Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 21:35

Freekieee schreef:
Ben benieuwd Gnome! Of je gelijk gaat hebben haha.

Morgen ochtend eindelijk naar de fysio. Gaat wel iets beter gelukkig. Maar kan alleen echt heeeel langzaam lopen en echt mini stapjes. Houd ik t langer vol.

Kleine beweegt zo veel en zo hard echt niet normaal. Soms echt pijn aan mn zij. Heb op een filmpje gekregen dat je echt haar voetje zo langs ziet gaan.

Vervelend de slecht slapers…. Hopelijk vannacht opnieuw !

Moet nog 7,5 week. Maar ben er wel echt klaar mee :+ maar nog even volhouden

Hopelijk helpt de fysio goed

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 21:36

_Marjon_ schreef:
:') Onze groei echo was goed. Alles weer even bekeken en mooi gemiddeld qua groei. Met 35 weken mogen we nog een keer.

Vandaag weer een hoop aangesjouwd, ben er moe van :z

We zijn nog steeds niet uit over de naam. We hadden een top 5 en mijn nr 1 staat bij mijn man op nr 2 en andersom. We zitten in ieder geval wel redelijk op 1 lijn :+.

Mooi dat het goed was, dan maar 2 namen doen ;) haha

Sting

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 21:55

@marjon: wij hebben vandaag test geboortekaartjes laten bezorgen met de namen uit onze top 3. Misschien is dat een idee voor jullie? Kan je eens kijken hoe het staat, in het echt :)).

Ik werk parttime, dus qua werkdruk valt het wel mee. Maar goed, het blijft even doorbijten, voor het goede doel!

Succes bij de fysio Freekie!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 22:03

Geboortekaartje ontwerpen liet me twijfelen aan de naam, na 50 lettertypen zag ik er geen normaal woord meer in _O-

Morgen draaipoging, heb echt te schattige kleding binnen nu. Ben toch wel bang voor de kans op spoedkeizersnede maar hoewel ik dacht dat ze mogelijk al zelf gedraaid was vannacht lijkt ze nu weer laag te trappen dus we gaan het zien.

Mijn moeder was aan het grappen over dat ze de baby pas na de vakantie kon zien overigens, wel even duidelijk gemaakt dat ik het niet zo grappig vond.
Mijn schoonmoeder begint nu al om de dag te appen hoe het gaat, die zit net wat anders in elkaar :')

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 22:19

Ballard oh die zeehondjes <3 wat lief! Blijven deze bij jullie of gaan deze ook weer terug? Wat is zeehond eigenlijk in het Duits?
Wat fijn dat je man zich zo goed voorbereid. Mijn vriend heeft het boek Help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt van Kluun gelezen. Is met veel humor geschreven, maar hij heeft er wel echt wat aan gehad. :D
Ze gaan het tongriempje doorknippen, alleen dan met een soort laser. Het duurt tussden de 10 en 20 seconden, dus stelt gelukkig niet zoveel voor.

Melanie oh een infuus met 24uur oud. Kan me goed voorstellen dat je daarbij hebt zitten brullen! Gelukkig herinneren die kleintjes zich er niks van. We gaan hem zeker veel knuffelen. ♡
Die 10 weken vliegen voorbij, let maar op. :D

Cabelona, wow het eind komt echt in zicht voor jou. Bijna verlof! Leuk idee dat je je zoon iets laat uitkiezen voor de kleine. Heeft hij het een beetje door?
Spannend allemaal!

Gnome wauw 24 weken verlof, lekker! Wat fijn dat jij dat ook nog mag hebben. Dan heb je een heerlijk lange tijd met de kleine straks. Lekker die zon weer he? Morgen regen zeg je? Bah! Geen zin in!

Sting vervelend die slapeloze nachten. Hopelijk gaat de medicatie je helpen. Nog 2 weken tot je verlof, heerlijk het eind in zicht

QueenE ook slecht geslapen, vervelend! Is er iets te doen tegen je handen? Gelukkig dat je voeten nu beter gaan.

Freekieee succes morgen bij de fysio. Hopelijk kan die iets voor je betekenen. Wat bijzonder dat je haar voetje zo goed kon zien, ook wel mooi. Alleen jammer dat het jou wel zeer doet.

Marjon een goede echo, top! Lastig met die namen zeg. Ben benieuwd welke het dan gaat worden. :) Groot gelijk dat je thuis blijft. Misschien kan diegene nog bij jou langs komen voordat hij/zij terug moet?

MissAnnemijn ben benieuwd wanneer de kleine van jullie nu komt. Wel fijn dat je nu even niet hoeft te werken.

