[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 11:59

marizkaa schreef:
nou hier ben ik weer eens... ik volg al tijden. Ik wil graag 10 kilo afvallen ( streef 64,9)ben nu anderhalve week bezig en nu 1,8 kg afgevallen. ik weeg me maar 1x pw op maandag ochtend.
ik had op het begin helemaal geen moeite met snacken, nu krijg ik dat wel meer even doorbijten dus.
Ik werk in de gehandicapten zorg en eet dus ook wat de bewoners eten. op zaterdag is dus frietdag en laat ik nu vanavond een avondients hebben ik baal echt enorm. welke snack kun je het beste eten? of alleen friet en geen snack poef... lastig %) ik hoooooopp zooooo dat ik maandag weer een kilotje eraf heb :))

Om het goed vol te kunnen houden moet je jezelf eigenlijk voorhouden dat je 1 dag in de week wat lekkers - bijvoorbeeld patat - mag eten. Trouwens de patat is het probleem eigenlijk niet, de sausjes wel. Dus geen volvette mayonaise, maar ketchup, etc.

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 12:02

@bonjoy : ik heb ook cambridge gedaan ruim 3 maanden streng en was 12 kilo kwijt! Voelde me zo top, maar ik wou weer normaal eten! Maar ik wist niet wat ik daarna moest doen. Heb het langzaam afgebouwd overdag shakes en in de avond salade met kip.
Maar al gauw ging ik meer eten en waren de shakes weg.
Toen ging ik weer op de weegschaal staan en was ik weer 6 kilo aangekomen! Dit wou ik niet dus ben ik ook weer gaan shaken

Nu ben ik sinds 2 weken Sonja bakker gaan doen! De eerste week was ik al 2.6 kwijt wat ik met cambridge ook had!
Ben nu met sonja bakker al 3 kilo kwijt in 2 weken tijd en je mag heerlijk eten! :j

Donderdag en gisteren uit eten geweest! En ben maar 0.2 aangekomen! *\o/* *\o/*
Vanavond en morgen zou ik iets lekkers mogen maar die skip ik nu en eet ik vanavond groentesoep en morgen salade :)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 12:59

marizkaa schreef:
nou hier ben ik weer eens... ik volg al tijden. Ik wil graag 10 kilo afvallen ( streef 64,9)ben nu anderhalve week bezig en nu 1,8 kg afgevallen. ik weeg me maar 1x pw op maandag ochtend.
ik had op het begin helemaal geen moeite met snacken, nu krijg ik dat wel meer even doorbijten dus.
Ik werk in de gehandicapten zorg en eet dus ook wat de bewoners eten. op zaterdag is dus frietdag en laat ik nu vanavond een avondients hebben ik baal echt enorm. welke snack kun je het beste eten? of alleen friet en geen snack poef... lastig %) ik hoooooopp zooooo dat ik maandag weer een kilotje eraf heb :))

Dat probleem had ik ook, werkte ook in de gehandicapten zorg :D . En dan zeg je wel 's avonds eet ik thuis gewoon boterhammen! Maar als je dan ziet wat lekkers de rest eet...gevolg dus bijna altijd 2 warme maaltijden op een dag.

Zijn het frietjes van de frituur of zelfgemaakte? Bij zelfgemaakte kan je eens voorstellen ze te bakken in de oven? Dat is ook heel lekker en veel minder vet. En anders zou ik gewoon een kleine portie nemen en geen mayonaise of een andere vettige saus, dan beter ketchup ofzo.

callum

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 13:20

Zo volledige week van het pad af geweest. Altijd de week voor on gesteldheid. Nu er weer tegenaan. Ben begonnen met appelazijn drinken. Is best wel heel erg vies. Zal er wel aan wennen aangezien het drie keer per dag moet

GiermanLB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 13:55

Appelazijn drinken??

Mijn jasje voor de wedstrijden zat veulste strak, nu zitt ie weer mooi! Heb nu shakes als ontbijt (ik eet altijd tresors, jumjumjum :o ) dus ga der weer tegenan! Werkt motiverend

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 14:44

Wat een positieve berichten allemaal zeg. En allemaal goed resultaat. Volhouden meiden!

