Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-24 19:35

Ik gok 25% korting maximaal. Ik hou het ook even in de gaten, kan wel een nieuwe korte broek gebruiken.

Let wel op hoe je een waterdicht jasje wast, anders is hij heel snel niet meer waterdicht.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 20:00

Supervixen schreef:
Ik gok 25% korting maximaal. Ik hou het ook even in de gaten, kan wel een nieuwe korte broek gebruiken.

Let wel op hoe je een waterdicht jasje wast, anders is hij heel snel niet meer waterdicht.

Thanks! Ik moet dat sowieso uitzoeken voor een andere jas die ik van een sportbond heb gekregen voor tijdens het jureren, die is ook waterdicht (en nog niet gewassen).

Edit: 25% inderdaad

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 20:44

Ja 25% inderdaad!
Ik ga broek bestellen en misschien nog shirt.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 21:07

Samantha_ schreef:
Ja 25% inderdaad!
Ik ga broek bestellen en misschien nog shirt.

Ik heb het toch niet gedaan, vanwege de verzendkosten en de verzender (UPS en GLS vind ik hopeloos).
Ik heb er nu een bij Ninepine besteld.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 22:14

Ik heb nog een paar Cliftons besteld in de aanbieding. Niet de gtx, maar de normale.
Ik twijfel nog steeds of ik niet een keer in een hardloopwinkel een paar schoenen met carbonplaten moet passen. Ik ben gewoon nieuwsgierig hoe zoiets zit. Maar de Daka heeft ze niet in de winkel, daar was ik laatst voor wat anders. Bij een run stond een winkel met een stalletje, maar die hadden geen carbonschoenen in mijn maat bij zich. Het is niet dat ik ze direct zal kopen, maar zal ze graag eens voelen. Ook omdat de stof van de schoen zelf zo minimaal is, ik vraag me af of je daar geen blaren in krijgt. En dat is dus echt passen. Veel sneller zal ik er vast niet van worden, haha. Maar de nieuwsgierigheid is er gewoon. Je ziet er best veel mensen met runs op lopen.

Hier vanavond 5km interval gedaan. 4.20 als snelste sprintje over 70m, dus dat is 5 seconden sneller dan mijn eerdere sprintsnelheid. En mijn Garmin doet weer normaal. Geeft nu gewoon de training weer zoals die ook echt was. Heb het horloge herstart dinsdagavond, maar gisteren niet gelopen.

Volgens Garmin ben ik overbelast op basis van mijn HRV. En de belastingsverhouding is nu ook vrij hoog. Die HRV geloof ik wel, daar trek ik me niets van aan, maar de belastingsintensiteit zit bij mij nu rond de 580 en dat is een waarde die ik zelden haal. Ik heb vorige week met een snotneus een 25km gelopen en deze week ook al weer 9 en 5km, dus moet dat wel even in de gaten gaan houden. De long run van deze week moet nog komen. Die moet ik dan echt rustig gaan lopen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 22:29

germie schreef:
Ik twijfel nog steeds of ik niet een keer in een hardloopwinkel een paar schoenen met carbonplaten moet passen. Ik ben gewoon nieuwsgierig hoe zoiets zit.

Zo stug als een baksteen...

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 22:34

Ik heb mijn hardloopshorts van fusion die ik kwijt ben geraakt opnieuw besteld bij Fusion. :=

Ik snap er werkelijk niets van, ik heb het huisje op Schiermonnikoog gemaild en ze hebben tweemaal gekeken, niets en ook in huis niet na alles overhoop gehaald te hebben. Dus ik had geen zin om er nog langer over na te denken, nu kan ik het loslaten. Stel ik vind hem nog wel, heb ik twee paar, voelt nu zuur, maar ga ik vast ooit blij mee zijn. En als ik hem niet meer vind, maakt dat nu niet meer uit.

Tiggs, ik heb ook een legging van Ninepine, maar draag hem echt amper nog sinds ik leggings van fusion heb. :') De fusions zijn het wel echt waard hoor! Bij mij brengt ups/gls het naar een ophaalpunt en dan gaat het eigenlijk altijd wel goed.