Azmay veel succes morgen. <3 Ik vond het echt meevallen qua ongemak, hopelijk is dat bij jou ook zo. Heel goed dat je aan je moeder duidelijk hebt gemaakt dat je het niet zo tof vindt. Reageerde ze een beetje oké?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 07:37

De hele bevalling voelt nog als een waas en moet nog wat zakken. Ben ruim 24 uur bezig geweest. Zal het zeker eens uitschrijven binnenkort.

De kleine doet het goed al is zo’n eerste nacht zonder kraamzorg wel ff pittig. Ik kan niet geloven dat hij echt thuis is bij ons <3

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-23 07:41

Kiwipitje schreef:
De hele bevalling voelt nog als een waas en moet nog wat zakken. Ben ruim 24 uur bezig geweest. Zal het zeker eens uitschrijven binnenkort.

De kleine doet het goed al is zo’n eerste nacht zonder kraamzorg wel ff pittig. Ik kan niet geloven dat hij echt thuis is bij ons <3

Super fijn kiwi!! Kan me voorstellen dat de bevalling een waas is.. Komen zoveel hormonen en andere stofjes bij vrij. Wil je zijn naam delen of houd je die voor jezelf? <3

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 08:31

Pittig dus Kiwi! Lekker bijkomen en genieten van de kleine!

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 09:28

Klinkt indd pittig Kiwi! Lekker genieten en bijkomen! Verhaal komt ooit wel eens !!

Hier met bij de fysio geweest. Ze heeft mn buik getapet van onder naar boven zodat ie wat steviger is en niet hangt zeg maar. En oefeningen mee gekregen en over 2 weken terug komen want ze gaat eerst op vakantie.

Tape voelt wel al fijn aan.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 09:31

Niet gek dat het nog als een waas voelt Kiwi. 24 uur klinkt ook wel heavy. Fijn dat de kleine het zo goed doet, lekker genieten met elkaar. ♡

Freekieee wat fijn dat de tape z'n werkt lijkt te doen. Zei ze nog iets over wat het kan zijn?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-23 09:46

Freekieee schreef:
Klinkt indd pittig Kiwi! Lekker genieten en bijkomen! Verhaal komt ooit wel eens !!

Hier met bij de fysio geweest. Ze heeft mn buik getapet van onder naar boven zodat ie wat steviger is en niet hangt zeg maar. En oefeningen mee gekregen en over 2 weken terug komen want ze gaat eerst op vakantie.

Tape voelt wel al fijn aan.

Fijn! Merk je ook gelijk verschil met lopen?

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 09:58

Indd gewoon verrekt.
Ja merk wel verschil! Kan
Nog steeds niet echt door lopen. Maar veel minder gewicht er op zeg maar. Dus heel blij mee al!

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 10:34

Heftig Kiwi, 24 uur klinkt ook heel lang. Logisch dat alles even moet landen. Gelukkig wel weer lekker thuis :)

Fijn dat de fysio kon helpen Freekieee! Heerlijk als het weer wat verlicht is :)

Mriek: we zijn echt een tijdelijke opvang/ziekenhuis, dus geen enkel dier blijft. En ja zeehond in het Duits is wat ingewikkeld :') Ik heb het gisteren nog in mijn beste Duits uit moeten leggen, want we hebben 2 verschillende soorten zeehonden in NL en in Nederlands is dat een gewone of grijze zeehond. In het Duits is het een seehund of een kegelrobbe, dus een andere benaming. Merk dat dat soms best verwarrend is voor de Duitsers

Gisteren had ik een pittige dag op werk. Het was erg druk en ik stond alleen. Helaas meld zich net weer iemand ziek, dus morgenochtend ook maar even bijspringen. Niet heel handig, al die zieken in het paasweekend…Maar vandaag een dagje vrij, dus zo eerst even paardrijden en een boodschapje doen en dan rustig ‘s middags even wat rommelen in huis.

Gaan mensen nog wat leuks doen met Pasen?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-23 11:55

Pittige dagen zo inderdaad! Hopelijk houdt je lichaam het goed vol.

Wij gaan bij mijn schoonvader lunchen :) wel zin in want die zien we niet heel vaak. Zal wel gelijk weer een :wow: reactie krijgen op m'n buik haha.

Net officieel van het werk te horen gekregen dat ik recht heb op 24 weken verlof en daarna 100% betaald ouderschapsverlof. Echt zo'n luxe positie. Erg blij met deze nieuwe cao. :wow:

Ik hoef dus pas 3 oktober weer aan de slag. Ga denk ik wel na een maandje of 3 de kleine een dag of halve dag naar de opvang brengen om wat tijd ook voor mezelf te hebben maar dat zijn zorgen voor later.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 12:23

Wow Gnome dat betekend je bent bijna een jaar betaald met verlof?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-23 13:30

carika schreef:
Wow Gnome dat betekend je bent bijna een jaar betaald met verlof?

