[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 19:18

@Nynke, verslaafd aan afvalproducten? }>
Ik moet er nog een beetje aan wennen maar doe het 2/3 keer in de week.
Hoeveel wil jij nog afvallen/ben je al afgevallen?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 19:21

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 19:29

Winner: Haha ja beetje wel.. De meeste mensen vinden die shakes en repen heel vies maar ik vind ze heerlijk! Ik ben sinds 1 januari bezig, in augustus zwaar ongeluk gehad en 3 maanden plat gelegen en kan nu pas een beetje beginnen te sporten en ben vanaf augustus bijna 15 kilo aangekomen.

Inmiddels 5 kg er af(weeg nu 80.2, ben 1.80 dus je ziet die 80 kilo er gelukkig niet echt van af), mijn doel voor eind april nog 10 er af en dan het liefst nog eens 5. Was in augustus net hersteld van een knie operatie dus toen waren er ook al wat kilo's aangekomen. Wil dus eigenlijk op 65 kg zitten uiteindelijk. Maar ik wil vooral weer met een strak, gezond lijf trots in een bikini kunnen lopen..

Winner91

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 20:01

@Nynke, dat snap ik. Maar 65 is dat niet te licht
voor 1.80?

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 20:02

Kwanyin schreef:
Het staat in de oven, ik ben benieuwd *\o/*

Ben benieuwd wat je er van vind, ik vind m super lekker!!!!

GiermanLB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 20:05

Oeps pizza gegeten vandaag :=
maar zit nog maar aan de 1400 calorieen, en hele dag druk geweest dus valt me nog mee haha. Helaas wel beetje teveel vet :=

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 20:16

@Winner misschien wel inderdaad, daarom heb ik eerst 70 ook als doel. Ik wil wel een gezond en sterk lijf en niet 'dun dun' zijn als je snapt wat ik bedoel. Heb een paar jaar geleden met dezelfde lengte 50 kilo gewogen, 1 windvlaag en ik lag om :'). Die kant wil ik niet meer op.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 20:23

GiermanLB schreef:
Oeps pizza gegeten vandaag :=
maar zit nog maar aan de 1400 calorieen, en hele dag druk geweest dus valt me nog mee haha. Helaas wel beetje teveel vet :=

Woepsie.. Nou ja van 1 keer pizza ga je niet dood. Ik heb daarom woensdag als dag dat ik s'avonds als maaltijd mag eten wat ik wil. Lekkere break van de week en het motiveert mij om de rest van de week streng te zijn.

GiermanLB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 20:24

jaa precies :) Ik heb ook morgen een verjaardag, ik wil niet alles moeten weigeren wat ik krijg, maar als het niet nodig is hoef ik het niet. Ik wil me gewoon me levenstijl veranderen, en daar hoort afvallen nu even bij. Maar als ik nu streng ben en later wel weer gewoon pizza's eet ben ik zo weer dik :+ Hoort er af en toe bij !

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 20:32

Klopt hoor Gierman, je moet gewoon gezond eten, drinken en bewegen dan gaan die overtollige kilo's er echt af en dan blijven ze er ook af. Alleen alles wat niet goed voor je is, is gewoon zo lekker :+ . En je kan af en toe best op een verjaardag een stukje taart nemen, zolang je alles maar met mate doet.

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 20:33

@Nynke, ja dat wil ik dus ook. Gewoon weer lekker strak. Sport je veel?
@Gierman, snap wat je bedoeld. Af en toe iets lekkers mag best.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 20:35

Goed bezig allemaal!

En je hoeft alleen maar iets te weigeren als je het ook zelf niet wil hebben natuurlijk, niemand verbiedt je wat en mijn idee van lijnen is ook niet om jezelf van alles te gaan ontzeggen in de trant van 'dit mag ik niet', maar bewuster omgaan met wat je eet en niet meer gedachteloos eten.

GiermanLB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 20:42

Daar ben ik het helemaal mee eens!