Leonie, heerlijk zeg, je schoenen zien er zo ook al doorgewinterd uit!

Ninus, heel veel plezier en succes! Wie weet tot zondag :D Verblijven jullie ook op Ginkelduin?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-24 22:47

Ik heb een donkerblauwe korte fusion besteld, maar wel bij een andere site: triathlon24. 53 euro en gratis bezorgen. Misschien is dat nog een optie Tiggs?
De donkerblauwe heeft op de rug niet het zakje wat ik toch nooit gebruik en daardoor ook niet de twee naadjes waar ik altijd schuurplekken van krijg als ik ver loop in de warmte, dus hopelijk heb ik daar dan minder last van met de blauwe.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 23:24

Scarabee heeft ook 25% korting op Fusion.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 09:09

Fusion sla ik dit keer over.. ik ben helemaal voorzien. Wel gisteren een paar nieuwe trailschoenen van La Sportiva besteld.

Nu ben ik eigenlijk nog aan het speuren voor de Hoka Clifton, maar ik vind ze nog niet voor minder dan €119,00..

En dan zeggen ze dat hardlopen een goedkope sport is :')

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 10:34

Haha not. :')

Ik heb bij fusion een broek en tshirt besteld. En net een paar schoenen met extra korting, model wat ik al heb in ander kleurtje. Normaal 160 euro, nu 101. Heb ik alvast een paar voor als m’n andere op zijn.

Met hoeveel paar schoenen lopen jullie, ik 2 paar, en wissel af. Het nieuwste paar gebruik ik dan voor wedstrijdjes en het oudere paar voor veel trainingen en als het vies weer is.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 10:44

Goof schreef:
germie schreef:
Ik twijfel nog steeds of ik niet een keer in een hardloopwinkel een paar schoenen met carbonplaten moet passen. Ik ben gewoon nieuwsgierig hoe zoiets zit.

Zo stug als een baksteen...

En dat zou ik dus eens willen voelen. :+ Want de mensen die ik dan spreek op die runs vinden ze HEERLIJK lopen. Tja, ik weet het dus niet.
Maar de Cliftons durf ik online in de aanbieding te kopen omdat ik weet dat ik die schoenen goed kan verdragen, eerste paar is immers ook gekocht in een fysieke winkel. Maar ik zou gewoon uit interesse dus ook me eens willen laten informeren over die carbon schoenen. Maar wil ook niet meteen vast zitten aan een koop zeg maar.

Verder heb ik voor de marathon hier nu een schema liggen voor 16 weken met 3 keer per week. Week 2 zit ik nu in en is dus al best zwaar. Maar bij alle schema's zeggen ze dat je 80% moet doen om het succesvol te laten zijn.
Een schema wat ik wel uit het boek kan halen is die van sportrusten met max 14km. Maar eigenlijk zou je dan net iets sneller moeten zijn op de 10km zeggen ze (max 65 minuten). Je kunt dus de gehele uitleg met schema's kopen voor 57 euro, maar weet weer niet in hoeverre het afwijkt van het boek. Ook al train je max 14km, je gaat wel 42km per week lopen met 4 trainingen per week. En ik weet niet hoe mijn lichaam reageert op 4 trainingen per week. Die max 14km per training zou bij mij uitkomen op zeg maar trainingen van 2 uur maximaal, maar dan loop je dus op de marathon wel 3.5 keer zo lang.
De trainer waar ik dus dat basispakket bij gekocht heb in de zomer kan mij niet helpen met een marathonschema, ik heb wel allerlei vragen gesteld, maar het is duidelijk niet zijn expertise.
Ook bij de loopgroep waar ik per januari lid van wil worden is geen expertise voor de marathon.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 11:13

Je kan de schoenen toch eens in een winkel proberen?

Ik heb ze een tijdje geleden in de Nike store aangedaan, en mocht op de loopband stukje lopen.

