Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 19:43

Held! Dankjewel! Moet toch naar een AH van de week (mijn Dubbelfrisss 1 kcal is in de aanbieding, lekker :9 ) dus dit komt perfect uit. _/-\o_

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 19:44

Goede tip van die spray, denk dat ik dat ook ga doen.
Ik heb toch regelmatig dat ik per ongeluk net wat teveel olie gebruik, en dat is eigenlijk zonde van de calorieën.
Verbaasde mij ook hoeveel daar in zit.

Welkom aan de nieuwkomers!

Afgelopen weekend niet gewandeld, maar vandaag weer een uurtje gelopen.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 20:15

Welkom Mariëlle en Louise!!!

Ik tel geen calorieën en ik houd ook niet bij hoeveel ik beweeg, voor mij werkt dat niet. Ik ben er idd zo een die daar helemaal gefrustreerd van raakt... :') maar gewoon even kijken waar je blij van wordt en wat je helpt...
ik kan me wel voorstellen dat je moeite hebt met een gezond eetpatroon als je telkens wisseldiensten draait, misschien kijken of je anders kunt gaan omgaan met tussendoortjes? Ik weet bijvoorbeeld niet wat je lekker vindt, maar ik at bijvoorbeeld havermout met appel, kaneel en rozijnen als ik lang door moest. Goede buikvulling en lekker (vind ik) of Griekse joghurt met walnoten en een beetje honing.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 20:18

Ohja, een tip die bij mij werkt met mijn wisselende diensten: ik eet elke dag tussen 12.00 uur en 20.00 uur. Ongeacht mijn dienst. Dan heb ik het soms even pittig in de ochtend, of juist in de avond als ik een avonddienst heb, maar dan drink ik een extra bakkie koffie/thee/Dubbelfrisss 1 kcal en dan kan ik er weer tegenaan.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 21:24

Welkom Mariëlle en Louise *\o/* !

Oeh, thanks voor de tip van de dubbel fris roosch, kan ik wat halen :D .

Vulina

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 21:37

Ik eet alleen tussen 12.30 en 18.30 momenteel, prima te doen eigenlijk.

Verder tel ik ook calorieën en koolhydraten, ik vind het juist ideaal. Soms ben ik van plan wat te eten en dan past dat helemaal niet in mijn plan. Heb de planning van deze week al klaar, en besteld bij de jumbo voor het weekend.
Enige wat soms wat onhandig is, is mijn man. Die bedoeld het vaak zo goed, maakt ie bv 's ochtends ontbijt voor me. Heel gezond zegt ie dan; kwark met havermout en ranja.. En natuurlijk ruim voor mijn fast stop..

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 23:19

Bedankt voor het warme welkom dames <3
Mariëlle, knap dat je ook de stap hebt durven zeggen :):)

Ik merk dat ik nog niet genoeg rust heb om elke dag calorieën te tellen en alles bij te houden.
Mijn werkdagen zijn bijvoorbeeld de dag diensten van 6:00 tot 16;00 en half uur enkele reis. En om de week avonddienst van 16;00 tot ergens tussen 00:00 en 5:00. Ik zit op de vrachtwagen en rijd 3 of 4 dezelfde rondjes waarbij ik dus elke keer moet aan en afkoppelen en aanmelden enz dus gelukkig niet alleen maar zitten en rijden.
Maar bijvoorbeeld vanavond zat ik pas 22:00 aan mijn avondeten, wat dan weer een magnetron maaltijd is. Ik vind eten uit de vriezer niet zo lekker.

Zo heb ik wel echt drukke dagen en is er weinig tijd om echt even rustig te zitten en te eten en heb ik dus ook geen rust om te tellen en te wegen en bij te houden. O:) O:) O:)

Hopelijk gaan er gestaag wat kilootjes af door wat meer te drinken en te bewegen en het snoepen te laten staan. Wie weet als dat lukt dat ik een nieuw item in mijn nieuwe ritme kan stoppen :j

Vulina wel heel lief van je man <3
Temeraire knap dat je vandaag toch gewandeld hebt!
Pallatin bedankt voor de tips. Ik lust helaas niet echt gezonde dingen := bijna alles wat je opnoemt vind ik niet lekker en ik ben ook geen fruit eten _O- Maar ik probeer nu inderdaad wel een appel te eten ipv een koekje :D