@Bonjoy, wat een verhaal zeg. Maar wat houd dat dieet precies in, wat mag je wel en wat mag je niet eten? Ik vind dat je goed bezig ben en ga vooral zo door.

@Marizaa, af en toe wat lekkers mag best alleen wat moeilijk is vind ik om ermee te stoppen en de dag erna weer om te schakelen.

Vanavond ga ik gamba's eten met ovenfriet en salade. Weet niet of gamba's erg slecht zijn? Ovenfriet natuurlijk wel, word mayo-lijn want ik ketchup/curry bij friet vind ik niet lekker.
Maandag mn eerste weeg moment na een week lijnen, ik ben erg benieuwd.

ilske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 15:10

Goede middag!

Mag ik met jullie mee praten?

Ik ben 27 jaar en moet helaas altijd op mijn lijn letten/veel sporten. Mijn buikje heb ik geaccepteerd (hoeveel ik ook sport en hoe erg ik ook op let, daar kom ik niet van af) Maar door een infectie heb ik twee maanden niet kunnen sporten.. Daarnaast de feestdagen en het is weer bijna terug bij het oude |(

Vorige jaar heb ik ge-ZLIMt, waarna ik lekker in mijn vel zat. Daar wil ik weer naar terug :-) Dus vanaf maandag ga ik echt beginnen met lijnen. Ik ga niet volgens een echte methode omdat ik op mijn werk met cliënten mee eet, maar minderen! Ik eet de laatste tijd te grote porties.

Daarnaast wandel ik veel met de hond, loop ik hard en ga ik naar bodypump (1 a 2 x per week) en spin ik wanneer ik tijd heb. Ik ben sinds vandaag ook begonnen met shredden (via een topic op bokt). 30 dagen een workout van een half uur volgen. Ook heb ik een hele handige app. op mijn telefoon gedownload om callorien te tellen en in te voeren wat mijn beweging is.

Ik heb er helemaal zin in :-) En hoop dat door hier mee te kletsen ik een extra stok achter de deur heb!

Groetjes Ilse

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 16:09

Welkom Ilse :). Hoe veel wil jij afvallen?

Ik ben echt trots op mezelf! Ben voor het eerst sinds mijn ongeluk (augustus) naar de sportschool geweest vandaag :D !!
Ik zal zo even mijn schema van oefeningen inscannen voor de mensen die hier belang bij hebben.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 16:28

Ik heb net twee bakken aardbeien gescoord, ze zijn echt heerlijk en waren maar 5 euro!

ilske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 16:33

Er moeten zeker 6 kilo af, het liefst 10! Maar goed eerst maar eens met 6 beginnen..

ilske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 16:34

Oh lekker aardbeien! Ik ga zo gezond eten in slaan :-) Iemand tips voor gezonde ovenschotels?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 16:36

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 16:53

Ik heb mijn overzichtje met oefeningen ingescand dus degenen die er belang bij hebben moeten maar even hun e-mail adres pb-en.
Edit: er zitten ook wat rek- en strek oefeningen bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 17:30

Iedereen heeft het hier altijd over een vaste snackdag, maar zijn er ook mensen die daar geen behoefte aan hebben? Ik vind mezelf haast gek dat ik dat helemaal niet heb.. Natuurlijk heb ik soms ook wel zin in frietjes, maar ik kan echt prima een maand zonder friet. Pizza vind ik ook niet zo bijzonder en chinees en dergelijke lust ik helemaal niet.. ik eet dan liever 1x in de week een reep chocola weg dan frietjes. meer mensen die dat ook hebben, of ben ik de enige? :')

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 17:33

Rebeccaa schreef:
Iedereen heeft het hier altijd over een vaste snackdag, maar zijn er ook mensen die daar geen behoefte aan hebben? Ik vind mezelf haast gek dat ik dat helemaal niet heb.. Natuurlijk heb ik soms ook wel zin in frietjes, maar ik kan echt prima een maand zonder friet. Pizza vind ik ook niet zo bijzonder en chinees en dergelijke lust ik helemaal niet.. ik eet dan liever 1x in de week een reep chocola weg dan frietjes. meer mensen die dat ook hebben, of ben ik de enige? :')

Ik heb woensdag dus zo'n dag en ik was afgelopen woensdag echt in de stress want ik wist gewoon niet wat voor 'lekkers' ik wilde eten. Mac Donalds vind ik dan eigenlijk weer wat TE namelijk, dus heb ik maar broodje Subway gehaald. Ik hou me er wel aan om woensdag zo'n dag te hebben omdat voor mij anders de kans groot is dat ik bijv ipv 1 keer in de week 2 of 3 keer in de week als avondeten wat ongezonds ga eten.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 17:36

Zoveel te beter toch als je zonder kan :D .

