Fitness Beginners gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RusselNuwell

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 22:16

Wauw, prachtig figuur heb je!

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 23:22

Dank je wel! Al ben ik nog niet geheel tevreden :o

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 23:25

manzano schreef:
Wat leuk Mama3!! Wat moesten jullie doen? Klein groepje zeg! Rustig aan met je enkel. Het schijnt vrij blessuregevoelig te zijn, dus wel goed oppassen.

Ik mag morgenavond weer!

Vandaag wat spierpijn, vooral bij m'n scheenbenen, die zijn stijf, net als m'n enkel. We zijn meerdere groepjes tegen gekomen. Wij zijn begonnen met hardlopen, bij 2 jump, bij 1 grond aantikken, bij 3 de voorste inhalen, bij 4 tempo versnellen, slalommen met elkaar, push ups, opdrukken, plank, squatten, gewichtheffen met elkaars tegendruk, knie heffen en allerlei oefeningen waar ik de naam niet van ken en oefeningen mbv de bankjes, bomen en alles wat we in het park tegenkomen. Hardlopen tussen de oefeningen in, ook tijdens de oefeningen waar nodig.

Dressagelady; ik heb geen hardloop schoenen, loop ook nooit binnen op de loopband ivm met enkelklacht. Ik heb nike air fit schoenen, juist omdat deze zorgen voor demping tijdens funxtion/fitness. Wanneer ik fanatiek ga bootcampen zal ik hardloopschoenen aanschaffen.

Russel; herkenbaar gevoel, ik denk dat we dat allemaal wel herkennen. Met tegenzin gaan, toch fanatiek in de gym en dan voldaan met een trotse lach weer naar huis.

Wie zei het ook alweer over sportschooltypes die niet zweten? Ik ken ze! Toevallig zondag zo'n "huh" momentje gehad met een schoolmoeder die ik bij de gym trof. We kwamen tegelijk. Zij 30 min hardlopen, ik 30 min crosstrainer (4 min tempo, 1 min voluit etc) na 30 min zweet ik al. Daarna de apparaten, wanneer ik voelde dat ik meer kon heb ik het gewicht bij ieder setje verhoogd, 3x15 . Zij deed 1 setje van 5 en dat zag er easy uit. Op een gegeven moment hoorde ik doei, terwijl ik nog niet eens op de helft was. Ik zweet altijd tot op m'n onderbroek, dus dat zit wel goed, hihi

Mooie foto, zowel rug als buik (klein beetje jaloers, volgens mijn man is het onmogelijk om weer zo slank te worden als ik 'vroeger' was

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 12:25

Mooi marit! Je abs zijn d'r al mooi!

Ik zweet ook altijd vooral nu is het best warm in de sportschool zijn me haren gewoon nat haha

Vandaag lesje xco gedaan ging weer lekker heerlijk om weer geweest te zijn
Wil morgen weer ff de zaal in ben benieuwd hoeveel de gewichten terug moeten

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 14:06

Wow mooi figuur heb je marit!
Wat zijn jullie lekker bezig!

Ik zit ook weer in mijn ritme. Ik heb een nieuw schema laten maken en ben deze week al 3 x geweest (incl. bp). Ik merk dat het wel motiverend werkt een nieuw schema, wellicht dat ik dit vaker moet aageven :') Het gezond eten gaat ook weer lekker...Ben tevreden.

Ik zweet altijd heel erg met sporten en mijn haren zijn ook nat en zitten ook alle kanten op _O- :=

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 10:41

Netjes marit!

Net huidplooimetinf gedaan, mijn verpercentage is 18%!!! *\o/*

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 10:53

Bedankt jullie!

Oh wauw 18% *dream*

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 12:04

Wauw nice! Bij ons doen ze helaas geen huidplooi meting.

Net weer de fitness in geweest ging eigenlijk wel weer lekker gewichten niet verlaagd gewoon gekeken hoe het ging na 3 been oefeningen begonnen ze wel te shaken maar goed weten me spieren weer dat ze wat gedaan hebben

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 14:40

Nice Emma!!

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 18:16

Wauw Emma!

Ik heb gisteren een lesje BodyBalance gedaan, was me aangeraden door een van de instructeurs om mijn core te versterken. In het begin dacht ik echt van pff dit is zweverig :') De warming up was echt het Thai Chi gedeelte. Maar later werd het wat pittiger en ik héb me toch een spierpijn :')

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 18:56

_Karlijn schreef:
Wauw Emma!

Ik heb gisteren een lesje BodyBalance gedaan, was me aangeraden door een van de instructeurs om mijn core te versterken. In het begin dacht ik echt van pff dit is zweverig :') De warming up was echt het Thai Chi gedeelte. Maar later werd het wat pittiger en ik héb me toch een spierpijn :')

Ik doe ook 1x pw bodybalance :-) vind het echt lekker om te doen. Wat vond je van de balansoefening?
Ik ga zo bootcampen. Gisteren voor de BB nog move it gedaan soort circuittraining. Het zweer droop van mij af!

Wauw emita wat goed!!

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 19:35

lucifertje schreef:
_Karlijn schreef:
Wauw Emma!

