[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

boooo

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 20:28

Ik zou gaan voor Poppy red denk ik!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 20:30

crystal1 schreef:
Yasmine schreef:
Er is een logica in de codes die op de haarverfverpakkingen staan, alleen weet ik niet meer hoe het werkt :+ Je hebt bv 10.1, 11.1 enz en dan staat het cijfer voor de punt voor de kleur die het wordt (blond, bruin) en dat cijfertje achter de punt voor de ondertoon (warm, as, roodachtig) als ik me niet vergis. Maar hier is vast iemand die het wel weet :D

Het cijfer voor de punt of / is de kleurhoogte.. Daarachter is het kleurkarakter.
Een 10/1 is de /1 een astint.
Bij een 5/5 is de /5 mahonie.
Bij dubbele cijfers achter de / bijv een 6/34 is de 3 goud en de 4 koper, de 3 staat eerst dus meer goud dan koper. Dus goudkoper.
Het kan verschillen per merk. Dit is bij wella koleston.

Bij het (lichter)kleuren van je haar moet je altijd bekijken wat voor kleurtje van je zelf bent. Ben je bijv donkerblond komt daar heel veel oranje vrij (warmte) , dat moet je tegenkleuren. De tegenkleur van oranje is blauw. Dus een astint erop zetten om het niet oranje te krijgen.

Dat was helemaal wat ik bedoelde! Bedankt, nu weet ik het ook weer :)

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 21:21

Ik heb ook mijn haar laten kleuren vorige week (voor t eerst in mijn 20-jarige leven :') op highlights na dan.

Van dit:

Afbeelding

Naaar dit:

Afbeelding

Ben er errg blij mee!

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 22:25

Supermooi!

Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 11:22

nelis schreef:
HI !

ik wil graag deze kleur.
[ Afbeelding ]

Heb op dit moment een dipdye, en ben vanmezelf vrij donker, onderkant is al opgelicht een stuk.

Zou je dit met ontkleuren kunnen bereiken?
En weet iemand welek haar verf merken zo fel rood in het assortiment hebben zitten?

Luscious Raspberries van Splat! Alleen zal je dit wel van internet moeten bestellen omdat het niet in Nederland te koop is

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 12:24

Ik heb zin om naar de kapper te gaan, maar ik laat mijn korte haar weer groeien dus er kan zo weinig mee :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 13:17

Ik ga woensdag voor de puntjes want dat is echt nodig. Weet echt nooit wat ik er mee moet doen en ben ook echt te lui om het iedere ochtend uitgebreid te stylen :')

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 13:26

Wauw CCCC, dat is één van de best gelukte ombre die ik heb gezien! Heb je ook een foto langs voren? Hebben ze alleen de bovenkant van je haar donker geverfd of de onderkant ook opgelicht?

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 16:13

Dat is inderdaad een nette ombre, maar vooral door de subtiele mooie krul! Dat maakt ombres 10x zo mooi altijd :j

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 17:11

Toch maar wel naar de kapper gegaan :') Met dit als resultaat!

Afbeelding

Klaaswoeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 18:21

Gaaf kapsel! CCCC dat van jou is ook mooi gelukt, heb je die krullen van jezelf?

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 21:47

Yasmine schreef:
Wauw CCCC, dat is één van de best gelukte ombre die ik heb gezien! Heb je ook een foto langs voren? Hebben ze alleen de bovenkant van je haar donker geverfd of de onderkant ook opgelicht?

Ze hebben inderdaad de onderkant ook iets opgelicht! Ik heb op dit moment geen foto van de voorkant, misschien kan ik die morgen even maken!

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 21:48

Klaaswoeba schreef:
Gaaf kapsel! CCCC dat van jou is ook mooi gelukt, heb je die krullen van jezelf?

Ik heb krullen van mijzelf, al was het op die foto wel even iets bewerkt met de stijltang haha.

Butterflyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 23:13

Halloo :)
Ik heb een vraagje en hoop dat jullie me kunnen helpen !
Van mijzelf heb ik half donkerblond haar, ik heb 3 weken geleden mijn haar donkerbruin laten verfen bij de kapper, en ze heeft mijn onderkant niet geverft. Ik heb nu dus een dip-dye/ombre hair. Waar ik heel tevreden mee ben hihi.
Nu is mijn vraag dus.. Als ik straks mijn haar in een lichtere tint bruin verf kan ik dan mijn puntjes (dip dye) rood maken ?
Dus verf over verf zegmaar ? Of is dat niet mogelijk omdat verf over verf groen word ?

Ik ben benieuwd ! :)
Groetjes Fleur x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 23:26

Nee hoor dat wordt niet groen. Ik had altijd bruin geverfd haar (was van mezelf donkerblond) en na een tijdje rood erover gegooid (6.66), nou dat was allesbehalve groen :D

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 23:31

Ik heb ook een vraag; Ik heb vorig jaar mijn haar ombre geverfd en ik zit eraan te denken om voor de winter donkerbruin te gaan.
(Mijn eigen kleur is donker blond en de onderkant is dus gebleekt+geverfd)
Maar nu vroeg ik me af of ik nu m'n hele haar moet ontkleuren, aangezien ik gewoon overal 'even donkerbruin' wil zijn. Iemand die dit weet?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 23:35

Ontkleuren moet je niet doen, booo. Ik denk dat je dan het beste eerst je lichte stukken verft, dat wat langer laat intrekken, en dan pas de rest van je haar verft die donkerder is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 01:18

Ik zou voor zulke gevallen persoonlijk naar de kapper gaan. Heb het ook, klein kleurverschil maar ga niet zelf lopen rommelen want dat gaat toch mis :')

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 11:02

Oke, dank jullie wel. :)

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 17:56

Ik heb m'n lok nu turquoise, al een maand niet meer geverfd dus hij is niet heel donker meer, wat gebeurd er als ik er nu zonder te ontkleuren roze ingooi? Paars?

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 18:07

ja ik denk dat het paars-roze achtig wordt. :)
of het mooi wordt is lastig in te schatten, maar misschien wel.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 16:57

Hallo dames,
heeft iemand van jullie al eens een keratine behandeling gehad? Ik ben het aan het overwegen omdat mijn haar momenteel echt niet handelbaar meer is. Dit komt door het weer maar heb er weinig zin in als dit de gehele winter zo doorgaat. Heb er nu voor de 2de keer deze week een masker in zitten dat ik heeeel lang laat intrekken maar ik word er een beetje moedeloos van

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 19:40

Pff , gister me haar laten knippen, zie ik vanochtend dat 1 kant echt veel korter is dan de andere kant !
Het lijkt wel alsof de ene kant wel geknipt is , en de andere niet.
Er zit wel 2 a 3 cm verschil tussen, het ziet er echt niet uit !
Ik denk dat ik dan maar moet gaan bellen, want dit lijkt nergens op :roll:

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 10:32

Balen Linda!

Ik ben gisteren bij de kapper geweest waar iedereen in het dorp en omstreken helemaal gek van is. Heb 4 weken geleden afspraak gemaakt en kon gisteren ook pas terecht. En ik snap ze helemaal :D Wat een kapper zeg! Al is het alleen maar omdat je een hoofdmassage krijgt van 10 minuten :D Je wordt daar gewoon echt verwend. Naast het wassen en verven krijg je dus in een rustige ruimte een massage en daarna nog een haarmasker met warme handdoek die 10 minuten moet intrekken. Heerlijk relax dus.
Ze heeft mijn haren ook geverfd en is super mooi geworden. Heel licht blond met verschillende highlights en lowlights. Vond het wel spannend, want ik had nog geen kleur gezien. Ze zei 'Op een kleurkaart is het toch heel anders dan dat het in je haar word, bovendien mengen wij vaak'. Helemaal blij mee dus. Vooral omdat ik het sinds een jaar donkerder verfde, dus het is best een verschil!

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 10:39

CCCC; suuuuper mooi gelukt! Ben jaloers :)

Ik wil ook graag ombre, maar heb nog vrij kort haar (net boven mn schouder). Zou dit mooi staan of zal ik het eerst wat meer laten groeien?