Ik heb geen vaste snackdag in de week. Ik perk het alleen in. Als ik op dinsdag zin had in iets gefrituurd dan haal ik die friteuse op zaterdag niet opnieuw boven.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 17:42

Rebeccaa schreef:

Ik heb dat niet, heb duidelijke afspraken met mezelf daar over. Het mag gewoon nooit, ik sla alles af. Behalve bij bijzondere gelegenheden (een visite, verjaardag, feestje) Dat komt voor mij 1-2x per maand voor en dan mag ik één 'echt fout' ding nemen. Dat zou een stuk taart kunnen zijn, maar ook een biertje.

Doordeweeks neem ik af en toe een dropje, daar blijft het bij. Op het moment is dat het enige dat ik snoep, de andere lekkere dingen die ik eet zijn fruit, gedroogde vruchten en noten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 17:47

Grappig dat iedereen zo anders is. Ik vind best veel soorten avondeten niet zo lekker, dus vandaar. Ben meer een brood mens, aan avondeten ga ik ook nooit dik worden aangezien ik er gewoon (te) weinig van eet, haha. Maar ik heb juist weer dat ik geneigd ben ontzettend weinig te eten (onbewust!) omdat ik niet zoveel trek heb, maar dan eet ik wel het liefste de hele dag door lekkere dingen.. haha.

Subway vind ik ook erg lekker! Ik eet er altijd een klein (15 cm) broodje (bruin) met ham en alle groenten, zonder sausje want de sausjes lust ik niet (en zonder kaas). Is het dan ook nog steeds ongezond eigenlijk?

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 17:53

Volgens mij valt het dan wel mee Rebecca, er is ooit toch eens een man heel veel afgevallen met het 'Subway dieet' ?

Ik at het echt veel te veel, ik vind het gewoon zo lekker. Dus als ik er nu zin in heb neem ik het dus op mijn 'zondig dagje' als avondeten. Ik neem dan wel 30 cm en dan de Spicy Italian met honing mosterdsaus en kaas :o. Aan eentje van 15cm heb ik als avond eten niet genoeg. Nomnomnom.

Edit linkje: http://www.dailymail.co.uk/health/artic ... tones.html

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 18:18

Jannepauli schreef:
Goh, Bonjoy.. even naar je foto's gekeken..
wellicht is het voor je gezondheid beter om wat af te vallen, maar je bent wel een mooi meid met een mooi en fotogeniek koppie!

Dank je wel :o Ik hoor ook vaker dat het niet aan mij af te zien is/was dat ik dik over de 100kg heb gewogen op mijn zwaarst. Het scheelt dat ik vrij lang ben, dus het was redelijk goed verdeeld, haha. Ik paste mijn kleding wel zodanig er op aan dat het wat minder opviel.

Liin schreef:
Bonjoy, wat een naar verhaal, fijn dat je je nu beter voelt! Al zag je er ook op die fotos niet verkeerd uit eigenlijk. Wel herken ik het stukje bijna depressief worden van het aankomen.

Het is enorm frustrerend inderdaad. Als je er middenin zit, is het ontzettend moeilijk om er weer uit te komen.

