Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 10:09

Fitii schreef:
Ik keek er ook heel hard tegenop, heb de normale blokjes, maar eigenlijk zijn die 2 jaren echt voorbij gevlogen.

Ik had op de zichtbare delen ook keramische blokjes. Ja 3 jaar lijkt lang, maar uiteindelijk is het zo voorbij en zul je blij zijn dat e het gedaan hebt :)

Fitii

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 08:24

Nog 3 dagen voor operatie...
Wat namen jullie allemaal mee naar het ziekenhuis? Heb je iets aan boeken, tijdschriften en iPad met films of voel je je daar te slecht voor? Ik moet 2 nachten blijven.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 10:04

Fitii schreef:
Nog 3 dagen voor operatie...
Wat namen jullie allemaal mee naar het ziekenhuis? Heb je iets aan boeken, tijdschriften en iPad met films of voel je je daar te slecht voor? Ik moet 2 nachten blijven.

Ik had echt bijna nergens puf voor en moest 3 nachten blijven. Heb alleen heel af en toe een stukje serie gekeken op de iPad.

Ik had een nachtjapon gekocht voor in het ziekenhuis, want; lekker makkelijk. En ben blij dat ik ‘m had. Net zoals sloffen.. maar ik heb me dan ook wel heel erg beroerd gevoeld, beroerder dan de meeste volgens mij. Ik had de eerste dag eigenlijk de puf niet om m’n ondergoed naar beneden te doen als ik naar de wc moest (of naja, er werd zo’n stoelpo bij m’n bed gezet, want ik kon nog niet eens bij de wc komen) laat staan een pyjama broek. :+

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 16:48

Ik had wel een tijdschrift mee en m'n mobiel voor series. Na 10 min viel ik in slaap. Niet echt veel aan gehad dus.

Verder alleen ondergoed en pyjama. O en een shirt met wijde hals zodat ik die voor naar huis over mijn dikke gezwollen gezicht kreeg.

Net zo als Ekenna aangeeft had ik de tijd in het ziekenhuis ook echt nergens puf voor. Zelfs voor de wc kwam ik mijn bed niet uit. Pas de dag dat ik naar huis ging.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 13:45

Iets met knopen zodat het niet over je hoofd uit hoeft.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 05:59

Succes en sterkte vandaag Fitii!
Smeer je lippen vlak voor de operatie dik in met vaseline!!

Fitii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 06:30

_Ekenna schreef:

Bedankt! Net in het ziekenhuis aangekomen, gelukkig vroeg aan de beurt :)

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 07:34

heel veel succes Fitii!!!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 08:16

Succes vandaag!

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 17:45

Fitii schreef:
_Ekenna schreef:

Bedankt! Net in het ziekenhuis aangekomen, gelukkig vroeg aan de beurt :)

Dat is fijn!
Hoe is het gegaan?

Fitii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 12:13

Alles goed verlopen! Ben een nacht op een afdeling moeten blijven met meer toezicht en nu op een gewone kamer. Ben niet misselijk geweest en gelukkig niet moeten overgeven en heb eigenlijk ook geen pijn. Eten lukt wel nog niet. Morgen normaal naar huis...

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 10:00

Fitii schreef:
Alles goed verlopen! Ben een nacht op een afdeling moeten blijven met meer toezicht en nu op een gewone kamer. Ben niet misselijk geweest en gelukkig niet moeten overgeven en heb eigenlijk ook geen pijn. Eten lukt wel nog niet. Morgen normaal naar huis...

Wat fijn!!
Sterkte verder met ‘t herstel :)

Fitii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 11:10

Maandag moet ik op controle, dan is het 1 week geleden. Nu kreeg ik een berichtje van het ziekenhuis dat ik 6u voor de afspraak nuchter moet zijn, waarom zou dit nodig zijn?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 13:21

Geen idee waarom je nuchter zou moeten zijn?

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 07:59

Hoe gaat het tot nu toe Fitii?

Fitii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 08:44

Het gaat eigenlijk heel goed! Ik heb na de operatie amper tot geen pijn gehad en de zwelling is bijna weg. Sinds maandag mag ik weer zachte dingen eten dus dat is een hele opluchting. Mijn onderlip en kin zijn nog wel verdoofd maar dat zal nog wel een tijdje duren.

