Het corona vaccin

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 19:06

pien_2010 schreef:
Wat fijn Zebrastreep!!!

Ja vindt ik ook :j en de bijwerkingen zijn natuurlijk vervelend maar nog altijd minder vervelend dan echt corona krijgen.

Ik heb bij hepatitis ook bijwerkingen gehad zoals hoofdpijn en moe maar die gingen iets sneller over. 1ste keer wel een enorm pijnlijke arm bij hepatitis was wel 10x erger dan Pfizer

purny

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 19:16

Ik wil ook schaap worden

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 19:28

Ik volg ook :))

Mijn vader van 83 heeft begin vorige week zijn vaccinatie gehad en heeft er gigantische spierpijn van (gehad). 't Is echt geen pieperd maar dit vond ie niet leuk meer. De volgende keer gaat ie toch weer hoor, 'maar dan gaat ie eerst even de tuin doen i.p.v. daarna' :j

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 20:01

_O- volgens mij heeft hij teveel erna gedaan.
Manlief deed allemaal dutjes na de 1ste keer en mocht van mij niets doen. Morgen de 2de prik +:)+ , we zijn daar blij mee!

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 20:30

Sizzle schreef:
Kappers ademen ook nooit jouw kant op.
Hier zijn de kappers helemaal niet dicht geweest, en dat heeft blijkbaar ook geen negatief gevolg gehad.

De dag voor de kappers hier open gingen kwam het bericht om toch heel voorzichtig te zijn met haardrogers want zo zou je de aerosolen naar een andere klant kunnen blazen ( en ook bvb de droogblazers voor handen in toiletten enzo niet te gebruiken )
De viroloog adviseerde toen zo'n droogpak ..ik dacht toen echt "zo in welk jaar ven jij blijven zitten " :=

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 20:39

besita schreef:
Sizzle schreef:
Kappers ademen ook nooit jouw kant op.
Hier zijn de kappers helemaal niet dicht geweest, en dat heeft blijkbaar ook geen negatief gevolg gehad.

De dag voor de kappers hier open gingen kwam het bericht om toch heel voorzichtig te zijn met haardrogers want zo zou je de aerosolen naar een andere klant kunnen blazen ( en ook bvb de droogblazers voor handen in toiletten enzo niet te gebruiken )
De viroloog adviseerde toen zo'n droogpak ..ik dacht toen echt "zo in welk jaar ven jij blijven zitten " :=

Mogen er meerdere klanten tegelijk in de zaak komen dan?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 20:41

Hier bij de kapper worden de maskertje met afplaktape bevestigd zodat de elastieken niet meer achter de oren moeten. Er zijn maar maximaal 2 klanten (vrij grote zaak), de volgende wacht buiten en iedereen draagt dus maskertjes.
Behalve bij het wassen vd haren blijft iedereen op zijn eigen stoel zitten. Normaal wissel je meer.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 20:41

Ja bij ons wel
1 per 10 m²dacht ik , co² meter verplicht
Met beide chirurgisch mondmasker
Eerst wilden ze 30 min voorstellen maar daar kwam veel kritiek op :=

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 20:44

Bij mij kunnen een 14 tal klanten bediend worden ( 150 m² ) en na de 1 ste lockdown was alles al in aparte vakjes verdeeld met plastiek schermen
Ook tussen de wastafels