Ik vind gewoon dat af en toe zondigen best eens mag. Keertje op zaterdagavond een beetje chips, taartje op een verjaardag, stukje chocolade als je ongesteld bent. Niet iedere week natuurlijk, maar moet af en toe echt wel eens kunnen. word geen mens een tientonner van haha

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 20:45

Winner: Nee op het moment niet zoals ik zou willen helaas. Ik sport bij de fysio onder begeleiding woensdags en vrijdags een half uur en daarna 'duik' ik het bad in en ga ik een half uur met gewichtjes bezig en baantjes trekken. In totaal dan dus een uur bezig.

Thuis doe ik wel dagelijks buikspieren, heb heel wat handige oefeningen kan m'n papiertjes wel inscannen als je ze zou willen. Ik heb nog een abbo bij de sportschool en voelde me vandaag na m'n therapie zo lekker dat ik besloten heb om maandags, zaterdags en zondags zelf te gaan sporten, zo lang het goed gaat. Maar ik doe op dit moment alles niet lang. Loopband en crosstrainer beide 10 min, armfiets 7 min en roeien 3-5 minuten. Maar in totaal ben je dan toch wel lekker bezig.

Wat doe jij op het moment aan sport?

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 20:47

GiermanLB schreef:
Daar ben ik het helemaal mee eens!

Ik vind gewoon dat af en toe zondigen best eens mag. Keertje op zaterdagavond een beetje chips, taartje op een verjaardag, stukje chocolade als je ongesteld bent. Niet iedere week natuurlijk, maar moet af en toe echt wel eens kunnen. word geen mens een tientonner van haha

:j Maar chocola haal ik echt niet in huis tot dat ik mijn doel heb bereikt. Ik vreet werkelijk alles op waar ook maar een beetje chocola aan zit. Ik heb de laatste paar dagen aldoor zin in Jen&Berry's Caramel Chew Chew maar ik eet zo een bak van 500ml op dus ik koop het gewoon echt niet.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 20:54

Ik ben ook heel erg bezig met mijn voeding en ideeën voor de tijd ná Cambridge. Er zijn ook ontzettend veel lekker snacks en hapjes die wel verantwoord zijn :D Kan me er echt op verheugen. Ben bijna op de helft van het gewicht wat ik kwijt wil, én bijna weer een mijlpaal bereikt! :D

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 21:01

@Bonjoy, wat goed zeg. Heb je ook op een punt gestaan dat je bleef hangen op een bepaald gewicht en hoelang bleef je daarop hangen? Daar ben ik zo bang voor dat mn motivatie daardoor weg gaat.

@Nynke, ik ben erg benieuwd naar je buikoefening schema. Zat hier van de week aan te denken. Ik wil beginnen met 2x in de week hardlopen. Werk fulltime en ben bezig met het beleren van een handelspaardje dus erg druk. Momenteel woon ik tijdelijk bij een vriendin die boven een sportschool woont, twijfel steeds me in te schrijven maar dan zit je er een jaar aan vast en ik weet niet hoelang ik hier nog woon dus dat vind ik zonde. Dus kan ik beter even hardlopen.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 21:11

Nee ik ben in de tijd dat ik met Cambridge bezig ben nog nooit blijven hangen. De kilo's vliegen er af wekelijks, maar dat is ook wel logisch met dit dieet :) Ik zal mijn verhaal over de overtollige kilo's even uit het '30DayShred' topic kopiëren, had daar een persoonlijk verhaaltje geschreven.

