Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 10:28

linoleum schreef:
Ben geen fan van dieeten zoals Cambridge, maar pluspunt is wel dat ze redelijk goede begeleiding geven bij het opbouwen. Vriendin van mij is 40 kilo afgevallen hiermee. Onder begeleiding is ze haar kcal inname weer gaan opbouwen, anderhalf jaar later is het gewicht er nog af.

Maar dat maakt naar mijn idee nog niet goed dat je voor langere tijd te weinig kcal binnen krijgt en ook te weinig van sommige voedingstoffen. Zo is bijvoorbeeld zelfs vruchtenthee al niet toegestaan in de beginfase.

Veel fruit en groenten idd mogen niet. Heb er ook wel eens een boek van doorgebladerd.. Ik ben nu van mening dat je beter wat meer (en vooral gezonder) kan eten (en langzamer af kan vallen). Want die Biggest Loser mensen die zijn natuurlijk van de een op de andere dag ineens heel veel gaan sporten, stuk minder & gezonder gaan eten en ik denk dat dat je lichaam wel een schok geeft. Hopelijk is dat minder wanneer je je patroon langzaam ombouwt en nog wel 'genoeg' blijft eten (dus boven je BMR). En hopelijk gaat je metabolisme dan ook niet haywire haha.

Mijn dag vandaag:

Ontbijt: Shake
Tussendoortje: Banaan, Snack a Jack
Lunch: Geen idee, waarschijnlijk een tosti met jonge kaas ofzo ^^. Beetje afhankelijk wat de planning wordt vanavond.
Avond: Niet helemaal zeker, denk iets van kip of hamburgers, met aardappeltjes uit de oven en waarschijnlijk broccoli of asperges.
Toetje: Skyr met proteïnereep.
Beweging: Heb vanavond eigenlijk gymnastics maar ik ben snipverkouden en heb daardoor constant hoofd- en keelpijn (en loop ofc constant te snotteren). Twijfel dus of ik wel moet gaan..

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 10:38

Ik heb ook eens een artikel gelezen over wat een crashdieet met je lichaam doet, en heb toen ook besloten dat nooit meer te doen. Het gooit inderdaad je metabolisme in de war, maar ook bijv je hormoonhuishouding. Zelfs de manier waarop je lichaam vet opslaat en waar het energie uit haalt verandert.
Wel vind ik het soms lastig om niet te weinig te eten op de momenten dat ik fanatiek ben. Het is zo aantrekkelijk om lekker snel af te vallen.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 10:40

Ja, je lichaam gaat dan in een soort spaarstand en komt daar niet meer uit.
Nu zijn dat natuurlijk extreme voorbeelden, dus zal het bij een ieder van ons niet zo vlot gaan, alleen is het wel belangrijk om in je achterhoofd te houden! :)

Ik ben ook snel geneigd om "door te slaan" als het heel goed gaat met afvallen. Om dan toch de overweging te maken om veel minder te eten.

Tosties zijn zo lekker! Nu heb ik daar ook zin in haha!
Wat vervelend dat je zo verkouden bent, dat kan heel erg hinderen.

Mijn lijstje:
O: 100 ml biogarde magere kwark en 100 ml Optimel magere kwark appel kaneel
T: 2 kleine appeltjes, handje frambozen
L: koud restje avondeten van gister: zilvervliesrijst met quinoa en spelt, runderreepjes, cannellinibonen en spinazie, glas karnemelk
T: 2 crackers of rijstwafels met Spianata Romana, cup-a-soup, komkommer
A: Spaghetti carbonara met spek en spruitjes! Comfortfood! <3

Ik kom uit op 1550 kcal. Behoorlijk veel koolhydraten, maar dat nemen we maar een keer voor lief.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 11:15

Ik vind het lastig te overzien wanneer zoiets zou gebeuren, maar ik begin er maar gewoon niet meer aan :') Merk ook dat ik me veel beter voel en het beter vol kan houden. En zelfs als het even niet zo goed gaat, kom ik niet direct weer aan, zo fijn! Kan gewoon weer de draad oppakken zonder al te veel "schade".

