Hoe gaat het bij jullie? Vandaag dag 6 gedaan. Push ups gaan nu iets beter
solarpleure
Geplaatst: 25-01-14 14:52
Hier gaat het lekker =) vandaag anderhalf uur geknald, morgen weer een uurtje. Ben nu 4 kilo kwijt nog 9 te gaan! Heb helaas nog steeds last van shin splint, dus ik doe de cardio heel rustig aan en dat wordt wel echt een partij saai nu
Oh weet iemand trouwens wat t beste is. Bij m'n flyers op m'n rug (vergelijkbaar met de eerste oefening van circuit twee van NMTZ) heb ik nu dat 3 kilo appeltje eitje is, en 4 is eigenlijk net te zwaar. Is t nu t beste om 4 kilo te doen, of nog wat langer met mn 3 kilootjes zwaaien?
Eliine
Geplaatst: 25-01-14 15:24
Ik ga mezelf zo voor het eerst aan level 2 van Killer Abs wagen Ben benieuwd
Solarpleure, ik zou de 4kg pakken en als t niet meer lukt de 3kg pakken en de set afmaken
Ik heb gisteren een lekker muziekje opgezet en een half uur zelf van alles bedacht en gedaan en me prima vermaakt! Echt zo leuk om te merken hoe snel je balans vooruit gaat door de bosu en de fitness bal te gebruiken!!
Eliine
Geplaatst: 25-01-14 16:23
Als ik tussen twee gewichten in zit qua kracht doe ik altijd in elk geval de 1e serie met het zwaardere gewicht. Trek ik de 2e serie echt niet dan pak ik de lichtere. Op die manier merk ik dat ik uiteindelijk toch langer met het zwaardere gewicht door kan gaan
Pff level 2 was nogal ingewikkeld Dat wordt nog even studeren op een aantal oefeningen Voel nu ook meer mn armen en benen dan mn buik.
MD_Triumph
Geplaatst: 25-01-14 16:55
Samir schreef:
Die Insanity, is dat ook te downloaden?
Ik ga morgen beginnen aan level 3 van Ripped! Die izet er nog al, euhm, inspannend uit moet ik zeggen.
Jep! BR is echt heel leuk! Enorm veel afwisseling ook
Hier neem ik al drie dagen rust. Met na een lange tijd te gaan hardlopen (en meteen een flinke tijd), heb ik mijn rug nogal bezeerd. Inmiddels mag ik niet klagen hoor; de eerste dag zat alles echt vast en deed het zo'n pijn; nu is het dag drie en het is al bijna weer over. Deze ochtend wel ballet gehad, maar ik neem toch nog even rust van de Blogilates filmpjes tot het zeker helemaal over is.
Ik baal er wel van, want het ging zo goed, maar tja. Tis ook helemaal mijn eigen schuld!
F_Orumster
Geplaatst: 25-01-14 18:21
Hier ook een disciplinedip... als je om 19u thuiskomt, om 21.30 op bed moet omdat de wekker om 5.30 gaat, valt t niet zo mee... (tegen de tijd dat avondeten is gezakt moet je op bed).
Whoehoe! Sportschool werpt zn vruchten af. Al 1 kg kwijt.
Eliine
Geplaatst: 25-01-14 21:05
Ooh vervelend zeg Bhri! Hopelijk trekt het snel weer weg
Ik ga woensdag ook langs de fysio, zit al twee weken iets niet lekker in mn onderbeen, ook door het hardlopen vrees ik. Killer Abs gaat wel goed daar zit gelukkig vrij weinig belastende cardio in.
Goed zo Cindeeh!!
Kan me voorstellen dat het dan wel heel lastig inplannen wordt F_Orumster
Ik heb ook even een vraagje over BR. Met die elastieken, zitten daar heel veel oefeningen mee in? En zou je die evt. kunnen vervangen door gewone gewichtjes te gebruiken?
Nope, de allereerste keer. Maar een zwakke rug zit wel in de familie dus ik ben nu liever extra voorzichtig. Ik heb deze zomer een paar weken paardenboxen gebouwd inclusief alles betegeld, toen liep ik geregeld een beetje krom. Volgens mijn moeder kan dat er wel voor iets tussenzitten, dat ik het plots zo zwaar te pakken had.
