Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
crystal1 schreef:Yasmine schreef:Er is een logica in de codes die op de haarverfverpakkingen staan, alleen weet ik niet meer hoe het werktJe hebt bv 10.1, 11.1 enz en dan staat het cijfer voor de punt voor de kleur die het wordt (blond, bruin) en dat cijfertje achter de punt voor de ondertoon (warm, as, roodachtig) als ik me niet vergis. Maar hier is vast iemand die het wel weet
Het cijfer voor de punt of / is de kleurhoogte.. Daarachter is het kleurkarakter.
Een 10/1 is de /1 een astint.
Bij een 5/5 is de /5 mahonie.
Bij dubbele cijfers achter de / bijv een 6/34 is de 3 goud en de 4 koper, de 3 staat eerst dus meer goud dan koper. Dus goudkoper.
Het kan verschillen per merk. Dit is bij wella koleston.
Bij het (lichter)kleuren van je haar moet je altijd bekijken wat voor kleurtje van je zelf bent. Ben je bijv donkerblond komt daar heel veel oranje vrij (warmte) , dat moet je tegenkleuren. De tegenkleur van oranje is blauw. Dus een astint erop zetten om het niet oranje te krijgen.
nelis schreef:HI !
ik wil graag deze kleur.
[ Afbeelding ]
Heb op dit moment een dipdye, en ben vanmezelf vrij donker, onderkant is al opgelicht een stuk.
Zou je dit met ontkleuren kunnen bereiken?
En weet iemand welek haar verf merken zo fel rood in het assortiment hebben zitten?
Yasmine schreef:Wauw CCCC, dat is één van de best gelukte ombre die ik heb gezien! Heb je ook een foto langs voren? Hebben ze alleen de bovenkant van je haar donker geverfd of de onderkant ook opgelicht?