Sizzle schreef:Achterom, wellicht moet er dan geinvesteerd worden in een sessie online leren bespreken?
Wij deden ook voor covid al heel veel projectmanagement online. Vaak komen mensen bij echte vergaderingen vaak onvoorbereid en laten zich daar even bijspijkeren. Bij online moet je van te voren iets meer doen, als die gewoonte er eenmaal in zit dan mis je niet veel is mijn ervaring.
Ik heb laatst een 3 volle dagen fabrieksaudit gedaan inclusief inspectie van de werkvloer, logistiek, opslag etc. Minimaal 20 mensen waren daarbij betrokken.
Volledig online. Ik vond het spannend, was ook wat zenuwachtig van te voren, maar het ging echt heel efficient. We hebben zeker niet ondergedaan tov vorig jaar toen het nog on-site was.
Grappig, we hebben hier de externe audit ook online gedaan. Dat was dan weer geen enkel probleem inderdaad.
Het probleem zit hem niet in de voorbereiding, maar wel in het feit dat mensen online nét niet het achterste van hun tong laten zien ofzo.
@astorga: ik ben de notulist
en ik ben er echt heel scherp op, maar ik denk inderdaad dat er nog wel wat scherper voor gezeten kan worden. En dan met name in het herhalen van de gemaakte afspraken, daar heb je wel een punt 
Maar dan nog mis je veel non-verbale signalen met online vergaderen.
Het is niet altijd erg, dat merk ik ook wel (heerlijk efficient soms!).