Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
sureido schreef:De WHO heeft gezegd dat er maatregelen nodig blijven wanneer het vaccin er is, nog meer voeding voor mensen om niet te gaan vaccineren (want waarom zou je als er niks versoepelt wordt) maar mensen lezen dan niet verder dat het gaat over dat bron onderzoek en quarantaine wanneer je ziek bent moet blijven doorgaan wanneer het vaccin er is. Kan even zo de bron zo snel niet vinden maar dit las ik iig in zo’n live blog.
oomens schreef:Janinevv schreef:Maar dan is voor mij altijd de vraag nog, is er wel 1 persoon aansprakelijk voor het besmetten van een persoon. mensen zullen ook Corona kunnen hebben zonder het ooit te weten, hoe zit dat dan? En als de overleden persoon met meerdere Mensen in contact is geweest? Hoe moet ik dat dan precies zien?
Maar ik snap wel dat je niemand expres wil besmetten dat wil ik ook niet, maar denk dat niemand dat expres zou doen.
Ja, die virusdeeltjes waarmee iemand is besmet, zijn altijd door een eerdere gastheer geproduceerd, en diegene is dus feitelijk schuldig.
Het probleem zit hem hooguit in het waterdicht aantonen dat diegene het was, zodat je die persoon ook als juridisch schuldige kunt aanwijzen.
Karl66 schreef:En zo zijn er ook mensen die vinden dat helmplicht helemaal een eigen verantwoordelijkheid moet zijn, want het dragen van een helm nodigt uit tot onvoorzichtiger gedrag. Zo zijn er ook mensen die vinden dat geld niet meer bestaat in de moderne wereld, omdat we de goudstandaard losgelaten hebben. Volgens hun is geld iets virtueels geworden dat door bankiers uit het niets gecreëerd wordt. Die vinden dan bijvoorbeeld dat je je hypotheek niet aan de bank hoeft terug te betalen.
En toch vinden we dat in de meerderheid domme ideeën, net zoals we in meerderheid niet vaccineren een dom idee vinden. Een vaccin is namelijk getest en de werking is bewezen.
Humpiedumpie schreef:safina schreef:Niemand verplicht je een vaccin. Je hoeft het niet te nemen.
En zo zijn we terug aan het begin vd cirkel.
Niemand verplicht het, maar als je het niet doet zijn er gevolgen.
Kun je accepteren dat iemand een andere mening heeft dan jij of wil je graag perse je gelijk halen?
Humpiedumpie schreef:Daarnaast ben ik en alleen ik verantwoordelijk voor mijn gezondheid en blijf ik graag in contact komen met verschillende virusdeeltjes op mijn immuunsysteem up to date te houden.
Citaat:Daar tegenover ben jij (en ieder ander) verantwoordelijk voor jouw eigen gezondheid. Anders ook maar binnen blijven.
Citaat:Je kan ook onder een vrachtwagen komen. Er kan ook een vliegtuig op je huis landen. Van leven gaan we dood.
Join the clubCitaat:Alle medicijnresten komen via het riool in de zee terecht. Daar gaan de dieren dan weer dood van. Net als de mondkapjes die ik met bosjes tegelijk in het bos vind.
“We beschermen onszelf en elkaar” wordt er gezegd, maar wanneer gaan we onze bron van leven, de Aarde, beschermen? Daar hoor ik helemaal niemand over. Dus wat dat betreft vind ik iedereen egoistisch.
Humpiedumpie schreef:safina schreef:Niemand verplicht je een vaccin. Je hoeft het niet te nemen.
En zo zijn we terug aan het begin vd cirkel.
Niemand verplicht het, maar als je het niet doet zijn er gevolgen.
Kun je accepteren dat iemand een andere mening heeft dan jij of wil je graag perse je gelijk halen?