Spierpijn is idd fijn, dan voel je je alsof je de wereld aan kan - ookal kan je met moeite de trap op
Vandaag alweer dag 7. Ik heb eigenlijk geen spierpijn meer, maar zweet me nog steeds kapot xD. Hoe was de overstap van level 1 naar 2 bij de shred? Is het weer heel zwaar, of minder zwaar dan toen je begoen met level 1?
Ik heb het na 4 dagen weer opgepakt (lvl 2 6e keer). Plus 5min buns.
Ik heb soms ook wat rugpijn, ik denk dat dat komt van de squats en lunges. Ze zegt steeds "kont achteruit steken" en dan moet ik altijd oppassen niet met holle rug te staan. Ook de oefening in lvl 2 waarbij je lunges naar voren doet en de armen ook traint. Dat vind ik een lastige pose voor het bovenlijf.
Voor mijn gevoel was het dan weer zwaarder Muntdrop, maar dat level 1 moeilijk blijft is eigenlijk normaal. Je kan de oefeningen immers altijd beter, dieper en zwaarder maken Het is een teken dat je je best doet!
Let goed op je buik intrekken en kont aanspannen Forumster, dan hoeft je rug het niet alleen te dragen
Haha oke, dat is dus even afwachten . Ik probeer het inderdaad steeds moeilijker te maken voor mezelf. Het is best leuk om te merken dat je lichaam zich in zo'n korte tijd al aanpast!
Is er hier toevallig iemand die de filmpjes heeft overgezet naar mp4? Ondanks mijn rubberen matje hebben de benedenburen geklaagd over mijn gespring Nu wil ik de filmpjes graag op mijn iPod zetten zodat ik ze in de sportschool kan doen, want ik kan ze daar niet van internet afspelen.
Ik was einde level 2 bij de 30day shred, maar wegens blessure 3 maanden stil gezeten en ik dacht het weer op te pakken. Alleen dacht mijn conditie daar anders over
net dag 1 gedaan van BR hoop dat t wat zwaarder gaat worden want dat was nu niet echt maar zullen ze wel opbouwen denk ik
heb net paar filmpjes vooruit gekeken en daarbij zag ik dat ze ook best vaak zo'n ding met rekbaar touw gebruiken om oefeningen te doen.. weet iemand hoe die dingen heten?
Chessie
Geplaatst: 27-01-14 20:25
De meesten hebben geen echte spierpijn meer met de andere levels Muntdropd
Jammer Maris, maar helaas geen verstand van omzetten. Wel een goed idee van je!
Eerst goed herstellen Bhriseis, anders duurt het alleen maar langer
Triumph: restistance band of gewoon een elastiek BR wordt zeker zwaarder, geniet maar van de eerste weken.. er staat je nog wat te wachten Ben zelf net weer bezig (voor de derde keer) met week 3 (dus workout 3 en 4) van BR. Toch aardig spierpijn, door de oefeningen gewoon op z'n zwaarst mee te doen is het toch weer een uitdaging
Eliine
Geplaatst: 27-01-14 22:25
Ik denk dat ik na Killer Abs ook aan BR ga beginnen mits ik de hele workout kan vinden en de oefeningen met de resitancebands goed te vervangen zijn.
Ik heb trouwens ook al 2 dagen best wel spierpijn, maar het is 'lekkere' spierpijn (oke dat klinkt raar ) echt van die spierpijn die je hebt omdat je lekker hard gewerkt heb. Voelde me vanmorgen ook echt top na het sporten. Kreeg er echt even een energieboost van. Dat is altijd zo fijn!
Je kunt de workouts inderdaad zo zwaar maken als je zelf wilt. Zelfs de shred level 1 kun je loeizwaar maken door overal extra gewichten te gebruiken en de oefening op zn allerzwaarst uit te voeren. Probeer zelf nu ook echt de uitdaging er in te vinden om alles nog net even een tandje moeilijker te doen op het moment dat ik merk dat het me makkelijker af gaat.