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 20:44

Nu versoepelen, terwijl de risico groepen nog niet zijn ingeënt, en nu uit onderzoek blijkt dat een kwart van de bevolking zich niet aan de afspraken houdt, vind ik niet tof. :n :n :n
Jammer van die 25% die daar mede voor zorgt. :roll:
Ben blij dat de avondklok blijft. :j
Gun het de jongeren van harte om weer wat meer het normale leven op te mogen pakken, maar het betekent wel dat kwetsbare mensen nóg meer binnen moeten blijven en voorzichtig moeten zijn, en nóg méér risico lopen. ;( |(
Ik heb overigens in mijn omgeving een goed contact met jongeren die zich goed aan de regels houden en zich heel prima gedragen en dat vind ik echt super. Dat wou ik ook even gezegd hebben. *\o/* Het is zeker niet hun fout.
Begrijp dat het OMT het niet met alle versoepelingen eens is.
Eerlijk gezegd denk ik dat het versoepelen uiteraard en begrijpelijk is ingegeven door het economisch en psychisch belang, maar ook door de verkiezingen.
Ik had liever gezien de maatregelen te handhaven tot alle kwetsbare groepen zijn ingeënt en het voorjaar/de zomer serieus zijn intrede doet (zeg mei).

Edit: ben eigenlijk best wel in shock dat 1 op de 4 mensen met een positieve uitslag nog ff boodschappen gaat doen -O- 8)7

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 21:54

Ik vind het ook ronduit schandalig maar die 25% besmette mensen die toch buiten komen is al veel langer. Laat ze daar maar eens steekproefsgewijs op handhaven en hang er dermate hoge boetes aan vast zodat je het kleine risico dat er iemand komt controleren niet meer durft te nemen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 21:55

Ja mee eens, blijkbaar is beter handhaven noodzakelijk.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 22:00

Nikass schreef:
Ja mee eens, blijkbaar is beter handhaven noodzakelijk.

Ik snap dat er amper op te handhaven is. Maar stel dat er enorm hoge boetes op komen te staan. Dan durven mensen dat risico minder snel te nemen, ondanks de kleine pakkans.

Keerzijde is weer dat mensen dan misschien juist niet gaan testen. Dat is zeker zo kwalijk. Al snap ik eigenlijk niet waarom je laat testen, maar vervolgens ondanks een positieve test wel gewoon naar buiten gaat?

Ik doe mijn best, maar uiteindelijk houd ik me ook echt niet 100% aan alle regeltjes en adviezen. Maar mocht ik positief zijn dan is er geen haar op mijn hoofd die er aan denkt naar buiten te gaan, bezoek te ontvangen of wat dan ook.

Lau_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 22:00

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 22:04

Vayo schreef:
Ik vind het ook ronduit schandalig maar die 25% besmette mensen die toch buiten komen is al veel langer. Laat ze daar maar eens steekproefsgewijs op handhaven en hang er dermate hoge boetes aan vast zodat je het kleine risico dat er iemand komt controleren niet meer durft te nemen.

Ja precies. Dit gedrag is echt niet van gister

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 22:04

Nou ik las het ook net. Ik hoop dat Jansen goed door de keuring komt en die wel naar afspraak kan leveren.

Idd Purny, dit bleek maanden geleden al. Dat is in mijn ogen ook een deel van het probleem. Regels worden aangescherpt en daarmee wordt ook nog eens het sociaal leven nog verder in geperkt. Bij de mensen die zich wel grotendeels aan de regels en adviezen houden wordt het mentaal steeds zwaarder en het draagvlak brokkelt steeds meer af.
En de mensen die zich niet aan de regels en adviezen houden, hebben weinig last van de aanscherping omdat zij zich er in de basis al niet aan hielden en dit ook bij aanscherpingen niet doen.

Ik denk dat je meer bereikt had met iets ruimere regels en adviezen, maar een veel strengere handhaving hierop.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 22:12

Lau_ schreef:
Ook in het tweede kwartaal minder az. -O-
https://nos.nl/artikel/2370004-astrazen ... rtaal.html

Ik kan hier echt woest om worden he.... echt, zo boos...

En dan kees ik dit
Citaat:
Astra is een heel ingewikkeld bedrijf om steady afspraken mee te maken", zei hij in de persconferentie.

Over de Jonge, en dan vraag ik me af WAAROM we als NL gekozen hebben om AZ als voornaamste leverancier en niet op meer pfizer hebben ingeschreven.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 22:43

secricible schreef:
Lau_ schreef:
Ook in het tweede kwartaal minder az. -O-
https://nos.nl/artikel/2370004-astrazen ... rtaal.html

Ik kan hier echt woest om worden he.... echt, zo boos...