Magrathea schreef:sureido schreef:De WHO heeft gezegd dat er maatregelen nodig blijven wanneer het vaccin er is, nog meer voeding voor mensen om niet te gaan vaccineren (want waarom zou je als er niks versoepelt wordt) maar mensen lezen dan niet verder dat het gaat over dat bron onderzoek en quarantaine wanneer je ziek bent moet blijven doorgaan wanneer het vaccin er is. Kan even zo de bron zo snel niet vinden maar dit las ik iig in zo’n live blog.
Ja klopt op zich wel, maar je ziet wel dat maatregelen afschalen met het aantal infecties en ziekenhuisopnames. Als we mensen vaccineren komen er minder infecties en kunnen we misschien terug naar de situatie van deze zomer (horeca open, kleine evenementen mogelijk etc.) terwijl langzaamaan de vaccinatiegraad oploopt.
Ik heb nou even de cijfers niet goed in m'n hoofd maar ik denk dat als dat ene nieuwe vaccin zo goed werkt (in de onderzoeksgroep was van de groep geïnfecteerden het overgrote deel de controlegroep, dus niet gevaccineerd) je daarmee al super veel druk van de zorg wegneemt als je slim distribueert. Zorgmedewerkers die niet uitvallen = minder druk in de zorg, kwetsbare mensen die niet opgenomen hoeven te worden als ze toch ziek worden = minder druk in de zorg. En daar baseren we de maatregelen op.
Nogmaals ik heb de cijfers even niet zo goed in m'n hoofd, maar stel dat het inderdaad 90% effectief is, zou dat ook zoveel vermindering in ziekenhuisopnamen betekenen? Misschien niet letterlijk 90%, maar je zou toch een flinke vermindering moeten zien. Al was het vanwege verminderd aantal besmettingen (die ook weer minder mensen besmetten etc.)
Humpiedumpie schreef:Dit vind ik ook wel extreem ver gaan hoor, iemand als schuldige aanwijzen. Bijzonder dat zoveel mensen de verantwoordelijkheid van hun eigen gezondheid bij een ander neerleggen, is dat een nieuwe trend ofzo? Je bent verantwoordelijk voor je eigen gezondheid. Als je bang bent om ziek te worden blijf dan gewoon thuis.
Humpiedumpie schreef:En zo heeft iedereen zijn eigen mening, het zijn net mensen!
Ik ben blij te lezen dat er zoveel mensen het vaccin willen, gaan jullie maar allemaal eerst. Ik wacht persoonlijk liever de lange termijn gevolgen af. En dat mag, iedereen mag er anders over denken, maar dat blijkt nogal een vreemde uitspraak te zijn begrijp ik.
Daarnaast ben ik en alleen ik verantwoordelijk voor mijn gezondheid en blijf ik graag in contact komen met verschillende virusdeeltjes op mijn immuunsysteem up to date te houden. Daar tegenover ben jij (en ieder ander) verantwoordelijk voor jouw eigen gezondheid. Anders ook maar binnen blijven. Je kan ook onder een vrachtwagen komen. Er kan ook een vliegtuig op je huis landen. Van leven gaan we dood. Alle medicijnresten komen via het riool in de zee terecht. Daar gaan de dieren dan weer dood van. Net als de mondkapjes die ik met bosjes tegelijk in het bos vind.
“We beschermen onszelf en elkaar” wordt er gezegd, maar wanneer gaan we onze bron van leven, de Aarde, beschermen? Daar hoor ik helemaal niemand over. Dus wat dat betreft vind ik iedereen egoistisch.
Tiggs schreef:Ik vind dat dus ook een egoïstische instelling 'eerst maar kijken wat het bij de rest doet'.
Stel dat iedereen dat zou denken, dan vrees ik ernstig voor de zorg. Naast de mensen met Covid-19, ook bijvoorbeeld de mensen met kanker wiens behandeling wordt uitgesteld etc.
Daarnaast zitten we dan voorlopig nog wel even in een of andere vorm van een lockdown
Tiggs schreef:Ik vind dat dus ook een egoïstische instelling 'eerst maar kijken wat het bij de rest doet'.
