Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
igor001 schreef:Ahhww het blijft een leuk ventje, hij wordt inderdaad echt al een heel paard.
Tsjaa puncties, ik denk dat je er toch het positieve van moet inzien. Het gaat zal in ieder geval weer een paar dingen gaan uitsluiten.
gohya schreef:Hoe gaat het nu met je Quir? nog steeds zoveel pijn in je buik?
En hoe gaat je been nu?
Madje1992 schreef:Ik ben terug van mijn vakantie en er is een hoop bij je gebeurd.
Fijn dat je uit het ziekenhuis bent. En wat zien Zil en Liv er goed uit. Liv wordt echt al groot.
Balen zeg dat je buik nu zo pijn begint te doen. Hopelijk zakt dat snel en kommen er uit de kweken die nog bleven staan ook niks.
Gaat je been weer iets beter, of is het achteruit weer gegaan?
Als ik een paard had had je mij mogen komen lessen. Ik snap het volledig als we het naar jouw mogelijkheden zouden inplannen. Maar helaas ben ik momenteel paardloos. Maar snap dat je daar veel voldoening uit kunt halen en daar graag weer wat mee wilt doen.
En als je weer het gevoel hebt dat je kunt gaan paardrijden(of in ieder geval rondjes stappen om mee te beginnen). Gewoon op brave paarden beginnen, al heb ik al gelezen dat je daar genoeg aanbod voor hebt.
Voor nu wil ik je heel veel sterkte wensen met alles!!!!
Quir schreef:Lekker vakantie! Waar ben je heen geweest? Leuk gehad?
Heb je op school alles gehaald?![]()
Beestjes doen 't heel goed, Liv gaat ook echt een fijn paard worden! Jammer dat 't nog drie jaar duurt haha. Maar kijk er nu al naar uit!![]()
Hopelijk horen we morgen of er nog wat uit de kweken gekomen is, maar verwacht 't niet. Als er bacteriën zijn, zitten die toch (nog) niet in mn hoofd... maar goed, beetje spannend is 't wel hihi.
Ja, lessen geven... Heb er nog niets mee gedaan, vind 't zo lastig om daar nu iets mee te doen. Wil mensen niet teleurstellen. Denk dat ik 't in Zweden op ga pakken.
Weet ook niet wat ik met studie moet doen. Ik krijg mijn studieschuld kwijt gescholden, dus de druk van diploma moeten halen is er wel vanaf. Zou eigenlijk diploma moeten halen om mijn schuld om te zetten in een gift, maar de schuld wordt dus sowieso een gift. Maar ik wil toch ook graag dat (hbo of universitair) diploma halen, meer voor mezelf maar toch. Zit te denken om in Zweden opleiding te gaan doen, misschien zelfs wel Strömsholm (Zweedse Deurne)... of gewoon meteen mn paarden bedrijf daar starten.
Hoe dan ook ga ik eerst een jaar zo goed als mogelijk herstellen, dus als ik een studie ga doen (deze afmaken, nieuwe in Zweden of wat dan ook) wordt dat sowieso pas volgend jaar. Oh en weer lekker terug op 't paard stappen, daar heb ik echt alles voor over.![]()
Achja. Vind 't allemaal zo moeilijk en dat door een idioot stom ziek lijf, dat alles doet behalve wat hoort... want wat ik graag wil, weet ik heel erg goed.
Morgen chirurg maar even aanhoren, ben benieuwd. Alhoewel ik er niet zoveel van verwacht, eerlijk gezegd.
Nu lekker lezen in bed en hopelijk eens een keertje slapen.
Morgen vroeg eruit, op naar Tilburg.
Quir schreef:Dankjewel allemaal!![]()
Eigenlijk zijn er twee mogelijkheden, (laaggradige) infectie of irritatie van het buikvlies. Zijn vier opties mogelijk, drain inkorten, drain verleggen naar longen of hart, antibiotica in hele hoge dosis of niets doen...
Opereren zie ik nu niet zitten, daarnaast als 't toch infectie is en de drain wordt naar de longen of 't hart gelegd wordt je daar ook niet blij van. Niets doen ook geen optie. Dus nu maar antibiotica proberen.
4x per dag 2x 1000mg, dus 8 gram per dag... Dus echt heel veel. Hopelijk kunnen we zo in ieder geval de drain "redden". Nu twee weken, dan twee weken niets. Als 't beter gaat, maar na stoppen 't weer terug komt of verergerd. Dan even kijken wat we daarna gaan doen. Deze antibiotica 4/5 maanden is dan ook een optie (dan is er 70% kans dat 't slaagt).
Over vier weken weer terug.
Hopelijk trekt mn lijf de hoge dosis antibiotica, zonder heel ziek te worden... zie er wel tegenop.
_KiMbErLeY_ schreef:Bluh...
Ik hoop dat het werkt!
Lielle schreef:Dikke knuf! Ik gun je zo dat het nu eens 'gewoon' gaat, ik weet hoe blij ik er zelf mee ben.