Edit:
Bonjoy schreef:
Okee, dit vind ik best eng, maar hier mijn verhaal en foto's. Deze foto's staan ook al langere tijd op het CBforum, maar heb ze nog nooit op bokt geplaatst :o

Ik ben altijd al mollig en wat voller geweest, ook in mijn 'jongere' jaren. Op de basisschool altijd gepest om mijn uiterlijk en in het bijzijn van anderen altijd een stil en teruggetrokken kind geweest. Thuis was ik héél anders, een wereld van verschil. Het pesten is doorgegaan tot op de Middelbare School, en het heeft behoorlijk wat littekens van binnen achtergelaten. In die tijd begon ik ook ongecontroleerd te eten en ik kwam steeds meer aan. Mijn zelfvertrouwen zat tot onder het vriespunt en op de middelbare school ben ik al begonnen met lijnpogingen. In het begin ging het dan even goed, maar het eindigde altijd met bonuskilo's... Toen ik klaar was met de Middelbare School ging ik beginnen aan een opleiding. Hier ben ik gelukkig niet gepest, maar mensen vonden het wel altijd leuk om grapjes te maken over dat 'stille' en 'rustige' meisje. Ze moesten is weten hoe oorverdovend en luidruchtig mijn gedachtes waren := (en nog steeds zijn, er gaat altijd vanalles in mij om, maar ik kan mij moeilijk uiten naar anderen toe) Die mindere jaren hebben ervoor gezorgd dat ik een hoge muur om mij heen heb gebouwd en als mensen mij moeten omschrijven staat 'gesloten' altijd in het rijtje. Ook wel positieve eigenschappen hoor, maar dat zie ik van mezelf niet. Ik denk ook behoorlijk negatief over mijzelf. Op mijn 18e kreeg ik mijn eerste vaste relatie, die achteraf toch niet zo gezond bleek te zijn. Na bijna twee jaar heb ik daar een punt achter gezet, maar ik zat zelf ook in een behoorlijk dal (22 juli 2012 heb ik het uitgemaakt). Mijn gewicht zat in de zomer op zijn toppunt, namelijk 108 kg. Ik besloot dat dit niet meer kon, mijn gewicht maakte me haast depressief en ik kon de negatieve gedachtes niet meer omzetten naar positief. Op school wezen praten met zo'n maatschappelijk werkster en wat tips meegekregen. Ik had namelijk ook op stage last van deze negatieve spiraal. In september/oktober 2010 begonnen met WW en op eigen kracht en WW ben ik zo'n 4,5 kg afgevallen. Echter ging het na een tijdje weer de verkeerde kant op. Een weekje voor mijn 21e verjaardag besloot ik dat het anders moest, dit kon gewoon niet langer en ik was hard op weg om mezelf steeds meer kapot te maken. Op 26 november 2012 ben ik 21 geworden, de 27e had ik een intakegesprek bij een Cambridge consulente en 28 november ben ik begonnen! Ik ben begonnen met een gewicht van 104.3 kg. (Zo dat is eruit, nu kan heel bokt nazoeken wat ik woog :') ) Voor mij is dit een dieet wat gewoon lukt. Het is makkelijk, je hoeft er niet bij na te denken, want je mag gewoon NIKS. Er is een heel pak spanning van mij afgevallen nu ik het obsessief nadenken over eten even van mij af kan zetten en mij kan richten op mezelf. Heb mij in tijden niet zo energiek, vrolijk en succesvol gevoeld! Ik ben nu zo'n 12,5 kilo kwijt en voel me er GEWELDIG bij! Eindelijk iets wat ik kan en wat ook daadwerkelijk goed gaat! Ik heb nog een lange weg te gaan en ik besef dat ná Cambridge het moeilijke gedeelte weer begint, maar ik sta al als een heel ander persoon in het leven. Straks kan ik weer lekker paardrijden, buiten hardlopen zonder dat alles heen en weer blubbert, zwemmen zonder dat ik me de ogen uit m'n bikini moet schamen en weer lekker kleding kopen die ik wil! Voor mij is het afvallen echt ontzettend belangrijk. Ik ben nu weer een stukje zuiniger op mezelf en minder zelfdestructief. Ik kan niet wachten om straks weer te gaan sporten om mijn lichaam helemaal in shape te krijgen. Ik besef heel goed dat ik 'levenslang' heb wat betreft voeding en sporten, maar dat heb ik er echt voor over. Voor mij nooit geen 100+ kg meer!!

Wat foto's uit 2012 *Klik*

Foto's die gemaakt zijn tijdens mijn eerste weegmoment, al -4kg.
Laatst bijgewerkt door YMJArabians op 18-01-13 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 21:12

Ja ik ben benieuwd, stuur je de link even door?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 02:02

Goh, Bonjoy.. even naar je foto's gekeken..
wellicht is het voor je gezondheid beter om wat af te vallen, maar je bent wel een mooi meid met een mooi en fotogeniek koppie!

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 09:26

Bonjoy, wat een naar verhaal, fijn dat je je nu beter voelt! Al zag je er ook op die fotos niet verkeerd uit eigenlijk. Wel herken ik het stukje bijna depressief worden van het aankomen.
Nynke, ook benieuwd naar je schema!

ik heb gister en eergister ontzettend gesnoept. Gelukkig ook meer dan 11uur per dag buiten bewogen dus dat maakt dat er toch wat gewicht af is. Maar dat lekkers moet nu echt weer blijven staan..

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 10:49

Liin, volgens mij compenseerd dat goed zat!
heb gisteren ook een beetje gesnoept, maar heel veel gewandeld dus laten we het hopen
Laatst bijgewerkt door Ylvy op 19-01-13 11:33, in het totaal 2 keer bewerkt

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 10:51

Jeeeujj!! In 10 dagen 1,2 kilo afgevallen :D

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 11:17

Skessa_ schreef:
Kwanyin schreef:
Het staat in de oven, ik ben benieuwd *\o/*

Ben benieuwd wat je er van vind, ik vind m super lekker!!!!

We have a winner *\o/*
Zelfs vriendlief vond het superlekker :D . Hij vraagt zich alleen af hoe we het moeten noemen, want hij vind "een taartje met courgetten en tomaten en tonijn" te lang :') .

Proficiat Calimero_! 1,2 kilo is een heel netjes resultaat :) .

Sheran schreef:
Goed bezig allemaal!

En je hoeft alleen maar iets te weigeren als je het ook zelf niet wil hebben natuurlijk, niemand verbiedt je wat en mijn idee van lijnen is ook niet om jezelf van alles te gaan ontzeggen in de trant van 'dit mag ik niet', maar bewuster omgaan met wat je eet en niet meer gedachteloos eten.

Zo denk ik er ook over :j. Ik heb mezelf altijd voorgenomen dat ik àlles mag eten, maar ik gooi mijn eetschema gewoon om. Ik wil geen drie dagen een schuldgevoel hebben omdat ik bij een vriendin eens een handvol chips heb geknabbeld. Gisteren heb ik ook een koek met een beetje chocolade gegeten. Maar je moet weten dat ik nog maar heel recent kom van op een dag gemakkelijk een bijna hele grote zak chips, vijf koeken, een paar repen chocolade, vettig broodbeleg of twee volle komen gesuikerde of chocoladen cornflakes...dan vind ik voor mezelf slechts één lekkernij helemaal niet zondigen :) .

En..net gaan wegen en 67.5 *\o/* Ten op zichte van vorige week vrijdag (68.2). Ondanks ik dus een aantal snoepmomenten en minder beweging dan gepland had toch afgevallen dus, heel blij :) .
Laatst bijgewerkt door Kwanyin op 19-01-13 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt

byloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 11:33

nou hier ben ik weer eens... ik volg al tijden. Ik wil graag 10 kilo afvallen ( streef 64,9)ben nu anderhalve week bezig en nu 1,8 kg afgevallen. ik weeg me maar 1x pw op maandag ochtend.
ik had op het begin helemaal geen moeite met snacken, nu krijg ik dat wel meer even doorbijten dus.
Ik werk in de gehandicapten zorg en eet dus ook wat de bewoners eten. op zaterdag is dus frietdag en laat ik nu vanavond een avondients hebben ik baal echt enorm. welke snack kun je het beste eten? of alleen friet en geen snack poef... lastig %) ik hoooooopp zooooo dat ik maandag weer een kilotje eraf heb :))