3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__Sannne

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 16:15

Klinkt erg lekker Riddershow! Mij maak je ook niet blij met zoete aardappel. Mijn vriend dan wel weer :))

Het is hier al 2018! Feestdagen zijn voorbij, geen smoesjes meer om ongezond te eten haha!

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 11:47

Op 1 januari komt de familie altijd bij elkaar, dus dat betekent kaas, worst en alcohol :+ Ik beperk mij altijd met de alcohol (bijna geen) en zal er voor zorgen dat ik vlak voor die tijd heb gegeten, dan kom ik ook niet in de verleiding.

Ondanks zware weken, toch sinds vorige week een halve kilo afgevallen, ben ik blij mee. Ik hoop deze week ook het sporten op te pakken, al wil ik wel dat ze mijn schema veranderen. Ik merk dat de hoeveelheid kracht-apparaten mij afschrikt en ik daarom niet wil gaan. Liever start ik met 2/3 krachtoefeningen en de rest cardio, om gewend te raken aan de sportschool.

Verder wens ik iedereen een mooi en gezond 2018 toe! *\o/*

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 11:59

Heeft iedereen een leuk oud en nieuw gehad? :D

Mijn goede voornemens beginnen morgen, we gaan straks nog uitgebreid ontbijten/brunchen.
Een drukke week voor de boeg! Ik hoop dat ik het sporten een beetje op kan pakken, wil in ieder geval meer gaan wandelen en thuis oefeningen doen. Daarnaast gaan zwemmen en natuurlijk paardrijden.

Hoop dat beginnen daarmee deze week lukt, ik heb gisteren een nare trap gehad dus veel pijn aan m'n onderbeen..

We zien het wel! Gezond eten ga ik in ieder geval wel weer doen :)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 00:45

Hoop dat iedereen een fijne jaarwisseling heeft gehad! Ik heb samen met mijn vriend in een park naar de vuurwerkshow gekeken. <3

Gisteren geen geweldige dag qua eten. Vandaag weer beter!

O: 4 cracottes met 2 plakjes kaas
L: 2 gebakken eitjes
T: paar chocoladepepernoten
A: salade met cherrytomaatjes, kipschnitzel, ui en dressing

Komt misschien nog wat bij. :)

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 01:59

Wat een mooi voornemen Sharon!

Wij komen met de schoonfamilie altijd op 1 jan samen voor een grote reunie borrel. Ik heb geen alcohol gedronken, 2 appelflappen, worstenbroodje en een kom groentesoep op, dus dat valt mee op een dag van 2 tot 10. Of nee.. ook nog een stuk of 15 frietjes van de frietkraam op de terugweg, oeps.

Maar wel een sportieve week voor de boeg. De zwemvierdaagse van di tot vr, do middag schaatsen en di woe vr zo sportschool. Volgende week woe meting en nieuw schema. Ik ga opm'n kop krijgen, maar ach... Ik weet dat het nu alleen maar weer beter zal gaan.

Okt nov dec heb ik gewoon altijd een dip.. komt wel weer goed

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 04:28

De beste wensen allemaal! *\o/*

Ook hier niet echt goede voornemens, ik blijf gewoon lekker doen wat ik al een jaar doe, want....

In februari ben ik precies een jaar op precies hetzelfde gewicht, na er 50 te zijn kwijtgeraakt! 8-)

In januari was ik nog hard bezig met stabiliseren, ik moest echt een balans vinden in de calorietjes en vooral in de hoeveelheid khd die enorm omhoog moest. Maar het is gelukt en ik ben er zo blij mee!

Qua sporten vind ik dat ik het kickboksen weer echt op moet gaan pakken, dat is een beetje in het slop geraakt de afgelopen maanden. Verder gaan we mijn bijrijdpaardje voorbereiden op het NK endurance in mei (160 km, ik rij hem dan niet zelf hoor :') ), dat wordt ook hard werken, maar zo leuk.