Uhm ja half jaar want ik neem het ouderschapsverlof niet in een keer op maar 1 dag pw. Dus ik ga er nu dan uit van 14 april tm 3 oktober. En daarna 3,5 dag werken met 1 dag ouderschapsverlof. Maar als je zou willen, zou je er inderdaad zo een jaar uit kunnen zijn en ik neem deze zomer natuurlijk ook geen vakantie op dus dat zou je er zelfs ook nog aan kunnen plakken. Maar denk wel dat het voor mezelf ook goed is om tegen die tijd lekker weer aan het werk te gaan. Anders wordt de wereld zo klein.

Hier net de wasmand binnen gekregen. Kamer is nu echt af af af. Moest wel een YouTube filmpje kijken om het kreng in elkaar te krijgen :')

Afbeelding

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 13:44

Wauw wat goed geregeld Gnome! Heerlijk :) en mooi kamertje zo, de wasmand maakt het af!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 14:04

Azmay: draaipoging, spannend. Hopelijk lukt het en blijft kleine goed liggen.

Kiwipitje: snap dat het een waas is. Lijkt me onwijs heftig een bevalling.

Freekie: getapte buik. Hopelijk helpt het goed.

Ballard: drukke werkdagen. Wel heel schattig die zeehondjes

Gnome: wauw bofkont met verlof. Mooi kamertje.

-----------------------

Hier moet ik met pasen werken. Heb nu maandag, dinsdag en woensdag dagdienst gehad en nu vrijdag, zaterdag en zondag avonddienst.

Vandaag op mn vrije dag op tijd op want de hoefsmid zou komen. Maar geen hoefsmid te bekennen. Zou die later komen en het later komen werd helemaal niet komen. Nu staat de afspraak voor ergens morgen.. alleen dan heb ik ook de kleine van mn zus dus hopelijk slaapt ze dan en komt de smid morgen wel.

Elke x drama, te laat, terwijl we zitten te wachten afzeggen etc. Maarja het is een goede smid..

Nu mn vriend de oude driepoot hond laten laten wandelen en ik lekker een groter stuk gaan wandelen met de kleine driepoot en zus haar twee honden. Heerlijk weer en niemand tegen gekomen in het bos. Genieten.

Paardjes verzorgd, kippetjes verzorgd. Net drie pakketten voor kleine baby girl gebracht en komt er straks nog een.
Verder lekker rustig aan vandaag.

Heb wel wat bloederig slijm na het plassen maar kijk het maar even aan. Niemand weet toch hoe of wat. En weten toch niet naar wie ze je moeten verwijzen.

Vriend zo werken tot twee uur vannacht (standaard werktijden) dus ik lekker een visschotel van de visboer in de oven straks.

Afbeelding
Afbeelding

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-23 14:08

Heerlijk Marlis!! Snap dat je af en toe niet wat je met bloed of iets aan moet. Je hebt al zoveel gehad deze zwangerschap. Gewoon je gevoel volgen.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 14:14

Gnome schreef:
Heerlijk Marlis!! Snap dat je af en toe niet wat je met bloed of iets aan moet. Je hebt al zoveel gehad deze zwangerschap. Gewoon je gevoel volgen.

Heb meer zoiets verloskundige zeg toch geen idee dus gaat je door sturen en ziekenhuis stuurt je verloskundige dus heeft bellen weinig nut.

Voel me goed verder dus kijk het wel aan. Geen zin in overal heen moeten en toch niks opschieten zoals elke x.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 14:30

Gefeliciteerd kiwi en wat fijn dat jullie weer thuis zijn!

Volgens mij kom jij altijd aan en ga je altijd weg met een lach op je gezicht Ballard? Die snoetjes zijn zo lief <3
Lief dat je schoonvader zich in wil lezen en ik snap wel dat je niet altijd zin hebt in zo'n opmerking.
Jammer dat er veel zieken zijn zo rondom Pasen.

Ben je de uren al aan het aftellen Cabelona? Wat lief dat Mathijs iets voor zijn broertje of zusje mag uitzoeken. Ik ben benieuwd wat het gaat worden :D Hoe oud is Mathijs?

Lekker dat je mee kan op het nieuwe cao Gnome.
Mooie wasmand, past goed bij de rest.

Dat dutje van gisteren klinkt heerlijk Sting! Het was echt lekker weer!
Hopelijk kom je een beetje makkelijk(er) door je laatste 2 weken op het werk heen.
Slim van de geboortekaartjes, de naam in het echt zien kan ook nog wat veranderen.

Freekie, waardoor gaat het lopen lastiger? Komt het vanuit je rug, buik of iets anders?
Goede tip van de tape! Die had ik nog liggen en heb ik ook gelijk opgeplakt :D
Ik heb gisteren ook een fijne band binnen gekregen maar bij veel bukken etc. verschuift die wel.

Haha Azmay dat komt me helemaal bekend voor met die verschillende lettertypes _O-
Succes met de draaipoging vandaag! Jammer dat je moeder er een beetje grappig over probeert te doen.
Uiteindelijk heb je alleen controle over je eigen acties... Maar vervelend blijft het wel.

Dat vind ik zo irritant als iemand veel te laat of niet op komt dagen Marlis.
Het lijkt je even niet zo mee te zitten.
Dat is schrikken van het bloed en slijm. Merk je iets aan jezelf?
Rot dat niemand weet wat het is. Hopelijk heb je er fysiek niet al te veel last van.

Hier de hele ochtend knock out gelegen, lekker gedoucht en weer even in bed gaan liggen. Gisteren van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat bezig geweest met verven en schoonmaken. Ik zat er helemaal doorheen gisteravond maar ik moest mijn vriend aan de telefoon wakker houden. Die ging na een werkdag van 10 uur nog even op ruim een uur afstand bomen ophalen, ergens wegbrengen en weer naar huis :+

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-23 14:55

Charlotte446 schreef:
Hier de hele ochtend knock out gelegen, lekker gedoucht en weer even in bed gaan liggen. Gisteren van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat bezig geweest met verven en schoonmaken. Ik zat er helemaal doorheen gisteravond maar ik moest mijn vriend aan de telefoon wakker houden. Die ging na een werkdag van 10 uur nog even op ruim een uur afstand bomen ophalen, ergens wegbrengen en weer naar huis :+

Lekker even kalm aan! Lees hier wel weer een verklaring waarom mannen korter leven dan vrouwen :')

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 15:03

Gnome schreef:
Charlotte446 schreef:

Lekker even kalm aan! Lees hier wel weer een verklaring waarom mannen korter leven dan vrouwen :')

Dat en we komen echt van andere planeten hoor :j
Het mooie is ook nog dat een medewerker vandaag 60 jaar is geworden. Dat betekent natuurlijk versieringen ophangen na werktijd :D Ik had weer eens wat leuks bedacht waardoor ik met fruitbomen moest gaan slepen wat me erg zwaar viel. Zegt hij nog dat doe ik wel als ik weer thuis ben. Heel lief maar net alsof je daar nog zin in hebt na 22:30uur _O- Het was me gelukt en ik moet zeggen dat ik van 23:00-8:00 als een blok heb geslapen :D

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-23 15:11

Hahaha ja zover denken ze blijkbaar niet na. Wel heerlijk van je nachten. Hier ook wel weer prima. Wel standaard eruit voor een plasje maar dat doe ik in zo'n zombiemodus dat ik ook zo weer weg ben.

Hier nu wel echt instant nesteldrang zeg. Begon met de tuin netjes maken. Toen alles met de hoge druk. Nu moeten ineens de hondenkleden in de was en sta ik te dweilen. Echt dingen die me al een jaar niet interesseren en nu ineens MOET het. Jullie ook last?

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 15:34

Ballard, drukke dagen zo pff!

Gnome, wat is de kamer mooi geworden zeg! En wat fijn die ouderschapsverlof !
En die nesteldrang je bent goed bezig haha! Wil hier zoveel maar kan nog weinig. Nog even wachten.

Marlis, lekker aan de wandel geweest zo te lezen!
Vervelend dat je toch weer wat bloed had :( maar snap jou reactie indd wel. Zolang jou gevoel er goed bij is. Vooral als je toch van hot naar her wordt gestuurd en niemand iets weet.

Charlotte, de pijn komt echt van mn banden van mn buik.
Lekker rustig ochtendje zo! Fijn dat je zelf
Nog tape had liggen!

Pfff ik ben zooo moe. Elke dag weer. Slaap redelijk goed. Overdag vaak nog even een dutje omdat ik t anders echt niet red. Gister viel ik echt elke x in slaap als ik even zat. Mijn man kwam thuis en zei, ja sorry maar je ziet er ook niet echt uit zo moe gewoon :+

Dus lekker optijd bed in gegaan.

Alleen de babykamer stuccen en dan kan die gesausd worden. Heel fijn want dan kan ik eindelijk iets doen.

Dinsdag voor de laatste keer naar de verloskundige hier en dan bij de gynaecoloog verder.