Hardlopen deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amaryllis

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 16:43

Pfff mijn run ging slecht. Te snel gestart en bloedheet! Heb 33.48 gelopen met 3X (schaam..) wandelen, dus niet eens superslecht dan maar het lukte gewoon niet. Baal!

Over 3 maanden 9.6 km.. eens even zien of ik dat voor wil gaan of het terug laat zetten naar 3 miles.. :(

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 16:46

Balen Amaryllis... Volgende keer beter!

Britt20099

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 17:31

Welke run had je amarylis?

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 17:52

Overbetuweloop, vrij kleinschalig.

Hele dag bewolkt geweest verder, maar net dat uur ^)

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 19:07

Oh amaryllis, volgens mij komen wij echt wel uit dezelfde regio! Ik heb 'm overgeslagen iig. Maar jij doet de bridge to bridge ook mee? Ik ook, en ook 6 EM. Je kan het hoor, laat je niet ontmoedigen!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 19:32

Net de eerste sessie van Jillian Michaels workouts gedaan en inderdaad, dit moet maar niet in combinatie met hardlopen. Hopelijk gaan die 30 dagen dus helpen en kan ik het daarna met hardlopen onderhouden. :D

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 19:32

Amaryllis schreef:
Pfff mijn run ging slecht. Te snel gestart en bloedheet! Heb 33.48 gelopen met 3X (schaam..) wandelen, dus niet eens superslecht dan maar het lukte gewoon niet. Baal!

Over 3 maanden 9.6 km.. eens even zien of ik dat voor wil gaan of het terug laat zetten naar 3 miles.. :(

Balen zeg! Volgende keer beter. :j

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 20:29

zijn er nog leuke runs komende tijd in brabant dat iemand weet?

Britt20099

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 21:34

Net een paar uur te laat Triumph; Ladies run vandaag...

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 21:35

Vandaag Runtastic geinstralleerd. Vanaf morgen ga ik beginnen met hardlopen :)

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 21:51

Britt20099 schreef:
Net een paar uur te laat Triumph; Ladies run vandaag...

ja I know, ik kon niet :(

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 23:17

Hoi allemaal! Ik vroeg me af of hier misschien hardlopende bokkers zijn die last hebben (gehad) van hun schenen tijdens het hardlopen. Ik ben daar nu al een halfjaar mee aan het klungelen, en het blijft maar sluimeren.. Nu heb ik me ingeschreven voor de 10 km met de zevenheuvelenloop (meer mensen die daar aan mee doen? :D) en ik wil daarvoor eigenlijk helemaal opnieuw opbouwen. Daarom ben ik benieuwd hoe jullie het hardlopen hebben opgebouwd. Via een bestaand schema, of zelf iets verzonnen? :)

Ik ben van plan morgen 3 min te rennen en 1 min te wandelen, en dat dan een paar keer herhalen. Hoop dat dat lukt!

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 23:56

xIrlijn schreef:
Hoi allemaal! Ik vroeg me af of hier misschien hardlopende bokkers zijn die last hebben (gehad) van hun schenen tijdens het hardlopen. Ik ben daar nu al een halfjaar mee aan het klungelen, en het blijft maar sluimeren.. Nu heb ik me ingeschreven voor de 10 km met de zevenheuvelenloop (meer mensen die daar aan mee doen? :D) en ik wil daarvoor eigenlijk helemaal opnieuw opbouwen. Daarom ben ik benieuwd hoe jullie het hardlopen hebben opgebouwd. Via een bestaand schema, of zelf iets verzonnen? :)

Ik ben van plan morgen 3 min te rennen en 1 min te wandelen, en dat dan een paar keer herhalen. Hoop dat dat lukt!

Zoek eens op splinshints of Springschenen en kijk of dit overeenkomt. Zoja, win advies in van een deskundige (fysio?) maar ga maar uit van minimaal een maand niet hardlopen (afhankelijk van de ernst, ik heb er 3 maanden uitgelegen).
Niet mee doorlopen iig! Anders wordt het chronisch en dan ben je heel heel heel erg ver van huis af.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 07:25

kay27 schreef:
Oh amaryllis, volgens mij komen wij echt wel uit dezelfde regio! Ik heb 'm overgeslagen iig. Maar jij doet de bridge to bridge ook mee? Ik ook, en ook 6 EM. Je kan het hoor, laat je niet ontmoedigen!

