Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 10:07

Hier ook zat van de hitte, gelukkig hadden we vannacht eindelijk wat regen.
Heb vanochtend een rondje 80 minuten gedaan op 6:00, was lekker, beetje benauwd, maar was net vroeg genoeg. Heb veel gedronken als oefening. Geeft weer wat vertrouwen na het weekend.

Balen van de kat SV, wat een zorgen heb je dan van je dieren. Hoop dat er snel duidelijkheid is :knuffel:

Ik heb twee rugzakken, een kleine voor kortere afstanden en een grotere met iets meer bergruime. Beide van de decathlon, bevallen tot nu toe prima, geen schuurplekken.

Ik ben dol op eiwitshakes :D Niet omdat ik denk dat ik het nodig heb qua sportprestaties, maar brood valt bij mij soms slecht en op een shake teer ik best wel lang. Ik houd dan ook niet zo van kwark en eieren, dus voor mij een lekker alternatief :j

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 10:19

Ik heb vanochtend een rondje gedaan voordat m'n werkdag begon.
1 km inlopen, 3km versnellen (5:00/4:54/4:54) en 1 km uitlopen :j
Ging wel weer lekker, wel al vroeg warm inderdaad, maar was nog goed te doen.

foxy80

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 11:07

Hier is het OF te warm, OF te donker. Zou nog een loopje moeten doen voor zondag maar het komt er maar niet van. Balen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 12:55

Ik heb vanmorgen een stukje getraild, het ging door alle emoties om onze poes voor geen meter en ik wilde vroeg de dierenkliniek bellen.
Dus na 8km bij de auto de kliniek gebeld waarnaar ze was doorverwezen.
Mocht ze een uur later met spoed opgenomen worden. Dus ik moest naar huis racen, snel douchen en de poes vangen.
Ze gaan het bloed verder onderzoeken, kijken naar de schildklierwaardes en de alvleesklier. Als daar niks uitkomt een echo van de buik en foto van het hart/longen.
Kosten voor de eerste dag: 600-800 euro. Zucht. Maar ja, als we maar weten wat er aan de hand is.

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 19:49

SV, jee wat heftig zeg, snap goed dat je er dan met je hoofd dan helemaal bij je Poes bent.
Hopelijk vinden ze op deze kliniek wat de oorzaak is, en kan ze geholpen worden.
Hoe oud is ze?
Sterkte ermee!

Musli, goed bezig, lekker begin van de dag!

Ninus, ook een hele prestatie zeg 80 minuten in dit warme weer, mooi tempo ook!
Welke shakes vind jij lekker?
Ik heb degene van Pit en Pit, en mix met soja melk anders smaakt het me niet.

Servey, ik ben ook vegetarisch, en kan niet goed tegen lactose, vandaar het erwten eiwit.

Maar fijn om te horen dat je daar dus geen 180 tot 200 gram per dag van nodig hebt, wat ik vaak lees voor sporters.

Vandaag gaat het gelukkig al een stuk beter met de spierpijn, alleen bij diep bukken voel ik spieren in mijn billen waar ik het bestaan niet van wist.
Morgen weer een rustig rondje proberen.
Gelukkig word het wat minder heet, eindelijk!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 19:54

Ja dat is fijn hè! En ook fijn dat je spierpijn wat minder wordt.

Ik heb vanmiddag nog een interval training gedaan van 7km.
Ging wat beter dan het trailen.

Onze poes is geschat op 8 jaar, het is een zwerver die ik ooit heb gevangen.
Intussen weten we dat de schildklierwaardes in orde zijn, nu gaan ze over op de echo en morgenochtend worden we over de resultaten gebeld. Nog steeds een raadsel dus.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 23:09

Na mijn struikelen van gister was dit niet het meest verstandige om te doen maar ik wilde vandaag een birthday mile lopen. 1 mijl zo all out als ik durfde en kijken hoe lang ik er over zou doen. Best een aardig PB gelopen op zowel de mijl als de km, maar de rest van de dag behoorlijk veel last van mijn been gehad...

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 06:27

Goed hoor.. hopelijk is de pijn aan je been nu niet erger geworden.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 06:48

Wat een zorgen toch SV. Hoop dat ze snel een oorzaak vinden en kunnen verhelpen :(:)

Ik heb geen idee Ieris := Mijn man regelt het via zijn PT. Het is in ieder geval poeder zonder smaakje, hij heeft één keer vanille meegenomen :r geen succes :D

Lekker Imay! Ik hoop ook dat het geen verdere overlast heeft veroorzaakt, dat zou dan weer zonde zijn.

Gisteren was het stiekem ook nog best warm, nu dikke buien en onweer hier. Hoop dat het morgenochtend lekker fris is, dan mag ik een rondje van 85 minuten. Zondag een 18km, heb al een leuke ronde in gedachten :j

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 11:38

Mooie pr imay, hopelijk gaat je been nu wel weer beter?