En dan kees ik dit
Citaat:
Astra is een heel ingewikkeld bedrijf om steady afspraken mee te maken", zei hij in de persconferentie.

Over de Jonge, en dan vraag ik me af WAAROM we als NL gekozen hebben om AZ als voornaamste leverancier en niet op meer pfizer hebben ingeschreven.

Achteraf kijk je een koe in de kont zei mijn opa. Dit was door niemand te voorzien , door de hele EU niet. Er waren nog niet eens goedgekeurde vaccins toen de contracten werden getekend.
Wat mij betreft zwaaien ze met een paar miljard bij al die producenten en kopen ze voor een fiks bedrag in zodat de boel weer open kan.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 22:59

Vayo schreef:
Ik denk dat je meer bereikt had met iets ruimere regels en adviezen, maar een veel strengere handhaving hierop.

Dit denk ik ook. En gewoon een lijstje duidelijke regels, geen adviezen, en niet teveel gejojo.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 23:00

Je hebt gelijk hoor bigone, maar argh. Als je al weet dat AZ zo’n graforganisatie is.... frustratie alom.
En ja, wat mij betreft gaan ze ook om de EU heen en kopen een bak vaccins in voor de dubbele prijs. Ik betaal met liefde 2 tientjes om een vaccin te krijgen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 23:19

Hoe ik nu hoor hoe het in Rusland gaat, bij Jinek...

Alles open; bars, winkels, kappers... 10.000 besmettingen per dag. Op een land van 140 miljoen mensen.

Ik denk dat het daar beter is dan hier, en dan kan je zeggen ja Rusland, maar volgens mij is het daar beter voor elkaar. Je kan daar op elke hoek van de straat testen zegt ie.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 23:21

sureido schreef:

Alles open; bars, winkels, kappers... 10.000 besmettingen per dag. Op een land van 140 miljoen mensen.

Ik denk dat het daar beter is dan hier, en dan kan je zeggen ja Rusland, maar volgens mij is het daar beter voor elkaar. Je kan daar op elke hoek van de straat testen zegt ie.

Vergeet niet dat Rusland behoorlijk wat dingen achterhoudt en putin aardig de boel kan verdraaien om het in zijn voordeel beter over te laten komen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 23:24

Zebrastreep schreef:
sureido schreef:

Vergeet niet dat Rusland behoorlijk wat dingen achterhoudt en putin aardig de boel kan verdraaien om het in zijn voordeel beter over te laten komen.

Daar is inderdaad ook wat over gezegd, maar daar zei die wel iets over dat het uiteindelijk toch zou kloppen.

Nu ook over het OMT en kappers dicht en restaurants dicht. Dat ze dat niet eens zo geadviseerd hebben.

Misschien best interessant om dit terug te kijken bij Jinek, flinke kritiek.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 23:24

secricible schreef:
Je hebt gelijk hoor bigone, maar argh. Als je al weet dat AZ zo’n graforganisatie is.... frustratie alom.
En ja, wat mij betreft gaan ze ook om de EU heen en kopen een bak vaccins in voor de dubbele prijs. Ik betaal met liefde 2 tientjes om een vaccin te krijgen.

Precies!

Snap ook niet dat ze niet alsnog de leveringen van AZ naar buiten de EU niet tegen houden trouwens.

Nu maar hopen dat Janssen wel over de brug kan komen zodra het eenmaal is goedgekeurd of dat daar ook productie/leveringsproblemen ontstaan.

Jammer dat gegokt is op het goedkope AZ ipv gelijk genoeg Pfizer te bestellen. Israel heeft dat beter geregeld. Ze betalen wel 't dubbele maar ze worden wel goed bevoorraad.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 23:35

Behalve dat Israël ook betaald met data en ik daar toch minder blij van zou worden :o