Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lillytjuh schreef:@fiffill: ik ben nu sinds november zonder anticonceptie en voel ook veel minder als ik ongesteld moet worden! Vaak is het er gewoon ineens! Dus uit voorzorg inlegkruisje er in! Bijna geen buikpijn of hoofdpijn meer! Ideaal!
chaanttaall schreef:Hallo!
Ik kom er net achter dat ik vanochtend de pil vergeten ben.
Ik kom vanavond pas om 12 uur weer thuis. Ik zit nu in de 1e week (ben gister begonnen).
Wat kan ik nu het beste doen?
chaanttaall schreef:Ik heb helaas het doosje ook niet hier. Ik slik een hele standaard pil, ethinylistradiol/levenorgestrel oid.
Dus dan moet ik gewoon vannacht als ik thuis kom de vergeten pil innemen?
sunshine schreef:11 Juli heb ik een koperspiraal laten plaatsen, 2 dagen wat last van bloeden gehad, maar nu ben ik gisteren weer opnieuw gaan bloeden.
Het lijkt wel oud bloed (bruin gekleurd), is dat normaal dat je na ruim 1 week weer gaat bloeden?
Mars schreef:Ik ga er even vanuit dat je een redelijk standaard pil hebt en geen driefasen pil of minipil.
Je moet je pil binnen 36 uur innemen. Dat wil zeggen dat je dus maximaal 12 uur 'te laat' mag zijn met het innemen van je pil. Dit kun je gebruiken als je wilt schuiven met de tijd zonder stopweek. Je kunt dus je pil ipv 11 uur 's avonds in de ochtend nemen, maar niet later dan 11 uur 's ochtends. Om veilig te blijven zou ik hem om 10 uur nemen. Check wel even goed na of bovenstaande ook geldt voor jouw specifieke pil, dat staat in de bijsluiter.