Heftig hoor SV, arme poes. Ik snap dat je hoofd niet staat naar lopen nu en de stress zul je lichamelijk ook wel voelen.

Musli ook weer een mooie snelle ronde gisteren!

Zo na de dikke regenbui vanmorgen was het hier echt heerlijk loopweer! De eerste km had ik het zelfs wat fris ;)
Fijn rondje om onze mooie stad gelopen. Langs mijn favoriete plekjes op de berg en over de ff dijk. Het was alleen even opletten op de trapjes bij de Wageningse Berg, daar was het wat glad geworden. Verder was het heerlijk!

Afbeelding

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 15:03

Hopelijk vinden ze nu eindelijk wat er met poes scheelt, arm beest!

Nou Kylan, dat zijn heel mooie cijfers!

Imay, hopelijk geen beenproblemen.

Ik zit ondertussen he-le-maal te stressen. Na maanden trekken aan de kar voor het estafetteteam, mezelf oppeppen om alleen te trainen, alle mogelijk organisatorische akkefietjes (ja, ik mocht iedereen inschrijven en iedereen informeren en eindeloos aanporren en doen ) blijkt nu op 1 week voor het event dat van de 12 personen er 3 uitvallen. 2 heb ik kunnen vervangen via werk (collega valt in voor 5 km en andere haar vriend pikt de 9 km op).

Nu stuurt mijn CEO net dat zijn zoon zware koorts heeft en zondag waarschijnlijk de 13 K niet kan lopen. Ik baal hier zo ontzettend van, want dat was net de afstand waar ik nauwelijks mensen voor vond en het is ook geen afstand die je zo maar even uit je mouw schudt.

Dus doe ik hier een oproep: wie wil er zondag 11 sept 13 K meelopen in Antwerpen stad?
Je route gaat grotendeels over het groene Schoonselhof dus je ziet niet alleen volgebouwde straten.
Inschrijvingsgeld is gedekt, en je krijgt een mooie medaille, achteraf zien we elkaar in onze supportersbar. Wie oh wie kan er eventueel helpen?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 15:25

Oh wat een gedoe foxy! Ik kan niet en het is me te ver weg helaas.
Snap dat je stress hebt.

Mooie ronde Kylan!

De poes heeft zeer waarschijnlijk alvleesklierontsteking. Die waardes waren afwijkend in het bloed.
Ze blijft nog ter observatie opgenomen tot morgen en dan morgen we haar als het goed is met medicatie mee naar huis nemen. Dan vraag ik me wel af hoe we dat gaan doen met voeren, want ze eet nog te weinig. Maar goed, dat gaan we overleggen.
We mogen vanavond om 7 uur in ieder geval even op ziekenbezoek om haar te knuffelen.
Ik ben blij om te weten wat er is in ieder geval.
Ik ben benieuwd naar de rekening straks ook :$

Denk dat ik een geldboom voor mijn verjaardag vraag.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 16:02

Oh foxy wat een gedoe joh. Herkenbaar ook dat iedereen achterna lopen voor de inschrijving. Wij lopen met werk de Veluweloop estafette, dat is ook altijd een heel werk voor de organisator. Ik kan helaas niet zondag, maar ik hoop dat je iemand vindt!

Fijn dat er een diagnose is SV en dat jullie vanavond even kunnen knuffelen. Dieren zouden standaard met bijbehorende geldboom geleverd moeten worden :+

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 17:19

Balen Foxy... het is voor mij zo'n 3 uur enkele reis, dus dat wordt niet wat.

Toch fijn dat er een aanwijsbare oorzaak lijkt te zijn, maar de rekenen zijn altijd zuur :(:)
Knuffelze!

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 18:53

Suusje26, we gaan naar Duitsland, en wandelen in Oostenrijk, Königsleiten.
Maar vooral rustig aan doen :o , eten drinken :D

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 18:54

Agossie ja SV, op ziekenbezoek, hopelijk gaat het snel de goede kant op.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 09:29

Rustig aan doen is altijd goed in een vakantie Morris! :)) Eten en drinken ook :D

Wat een heerlijke ochtend. Gisteren hier veel regen gehad, dus alles is lekker opgefrist. Vandaag een training van 85 minuten, ging zonder moeite relatief snel, 5:45.

Nu nog even een dagje knallen op het werk en dan alweer weekend.

Weten jullie al meer over poes SV? Mogen jullie haar vandaag ophalen?

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 17:12

Hoi, ik kom even binnenvallen, heb een vraagje..

Ik loop normaal gesproken gewoon 2 keer per week op een tempo dat gewoon lekker voelt. Voor m'n plezier dus. Maar ik heb mij eind juni ingeschreven voor het eerst om aan een hardloopwedstrijd mee te doen, ik dacht "goh ben al zo lang lekker bezig, ben wel es benieuwd hoe dat zou gaan".

