2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 19:07

magda_90 schreef:
[ [url=m/C7eLas.jpg]Afbeelding[/url] ]

:9

1 bloemkool was iets te veel maar daarbuiten om is dit echt lekker. Ik zit nu ook vol jo. :oo

1 bloemkool
3 teentjes knoflook
1 ui
1 prei
3 paprika's
2 kleine kipfilets

Olijfolie
Basilicum
Peper
Zout
Sojasaus

Haha, ja daarom laten drogen, 1 bloemkool is echt te veel, dus de helft gaat bij mij de koelkast in. Ik pers het eerst uit in een theedoek, dan loshalen en slinger ik het uit in een andere theedoek.

Edit: en pulsen in de blender, zodat het geen pap wordt, maar mooie stukjes even groot als rijst. Als je de blender gewoon aan zet, dan wordt het echt te klein.

magda_90

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 19:12

Daar kwam ik achter inderdaad. :') thanks voor de tips!

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 19:45

Bloemkool pizza, benodigd voor 1 bodem:

- 250 gr bloemkool roosjes.
- 200 gr (magere) geraspte kaas kaas
- Italiaanse keukenkruiden 1 theelepel
- 1 ei
- 40 gram belegen of oude geraspte kaas

Bloemkool roosjes rauw met de keukenmachine fijnmalen.
Dan 7 minuten afgedekt in de magnetron (GEEN WATER GEBRUIKEN!) het stoomt zichzelf gaar. Doe ondertussen bakpapier over de bodem van een taartvorm.
Als de bloemkool gaar is, deze goed in een theedoek uitpersen en dan mixen met (eerst) het ei, de kruiden en dan pas de 200 gram kaas. De kaas smelt, dus anders mixt het ei en de kruiden er niet goed doorheen.

Afbeelding

Doe dit mengsel in de taartvorm en druk het met de achterkant van een lepel goed aan. Als het een mooi stevige bodem is, de 40 gram oude kaas er over, om een mooi korstje te vormen. In de oven op 180 graden tot de oude kaas een mooi korstje vormt dat is meestal binnen 25-30 minuten, even afhankelijk van je oven.
Haal de rand van de taartvorm af.

Dan begint het feest, ook voor kinderen erg leuk om te doen. Ik zet allemaal bakjes met verschillende groenten neer. Wat sowieso onderop gaat is tomaten pasta en dan de rest...

Ideeën:
- dunne schijfjes courgette (ik schaaf het af met een kaasschaaf)
- paprika blokjes in alle kleuren
- schijfjes tomaat
- ananas blokjes
- Champion schijfjes
- ham blokjes
- salami blokjes
- geraspte kaas

Afbeelding

Hier eten we met 2-3 personen van 1 pizza hoor, voor kinderen heb je genoeg aan 1 pizza per 4 kids. Het is machtig vullend en één grote groenten-bom. Kinderen vinden het vooral leuk en lekker als ze het zelf mogen beleggen, dat maakt het extra speciaal.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 19:51

Nu krijg ik weer honger. :') Bedankt, ik voorzie dinsdag een verjaardagsmaaltijd. :9

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 22:22

Wauw gaaf dat hele uitgebreide recept Daphara! Het ziet er goed uit, ik ga het ook eens proberen :Y)

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 22:45

Ik had trouwens in de bodem op de foto ook wat broccoli roosjes gebruikt, was een restje dat op moest, dus die groene spikkels is niet alleen kruiden.

En vergeten te melden, dat je het geheel natuurlijk weer 20 minuten in de oven moet doen, nadat je de toppings er op hebt gedaan, rauwe groenten op de pizza is niet lekker. Dus oven aanlaten als je de bodem gebakken hebt.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 09:23

Dat ga ik ook eens proberen!

Die bloemkool rijst, kan je dat goed bewaren?
En is dat lekker? Want normaliter hou ik alleen van bloemkool geprakt door de aardappels met een groentesausje :')
Of proef je het niet zo erg?

Spoiler:
Kom uit een verleden waarin groentes eng waren :') nu eet ik alles hoor, maar bloemkool is niet echt favoriet haha.. Dus soms moet ik het dan een beetje verstoppen om eraan te wennen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 09:44

Je kan het rauw invriezen en anders max 4 dagen in de koelkast. Ik vond het erg lekker. :+: Je kunt het natuurlijk zo kruiden als jezelf wilt.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 13:07

Hoi. Ik probeer af te vallen. Gaat niet echt best. In 5 weken slechts anderhalve kilo.
Ik ben enorm aangekomen door grote hoeveelheden prednison, de laatste anderhalf jaar. Maar goed ik ben dus wel tijdens een stootkuur van 2 weken en 50 mg per dag afgevallen.
Komende maanden moet ik nog deze doseringen gebruiken.
Nadeel is dat ik niet echt kan sporten.
Ik ben calorieën aan het tellen en eet maximaal 1500 kcal per dag.
Tijdens stootkuten prednison gebruik ik voor de nacht eetlustremners, anders kan ik niet slapen.