Ik doe ook 1x pw bodybalance :-) vind het echt lekker om te doen. Wat vond je van de balansoefening?
Ik ga zo bootcampen. Gisteren voor de BB nog move it gedaan soort circuittraining. Het zweer droop van mij af!

Wauw emita wat goed!!

Hihi, welke is dat ook al weer? :D er waren er wel meer met balans haha. Succes met bootcampen!

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 23:16

Tja hoe zal ik hem omschrijven. Je gaat op 1 been staan, andere been 90 graden. Dan moet je je knie vastpakken en weer uitduwen :p

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 23:42

lucifertje schreef:
Tja hoe zal ik hem omschrijven. Je gaat op 1 been staan, andere been 90 graden. Dan moet je je knie vastpakken en weer uitduwen :p

Ik heb even een poging gedaan. Maar ik viel om.. Toen kwam ik er achter dat je vast niet bedoeld dat ik mijn been moet strekken.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 00:28

Het klinkt al moeilijk, haha

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 08:59

Ik had gister -1kg in 7 dagen dus dat is fijn. Nu spierpijn. Flink aangepakt haha

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 10:38

Klinkt lastig lucifertje :P

Goed bezig jolanda!

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 11:14

Wauw Emita, hoe doe je dat? Ik zit op bijna het dubbele. Vanmorgen na 2 uur sportschool mijn meting en schema gehad. Ik had toch echt betere resultaten verwacht *teleurgesteld*. Ik weet ook niet wat ik nog kan doen om nog betere resultaten te krijgen.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 12:42

lucifertje schreef:

Volgens mij hebben wij deze niet gedaan. Of ik beeld hem verkeerd in haha.

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 12:48

Hey Hallo!

Mag ik misschien met jullie meekletsen? :D

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 13:32

_Karlijn schreef:
lucifertje schreef:

Volgens mij hebben wij deze niet gedaan. Of ik beeld hem verkeerd in haha.

dit deden wij tijdens de funxtion warming up, toen de maand mei over balans ging.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 15:29

Uiteraard Veseosunce! iedereen is welkom, maar wellicht ga ik je naam vaak foutief typen, moest het nu 2x opnieuw doen haha
Laatst bijgewerkt door Mama3 op 19-06-15 15:48, in het totaal 2 keer bewerkt

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 15:35

Vanmorgen dus de tegenvallende meting gehad. Het verschil in 6 weken;
Gewicht 62.9 nu 61.5
Spier 27 nu 27.2
Vet% 36.3 nu 35.5
Vis 6 nu 5
Bmi 24.6 nu 24

Ik vind heg best tegenvallen, omdat ik de afgelopen weken wel braaf 2x kracht en 2x funxtion heb gedaan.
Aankomende 6 weken gewoon geen enkel lekkers eten, meer fruit en braaf naar de sportschool en dan hopelijk betere resultaten. Spier valt me vooral tegen, of gaat dat altijd zo traag?

Vet % was van 10 oktober tot 30 jan 34.2- 34.3 Van maart tot nu 36.7, 36.2, 36.3 en nu 35.5
Ik vraag me af waardoor dit verschil komt, vorige instructeur gaf aan dat als je voor de meting water drinkt dit ook als vet word berekend. Onzin of een keertje voor de les laten meten?

Grr word hier zo ontzettend onzeker van, veel inspanningen en minimaal rssultaat. Nu is de bootcamp ook al afgezegd voor maandag ivm tentamens en geen vervangende instructeur. Is het heel slecht om dan 2 dgn kracht achter elkaar te doen?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 16:20

Wat betreft je vetmeting: dat hangt er vanaf hoe ze meten, maár in de sportschool zijn het altijd van die weegschalen en die zijn gewoon niet betrouwbaar. Zeker niet midden op de dag. De apparaten meten vet en "vetvrij" en trekken van vetvrij een bepaald percentage af als water. Dus als jij al gegeten en gedronken hebt klopt het niet meer, dat telt het apparaat allemaal mee.
Ook meet het apparaat de kortste weg van sensor naar sensor. Dus als je er met je voeten op gaat staan meet dat ding alleen je benen. Moet je ook nog iets vasthouden meet het je borst en je benen. Je buik wordt dus standaard overgeslagen.
Focus je op centimeters en eventueel gewicht, that's it. Ik zou je sterk aanraden een meetlint te pakken en een paar punten te gaAn meten: taille, borst, schouders, bil en bovenbeen bijvoorbeeld.

Ik doe het zelf met ee apparaat van mijn werk en die meet liggend van 1hand naar 1voet. Dan meet je dus een half lichaamexclusief hoofd. Dat is al een stuk btrouwbaarder. Daarnaast 's ochtends vroeg, nuchtere maag, lege blaas. Maar dat zijn dure apparaten (4000euro), die hebben ze niet in de sportschool.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 17:10

Bij ons hebben ze inderdaad een weegschaal waarbij je het 'meetapparaat' bij de handvatten moet vasthouden.

Ontbeten met kwark en muesli, koffie en na/tijdens half uur funxtion en 1,5 uur cardio had ik al meer dan een liter water gedronken, gezweet incl zweetvoeten;) Ik had al een vermoeden dat het niet helemaal kon kloppen, maar voelde me er toch nog happy bij.

Dan toch maar met de cm aan de slag, bedankt Secricible!