Oh ja, nog even een lijstje van vandaag
O: 200 gr optimel yoghurt met een paar walnoten
T: sinaasappel, cracker slankie sambal
L: 2 volkoren boterhammen met 1 plan 30+ kaas, 2 tomaten, kommetje groentesoep
T: appel
A: geen idee nog, eten bij mn moeder
T: snack a jack

Nog niet ingevoerd in mfp, zal ik zo eens doen

kim345

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 11:53

Leuk dat er weer wat meer lijstjes worden geplaatst!
De mijne voor vandaag

O: 250 g magere yoghurt met 45 g ah basic muesli
T: Appel
L: Thaise kip maaltijd salade van de appie
A: Eierwrap met spinazie geitenkaas en pijnboompitjes

Had afgelopen week nogal veel gegeten en gedronken dus even weer wat 'balansdagen'. Hield ook zoveel vocht vast :P

ericalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 11:58

Ik ben aan het opbouwen en heb bijna alles weer normaal smorgens 2 boterhammen en smiddags en tussen Door 2x yoghurt en 2x fruit en een gezonde avond maaltijd. Daarbij sport ik veel. 3x in de week hardlopen 3x paardrijden en om de week een half uur zwemmen. Daarbij wandel ik elke week 5 km met de hond. En verneem nu dat ik de ene week wat gram kwijt raak of gelijk blijf. Ik krijg idd hele goede Hulp met het dieet net zo lang tot ik het ondercontrole heb. Ik voel dat mijn lichaam er hoed op reageert. Heb het ongeveer 7 weken gedaan op 800 kcal. Maar ik zou nooit een koolhydraat arme dieet doen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 13:11

Naja je moet je voorstellen dat een gemiddeld lichaam in rust (dus de hele dag plat op bed liggen, bij wijze van spreken) al zo'n 1500kcal nodig heeft om te werken, dus hersenen, spijsvertering etc. Als je 800 kcal eet, dan eet je dus maar de helft van wat je nodig hebt. Loop je veel of sport je er veel bij...

@maanlicht haha ja ik ben er verzot op. Zoveel opties qua beleg! Heb van m'n vriend een tosti-kookboek gekregen, jammer genoeg niet allemaal even gezond :')

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 14:47

<3 :~

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 14:52

Ik draag sinds twee maand ongeveer een Polar (hele dag) met hartslagband tijdens sporten, schrok ervan hoeveel ik verbrand op een dag. Had echt verwacht dat het 1700-2000 kcal zou zijn dagelijks. Op dagen dat ik nauwelijks wat doe zit ik rond de 2000 kcal, op dagen dat ik sport en werk (8u lang staan en lopen) zit ik zelfs rond de 2700-3000 kcal wat ik verbruik.

Dus sinds ik sporthorloge draag, mijn inname ook eens flink verhoogd. Kan het prima hebben, val nog steeds af. Niet zo snel meer, maar hoeft ook helemaal niet.

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 16:20

linoleum schreef:
Ik draag sinds twee maand ongeveer een Polar (hele dag) met hartslagband tijdens sporten, schrok ervan hoeveel ik verbrand op een dag. Had echt verwacht dat het 1700-2000 kcal zou zijn dagelijks. Op dagen dat ik nauwelijks wat doe zit ik rond de 2000 kcal, op dagen dat ik sport en werk (8u lang staan en lopen) zit ik zelfs rond de 2700-3000 kcal wat ik verbruik.

Dus sinds ik sporthorloge draag, mijn inname ook eens flink verhoogd. Kan het prima hebben, val nog steeds af. Niet zo snel meer, maar hoeft ook helemaal niet.

Dit heb ik precies ook! Ik kan iedereen aanraden eens zo iets te lenen/aan te schaffen, zo'n eye-opener :j

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 16:28

Oh daar ben ik wel benieuwd naar! Hoe werkt dat? Ik ga eens googlen!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 16:43

linoleum schreef:

Welke heb je?
En heb je die dan de hele dag om?

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 17:13

Volgens heeft ze de M400 :D En die heb je gewoon de hele dag om inderdaad (:

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 17:32

xNavatu schreef:

Precies die ja. En met alles wat sport is (fitness, hardlopen en paardrijden soms) heb ik hartslag band erbij om. Geeft redelijk nauwkeurig aan hoeveel je verbruikt.

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 17:37

Zo hee die dingen zijn duur..

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 17:40

Ja.. jammer

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 18:07

Haha achja, hij is goedkoper dan mijn Guess horloge die ik maar paar dagen in week droeg :') En ben er wel ontzettend blij mee in gebruik.

Wil er ook nog keer hartslagband/transmitter bij voor paard. Maar dat kan nog wel, mijn eigen paard is nog maar net 3 en bijrijdpaard rij ik nou ook weer niet zo fanatiek buiten mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 22:14

Leuk dat er hier weer een beetje leven is! Ik ga proberen ook weer dagelijks een lijstje te posten. Een polar lijkt mij ook erg handig, maar ik vind ze toch niet zo mooi als een gewoon horloge, dan heb ik toch liever mijn gewone horloge om :o . Ik denk er nog over na, vind het zo'n uitgave voor als ik hem amper om heb.