Gisteren oud en nieuw lekker alleen thuis gezeten met een glas wijn en hapjes en chippies - avondeten was overbodig, er was genoeg haha - , vandaag weer een soort van normaal :Y)

O; yoghurt met Cruesli Volvezel en banaan
L; boterham met kaas
T; hapjes bij nieuwjaarsborrel
A; pompoensoep en breekbrood
T; paar bonbons :Y)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 06:07

Wat goed black_kelpie! Gefeliciteerd! En wow, 160 KM!! Endurance lijkt me echt super leuk!

Hier nu bezig met mealpreppen. Vind MFP zo fijn! Maaltijden zijn wel iets groter uitgevallen qua kcal dan de bedoeling was (had rijst nogal onderschat oeps) maar ach, een leer voor de volgende keer! Het is wel heerlijk motiverend, en een fijne gedachte dat ik voor de komende werkdagen mijn lunch klaar heb. Scheelt ook in de portemonnee :')

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 07:59

Meal prep wil ik ook eens proberen, maar dan vooral voor 's avonds. Het enige waar ik mee zit is het vers houden. Het is toch dat als je dingen snijdt/voorbereidt de versheid een stuk verminderd en dat is niet altijd lekker :')

Vandaag weer naar huis toe na een weekje vertoeft te hebben bij mijn ouders. Weer eigen ritme en gewoontes, hopelijk ook het sporten weer oppakken deze week :j

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 09:19

Beste wensen allemaal!

Super knap black_kelpie!! Ik hoop dit jaar zo ver te komen dat ik kan gaan stabiliseren.

Ik heb niet echt goede voornemens, gewoon weer verder waar ik gebleven was :) Wel een doel: ik zou graag voor onze vakantie in augustus op mijn streefgewicht zijn (nog -10 kg) om daarna te gaan stabiliseren. Moet haalbaar zijn, maar als dat niet zo is, is dat ook gen ramp, ga ik gewoon nog een tijdje verder.

Lijstje van vandaag:
O: havermout met halfvolle melk, appel en kokos
T: breaker high protein
L: volkoren wrap met kipfilet, sla, tomaat en een beetje mosterd, kom heldere soep
T: 2 mandarijnen, paar snoeptomaatjes en stukjes rode paprika
A: boerenkoolstamppot met klein stukje rookworst
T: ?

B: was van plan te gaan sporten vanavond, maar ben ontzettend verkouden en niet fit, dus misschien houd ik het bij een wandelingetje.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 10:45

Wat is iedereen hier goed bezig!

Na weken vol vreten wil ik ook weer gezond gaan doen. Vanmorgen mijn dag al goed begonnen met een smoothie, even bedenken wat ik vandaag nog meer ga eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 10:47

Ik ben met kerst 5 kilo afgevallen.. niet om een leuke reden (ontsteking in de buik, lijkt een kleine blindedarmontsteking te zijn, nog niet operabel iig) maar nu proberen of ze er ook afblijven. MFP gaat weer van stal getrokken worden nu.

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 11:49

Fijne jaarwisseling iedereen! Wie heeft de meeste oliebollen gegeten? Ik wel heel veel :+

Gisterenavond nog een heerlijke leg workout gedaan in een gesloten gym en afgesloten met de sauna. Heerlijk!

Mijn lijstje:
O: Bak kwark (500g) en een halve galia meloen
T: mandarijn
L: kantoorlunch met allemaal lekkere broodjes en beleg
T: appel en knackebrod met kipfilet
A: tomatensoep met een volkoren pitabroodje met daarbij een rijkgevulde salade met appel, avocado, feta, komkommer
Pre workout: shake
After workout snack: kwark met whey en aardbeien
B: twee paarden rijden en daarna nog even een snelle workout in de gym, schouders staan op het programma!