Ik begon dus toen met 3x pw hardlopen, maar kort daarna voelde ik me ineens niet lekker en vermoeid en heb ik dus een tijdje rustig aan gedaan. Toen kwamen die erg warme dagen dus ook wat minder gelopen. Echter sinds eind augustus probeer ik het weer op te pakken, nu al de 4e keer lopen of zo sindsdien. Maar ik lijk echt compleet mijn conditie kwijt te zijn.. :(

M'n benen voelen zwaar, ik voel me vanaf het begin al moe en dat trekt niet weg. En ik kan niet meer een lang stuk achter elkaar doorlopen zonder compleet buiten adem te zijn.

Waar het voor de vakantie zo was dat ik echt wel prima 3 a 4 km zonder veel moeite kon doorpuffen. En ik liep altijd 8 km, nu moet ik echt alles geven zo ver te komen.

Zou het kunnen dat die wedstrijd teveel in m'n hoofd zit? Ik raak vooral gefrustreerd over het idee dat ik dan al hijgend en puffend als een slome schildpad die wedstrijd moet uit rennen :') want ik weet dat ik beter kan, ik ben al 2,5 jaar bezig met hardlopen. Ik zou enorm balen als ik dat niet kan laten zien omdat het de laatste tijd ineens minder gaat..

Maar misschien zijn wedstrijden gewoon niet mijn ding :')

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 17:13

Ok toch wat lang geworden maar mijn vraag was: raken jullie ook gefrustreerd/ga je minder goed lopen als er een wedstrijd aan komt?

Bedoel, misschien is het voor sommige mensen beter om alleen voor je plezier te lopen.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 19:25

Fearn, ik denk eerder dat je gewoon wat weinig gelopen hebt de laatste tijd en dat niet in 4 loopjes sinds eind augustus weer hebt opgebouwd ;) gewoon rustig aan, lopen zoals je deed voorheen en dan kom je ook heus een wedstrijdje wel door! Sowieso helpt de adrenaline altijd om lekker te starten en dan is het vaak ook wel vol te houden (zeker op een 5k ofzo).
Ik heb er zelf in ieder geval geen last van, ik hou wel van als er een evenement gepland staat zodat ik wat minder lui wordt met trainen :+ Maar mij interesseert het ook niet als ik langzaam ga op een wedstrijdje, ik ga voor de lol. Als je langzamer gaat geniet je er gewoon langer van ;)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-22 19:47

Fearn schreef:
Ok toch wat lang geworden maar mijn vraag was: raken jullie ook gefrustreerd/ga je minder goed lopen als er een wedstrijd aan komt?

Bedoel, misschien is het voor sommige mensen beter om alleen voor je plezier te lopen.

Ik niet :o

Op het moment dat wedstrijden/ evenementen mij frustratie gaan opleveren, stop ik ermee ;)

Tuurlijk ben ik, zeker nu ik voor een marathon train, wel een gefrustreerd of onzeker. Maar het plezier is nog steeds overheersend. :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 19:50

Inderdaad, ik ben het met Kylan eens, gewoon weer rustig opbouwen, dan komt het vanzelf goed.
Tempo vind ik zelf niet belangrijk, het gaat mij om het genieten van de route. Mijn tip is dan ook: laat het een beetje los.

Vandaag de zevenheuvelentrail marathon afstand gelopen.
Tussen de 5km en 15km was het aan het stortregenen. Echt niet normaal. De paden veranderden in stromende beken en de rest van de route liepen we door een enorme hoeveelheid modder en water.
Het was superzwaar, met heel veel hoogtemeters, maar wel gelukt!

Nu in het dierenzkh op de d.a. aan het wachten tot we bij onze poes kunnen, maar het is erg druk, dus het duurt vast nog een tijdje.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 09:01

Wauw supervixen, dat ziet er gaaf uit. Mooie prestatie zo in die weersomstandigheden!

Ik ben net begonnen met hardlopen en kom graag wat meelezen/kletsen hier en jullie vragen om tips. Drie weken geleden ben ik begonnen en ik heb online een schema gevonden voor beginners. Inmiddels zit ik op 3 min lopen, 2 min wandelen en dat dan 5x.
Goede schoenen heb ik bij een hardloopwinkel gehaald, met een meting er bij. Verder ben ik nog heel erg zoekend naar wat werkt en voor nu is het doel vooral om conditie op te bouwen. Als ik wat meer conditie heb wil ik ook op zoek naar een hardloopclub of loopmaatje bij mij in de buurt.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-22 09:30

Welkom :wave:

Ik mocht vanochtend een uurtje lopen.
Voelde me eigenlijk niet zo lekker (gisteren ook al), maar toch gegaan.
Geen spijt van... :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 09:30

Welkom, gezellig meekletsen!
Op welke schoenen loop je?