Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 23:14

MrUlbe schreef:
@Jolien87: Wat goed! Dat zou ik dus echt niet kunnen := Vriendlief zit hier nu ook aan de chips maar ik kan er tot nu toe ook afblijven :)

Ik moet wel toegeven dat ik er de grootste moeite mee had, maar het is goed gegaan. En dat voelt eigenlijk heel goed! Dat betekent natuurlijk niet dat ik nooit meer bitterballen zou eten, maar ik had ook al een paar chokotoffs naar binnen gesmokkeld, dus er was geen plek meer voor een vette hap. :n

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 23:21

Ja, dan ik ik wel snappen dat het je wat tegenstaat EM.

De lunges vind ik ook erg lastig (en pijnlijk en ik houd het ook niet vol...)
Laatst bijgewerkt door KarinvdM op 26-01-13 23:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolien87

Re: 30 Day Shred (Jillian Michaels) Part 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 23:24

Bij de lunges i.c.m. bicep curl heb ik af en toe moeite met mijn balans. Ook heb ik dan echt het gevoel dat mijn bovenbeenspieren knappen, net als bij de sidelunge.

kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 23:26

Zo ik heb dag 3 er ook opzitten, valt toch best tegen zo laat op de avond. Moest echt moeite doen om te beginnen haha, was zo moe.
Heb ook behoorlijke spierpijn, hoop dat het snel over is!
Laatst bijgewerkt door kimberley op 26-01-13 23:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 23:38

Persoonlijk heb ik wel de indruk dat je alsmaar handiger wordt in de lunges etc. Ze blijven zwaar omdat je het steeds beter kan doen, maar alle evenwichtsproblemen gaan uiteindelijk wel beter worden. Zo is er in level 3 ook een oefening waarbij ik de eerste dagen wat balansproblemen had, maar het gaat ook deze keer weer beter :)

@ Herfstwind; bij de meesten is de spierpijn zo goed als over op dag 4 :(:)

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 23:47

Hai :wave:
Dit topic heeft mij nogal enthousiast gemaakt! Net dag 3 achter de rug. Enorme spierpijn in mijn kuiten en iets in mijn armen. Ben vanmorgen zittend de trap afgekomen :')
Lees dat jullie vaak moeite hebben met de v-raise. Mag ik vragen welke oefening dat is?
Enige die ik bij naam ken is de Jumping Jacks. Ik zal wel doof zijn, maar hoor Jillian nooit een oefening bij naam zeggen :')

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 23:48

Dat is een hele geruststelling Bhriseis. :j

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 23:50

Kayleigh__ schreef:
Hai :wave:
Dit topic heeft mij nogal enthousiast gemaakt! Net dag 3 achter de rug. Enorme spierpijn in mijn kuiten en iets in mijn armen. Ben vanmorgen zittend de trap afgekomen :')
Lees dat jullie vaak moeite hebben met de v-raise. Mag ik vragen welke oefening dat is?
Enige die ik bij naam ken is de Jumping Jacks. Ik zal wel doof zijn, maar hoor Jillian nooit een oefening bij naam zeggen :')

Hallo! :)
Ik moet zeggen dat ik de eerste dagen ook weinig hiervan meekreeg, ik was veel te druk met de oefeningen doen. Maar inmiddels betrap ik mezelf er regelmatig op dat ik met Jillian aan het meekletsen ben en dus ook de benaming van de oefeningen hoor.
In het begin dacht ik telkens dat Jillian het over de "jumbo's" had, maar dat bleken dus de jump ropes te zijn :')

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 23:52

Hihihi ik dacht nog steeds jumbo´s hahaha ! Ach ja als het maar voor jezelf duidelijk is.

Mijn spierpijn is helemaal weg en ik kan alles goed meedoen! Super vet! :):)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 23:53

Ik moet wel toegeven dat ik de tweede serie jump ropes in het begin ook als een "jumbo" deed, er zat absoluut geen vering in mijn enkels door de vermoeidheid.

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 23:54

Ik luister wel heel aandachtig of ze zegt of ik bijna klaar ben met de oefening. Dat hoor ik ook heel goed :P

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 23:56

Haha, ja ik merk dat ik dan ineens weer heel fanatiek ben als ze aan het aftellen is.
En toch zijn er wel stukjes dat ik me ontzettend erger aan de dames.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 00:02

Hahahah herkenbaar Jolien!

Xhiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 00:44

Net dag 1 level 3 geprobeerd, maar omdat ik de hele dag al niet fit was ben ik bij 20 minuten gestopt. Toen ging het echt niet meer helaas. Hopen dat ik morgen wer beter ben want ik vind m veel leuker dan level 2

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 01:44

Vanaf as dinsdag zijn er bij de Kruidvat matjes en gewichtjes ed in de aanbieding.
Gewichtjes zagen er in de folder niet heel bijzonder uit maar zijn ook niet duur. Ze hebben dan ook
Arm en enkel gewichtjes. Het matje is 1.73 lang.

