Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 14:27

Leuk dat je zo enthousiast bent Dreamy, veel plezier alvast! :D

Ik kan echt niet met iemand samen trainen tenzij het een coach oid is maar dan zie ik het minder als trainen haha. Zelfs met vriend zou ik niet samen kunnen trainen :+

Ik gebruikte m'n fitbit tijdens krachttraining vooral om m'n rust te timen eigenlijk. Needje, die app klinkt wel goed! Misschien dat ik daar eens naar kijk, maar wat is het voordeel tov gewoon opschrijven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 14:28

Ladyloe schreef:
Precies dat zie ik dus. Ik vind dat zelf interessant om te zien. Verdere progressie word bijgehouden in een app die ik van de PT heb.

Wat heeft dan wel met krachttraining te maken volgens jou? Wat eventueel meetbaar is met een een tracker? Vind jou reactie een beetje negatief overkomen.

Wat heeft dan wel met krachttraining te maken: gewicht, aantal herhalingen, aantal setjes, RPE.
Meetbaar met een app: niets (ik interpreteer dat als "alleen meetbaar met een app")

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 14:31

Dat je geen boekje mee hoeft te zeulen iig. haha.
Hij geeft gewoon aan welk gewicht ik vorige keer gebruikt heb. En hoeveel hh.
En je rust zit er in verwerkt.
Dus ik kan op m'n watch alles invullen. Als ik klaar ben met een set dan vul ikgewicht in en dan druk ik op next en dan gaat m'n rusttimer lopen. Die geeft dan dus aan wanneer ik weer aan de bak moet.
Het grootste voordeel van deze app vind ik dat je zelf werkelijk ALLE oefeningen zelf kan invullen. Dat is bij Bret wel handig. :')
Veel van zulke track apps hebben voorgeprogrameerde oefeningen en daar moet je het mee doen.
Hier staan wel al standaard wat schema's in. Maar ik vul dus elke maand m'n eigen schema in.
Je kan via de app zelfs je warm up gewichten laten uitrekenen enzo.
Ik vind m echt super handig iig.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 14:33

Eulogy schreef:

Ik kan echt niet met iemand samen trainen tenzij het een coach oid is maar dan zie ik het minder als trainen haha. Zelfs met vriend zou ik niet samen kunnen trainen :+

Ik gebruikte m'n fitbit tijdens krachttraining vooral om m'n rust te timen eigenlijk. Needje, die app klinkt wel goed! Misschien dat ik daar eens naar kijk, maar wat is het voordeel tov gewoon opschrijven?

Ik train normaal ook alleen :D (al meet ik vriendinnen wel in de sportschool, doen alleen allemaal andere oefeningen/schema’s) maar als iemand serieus “nieuwe” oefeningen wilt leren dan vind ik het wel leuk om dat eens samen te doen!

Ik ga eens kijken naar de apps die jullie noemen! Zelf doe ik alles uit mijn hoofd, heb niet perse een vast schema.. maar om progressie bij te houden is ‘t toch wel handig.

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 14:44

Dreamy schreef:
Eulogy schreef:

Ik train normaal ook alleen :D (al meet ik vriendinnen wel in de sportschool, doen alleen allemaal andere oefeningen/schema’s) maar als iemand serieus “nieuwe” oefeningen wilt leren dan vind ik het wel leuk om dat eens samen te doen!

Ik ga eens kijken naar de apps die jullie noemen! Zelf doe ik alles uit mijn hoofd, heb niet perse een vast schema.. maar om progressie bij te houden is ‘t toch wel handig.

Ik vind het vooral fijn om te zien welk gewicht ik het laatst gebruikt heb. Ik train dus wel met een vast schema en dan is zo’n app super handig, omdat je dan inderdaad niet met een boekje hoeft te zeulen ed.

Eulogy

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 15:02

Ik vind boekje juist wel fijn, weet niet waarom :')

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 15:13

Eulogy schreef:

Kan ik inderdaad ook echt niet. Vorige week was ik met mijn vader, maar had achteraf echt niet het gevoel dat ik een goeie training gedaan had. Ga toch het liefst alleen.

Strong heb ik ook eens gebruikt, maar nu al een tijdje niet meer. Toch maar weer downloaden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 15:19

Eulogy schreef:
Ik vind boekje juist wel fijn, weet niet waarom :')

Ik ook, lekker ouderwets en je kan 12 maanden later zo weer terugvinden wat je toen deed.
Mijn rusttijden meet ik trouwens met een eierwekker: alles om de telefoon weg te houden tijdens een training.

Met een app ben je je inlog opeens kwijt, veranderen ze de layout, of kom je erachter dat 'ie van je telefoon af is en niet meer in de appstore staat.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 15:23

Bij de menzis kan ik er 1 bestellen.
Maar die werkt op Bluetooth, en ik heb ook oortjes op Bluetooth. Kan dat samen?

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 15:31

Es_ther schreef:

Gaat t over een apple watch? Ik heb een fitbit en airpods en die kunnen gewoon tegelijk op bluetooth dus apple watch denk ik ook gewoon

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 15:33

Ik train ook alleen.
Wil gewoon Mn schema doen en lekker op Mn eigen manier en tempo. Haha

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 15:37

Amira_ schreef:
Es_ther schreef:

Gaat t over een apple watch? Ik heb een fitbit en airpods en die kunnen gewoon tegelijk op bluetooth dus apple watch denk ik ook gewoon

Nee, ander merk, weet zo niet welke :x

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 16:21

Ik ken bijna iedereen in de sportschool die er even vaak is als ik haha maar als ik met iemand praat is dat idd altijd voor of na trainen, wil m'n eigen rust kunnen bepalen en niet afgeleid worden (meestal tenminste) :j

Ja volgens mij kun je prima tegelijk meerdere dingen aan je bluetooth koppelen!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 16:47

Ik ga met mn vriend.
Kan wel zijn dat ik m de hele tijd niet zie, omdat we beide andere dingen doen dan haha. Maar het motiveert mij wel meer dan dat ik alleen zou gaan.