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 00:20

Roosch schreef:
Wie had tegen jou gezegd dat je de boom in kon? :))

Ikzelf :P

Ik gebruik zelf ook een oliespray, idd die van de supermarkt zoals hier afgebeeld. :) doe er echt super lang mee!
Ik volg WW, met punten tellen. Maar qua kcal moet je wel oppassen dat je daarmee niet te laag komt. Om die reden tel ik bijvoorbeeld olie niet mee als punten.. Want ik moet ergens mijn vetten vandaan halen. eet namelijk verder geen boter op brood etc.

-Welkom Mariëlle en louise! klets gezellig mee, lees mee en doe het afvallen op je eigen manier zodat je het het beste vol houd :)
-Vulina, wel erg goed bedoeld dat je man een ontbijtje voor je maakt <3

Ik heb iets nieuws waar ik even moet kijken hoe ik dat ga aanpassen.
ik heb de laatste tijd heel veel nachtdiensten gedraaid. mijn nachten gaan nu opzich weer goed dat ik dan slaap maar ik ben best gewend geraakt aan overdag slapen. dit maakt dat ik overdag erg slaperig ben.
Vandaag na de wandeling was ik erg moe, door het lopen en het auto rijden. auto rijden kost mij veel energie. idee was een uurtje even liggen. wekker etc gezet.

En dan is het ineens 5!! uur later :') ... ik slaap gewoon overal door heen op de bank.
was om half 6 even gaan liggen en werd om half 11 wakker. moest daarna nog avond eten.
dus dat is niet helemaal fijn..

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 07:50

Hier gelukkig geen recente ervaring meer met onregelmatige diensten. Hooguit tot 's nachts door als er echt een keer iets aan de hand is. Maar hoor van veel mensen dat dat je slaapritme aardig kan verstoren.

Ontbijt overslaan uitgeprobeerd, doe ik het niet goed op :n vanochtend workout gedaan voor mijn ontbijt, zomers wil ik nog wel eens gaan hardlopen voor het ontbijt maar daar houd het wel op. Ik heb dan halverwege de ochtend geen energie meer, wordt heel chagrijnig e wil de rest van de dag alleen maar snoepen :') lunch overslaan of 's avonds niet snacken heb ik gelukkig veel minder moeite mee.

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 13:46

Veel welkomstberichten, bedankt allemaal!

@Vulina lief gebaar en de beste bedoelingen maar niet ideaal van je man dus :))

Lees meer mensen met onregelmatige diensten en ritmes, lastig. Kan daar niet uit ervaring over meepraten.

Ik heb vandaag een 6 km wandelrondje gedaan, had er strálend weer bij. Strakke lucht en flinke zon *\o/*

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 13:53

Het is inderdaad echt prachtig weer. Ik heb net in m'n pauze even een rondje met de wagen en m'n kleine jongen gelopen. Genoten, goede invulling van de pauze... :D

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 14:22

Het weer is idd een stuk beter dan gister(avond)...heb gister een lange buitenrit gemaakt en ‘s avonds een uur stevig doorgestapt...wel in de stromende regen... Ik denk dat ik paardlief vanavond of vrij geef of even kort longeer, maar heb dan iig geen tijd om nog extra te gaan wandelen buiten wat ik aan meters maak op het erf. Ik heb vanmorgen stiekem op de weegschaal gestaan en zit op de 75,1 Kg, dus dat is eigenlijk al m’n streefgewicht... *\o/* Nu kijken of het stabiliseert en of ik dit zo vol kan houden....het duurt nog lang eer ik in die trouwjurk mag... :D

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 14:42

Supergoed Pallatin! Ja wel balen dat trouwen nu wat lastiger is dan normaal... je moet je jurk dus nog kopen?

Wat is iedereen goed bezig, super! En of je nou wel of niet calorieën bijhoudt, doe vooral wat bij je past! Goede tip trouwens van die oliespray :j ik vind olijfolie ook altijd suuupermoeilijk te noteren omdat ik niet eerst lepels vul en dan pas in de pan gooi.