Ik heb nu even geen geschikt paard voor je, hopelijk over een paar maanden weer.
Madje1992 schreef:Quir schreef:Lekker vakantie! Waar ben je heen geweest? Leuk gehad?
Heb je op school alles gehaald?![]()
Beestjes doen 't heel goed, Liv gaat ook echt een fijn paard worden! Jammer dat 't nog drie jaar duurt haha. Maar kijk er nu al naar uit!![]()
Hopelijk horen we morgen of er nog wat uit de kweken gekomen is, maar verwacht 't niet. Als er bacteriën zijn, zitten die toch (nog) niet in mn hoofd... maar goed, beetje spannend is 't wel hihi.
Ja, lessen geven... Heb er nog niets mee gedaan, vind 't zo lastig om daar nu iets mee te doen. Wil mensen niet teleurstellen. Denk dat ik 't in Zweden op ga pakken.
Weet ook niet wat ik met studie moet doen. Ik krijg mijn studieschuld kwijt gescholden, dus de druk van diploma moeten halen is er wel vanaf. Zou eigenlijk diploma moeten halen om mijn schuld om te zetten in een gift, maar de schuld wordt dus sowieso een gift. Maar ik wil toch ook graag dat (hbo of universitair) diploma halen, meer voor mezelf maar toch. Zit te denken om in Zweden opleiding te gaan doen, misschien zelfs wel Strömsholm (Zweedse Deurne)... of gewoon meteen mn paarden bedrijf daar starten.
Hoe dan ook ga ik eerst een jaar zo goed als mogelijk herstellen, dus als ik een studie ga doen (deze afmaken, nieuwe in Zweden of wat dan ook) wordt dat sowieso pas volgend jaar. Oh en weer lekker terug op 't paard stappen, daar heb ik echt alles voor over.![]()
Achja. Vind 't allemaal zo moeilijk en dat door een idioot stom ziek lijf, dat alles doet behalve wat hoort... want wat ik graag wil, weet ik heel erg goed.
Morgen chirurg maar even aanhoren, ben benieuwd. Alhoewel ik er niet zoveel van verwacht, eerlijk gezegd.
Nu lekker lezen in bed en hopelijk eens een keertje slapen.
Morgen vroeg eruit, op naar Tilburg.
Ik ben naar Vada geweest in Italie in de toscanes omgeving. Was heerlijk.
Gelukkig alles gehaald op school.
Snap dat je voor op het paard zitten alles voor over hebt. Gewoon doen wat je zelf leuk vind. Dus als dat meteen je bedrijf opstarten is gewoon doen. Wel fijn dat het bij jouw nu een gift wordt, dat neemt de druk wel weg.Quir schreef:Dankjewel allemaal!![]()
Eigenlijk zijn er twee mogelijkheden, (laaggradige) infectie of irritatie van het buikvlies. Zijn vier opties mogelijk, drain inkorten, drain verleggen naar longen of hart, antibiotica in hele hoge dosis of niets doen...
Opereren zie ik nu niet zitten, daarnaast als 't toch infectie is en de drain wordt naar de longen of 't hart gelegd wordt je daar ook niet blij van. Niets doen ook geen optie. Dus nu maar antibiotica proberen.
4x per dag 2x 1000mg, dus 8 gram per dag... Dus echt heel veel. Hopelijk kunnen we zo in ieder geval de drain "redden". Nu twee weken, dan twee weken niets. Als 't beter gaat, maar na stoppen 't weer terug komt of verergerd. Dan even kijken wat we daarna gaan doen. Deze antibiotica 4/5 maanden is dan ook een optie (dan is er 70% kans dat 't slaagt).
Over vier weken weer terug.
Hopelijk trekt mn lijf de hoge dosis antibiotica, zonder heel ziek te worden... zie er wel tegenop.
Hopelijk is het gewoon de irritatie van het buikvlies.
En anders hoop ik dat de antibiotica zijn werk doet tegen de infectie en er niks anders gedaan hoeft te worden. En dat je natuurlijk niet te ziek wordt van de antibiotica.
Sizzle schreef:Sterkte morgen.
Kwa lesgeven: Kun je niet wat beginnen met video couching?
Dat is best polulair tegenwoordig.
bigone schreef:Jammer van de pijn maar je krijgt dus wel door waar het aan ligt. Kunnen ze zo'n drain niet op een andere manier in je buik krijgen?? Onder de huid door of zo?? Fijne kleine vakantie in Zweden en hopelijk niet te veel pijn.
gohya schreef:Nu zeg ik zeker iets heel doms, maar kan de drain ook niet een stuk buiten het lichaam komen?
De drain zelf IN het lichaam natuurlijk,maar een gedeelte erbuiten en het laatste dan weer in het lichaam. Of is dit totaal onmogelijk? Ik zie het zegmaar als iemand die een stoma heeft,die zit in en buiten het lichaam.Zoiets bedoel ik.