Stel dat iedereen dat zou denken, dan vrees ik ernstig voor de zorg. Naast de mensen met Covid-19, ook bijvoorbeeld de mensen met kanker wiens behandeling wordt uitgesteld etc.
Daarnaast zitten we dan voorlopig nog wel even in een of andere vorm van een lockdown
Arabesk schreef:De meesten geloven het niet werkelijk, maar roepen het omdat hun Facebook vriendjes het ook roepen.
Humpiedumpie schreef:Daarnaast ben ik en alleen ik verantwoordelijk voor mijn gezondheid en blijf ik graag in contact komen met verschillende virusdeeltjes op mijn immuunsysteem up to date te houden.
safina schreef:Tiggs schreef:Ik vind dat dus ook een egoïstische instelling 'eerst maar kijken wat het bij de rest doet'.
Nee, ik vind dat niet per definitie. Er zijn echt mensen die er doods- en doodsbang van zijn. En hoe 'wappie' het ook allemaal is, je zal maar echt denken dat er een chip in je lijf komt. Of dat je er heel erg ziek van wordt. Voor mensen die dat geloven is dat gevoel echt, oprecht. Dan is het echt beangstigend. Ik vind het erg dat mensen zulke gedachten hebben, maar ik vind het niet terecht om ze egoïstisch te noemen.
Karl66 schreef:https://thehill.com/homenews/state-watc ... vid-19-not
Dit is de reden waarom groepen als viruswaanzin zo gevaarlijk zijn. Mensen die bezig zijn dood te gaan aan covid-19 en nog steeds weigeren te erkennen dat de ziekte überhaupt bestaat..
Zebrastreep schreef:Ik twijfel ook nog wel ook al werk ik in de zorg. De beperkingen die je dan krijgt vindt ik gewoon terrecht hoor daar ligt het niet aan.
Ik heb een zware fobie voor naalden, een enting halen kost mij weken lang spanningsklachten. Het valt achteraf altijd mee maar ik val altijd bijna flauw en ben heel erg zenuwachtig helemaal als ik in een rij moet staan wordt ik niet lekker.
Maar ik vindt het ook niet terrecht om te wachten en andere mensen het te laten proberen. Vindt wel als je echt zo tegenstrijdig erop bent, dan ook niet gaan zeggen na 6 maanden oh het is veilig nu wil ik hem wel. Dat vindt ik persoonlijk nogal egoïstisch.
Ik weet nog niet zo goed wat ik doe ik zit een beetje in het midden denk ik
Magrathea schreef:Zebrastreep schreef:Ik twijfel ook nog wel ook al werk ik in de zorg. De beperkingen die je dan krijgt vindt ik gewoon terrecht hoor daar ligt het niet aan.
Ik heb een zware fobie voor naalden, een enting halen kost mij weken lang spanningsklachten. Het valt achteraf altijd mee maar ik val altijd bijna flauw en ben heel erg zenuwachtig helemaal als ik in een rij moet staan wordt ik niet lekker.
Maar ik vindt het ook niet terrecht om te wachten en andere mensen het te laten proberen. Vindt wel als je echt zo tegenstrijdig erop bent, dan ook niet gaan zeggen na 6 maanden oh het is veilig nu wil ik hem wel. Dat vindt ik persoonlijk nogal egoïstisch.
Ik weet nog niet zo goed wat ik doe ik zit een beetje in het midden denk ik
Maar kijk: ik vind dit echt wat anders dan "ik ga me niet laten enten want ik wil eerst zien wat het bij anderen doet". Jouw mening over naalden gaat niet veranderen naar aanleiding van het aantal mensen dat reeds is geënt, hooguit als je in die tijd misschien over je angst heen komt.
Werk je dan trouwens als verpleegkundige? Lijkt me pittig, als je wel zelf naalden moet zetten terwijl je er een fobie voor hebt