Calimero_ schreef:
Jeeeujj!! In 10 dagen 1,2 kilo afgevallen :D

Super!!! :D

Liekjje schreef:
@bonjoy : ik heb ook cambridge gedaan ruim 3 maanden streng en was 12 kilo kwijt! Voelde me zo top, maar ik wou weer normaal eten! Maar ik wist niet wat ik daarna moest doen. Heb het langzaam afgebouwd overdag shakes en in de avond salade met kip.
Maar al gauw ging ik meer eten en waren de shakes weg.
Toen ging ik weer op de weegschaal staan en was ik weer 6 kilo aangekomen! Dit wou ik niet dus ben ik ook weer gaan shaken

Nu ben ik sinds 2 weken Sonja bakker gaan doen! De eerste week was ik al 2.6 kwijt wat ik met cambridge ook had!
Ben nu met sonja bakker al 3 kilo kwijt in 2 weken tijd en je mag heerlijk eten! :j

Ik ben nu al heel druk bezig met het voorbereiden voor de tijd na Cambridge. Heb al allerlei recepten uitgeschreven, eetschema's, workout/sportprogramma's en schema's opgesteld etc. Ben er heel erg mee bezig, maar ik vind het wel heel leuk! Dat het afvallen nu zo goed gaat motiveert mij enorm :)

Kwanyin schreef:
marizkaa schreef:

Dat probleem had ik ook, werkte ook in de gehandicapten zorg :D . En dan zeg je wel 's avonds eet ik thuis gewoon boterhammen! Maar als je dan ziet wat lekkers de rest eet...gevolg dus bijna altijd 2 warme maaltijden op een dag.

Zijn het frietjes van de frituur of zelfgemaakte? Bij zelfgemaakte kan je eens voorstellen ze te bakken in de oven? Dat is ook heel lekker en veel minder vet. En anders zou ik gewoon een kleine portie nemen en geen mayonaise of een andere vettige saus, dan beter ketchup ofzo.

Oh, zo herkenbaar uit mijn stages!! (leerling-verpleegkundige)

Winner91 schreef:
@Bonjoy, wat een verhaal zeg. Maar wat houd dat dieet precies in, wat mag je wel en wat mag je niet eten? Ik vind dat je goed bezig ben en ga vooral zo door.

Ik doe het Cambridge dieet. Ik mag enkel 3 maaltijdvervangers (Shakes, repen, soepjes en pap. Ik gebruik alleen de shakes en af en toe een reep/pap) Verder mag ik helemaal niets eten.

byloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 08:22

Nou friet gisteren naar binnen gewerkt... Nu weer back to basic...
Kreeg gisteren avond al het eerste compliment, fijn is dat he.
collega van mij hier shaked ''herbelife'' ook o my gaga :') het was viessss toen ik het proefde
doe mij maar vastvoedel.
Knap hoor van de genen die hier al zo goed bezig zijn.. *\o/*

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 09:53

@Bonjoy, wat ontzettend knap van je! En wat goed dat je het al zolang vol houd. Ga je niet af en toe in de verleiding op een verjaardag oid? Iedergeval ga zo door meid!

@Marizkaa, ik heb ook wat frietjes op. Een handje ovenfrietjes. Ik hoop dat ik het niet merk maandag op de weegschaal. Vandaag weer even streng.

Ik neem af en toe een shake, ongeveer 3 per week. Dit meestal als lunch. Ook probeer ik savonds geen koolhydraten te eten. Heb gemerkt dat wanneer ik dit alleen smorgens eet en bij de lunch (met mate) dit voor meer gewichtsverlies zorgt. Wel zorg ik dat ik genoeg groente en liever iets meer vlees eet dat bijv. aardappels.

Vanmorgen 1,5 boterham met een klein beetje honing op. :)
Tussendoor een kellogs reep & een kiwi.
Smiddags een bak Optimel kwark.
Tussendoor een appel & een opkikker.
Vanavond een tataar met roerbakgroente.

& veel water & thee.

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 10:32

Hier gisteren een hele slechte dag gehad met geen water en wel koekjes, pannenkoeken en cola...
Verbazingwekkend was de weegschaal nog steeds lief. -0,2 kg.

Snap er niks van! Vandaag maar weer netjes zondigen, hihi

ikbenerniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 11:09

jippie!!!!!!!!!!!!!!! na 18 dagen afzien, 3,2 kilo lichter!!!!!!!! Deze week gaat het opeens super goed, reden denk ik is dat ik de koffie heb laten staan..

byloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 11:20

Ga zo door!!! *\%/*