Ik doe inderdaad ook daar aan mee, 6 EM :j moet de trainingsactiviteit wel echt op gaan schroeven anders ben ik heel bang dat ik het niet haal.. ^) Zit nogsteeds in mn baalmodus haha, hoewel ik weet dat de omstandigheden ook wel pittig waren voor iemand die pas een kleine 4 maanden serieus met lopen bezig is :o

10 km 7heuvelen sta ik ook voor op de rol haha :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 08:05

Hier in september hebben ze altijd een loop waarbij je minimaal 1 rondje (1.1 km) moet lopen en maximaal 10 (10.10 km). Twee jaar geleden heb ik meegedaan en daarbij één rondje kunnen lopen, ik liep toen überhaupt pas net en het was erg heuvelig in dat parkje, plus laten opfokken door de rest he. := Dus ik dacht dat ik het dit jaar ook weer kon doen, maar dan heb ik ook stage en geen flauw idee of ik het ga redden om na stage nog te trainen... Ben pas gemiddeld rond 19:00/20:00 uur thuis dat wordt dan allemaal wel erg laat ben ik bang. -O- Hopelijk ga ik er dus de energie voor vinden, want dat zou ik wel leuk vinden. :j

Vorig jaar hadden we in dat weekend ook een concert anders had ik toen ook mee gelopen. :+

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 08:08

Maartje__ schreef:
xIrlijn schreef:

Zoek eens op splinshints of Springschenen en kijk of dit overeenkomt. Zoja, win advies in van een deskundige (fysio?) maar ga maar uit van minimaal een maand niet hardlopen (afhankelijk van de ernst, ik heb er 3 maanden uitgelegen).
Niet mee doorlopen iig! Anders wordt het chronisch en dan ben je heel heel heel erg ver van huis af.

Bah, dat klinkt niet zoals ik had gehoopt.. Maar bedankt voor je advies, ik zal er eens een deskundige naar laten kijken :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 09:23

Nee, niet mee doorlopen xIrlijn! Even overleggen met je fysio.

Poeh, wel wennen dat warmere weer, mijn rondje viel me net behoorlijk zwaar.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 09:29

Zeker niet, ik ken iets te veel hardlopers die daardoor nu al zeker een half jaar uit de run zijn. :=

Hier valt het gelukkig nog mee, het waait aardig.
Maar zolang ik de workouts van Jillian Michaels doe, sla ik het hardlopen even over. Al ga ik denk ik vanmiddag wel naar school lopen i.p.v. fietsen, ik bedoel het is toch lekker weer. O:)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 14:19

Vanaf vandaag ben ik begonnen. We beginnen langzaam. Dus 1,3 km in 9 minuten :P

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 14:36

Nayomie schreef:

Prima begin toch!? Juist super als je heel rustig opbouw, dat voorkomt zo enorm veel blessures. Top *\o/*

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 14:38

xIrlijn schreef:

Dat klinkt niet goed :n Ik zou het even overslaan :j

Maartje__ schreef:
Nayomie schreef:

Prima begin toch!? Juist super als je heel rustig opbouw, dat voorkomt zo enorm veel blessures. Top *\o/*

Ja dat is waar :D

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 14:48

Ik wil me ook melden, sinds 1,5 week geleden weer begonnen met hardlopen!

Nayomie

SteffiiY schreef:
Ik wil me ook melden, sinds 1,5 week geleden weer begonnen met hardlopen!

Leuk zeg! Bevalt het je een beetje? :)

Chrissie

Hee leuk een hardlooptopic!

Hier ook een hardloopster (al ga ik soms niet heel hard :D )

Begin juni de 10K LoopLeeuwarden gelopen en voor de rest staat de 4mijl van Groningen op het programma.
Zijn er verder nog leuke runs die jullie aanraden? :)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 14:54

Ja, het is wel weer zwaar hoor met opbouwen Nayomie.
Had oktober vorig jaar voor het laatst gelopen.