Hier gaat het ook lekker met afvallen, ik kan verleidingen weerstaan en trakteer mezelf dagelijks één keer op koffie met melk en suiker en pas dat gewoon in mijn voedingspatroon. Ik houd wel kcal bij en ben nu weer écht alles aan het noteren, ik stond al 3 maanden praktisch stil (maar hee, ik kwam ook niet aan en daar ben ik trots op :j ) en val gelijk af dus ik ben echt heel trots op mezelf :D nog 1 kilo eraf en dan zit ik onder de 80, daar ben ik al zo blij mee.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 15:34

Welkom Mariëlle en Louise.

Onregelmatige diensten heb ik gelukkig nooit gehad, heb ook gewoon echt behoefte aan normaal ritme.

Vanmorgen op werk appelflap gekregen, niet gezond maar wel erg lekker.

Net 10 km gewandeld en voel nu mijn benen behoorlijk maar wilde appelflap zeker kwijt

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 15:48

Top bezig Ryder *\o/*

Ik ben in afwachting van mijn nieuwe keuken, planning wordt door de aannemer nog bevestigd maar ik vind gezond eten zonder keuken nog best spannend :') ga mijn Skottelbraai maar te voorschijn toveren denk ik.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 16:34

Goed bezig iedereen!

Ik ga na het werk nog even wandelen denk ik :). Even hoofd leegmaken!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 16:45

Hier na het eten een uurtje bokszaktrainen in de garage. Ik zoek even een leuke YouTube training op en gaan *\o/*

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 16:58

Hier vandaag een energie loze dag..
Wel mijn dumbel gewichten binnen gekregen. Dus heel misschien vanavond later daar nog wat mee proberen voor mn armen. Dat kan zittend..

Zo de energie vinden om te gaan koken.. Shakshuka staat op het menu vanavond.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 18:02

Zo te horen gaat iedereen lekker hier! Go ladiessss! *\o/*

Ik de 800 kcal aangetikt vandaag op Foxy en zooooo lekker gegeten net. Kip met gesmoorde boontjes in kokosmelk met rijst. Uit de Hellofreshbox. Echt heerlijk! :9

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 18:11

Oh die staat hier morgen op het menu Roosch :D klinkt goed.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 18:12

Klinkt goed!

Ik had een heerlijke melanzane parmigiana op het menu en voor morgen ook nog over.
Ruim 15.000 stappies vandaag en vanavond nog even een rondje met de honden.
Morgenochtend zal ik eens wat centimeters opmeten, benieuwd hoe dat verandert de komende weken.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 18:18

Oeh, dat is ook erg lekker. Ik eet de komende dagen vrijwel alleen mediterraans / midden-Oosters en aziatisch, zo lekker :P en makkelijk aan te passen naar vega / meer groente. Gewoon groente bij aardappels en vees vind ik meestal een beetje saai, dan eet ik minder graag veel groente.

Hier vanochtend 15 minuten krachttraining voor de billen. Toen was ik het zat, buikspieren naar morgen :o wel lekkere lunch wandeling in de zon. Zo naar stal, rijden, mesten etc, dus al met al toch wel genoeg beweging :j

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 18:23

Hij is aan aanrader gaucho, ik heb nog een prakkie voor morgen en 2 in de vriezer dus helemaal prima. :D

Ik merk wel dat ik de laatste tijd na het avondeten snaaitrek heb. Sluit me uit voorzorg maar op in bad en als ik daarna nog ergens zin in heb moet ik het maar doen met een bak thee. :+

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-21 20:31

Wat gaat het goeoeoeddd in dit topic *\%/*

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 07:49

Hier liet de weegschaal vanochtend weer een klein minnetje zien. Altijd fijn om te zien dat het werk dat je erin stopt ook resultaten geeft :) Heb nu alweer zin om te trainen. Van het weekend ook lekker op stap met de mountainbike <3

Slim Roosch, om lekker wat porties in te vriezen. Heb je er veel langer plezier van en lekker makkelijk als je eens een keer geen zin hebt om te koken (lees: bij mij elke dag)... Zijn die maaltijden zo groot dan, dat je er vier porties van kunt maken. Of eet je gewoon weinig per portie? :Y)