Ik moet er nog een beetje aan wennen maar doe het 2/3 keer in de week.
Hoeveel wil jij nog afvallen/ben je al afgevallen?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Skessa_ schreef:Kwanyin schreef:Heeft er iemand een idee voor een leuk maar gezond ovengerecht? (moeilijkheidsgraag niet te moeilijk graag) .
.
http://cherryfizz.nl/recept-hartige-taa ... courgette/![]()
![]()
GiermanLB schreef:Oeps pizza gegeten vandaag
maar zit nog maar aan de 1400 calorieen, en hele dag druk geweest dus valt me nog mee haha. Helaas wel beetje teveel vet
GiermanLB schreef:Daar ben ik het helemaal mee eens!
Ik vind gewoon dat af en toe zondigen best eens mag. Keertje op zaterdagavond een beetje chips, taartje op een verjaardag, stukje chocolade als je ongesteld bent. Niet iedere week natuurlijk, maar moet af en toe echt wel eens kunnen. word geen mens een tientonner van haha
Bonjoy schreef:Okee, dit vind ik best eng, maar hier mijn verhaal en foto's. Deze foto's staan ook al langere tijd op het CBforum, maar heb ze nog nooit op bokt geplaatst
Ik ben altijd al mollig en wat voller geweest, ook in mijn 'jongere' jaren. Op de basisschool altijd gepest om mijn uiterlijk en in het bijzijn van anderen altijd een stil en teruggetrokken kind geweest. Thuis was ik héél anders, een wereld van verschil. Het pesten is doorgegaan tot op de Middelbare School, en het heeft behoorlijk wat littekens van binnen achtergelaten. In die tijd begon ik ook ongecontroleerd te eten en ik kwam steeds meer aan. Mijn zelfvertrouwen zat tot onder het vriespunt en op de middelbare school ben ik al begonnen met lijnpogingen. In het begin ging het dan even goed, maar het eindigde altijd met bonuskilo's... Toen ik klaar was met de Middelbare School ging ik beginnen aan een opleiding. Hier ben ik gelukkig niet gepest, maar mensen vonden het wel altijd leuk om grapjes te maken over dat 'stille' en 'rustige' meisje. Ze moesten is weten hoe oorverdovend en luidruchtig mijn gedachtes waren(en nog steeds zijn, er gaat altijd vanalles in mij om, maar ik kan mij moeilijk uiten naar anderen toe) Die mindere jaren hebben ervoor gezorgd dat ik een hoge muur om mij heen heb gebouwd en als mensen mij moeten omschrijven staat 'gesloten' altijd in het rijtje. Ook wel positieve eigenschappen hoor, maar dat zie ik van mezelf niet. Ik denk ook behoorlijk negatief over mijzelf. Op mijn 18e kreeg ik mijn eerste vaste relatie, die achteraf toch niet zo gezond bleek te zijn. Na bijna twee jaar heb ik daar een punt achter gezet, maar ik zat zelf ook in een behoorlijk dal (22 juli 2012 heb ik het uitgemaakt). Mijn gewicht zat in de zomer op zijn toppunt, namelijk 108 kg. Ik besloot dat dit niet meer kon, mijn gewicht maakte me haast depressief en ik kon de negatieve gedachtes niet meer omzetten naar positief. Op school wezen praten met zo'n maatschappelijk werkster en wat tips meegekregen. Ik had namelijk ook op stage last van deze negatieve spiraal. In september/oktober 2010 begonnen met WW en op eigen kracht en WW ben ik zo'n 4,5 kg afgevallen. Echter ging het na een tijdje weer de verkeerde kant op. Een weekje voor mijn 21e verjaardag besloot ik dat het anders moest, dit kon gewoon niet langer en ik was hard op weg om mezelf steeds meer kapot te maken. Op 26 november 2012 ben ik 21 geworden, de 27e had ik een intakegesprek bij een Cambridge consulente en 28 november ben ik begonnen! Ik ben begonnen met een gewicht van 104.3 kg. (Zo dat is eruit, nu kan heel bokt nazoeken wat ik woog
) Voor mij is dit een dieet wat gewoon lukt. Het is makkelijk, je hoeft er niet bij na te denken, want je mag gewoon NIKS. Er is een heel pak spanning van mij afgevallen nu ik het obsessief nadenken over eten even van mij af kan zetten en mij kan richten op mezelf. Heb mij in tijden niet zo energiek, vrolijk en succesvol gevoeld! Ik ben nu zo'n 12,5 kilo kwijt en voel me er GEWELDIG bij! Eindelijk iets wat ik kan en wat ook daadwerkelijk goed gaat! Ik heb nog een lange weg te gaan en ik besef dat ná Cambridge het moeilijke gedeelte weer begint, maar ik sta al als een heel ander persoon in het leven. Straks kan ik weer lekker paardrijden, buiten hardlopen zonder dat alles heen en weer blubbert, zwemmen zonder dat ik me de ogen uit m'n bikini moet schamen en weer lekker kleding kopen die ik wil! Voor mij is het afvallen echt ontzettend belangrijk. Ik ben nu weer een stukje zuiniger op mezelf en minder zelfdestructief. Ik kan niet wachten om straks weer te gaan sporten om mijn lichaam helemaal in shape te krijgen. Ik besef heel goed dat ik 'levenslang' heb wat betreft voeding en sporten, maar dat heb ik er echt voor over. Voor mij nooit geen 100+ kg meer!!
Wat foto's uit 2012 *Klik*
Foto's die gemaakt zijn tijdens mijn eerste weegmoment, al -4kg.
Skessa_ schreef:Kwanyin schreef:Het staat in de oven, ik ben benieuwd
Ben benieuwd wat je er van vind, ik vind m super lekker!!!!
Sheran schreef:Goed bezig allemaal!
En je hoeft alleen maar iets te weigeren als je het ook zelf niet wil hebben natuurlijk, niemand verbiedt je wat en mijn idee van lijnen is ook niet om jezelf van alles te gaan ontzeggen in de trant van 'dit mag ik niet', maar bewuster omgaan met wat je eet en niet meer gedachteloos eten.