Zo zie ik er nu uit: (-12 kg)
Afbeelding

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 12:13

Hoeveel wil jij er nog af? Je hebt een prachtig lijf, jaloers makend :')

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 12:15

Yonker schreef:

Dat ja :Y)

Ik heb geen oliebollen gehad, maar dat was een makkie, ik vind ze vies :+

annikeee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 12:20

Saaaash schreef:
Fijne jaarwisseling iedereen! Wie heeft de meeste oliebollen gegeten? Ik wel heel veel :+

Gisterenavond nog een heerlijke leg workout gedaan in een gesloten gym en afgesloten met de sauna. Heerlijk!

Mijn lijstje:
O: Bak kwark (500g) en een halve galia meloen
T: mandarijn
L: kantoorlunch met allemaal lekkere broodjes en beleg
T: appel en knackebrod met kipfilet
A: tomatensoep met een volkoren pitabroodje met daarbij een rijkgevulde salade met appel, avocado, feta, komkommer
Pre workout: shake
After workout snack: kwark met whey en aardbeien
B: twee paarden rijden en daarna nog even een snelle workout in de gym, schouders staan op het programma!

Zo zie ik er nu uit: (-12 kg)
[ [url=m/qfzUVA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw je hoeft echt niet af te vallen jaloers :o

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 12:34

black_kelpie schreef:
Yonker schreef:

Dat ja :Y)

Ik heb geen oliebollen gehad, maar dat was een makkie, ik vind ze vies :+

Hier ook geen. Vind ze heerlijk maar de eerste die mij kan vertellen waar ik in Melbourne oliebollen kan kopen krijgt een sticker. *\o/* Zelf maken vind ik te veel werk voor een ongezonde hap :')

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 13:48

Wow Saaash! Jij bent al wel echt heel dun hoor, afvallen zou ik niet meer doen.
Eerlijk gezegd vind ik dit al iets te naar mijn smaak, maar ieder zijn ding.
Wel respect hoor dat je dit voor elkaar hebt gekregen!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 13:59

Ik kruip weer even onder mijn steen vandaan nu alle feestdagen etc. voorbij zijn. :+ Weegschaal was redelijk lief vanmorgen: 81,0 kg dus maar 1,1 kg erbij de laatste twee weken. (zijn ook nog naar Parijs geweest, dus natuurlijk schandalig veel Macarons gegeten := )

Zal weer even een lijstje plaatsen:

O: magere yoghurt met Eat Natural musli
T: cappuccino
L: 4 boterhammen met kaas en kopje champignonsoep
T: cappuccino en sultana
A: groentenschotel uit de oven: winterpeen, ui, paprika, courgette, tomaten en aubergine met linzen
T: kwark en fruit
Drinken: water en thee

Beweging: 1,5 uur krachttraining, 0,5 uur cardio

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 14:27

Dankjewel voor alle lieve reacties!

Afvallen is voor mij nu geen prioriteit meer, wel gespierder worden en het gewicht in m'n krachttraining verhogen! Ik draag maat XS dus veel kleiner kan ik ook niet :)

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 17:45

Lijstje ziet er goed uit Frummels!!
Ik ben sinds vandaag ook weer echt kcal aan het tellen... of ja zoveel mogelijk want ga donderdag uit eten en dan vertik is dat :+

O: skyr met muesli die in het kerstpakket van mijn moeder zat (best gezonde trouwens)
T: wortel, tomaat, paprika
L: 1 boterham met humus, 1 met kipfilt, 1 met sandwichspread
T: 2 mandarijnen
A: kalfmedialions aardappel en groenten ( nog geen idee wat, eet bij mijn ouders)
T: een reep die ik heb liggen nog geen idee welke een een appel
Beweging: 20 minuten fietsen en vanavond kickfun al moet ik maar zien hoe goed ik mee kan doen door verkoudheid.