Il zag hier al wat lekkere recepten langskomen.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 13:16

raket schreef:
Hoi. Ik probeer af te vallen. Gaat niet echt best. In 5 weken slechts anderhalve kilo.
Ik ben enorm aangekomen door grote hoeveelheden prednison, de laatste anderhalf jaar. Maar goed ik ben dus wel tijdens een stootkuur van 2 weken en 50 mg per dag afgevallen.
Komende maanden moet ik nog deze doseringen gebruiken.
Nadeel is dat ik niet echt kan sporten.
Ik ben calorieën aan het tellen en eet maximaal 1500 kcal per dag.
Tijdens stootkuten prednison gebruik ik voor de nacht eetlustremners, anders kan ik niet slapen.

Il zag hier al wat lekkere recepten langskomen.

Loop je al bij een dietist/voedingsdeskundige? Ik denk dat het in jouw geval zeker fijn kan zijn ivm de medicatie die je slikt. Prednison is een bitch, sterkte :(:) Die kan je misschien ook advies geven over het gebruik van eetlustremmers. Dat is niet iets waar ik zelf mee aan zou modderen.

En alle beetjes zijn al een stapje vooruit. Het mag dan misschien langzaam gaan, maar 1,5 kg in 5 weken vind ik niet heel gek hoor! Dat zou betekenen dat je over een jaar 15 kg minder weegt!

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 13:23

Ja dat is waar. Ik doe mee aan een experimentele behandeling voor astma. Daarna kan ik hopelijk weer gaan sporten. Dan gaat het vast makkelijker.
Ik heb niet zulke goede ervaringen met diëtisten. En zoals ik het nu doe hou ik het vol. Misschien fat ik het na het trajectje eens langs ga.

Il gebruik alleen eetlustremners voor het slapen gaan En als ik een stootkuur heb. Overdag kan ik honger goed negeren. Maar s nachts word ik echt niet goed er van, ik ga er niet uit om te eten, dan is het hek van de dam.
Soms eer ik ook te weinig bij prednison. Omdat ik er dan vanuit ga dat de honger onterecht is. Nu ik calorieën tel ben ik me er daar meer bewust van.

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 13:35

Met prednison is het helemaal niet raar dat het misschien niet zo hard gaat als je had gehoopt, raket. 1,5kg in 5 weken is echt niet zo slecht en als het er af blijft, ben je gewoon goed bezig.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 13:38

raket schreef:
Ja dat is waar. Ik doe mee aan een experimentele behandeling voor astma. Daarna kan ik hopelijk weer gaan sporten. Dan gaat het vast makkelijker.
Ik heb niet zulke goede ervaringen met diëtisten. En zoals ik het nu doe hou ik het vol. Misschien fat ik het na het trajectje eens langs ga.

Il gebruik alleen eetlustremners voor het slapen gaan En als ik een stootkuur heb. Overdag kan ik honger goed negeren. Maar s nachts word ik echt niet goed er van, ik ga er niet uit om te eten, dan is het hek van de dam.
Soms eer ik ook te weinig bij prednison. Omdat ik er dan vanuit ga dat de honger onterecht is. Nu ik calorieën tel ben ik me er daar meer bewust van.

Spannend zo'n behandeling. Hopelijk slaat ie goed aan en mag/kun je daarna weer sporten. Mag je wel wandelen/fietsen/zwemmen? Dat kan je heel laag-intensief houden, terwijl je jezelf al wel aanwent om een paar keer per week iets extra's te doen.

Wat vervelend dat je zo'n hongergevoel hebt. Goed dat je calorieen telt zodat je in ieder geval niet te weinig eet. Misschien eet je weinig ''verzadigende'' voedingsmiddelen? Ik zit bijvoorbeeld van een bak sla niet heel snel vol. Maar als ik daar een eitje en kipfilet doorheen gooi (beide erg verzadigend) dan kan ik lang door. Daarnaast alles wat je gebruikt vervangen door volkoren, er zitten ongeveer even veel kcal in bruin als witbrood. Maar bruin laat je langer vol zitten.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 19:54

Dat zijn goede tips. Vooral van ei zit ik inderdaad sneller vol. Het is ook wel de reden dat ik calorieën tel en geen koolhydraatarm dieet doe.
Het kan niet snel gaan.
De komende maanden mag ik blij zijn als ik bijvoorbeeld zelf boodschappen kan doen.