@Eulogy, als dat zou kunnen zou dat super Nice zijn!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 19:14

Zooo, net 2 uur in de sportschool geweest :)) en ook echt bezig geweest. Heb zelf wel alles op licht gewicht gepakt aangezien ik niet helemaal lekker ben, maar toch fijn bewogen :D
Een medewerker (die ik toch echt regelmatig zie) daar vond me weer afgevallen, dus dat is een mooi compliment :):)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 19:20

Nice!

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 21:28

Lekker bezig dreamy, fijn dat soort complimenten :j

Hier ook een Fitbit (versa) kan je ook muziek via bluetooth luisteren, maar ik doe dat eigenlijk nooit omdat ze altijd wel muziek in de sportschool hebben en ik het dan juist heel afleidend vind met eigen muziek :')
Met groepslessen ga ik graag met een vriendin, kan je ook ondertussen een beetje praten en we moeten best veel duo oefeningen doen vaak.
Fitness ga ik vaak alleen en probeer ik de meest rustige momenten uit te kiemen. Bijvoorbeeld 8 uur sochtends of rond half 6

Ik vind hartslag grafieken super interessant en daarnaast stel ik dan in Fitbit doelen zoals 5 actieve dagen per week te hebben.
Ik merk ook wel verschil in krachttraining, als ik denk nou ik rammel wel even mijn programma erdoor (meer als, ik vind dat ik moet sporten) of als ik denk jaaa ik heb echt zin om te trainen :)

Net weer gaan boksen, was lekker rustig.
Ik vind het aantal calorieën wat ik daadwerkelijk verbruik wel tegen vallen, deze training kwam op 371kcal

Afbeelding

Een voorbeeldje van gewichten / fitness, deze had dan 364 kcal. Dus bijna evenveel

Afbeelding

Oh en oeps, hardlopen := beetje te fanatiek denk ik.
Afbeelding

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 22:10

Mag ik mij hier ook melden :o

Vroeger altijd naar de sportschool geweest, toen wegens blessures en te druk met paarden en werk gestopt maar wil het weer gaan oppakken :D
Is al even geleden dus moet even kijken waar ik ga beginnen :=

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 22:24

Welkom SteffiY. Heb je een bepaald doel?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 23:00

Ik was van plan om over te stappen op iPhone met Apple watch. Als ik zo lees een goede keus <3

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 07:43

Wat wel schijnt is dat krachttraining niet accuraat je hartslag weer geeft.

Citaat:
En je hartslag wordt gemeten aan de hand van deze stroming. Dit is ook de reden dat hartslagmetingen bij sporten waarbij je je spieren in je onderarmen veel gebruikt, zoals krachttraining en roeien, minder betrouwbaar zijn. De spieren in je onderarmen worden groter en drukken daardoor de bloedvaten weg. Je bloedstroming wordt daardoor beïnvloed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 09:37

Hallo! Mag ik hier ook af en toe mee posten? Vroeger altijd intensief gesport (4x per week, krachttraining, cardio en groepslessen), maar daarna is het enorm ingekakt. Tot op heden het sporten niet weten op te pakken, maar het zit nu al zo lang in mijn hoofd dat ik vind dat ik er echt even voor moet gaan. Als ik eenmaal in de flow zit, dan komt het vast goed :D

Op dit moment lid bij een hele hippe sportschool, nieuwste apparatuur, etc. Maar het is daar zo ontzettend druk en je hebt weinig privacy. Ik zit er dus aan te denken om weer te switchen naar mijn oude sportschool, is wel twee keer zo duur, allemaal wat verouderd, maar wel meer privacy en op zich is alles er wat ik nodig heb.

Ben alleen zo bang dat ik de motivatie toch niet terug kan vinden, dus misschien dat een topic als dit mij wel kan helpen? :')

Zit er trouwens ook aan te denken om de Apple Watch 3 aan te schaffen. Hiervoor een Fitbit Alta HR gehad, maar vond het zo'n afknapper dat hij niet tegen water kon. Daarvoor een Polar M400 gehad, fantastisch toestel, maar wel wat lomp in uiterlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 09:45

Nou ik heb gisteren ook eindelijk weer gesport, rot weekend gehad, niet lekker in mijn vel dus lukte steeds niet..
Ik wil minstens 2 keer in de week wel gaan sporten dus nu moest het echt wel.
Niks bijzonders eigenlijk gewoon lekker even wat gedaan :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 12:33

Weten mensen nog leuke oefeningen waarbij je geen zwaar gewicht hoeft te tillen of uberhaupt je elleboog gebruikt? Veel verder dan machines kom ik niet :+
Heb een blessure die erger wordt, binnenkort naar de fysio -O-

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 12:36

Balen Eske!

Ik doe vooral de apparaten, ik durf niet zo goed naar beneden bij de "zware jongens :+".
Zit tussen mn oren, maar het is toch (letterlijk) een drempel haha.