Pff ik heb het wel heeeeel zwaar met level 2, ben al een stuk minder enthousiast :=
Ik kan de squads ook echt voor geen meter, leun veel te ver naar voren met mn boven lichaam maar
Anders val ik gewoon om. Om over die plank-jacks niet te spreken. Pff, leuk, shredden...
Maar goed, we bikkelen door ;)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 10:04

Cooool, ik heb nog steeds enkelgewichtjes nodig :D

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 10:19

Bijna voor 17 euro een mat bij de kijkshop besteld, mooi dat ik 'm bij de kruidvat ga halen!
Is er ook nog een intensief programma van Jillian waarbij je die bal nodig hebt?
Hoe zwaar zijn eigenlijk die gewichtjes die je om je pols kan doen?
De gewichten bij de kijkshop zijn niet heel duur en kan je echt zwaar maken, denk dat ik die nog steeds ga halen ipv deze dumbell's.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 10:24

Hmm ik kan geen ripped filmpje vinden. Jij wel corien?

Die shirtjes zijn echt zooo gaaf!!!

Phor, ik denk dat de kruidvat gewichtjes heel licht zijn. Te licht imo. Zien er wel cute uit!

Zoo ik heb heerlijk gecheat gisteren. Heerlijk stuk choco taart als nagerecht in restaurant en aantal wijntjes en wat chips. En wat was het lekker!

Maar straks schaatsen op mijn nieuwe schaatsjes, maar eerst shred!

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 10:40

Goedemorgen!

IK zag echt ontzettend leuke shirtjes voorbij komen! Als er een groepbestelling gedaan gaat worden wil ik ook graag meedoen! Ik heb gisteren ook een lekkere rust en junkdag gehad hihi! Vandaag voelt mn knie alweer beter aan, dus we gaan er weer volop tegenaan! Laatste dag level 2 vandaag!

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 11:10

Pfoeeeeh gister ging het best wel slecht, level 3 is toch echt nog niet bij te houden voor mij.
Springende lunges, nou euhh nee :+

Maar goed. Ik ga vandaag weer een poging wagen.. Dag 23 alweer!

Laura gelukkig voelt je knie weer wat beter, wikkel je je voet wel altijd goed af bij de springoefeningen? Dus op je tenen landen met iets gebogen knie, en dan je hak ook neer zetten en mee veren met je knie.

Loes, moet kunnen op zaterdagavond, een beetje cheaten! :D Schaatsze!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 11:14

jeeej, ik merk eindelijk dat alles een heel stuk soepeler gaat nu. *\o/* Met name de side lunges waren een crime maar die gaan ook een stuk soepeler nu. Ben een paar dagen ziek geweest dus moet nog steeds drie dagen van level 1 doen. Doe daarna na 10 min buikspieroefeningen. Vind die 3 x 1 min buikspieren uit de shred echt nutteloos. Of naja nutteloos, ik merk er niks van en vind ze te makkelijk.

Zag nog leuke shirtjes op de vorige pagina! Ze zijn echt leuk. :j

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 11:18

Talisa bedankt voor de tip, ik zal er goed op letten. Nou is het wel zo dat de knie waar ik last van heb, daar heb ik 2 x mijn knieschijf gebroken, dus kan me ook voorstellen dat er e.e.a. wat gevoelig/beschadigd is. := En bovendien ben ik altijd fanatiek met shredden, ik wil t nooit 'half' doen, dus met bijv. die static lunges van level 2 ga ik ook echt diep.
Nog ff ontbijt laten zakken en dan ga ik t weer proberen!

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 11:31

Dorus schreef:
@hoipiepeloii: in level 2 zitten heel veel plankposities, geen pushups. Anders moet ie even het level bekijken. Afwisseling in oefeningen is goed voor je, dus ik zou ervoor kiezen naar lvl 2 te gaan en dan later nog een keer opnieuw te beginnen.

Bhriseis schreef:
@Hoipiepeloi: Probeer dan de eerste sessie eens met de moeilijkere dame mee te doen? Voor je het weet heb je ze onder de knie. Level 2 is niet zo zwaar qua push ups, maar 3 wel (maar ook daar kan je ze op de knieen doen)

Thanks allebei voor het antwoord. Dan ga ik gewoon door met level 2. Ik kan ook echt de eerste sessie niet op mijn voeten.. Kan het amper volhouden op mn knieën :') Zak er gewoon doorheen aan het eind. Daar in die armen zit het meest werk voor mij! Terwijl ik dat dus niet zo belangrijk vind eigenlijk.

Ga ook eens kijken naar zo'n matje bij de Kruidvat :)

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 11:35

En ik heb natuurlijk net de gewichtjes + mat besteld :')
Nouja, als ze het maar goed doen dan :) Dan ga ik geen spijt krijgen.

Vandaag kwam ik rollend mijn bed uit. Vooral mijn rugspieren, buikspieren en beenspieren voel ik gigantisch. Voor vandaag staat er voor mij enkel shred op de planning en misschien nog een eindje fietsen of skaten, maar absoluut geen 6 week six-pack :=

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 11:35

Judith_ schreef:
jeeej, ik merk eindelijk dat alles een heel stuk soepeler gaat nu. *\o/* Met name de side lunges waren een crime maar die gaan ook een stuk soepeler nu. Ben een paar dagen ziek geweest dus moet nog steeds drie dagen van level 1 doen. Doe daarna na 10 min buikspieroefeningen. Vind die 3 x 1 min buikspieren uit de shred echt nutteloos. Of naja nutteloos, ik merk er niks van en vind ze te makkelijk.

Ja dat vind ik nu ook met die abs, ik doe er ook telkens nog een serie achteraan tot ik echt merk dat de buikspieren in de fik staan.