Enkel maak ik mij een beetje zorgen over mijn beet. Als ik mijn kiezen op elkaar zet, raken mijn voortanden elkaar niet. Ik hoop dat dit door de zwelling komt en het nog bijtrekt. Hebben nog mensen dit gehad? Maandag gelukkig controle dan kan ik het navragen...

Nog even een foto toegevoegd
Afbeelding

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 16:43

Wat fijn dat je bijna geen pijn hebt gehad!
Mijn kiezen raakten elkaar niet na de operatie, gewoon geen enkele.. is ook goed gekomen. Was normaal zei hij :j

Bij mij heeft het echt 3/4 maanden geduurd voordat alle zwelling weg was, maar had dan ook wel heel veel zwelling. Apart dat het zo verschilt per persoon.

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 11:21

Fijn dat je zo weinig last hebt van pijn en dat de zwelling zo snel wegtrekt. De kaakchirurg heeft mij ook uitgelegd dat na de operatie de beet nog niet klopt en met het jaar beugelen na OK dit opgelost wordt.

Er nog achter gekomen waarom je nu nuchter moest zijn voor je controle afspraak?

Fitii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 22:05

Ja, ik ben deze ochtend weer op controle geweest en heb strakkere elastieken gekregen om de beet goed te krijgen. Voor de rest is alles goed aan het genezen zei hij.

Ik kijk in ieder geval al uit naar de eerste pizza die ik terug ga kunnen eten :D

Voor elke afspraak krijg ik zo’n automatische sms met daarin dat ik 6u nuchter moet zijn maar was nergens voor nodig gelukkig.

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 12:59

Hoe gaat het met iedereen hier? Fittii al goed aan het herstellen?
Beugelen hier gaat goed, ze verwachten dat tegen de zomer opereren wel gaat lukken :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 13:02

Voor mij is het alweer..4(?) jaar geleden. Tot op de dag van vandaag was het alle ellende waard. Soms ben ik nog steeds bang dat het kapot schiet want dan hoor ik weer wat geks knakken, ben ik nog altijd een stukje gevoelloos aan een zijde van de kaak. Maar aanzicht is beter, gebit sluit beter aan en geen tanden meer in mijn gehemelte. En het was mijn 6 week herstel zeker waard.

Ben ook benieuwd naar anderen die het tijd geleden hebben ondergaan. Zijn jullie nog steeds blij met de keuze om de operatie te ondergaan? Is alles daarna ook goed gegaan?

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 14:18

Hier is het nou 3 jaar geleden en ik heb nu nog net zoveel klachten als dat ik na de operatie had: niks, nada, noppes. Ik zou het dus nog 10 keer laten doen op deze manier. Heb wel eens gegrapt: ik laat me liever twee keer per jaar aan mijn kaak opereren dan dat ik twee keer per jaar op controle moet bij de tandarts. Ik denk dat dat wel genoeg zegt.

Fitii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 20:21

Bij mij is het nu iets meer dan 2 maanden geleden en ik heb dezelfde ervaring als dyphusion. Ik heb het hele traject niets van pijn gevoeld, wel is de ene kant van mijn kin nog gevoelloos maar daar heb ik eigenlijk geen last van. Nu aftellen tot de beugel eruit mag maar ik zou alles zo weer overdoen.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 20:51

Bij mij is de operatie nu ruim 3,5 jaar geleden en hoewel ik echt heeel veel pijn en last er van heb gehad (en nee, niet kleinzerig) en geregeld huilend voor de spiegel heb gestaan ben ik er nu onwijs blij mee. De weken na de operatie had ik er heel, heel, heeeel veel spijt van.. nu alles behalve. Het heeft mijn zelfvertrouwen erg veel goeds gedaan en dat was ‘t meer dan waard. :j

Ik heb door de andere stand van m’n kaken icm knarsetanden wel een flink beschadigd kaakkopje over gehouden (in een half jaar na de operatie enorm beschadigd, alle jaren er voor was er niks aan de hand, foto’s tonen dit ook aan) nu draag ik iedere nacht een splint (bitje) over m’n boventanden en heb ik er geen last van als ik ‘m maar trouw iedere nacht draag.. volgens mij heb ik die splint nu zo’n 3 jaar.

JackieT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 12:19

In april geopereerd (onderkaak verbreding& naar voren zetten), ondertussen ook het beugel traject afgerond. Ben zo blij dat ik deze keuze heb gemaakt. 2 weken na de operatie alweer pijnvrij en al mijn gevoel weer terug.
En weer lachend op de foto is ook heel fijn :D