trainingsrondje met pony gereden 11,3 km met een snelheid van 12,6 km/h en toen nog wat rug, biceps en buik :)

Welkom turbotinker :)

Hier een fototje ;-) dit was vorige week :)
Afbeelding

En vandaag :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door MaritB op 28-06-15 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 13:07

Sorry dat is zo kom binnenvallen, maar ik had een vraagje. Naast dat ik een paar keer per week naar de sportschool ga vind ik het ook heel fijn om thuis op een matje pilates te doen.
Alleen omdat mijn ruggengraat nog uitsteekt (ik heb een best kromme rug, heb ook eelt plekjes op mijn ruggenwervels) en mijn heupbotten en schouder (en soms ook knieën) doet het voor mij erg pijn om oefeningen op de grond te doen.
Ik had dus al een yoga matje gekocht, maar dat hielp totaal niet. Ik leg dat ook kleding op de plekken waar mijn heupen en rug zitten, zodat het wat zachter is, maar ook dat is niet genoeg. Zelfs bij de matten van mijn fysio kraakt het en doet het pijn.
Ik heb gisteren een workout van acht minuten gedaan voor mijn binnenbenen, en nu zijn miin heupbotten helemaal beurs en rood. Zelfs gewoon op bed liggen geeft een geïrriteerd gevoel.

Weet iemand wat ik kan doen zodat ik er minder last van heb?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 15:23

2/3 matjes op elkaar doen :)

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 19:42

Vrijdag bij funxtion bleek de instructeur op vakantie, de vervanger vond ik persoonlijk niet echt georganiseerd, overal lag te weinig gewicht, de rondes waren kort, als ik een zwaardere bal, zak, gewicht had gepakt was de tijd bijna om. Wel een buikspier kwartier, maar tijdens het half uur ipv erna, onvoorbereid, niemand had een matje, dus voor mij rjj een aantal gehaald, maar bij hem ging het licht niet aan. Gisteren dus uitgeslapen tot 10 ipv in de gym tot 10 en daarna van de kids genoten. Vandaag gewinkeld, asics voor bootcamp aangeschaft en een topje in dezelfde kleur. Morgenavond gebruik van maken, zin in!

Marit, wauw wat een figuur, zo ga ik er nooit meer uit zien

Veel plezier bij de fotoshoot meiden

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 20:14

Hoe wisten jullie hoe je een training moest beginnen voor de aller eerste x?