Moet wel even kijken of ik voldoende kcal heb.... mijn bmr ligt rond de 1800 en ik verbruik gemiddeld per dag toch ruim 3000.... dus heb het doel nu even op 2000 kcal inname gezet maar weet niet of ik daar aan kom met dit lijstje.... ligt beetje aan mijn avond eten. Anders pak ik vanavond thuis nog wat erbij :)

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 20:16

Mooi lijstje Yonker!

Vandaag weer een keer een lijstje bijgehouden, ik merk dat ik er nog een beetje in moet komen, qua aantal kcal. Helaas doet MFP het bij mij nu niet, zegt steeds dat die in offline modus zit, dus ik heb van het avondeten niet hoeveel het is helaas.

O: smoothie van een banaan, een sinaasappel en Griekse yoghurt. (218)
L: een boterham met Gelders gekookte worst, anderhalve plak volkoren zuurdesembrood met aarbeienjam, druivenjam, gezouten roomboter, melkhagelslag en pure hagelslag, (ja zo'n plak is heel groot _O- ) (936)
T: twee oliebollen met poedersuiker (576).
A: witlofstamp met een gehaktbal.
T: misschien dat ik nog iets van een cola zero oid neem.
B: 20 minuten fietsen, paard poetsen en 30 minuten longeerles.

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 12:28

Goedemorgen!

Mijn lijstje voor vandaag:

O: kwark
T: druiven en een peer
L: meergranen wraps met kip, komkommer, sla en pikante hummus
T: kwark met havermout en mango
A: tomatensoep
B: twee paarden rijden vanavond en daarna rug trainen in de sportschool in combinatie met een lekkere cardio en afsluitend buikspieren :#
Ik wilde heeeeeeeeeeeeeeel vroeg gaan sporten, dus de wekker om 6.30 gezet. Kwam er uiteindelijk 8.30 uit :') :o. Het is dus niet gelukt om vroeg te gaan, daarom is de workout voor de avond.

Ik ga binnenkort zelf bounty's en zo maken, een van jullie tips voor lekkere recepten?

EDIT: tomatensoep met nog iets erbij, ik weet nog niet wat, tips?

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 13:02

Gister ging het weer niet zo lekker, veel gegeten..

Vandaag even een iets gezonder lijstje:
O: breaker high protein framboos granaatappel
T: een appel
L: drie boterhammen met huttenkase en kipfilet
T: een mandarijn, speltcracker met kip samba
A: zelfgemaakte salade van aardappel, knolselderij, avocado en gerookte makreel, eventueel een kommetje soep.

B: een uur dressuur trainen

Ik ga vanavond even een foto na maken van een tijd geleden, dus zelfde houding, zelfde kleding. Ik ben namelijk heel erg benieuwd of ik er echt zoveel zwaarder uit zie als dat ik me voel, of dat het wel mee valt.
De foto is van 19 augustus 2017. Toen woog ik 56 kilo. Nu ben ik ruim 4 kilo zwaarder.
Hopelijk zal dat een goede motivatie zijn.

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 13:12

Maanlicht schreef:
Gister ging het weer niet zo lekker, veel gegeten..

Vandaag even een iets gezonder lijstje:
O: breaker high protein framboos granaatappel
T: een appel
L: drie boterhammen met huttenkase en kipfilet
T: een mandarijn, speltcracker met kip samba
A: zelfgemaakte salade van aardappel, knolselderij, avocado en gerookte makreel, eventueel een kommetje soep.

B: een uur dressuur trainen

Ik ga vanavond even een foto na maken van een tijd geleden, dus zelfde houding, zelfde kleding. Ik ben namelijk heel erg benieuwd of ik er echt zoveel zwaarder uit zie als dat ik me voel, of dat het wel mee valt.
De foto is van 19 augustus 2017. Toen woog ik 56 kilo. Nu ben ik ruim 4 kilo zwaarder.
Hopelijk zal dat een goede motivatie zijn.

Ik zou een moord doen voor 56 kilo, ik schommel al tijdje tussen de 60-62 ...

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 13:34

Je zegt gisteren dat je niet kleiner kan :roll: