Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Elisa2 schreef:Nog geen opties, die hoor ik maandag pas...maar ik heb voornamelijk een probleem met prikkels. Kan me an sich prima concentreren, alleen niet te lang achter elkaar. Maar ik vraag me of er meerdere mensen zijn die problemen met prikkels hebben en of medicatie daar tegen werkt?
Elisa2 schreef:Jemig dus bij jou werkte het dus echt goed tegen alle prikkels Kahawa? Dankje Romy ook voor je reactie...ik weet het nu pas sinds twee weken. En ik zit nog in het onderzoek..bij mij word het ook heel gedegen gedaan.
Maar ik heb "prikkelbare darmsyndroom, en fibromyalgie" en ik vraag me ook af in hoeverre ADD daarmee te maken kan hebben.
Elisa2 schreef:Jemig dus bij jou werkte het dus echt goed tegen alle prikkels Kahawa? Dankje Romy ook voor je reactie...ik weet het nu pas sinds twee weken. En ik zit nog in het onderzoek..bij mij word het ook heel gedegen gedaan.
Maar ik heb "prikkelbare darmsyndroom, en fibromyalgie" en ik vraag me ook af in hoeverre ADD daarmee te maken kan hebben.
Azmay schreef:Poess91 schreef:Heeee zou er een verband zijn met prikkelbaredarm syndroom en ADD?
Volgens mijn psychiater hebben dingen als autisme en ADD altijd een verband met een lichamelijk "gebrek". Meestal iets als een intolerantie voor bepaalde voeding.
Elisa2 schreef:Dat is wat ik ook vaak begrepen heb, alleen volgens mijn psycholoog zou ik al ADD moeten hebben vanaf mijn geboorte. {gebaseerd op schoolrapport en dyscalculie} en kreeg ik pas darm problemen na mijn 20ste waarna ook de prikkel{over} gevoeligheid begon.
Love_Rosie schreef:Het verband tussen darmen en neurologische problemen is -volgens mij- ook nog steeds in onderzoek.
Het verband tussen ADHD en voedsel wordt al steeds bekender, ook in nederland. Autisme en voedsel is nog weinig over te vinden in nederlandse vakliteratuur, maar meer in engelse. (als ik het me goed herinner).
Ik zou ook nog wel graag me eens laten testen op voedselintoleranties, maar weet niet zo goed waar te beginnen. Ook omdat ik niet echt zichtbaar reageer op voedsel oid, maar toch, om alles uit te sluiten.
Azmay schreef:Love_Rosie schreef:Het verband tussen darmen en neurologische problemen is -volgens mij- ook nog steeds in onderzoek.
Het verband tussen ADHD en voedsel wordt al steeds bekender, ook in nederland. Autisme en voedsel is nog weinig over te vinden in nederlandse vakliteratuur, maar meer in engelse. (als ik het me goed herinner).
Ik zou ook nog wel graag me eens laten testen op voedselintoleranties, maar weet niet zo goed waar te beginnen. Ook omdat ik niet echt zichtbaar reageer op voedsel oid, maar toch, om alles uit te sluiten.
Het zelf in weert laten testen, kost wel 160 euro maar is een duidelijk resultaat en ik merkte het ook erg goed toen ik het advies ging volgen.