linoleum schreef:Ben geen fan van dieeten zoals Cambridge, maar pluspunt is wel dat ze redelijk goede begeleiding geven bij het opbouwen. Vriendin van mij is 40 kilo afgevallen hiermee. Onder begeleiding is ze haar kcal inname weer gaan opbouwen, anderhalf jaar later is het gewicht er nog af.
Maar dat maakt naar mijn idee nog niet goed dat je voor langere tijd te weinig kcal binnen krijgt en ook te weinig van sommige voedingstoffen. Zo is bijvoorbeeld zelfs vruchtenthee al niet toegestaan in de beginfase.
Veel fruit en groenten idd mogen niet. Heb er ook wel eens een boek van doorgebladerd.. Ik ben nu van mening dat je beter wat meer (en vooral gezonder) kan eten (en langzamer af kan vallen). Want die Biggest Loser mensen die zijn natuurlijk van de een op de andere dag ineens heel veel gaan sporten, stuk minder & gezonder gaan eten en ik denk dat dat je lichaam wel een schok geeft. Hopelijk is dat minder wanneer je je patroon langzaam ombouwt en nog wel 'genoeg' blijft eten (dus boven je BMR). En hopelijk gaat je metabolisme dan ook niet haywire haha.
Mijn dag vandaag:
Ontbijt: Shake
Tussendoortje: Banaan, Snack a Jack
Lunch: Geen idee, waarschijnlijk een tosti met jonge kaas ofzo ^^. Beetje afhankelijk wat de planning wordt vanavond.
Avond: Niet helemaal zeker, denk iets van kip of hamburgers, met aardappeltjes uit de oven en waarschijnlijk broccoli of asperges.
Toetje: Skyr met proteïnereep.
Beweging: Heb vanavond eigenlijk gymnastics maar ik ben snipverkouden en heb daardoor constant hoofd- en keelpijn (en loop ofc constant te snotteren). Twijfel dus of ik wel moet gaan..