De sportschool om de hoek heeft 10 ritten kaarten dus daar heb ik er 1 van. Kan ik op de goede dagen iets doen zonder gehinderd te worden door weersomstandigheden.
Misschien kan ik beter mijn doel bijstellen naar niet aankomen haha.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 10:46

Hier vanochtend -1,5 *\o/* nog 18,5 te gaan :+ Zal straks even bijlezen, heb zo eerst mijn (hopelijk) laatste tentamen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 10:56

Succes!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 11:05

Hier gaat het minder goed. := Had netjes mijn eerste doel gehaald, maar afgelopen week vier dagen flink boven mijn normale kcal doel gegeten en dat was te zien op de weegschaal. Eigen schuld natuurlijk, maar wel weer even een auw-momentje. Nu dus weer de rem erop en er weer tegenaan.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 11:06

Ik ga vanaf deze week ook weer het sporten oppakken.. zaterdag al 15 km gefietst verdeeld over 2 stukken.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 11:25

Wauw, 82 kilo! Respect hoor! _/-\o_

Hier ook afgelopen weken slecht eten, amper sporten, paard niet meer in beweging... Kortom: mega dip.. :+
Vorige week was mn buik ook echt opgeblazen, ik zat afgelopen maand op 74 cm taille, en het was vorige week ineens 76 cm... Flink balen maar zaterdag was t weer 74,5, dus acceptabel. Snap nog steeds niet hoe het kan dat het ineens 2 cm groter was geworden en daarna ineens weer gekrompen. Ik moet wel ongesteld worden, maar ik slik de pil dus lijkt me dat dat weinig invloed heeft...

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 12:19

Hier gaat het ook een beete minder.

oke vrijdag was ik x6.2 en vanmorgen x7.0. balen. maar goed, vrijdag patat gehad, zaterdag kant en klare pannekoeken met kaas en savonds nog gele M&m's en gister 2 broodjes hamburger. zondag wel onder mn kcal gebleven. Zaterdag heb ik nog 8km gelopen, dus had niet verwacht dat ik 0.8 kilo aankomen zou -O- wel balen en hopen dat ik vandaag niet meer aan kom, want morgen ben ik een jaar bezig met afvallen en ik wil dan wel zeggen dat ik meer als 40 kilo ben afgevallen :') dan moet ik dus onder de x7.0 zitten, want op x7.0 ben ik dus exact 40 kilo afgevallen

maar moet haast wel lukken. Vanmorgen ben ik al naar fysiofitniss geweest een uur, en ga zo naar de paarden. Dat is ook 2x 20 min fietsen en bij de paarden beweeg je natuurlijk ook. Daarbij wil ik vandaag dus echt niet meer als mijn 1900kcal eten die ik mag.

We gaan het beleven morgen :')

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 12:21

Ladybird schreef:
Hier gaat het ook een beete minder.

oke vrijdag was ik x6.2 en vanmorgen x7.0. balen. maar goed, vrijdag patat gehad, zaterdag kant en klare pannekoeken met kaas en savonds nog gele M&m's en gister 2 broodjes hamburger. zondag wel onder mn kcal gebleven. Zaterdag heb ik nog 8km gelopen, dus had niet verwacht dat ik 0.8 kilo aankomen zou -O- wel balen en hopen dat ik vandaag niet meer aan kom, want morgen ben ik een jaar bezig met afvallen en ik wil dan wel zeggen dat ik meer als 40 kilo ben afgevallen :') dan moet ik dus onder de x7.0 zitten, want op x7.0 ben ik dus exact 40 kilo afgevallen

maar moet haast wel lukken. Vanmorgen ben ik al naar fysiofitniss geweest een uur, en ga zo naar de paarden. Dat is ook 2x 20 min fietsen en bij de paarden beweeg je natuurlijk ook. Daarbij wil ik vandaag dus echt niet meer als mijn 1900kcal eten die ik mag.

We gaan het beleven morgen :')

Als je sport gaan je spieren vocht vasthouden (daarom is het niet slim om na het sporten je te wegen), en als je vet/zout eet houdt je lichaam ook vocht vast waardoor je zwaarder bent. Ik vind 800 gram niet eens zo gek veel als je dat in gedachten houdt. Komt vast goed! Ik heb zelf eens een dag van +1,5 kg verschil meegemaakt, wat er de dag erna ook weer af was :D

skvetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 15:51

Mag ik me hier ook melden? Ik wil ook graag wat kilo's kwijt en weer wat gezonder gaan eten en weer meer bewegen.
Ik ben 1.60m en nu tegen de 57/58 kilo.
Het is niet veel te zwaar ofzo maar ik voel me er ook niet echt goed meer bij. Ik wil weer naar de 50 kilo.
Ik hoop hier op wat tips en door mee te lezen meer gemotiveerd te worden.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 09:32

Vorig jaar 26 juni was de dag dat ik het zeker wist! Ik ga afvallen. Ik heb geen doel, maar alles wat er af gaat mag er niet meer aan. Met dit idee ging ik stilletjes aan de slag en nu zijn we alweer een jaar verder

Daar begonnen we dan. Motto: niet vreten maar eten! Geen koekjes, snoepjes, kroketten, frikandellen, patat, frisdrank meer in huis, want wat er niet is, Kun je niet eten. Ik had ineens een koelkast vol groente en fruit, ging milkshakes maken, of smoothies, ik heb dit jaar meer fruit gehad als in de rest van mijn leven denk ik.

Ik ging 1x per week naar fysiofitniss en dat vond ik meer dan genoeg. Lopen was stom, fietsen noodzakelijk, maar nadat de eerste kilo’s eraf waren ontdekte ik dat bewegen helemaal niet zo erg was. Ik hoorde mezelf ineens zeggen dat ik ook wel 2x per week naar Fysiofitniss wou!

En mijn aller grootste droom kwam uit! Ik doe weer iets met paarden! Ik heb 2 super lieve, knappe verzorgpony’s waar ik 2x per week met liefde zon 40 minuten voor ga fietsen.

Ik ben er nog niet, we gaan rustig nog even door! Maar zonder doel. Dus ik weet niet hoe ver ik ga. Op geven moment denk ik, oké nu is het genoeg of het lukt niet meer en dan is het goed. En dun sprietje zal ik nooit worden, maar dat is ook nergens voor nodig

Ik ben mezelf intens dankbaar dat ik de knop heb om kunnen zetten! Het is me gelukt! Ik heb het helemaal zelf gedaan en ik ben onwijs trots op mezelf! Ik ben in een jaar tijd gewoon 40,4 kilo afgevallen!

En dat ga ik vanavond vieren bij de wok en nee dan eet ik meestal geen groente

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 09:51

Ladybird, wat onwijs gaaf! Dat mag zeker gevierd worden, wat een gewicht is eraf!! :D

Hier vrijdag t/m gisteren weggeweest en elke dag uitgegeten. Wel elke dag een maaltijd overgeslagen (want ontbeten laat), met avondeten bewuste keuzes/porties gemaakt en flink wat gelopen. Toch voelt het alsof alles er weer aan zit en al die dagen niet sporten voelt ook erg verkeerd. Moet ook ongesteld worden dus voel me sowieso weer opgeblazen.
Vandaag weer alles oppakken en verder.

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 10:08

Ladybird schreef:
Vorig jaar 26 juni was de dag dat ik het zeker wist! Ik ga afvallen. Ik heb geen doel, maar alles wat er af gaat mag er niet meer aan. Met dit idee ging ik stilletjes aan de slag en nu zijn we alweer een jaar verder

Daar begonnen we dan. Motto: niet vreten maar eten! Geen koekjes, snoepjes, kroketten, frikandellen, patat, frisdrank meer in huis, want wat er niet is, Kun je niet eten. Ik had ineens een koelkast vol groente en fruit, ging milkshakes maken, of smoothies, ik heb dit jaar meer fruit gehad als in de rest van mijn leven denk ik.

Ik ging 1x per week naar fysiofitniss en dat vond ik meer dan genoeg. Lopen was stom, fietsen noodzakelijk, maar nadat de eerste kilo’s eraf waren ontdekte ik dat bewegen helemaal niet zo erg was. Ik hoorde mezelf ineens zeggen dat ik ook wel 2x per week naar Fysiofitniss wou!

En mijn aller grootste droom kwam uit! Ik doe weer iets met paarden! Ik heb 2 super lieve, knappe verzorgpony’s waar ik 2x per week met liefde zon 40 minuten voor ga fietsen.

Ik ben er nog niet, we gaan rustig nog even door! Maar zonder doel. Dus ik weet niet hoe ver ik ga. Op geven moment denk ik, oké nu is het genoeg of het lukt niet meer en dan is het goed. En dun sprietje zal ik nooit worden, maar dat is ook nergens voor nodig

Ik ben mezelf intens dankbaar dat ik de knop heb om kunnen zetten! Het is me gelukt! Ik heb het helemaal zelf gedaan en ik ben onwijs trots op mezelf! Ik ben in een jaar tijd gewoon 40,4 kilo afgevallen!

En dat ga ik vanavond vieren bij de wok en nee dan eet ik meestal geen groente

ik lees eigenlijk altijd mee, maar ik wil je feliciteren met het resultaat wat je in een jaar gehaald hebt!! wat onwijs knap dat je dit zelf zonder hulp voor elkaar gebokst hebt! Petje af!
Geniet vanavond bij de wok, dit mag absoluut gevierd worden! :)

En wat je zegt, een dun sprietje zul je nooit worden, maar als je kijkt wat voor gezondheidswinst dit voor jou oplevert is veel meer waard dan een dun sprietje zijn. Zolang je maar trots bent op je resultaat