Ik train in m’n marathon schema 4x per week, vind 3x wel weinig. In die 4x zit wel een vogels kijken/herstel loopje ook.
Ik heb in mn vorige schema geen enkele training gemist, als je de training in week 2 al zwaar vind vraag ik me ook af of het schema niet te zwaar is voor je.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 11:54

Ik ben blij dat Brooks eindelijk een keer meedoet met winkelacties. Dus mooi 20% korting op mijn nieuwe Brooks Ghost 16. Komen als het goed is morgen binnen :j

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 12:22

Ik ben benieuwd of ‘vandaag besteld morgen in huis’ gaat lukken MuSLi!
Die arme pakketbezorgers met al onze hardloopspullen.. :o

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 13:51

Samantha_ schreef:
Haha not. :')

Ik heb bij fusion een broek en tshirt besteld. En net een paar schoenen met extra korting, model wat ik al heb in ander kleurtje. Normaal 160 euro, nu 101. Heb ik alvast een paar voor als m’n andere op zijn.

Met hoeveel paar schoenen lopen jullie, ik 2 paar, en wissel af. Het nieuwste paar gebruik ik dan voor wedstrijdjes en het oudere paar voor veel trainingen en als het vies weer is.

Ik heb er te veel, maar ik loop op op 3 verschillende schoenen. Ik heb de Brooks Hyperion Max 1, waar ik graag mijn baantrainingen op loop, snelle intervalsessies en kortere wedstrijden (5k, misschien 8k). Dan heb ik de Asics Noosa Tri (nu 14 maar ik heb een paar 15 staan voor als mijn huidige versleten zijn) waar ik mijn triathlons op loop, en trainingen van steady efforts(easy Z2 tot tempo/threshold top Z3 tot ergens in Z4) tot ongeveer een uur. Ik liep hier eerst ook mijn long runs op maar ergens tussen 1½ á 2 uur begon ik er tegenaan te lopen dat ze daar niet voor ontworpen zijn. Toen ik serieus voor mijn marathon begon te trainen heb ik voor die trainingen de overstap gemaakt naar de Asics Superblast 2, die waren duur maar voor mij persoonlijk absoluut de juiste keuze voor lange runs. Ze zijn super bouncy en net iets makkelijker op mijn benen dan de Noosas.

Ik moet hier wel bij vermelden dat ik een uitgesproken voorkeur heb voor licht gewicht schoenen met een agressieve rocker om je naar je tenen door te rollen

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 14:13

-Namiro- schreef:
Ik ben benieuwd of ‘vandaag besteld morgen in huis’ gaat lukken MuSLi!
Die arme pakketbezorgers met al onze hardloopspullen.. :o

Ik heb gelukkig geen haast. Dus zie ze wel verschijnen als het een andere dag wordt :)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 17:45

De Ninepine broek is al onderweg Suliko. Ach, zolang ik niet weet wat ik mis…

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 18:25

Ben nog op zoek naar een Black Friday dealtje; ik wil graag de Saucony Tempus 2. Maar tot nu toe nergens met korting :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-24 18:34

Ik zie ze met korting bij all4running.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 19:27

Ik had gehoopt mijn huidige Brooks in aanbieding te vinden, ik wilde een 2e paar erbij hebben omdat ze zo fijn zijn, maar helaas...

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 19:53

Ik heb net 5 km gelopen, wilde een rustige 5 maar mn inloop km was onder de 6, dus toen gas gegeven haha. 3 km op 5:25:5:30 en laatste km weer 6:00. Dan kijk ik daarna naar mn hartslag, super laag?

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 20:00

Goof schreef:
Ik had gehoopt mijn huidige Brooks in aanbieding te vinden, ik wilde een 2e paar erbij hebben omdat ze zo fijn zijn, maar helaas...

Welke heb je? Ik heb wel mijn Brooks met korting gevonden.. dus wie weet kan ik je nog een adresje geven :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 20:05

Brooks hyperion gts 2

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 20:08

Goof schreef:
Brooks hyperion gts 2

Ik weet niet welke maat je nodig hebt, maar Running Direct heeft ze nog wel in een paar maten en met code BF20 krijg je daar 20% korting... :j