Mijn dag voor morgen:
O: whey shake vanille
T: low calorie bar
L: whey shake aardbei, 4 crackers met runderrookvlees
T: sinaasappel
A: farfalle met tonijn, sperziebonen, tomaat en champignons
T: smart bar
B: 25 km fietsen, als ik tijd heb nog een paard rijden

1.419 kcal - 153 gr koolhydraten - 22 gr vet- 145 gr eiwit

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 07:27

Bij mij was het juist het tegenovergestelde. Ik heb een garmin met geintegreerde hartslagmeter en ik verbrand echt minder als ik had gedacht. Calorieën in rust zit op 1509 (vermoed WHO formule, nog niet nagekeken), op een dag dat ik een uur flink gesport heb zit ik op 590kcal extra erbij, dag dat ik nauwelijks sport daalt dat naar 300kcal extra (dus 1800 totaal). Dus geen idee of ik zo inactief ben, of dat er verschil zit tussen die horloges ;)

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 09:02

Ik draag een Jawbone Up in het silver/gold. Heel mooi en fijntjes. Lijkt net een armbandje. Je moet er maar eens op googlen, het is een zeer ding! Heb 'm in USA voor 32 euro nieuw gekocht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 09:39

linoleum schreef:
xNavatu schreef:

Precies die ja. En met alles wat sport is (fitness, hardlopen en paardrijden soms) heb ik hartslag band erbij om. Geeft redelijk nauwkeurig aan hoeveel je verbruikt.

Telt dat ding de stappen die je paard zet, niet als jouw eigen stappen? Bij mij wel namelijk, dus is wat mij betreft met paardrijden niet erg nauwkeurig :P Of hoe heb jij het ingesteld?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 09:41

secricible schreef:
Bij mij was het juist het tegenovergestelde. Ik heb een garmin met geintegreerde hartslagmeter en ik verbrand echt minder als ik had gedacht. Calorieën in rust zit op 1509 (vermoed WHO formule, nog niet nagekeken), op een dag dat ik een uur flink gesport heb zit ik op 590kcal extra erbij, dag dat ik nauwelijks sport daalt dat naar 300kcal extra (dus 1800 totaal). Dus geen idee of ik zo inactief ben, of dat er verschil zit tussen die horloges ;)

Mijn verbranding valt ook echt tegen... Op gewone dagen zit ik rond de 1800, als ik voor m'n gevoel actief ben (bewust veel lopen op het werk, werken op stal, sporten, etc.) kom ik hooguit op 2300...

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 10:11

Kayleigh_ schreef:
Telt dat ding de stappen die je paard zet, niet als jouw eigen stappen? Bij mij wel namelijk, dus is wat mij betreft met paardrijden niet erg nauwkeurig :P Of hoe heb jij het ingesteld?

Ik heb sportprofiel paardrijden aanstaan, daarnaast hartslagband om. Als goed is moet hij dan redelijk goed tellen. Hij gaat niet uit dan van stappen van paard. Dat weet ik wel zeker.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 10:45

Ik zit op dagen dat ik gewoon thuis ben en niks extra's doe op rond de 1700, heb ook een keer 1350 gehad toen ik een hele dag in bed lag hahaha. Op dagen dat ik erbij sport kom ik meestal tussen de 2100 en 2300 uit, en op dagen dat ik 10 uur lang bij de Ah werk en dus ontzettend veel (en vaak ook snel :'D) loop tik ik de 2700 meestal wel aan, dat is dan wel op een drukke dag.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 11:12

bente12 schreef:
linoleum schreef:

Dit heb ik precies ook! Ik kan iedereen aanraden eens zo iets te lenen/aan te schaffen, zo'n eye-opener :j

M'n moeder heeft m ook.. En doet m alleen aan tijdens t sporten, hoezo zonde haha. Maar hoor er wel goede verhalen over idd!

Over die verbranding per dag, hoe zijn ze dan in godsnaam op 2000kcal gemiddeld gekomen als ik iedereen hier 1800 hoor hebben haha? Zijn er zoveel outliers of extreme cases lol?
Ik weet niet wat m'n verbranding is, geen horloge hiero haha

Die jawbone up vind ik ook mooi! Maar vind t zo jammer dat je daar niet een hartslagmeter aan kan koppelen, en dus eigenlijk alleen stappen en slaap hebt