[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 19:02

Zou kunnen hoor, kunnen ze met een echo zien, doet geen pijn en ze "zien" zeg maar je baarmoeder.

Weet niet hoe oud je bent maar als je kinderen wilt kan dat ook nog wel eens in de weg zitten

Maar bang hoef je niet te zijn hoor, ieder mens is anders met hormonen

Happyhealthy

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 13:00

Hallo!

Ik kom er net achter dat ik vanochtend de pil vergeten ben.
Ik kom vanavond pas om 12 uur weer thuis. Ik zit nu in de 1e week (ben gister begonnen).
Wat kan ik nu het beste doen?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 13:09

lillytjuh schreef:
@fiffill: ik ben nu sinds november zonder anticonceptie en voel ook veel minder als ik ongesteld moet worden! Vaak is het er gewoon ineens! Dus uit voorzorg inlegkruisje er in! Bijna geen buikpijn of hoofdpijn meer! Ideaal!

Ben inmiddels ongesteld geworden maar ik heb precies hetzelfde, zo fijn! Voor ik met de pil begon voelde ik nooit wat als ik ongesteld was. Toen ging ik de pil slikken en kreeg ik ineens last van krampen. Niet heel ernstig, maar wel een vervelend gevoel en de eerste 2 dagen echt pijnlijk. Nu is het weer mijn eerste menstruatie nadat ik gestopt ben met de pil en ik voel he-le-maal niks. Veel beter!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 13:14

chaanttaall schreef:
Hallo!

Ik kom er net achter dat ik vanochtend de pil vergeten ben.
Ik kom vanavond pas om 12 uur weer thuis. Ik zit nu in de 1e week (ben gister begonnen).
Wat kan ik nu het beste doen?

Staat op het papiertje in het doosje :j Kan nog wel eens verschillen per pil. Welke slik je? Bij mijn pil moet ik dan gewoon de vergeten pil innemen maar je bent dan 7 dagen lang niet veilig.

Happyhealthy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 13:17

Ik heb helaas het doosje ook niet hier. Ik slik een hele standaard pil, ethinylistradiol/levenorgestrel oid.
Dus dan moet ik gewoon vannacht als ik thuis kom de vergeten pil innemen?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 13:23

chaanttaall schreef:
Ik heb helaas het doosje ook niet hier. Ik slik een hele standaard pil, ethinylistradiol/levenorgestrel oid.
Dus dan moet ik gewoon vannacht als ik thuis kom de vergeten pil innemen?

Volgens mijn doosje moet dat wel, maar ik heb best vaak gelezen hier dat dat onzin is. Ik doe het altijd maar voor de zekerheid :P (merk toch niets van hormonen)

Vergeet trouwens iets heel belangrijks. Heb je hiervoor een stopweek gehad? Zo ja, dan ben je de week voor je vergeten pil onveilig geweest.. Dus als je onveilig seks hebt gehad, even een testje doen.

Happyhealthy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 13:34

Ben ik dan in mijn stopweek onveilig of de week voor mijn stopweek? Ik heb vorige week mijn stopweek gehad. Ben ik dan vorige week onveilig of De week daarvoor?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 13:52

Er staat letterlijk in de week voor de vergeten tablet (in week 1). Neem aan dat ze dan de stopweek bedoelen of 7 dagen voor de vergeten tablet? (dus ook de dagen in week 1 zelf als je bijv midden in de week je pil vergeten bent)

Iemand hier weet vast het antwoord.

Ik las op internet dat je je pas zorgen moet maken als je onveilige seks hebt gehad 5 dagen voor de vergeten tablet.

Happyhealthy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 19:51

Oke dank je wel! Dan hoef ik mij gelukkig geen zorgen te maken, vriendje was afgelopen week weekje op vakantie :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 20:59

Maar je moet nu wel extra maatregelen nemen. Eerste week is riscant met vergeten.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 14:50

11 Juli heb ik een koperspiraal laten plaatsen, 2 dagen wat last van bloeden gehad, maar nu ben ik gisteren weer opnieuw gaan bloeden.
Het lijkt wel oud bloed (bruin gekleurd), is dat normaal dat je na ruim 1 week weer gaat bloeden?

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 07:39

Ik breek even in....ik heb gisteren per ongeluk mijn pilstrip in het water laten vallen....meteen eruit gevist...maar is zo'n strip waterdicht? Of beter een nieuwe strip pakken.....lekker onhandig van mezelf.....

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 23:05

Volgens mij zijn die waterdicht.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 08:33

Sunshine, voor mijn spiraal werd aangegeven dat het ongeveer tot 6 maanden duurt eer het "loopt" allemaal en jij heb een koperspiraal waarvan bekend is dat je dus heftiger ongesteld zou kunnen worden ipv minder.
Dus het kan heel goed dat je nog een tijdje af en aan vloei.

Even op internet opgezocht: Een ander nadeel is dat u de timing van uw menstruatie niet zelf kan reguleren. De menstruatie is bij sommige ook iets langer en heftiger dan voor het koperspiraaltje

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 10:24

Inmiddels niet meer ongesteld, heeft 2 dagen geduurd en nu is het weer weg....
6 maanden? Poeh... nouja hopelijk is het voor een goed doel dus dan neem ik dat voor lief.

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 21:28

Kan iemand mij hier helpen...?

Ik slik de pil elke avond voordat ik naar bed ga, dat is vaak rond 11 uur.
Wanneer ik op vakantie ga ga ik vaak uit natuurlijk, dan is het eigenlijk niet rond die tijd te doen om de pil dan in te nemen.
Hoe kan ik dit oplossen?
(Er zit geen stopweek tussen dus ik kan niet na stopweek opeens sochtends gaan slikken)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 21:35

Ik ga er even vanuit dat je een redelijk standaard pil hebt en geen driefasen pil of minipil.
Je moet je pil binnen 36 uur innemen. Dat wil zeggen dat je dus maximaal 12 uur 'te laat' mag zijn met het innemen van je pil. Dit kun je gebruiken als je wilt schuiven met de tijd zonder stopweek. Je kunt dus je pil ipv 11 uur 's avonds in de ochtend nemen, maar niet later dan 11 uur 's ochtends. Om veilig te blijven zou ik hem om 10 uur nemen. Check wel even goed na of bovenstaande ook geldt voor jouw specifieke pil, dat staat in de bijsluiter.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 21:37

Anders neem je hem toch gewoon in voor je uitgaat? Geen idee hoe laat dat dan zou zijn maar zoveel zou dat toch niet schelen lijkt me?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 21:43

Driefasen mag ook 36 uur tussenzitten :j ik neem hem ook wel eens een paar uur later als ik 's nachts pas thuis kom bijvoorbeeld.

Ik weet niet hoe laat je uitgaat, maar neem hem er anders voor in :)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 10:36

sunshine schreef:
11 Juli heb ik een koperspiraal laten plaatsen, 2 dagen wat last van bloeden gehad, maar nu ben ik gisteren weer opnieuw gaan bloeden.
Het lijkt wel oud bloed (bruin gekleurd), is dat normaal dat je na ruim 1 week weer gaat bloeden?

dat kan, omdat het wel een lichaamsvreemd voorwerp is.
dan kan het nog weleens gaan reinigen, hier ook last van gehad :)

eerste menstruatie duurde met alles anderhalve week, had het idee dat alles van de piltijd er ook maar mee uit moest :')

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 21:00

Mars schreef:
Ik ga er even vanuit dat je een redelijk standaard pil hebt en geen driefasen pil of minipil.
Je moet je pil binnen 36 uur innemen. Dat wil zeggen dat je dus maximaal 12 uur 'te laat' mag zijn met het innemen van je pil. Dit kun je gebruiken als je wilt schuiven met de tijd zonder stopweek. Je kunt dus je pil ipv 11 uur 's avonds in de ochtend nemen, maar niet later dan 11 uur 's ochtends. Om veilig te blijven zou ik hem om 10 uur nemen. Check wel even goed na of bovenstaande ook geldt voor jouw specifieke pil, dat staat in de bijsluiter.

Ja standaardpil inderdaad! Oke hmm ja ik denk dat ok hem inneem voor het uitgaan een beetje rond 8uur. Ik heb m alleen eergister pas 1uur savonds ingenomen. Kan het kwaad als ik nu langzaam afbouw naar 8uur zodat ik op vakantie rond 8u de pil al kan slikken?

_Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 21:21

Joh, Suzz14, die paar uurtjes kun je ook in één keer afbouwen. ;)
Ik slik de pil altijd 's ochtends nadat ik gegeten heb, de ene dag is dat om 7 uur, de andere dag om 12 uur. Geen probleem, zolang je binnen die 12 uur blijft.

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 21:27

Oh oke top! Haha ja ik maak me nogal snel druk van ja "werkt ie dan nog wel goeeeed?" hahaha.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 21:58

Van 11uur naar 8 uur 's avonds is idd geen probleem om in éé'n keer te doen hoor :)

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 22:05

Gelukkig, dan is dat opgelost :) dankjullie! :D