[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IvysToeter

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 20:12

ik gebruik altijd maandverband én tampons, ook met paardrijden.
niks geen probleem, alleen soms is het maandverbandje gescheurd na het paardrijden.
ik heb ook altijd tmapons 'normaal'.
en die wissel ik om de 6 uur ongeveer.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 11:41

Ik wissel rond de vier uur van tampon/maandverband, maar als ik zou willen zou ik er heel de dag mee kunnen lopen. Ik ben niet erg ongesteld.

Nog even terug te komen op mijn vraag over het wisselen van merk van de anticonceptie pil. Ik heb de apotheek gebeld, de meneer heeft het super netjes voor mij uitgezocht. Hij heeft de twee pillen met elkaar vergeleken, daarbij kwam hij tot de conclusie dat er van de tien hulpstoffen er twee met elkaar overeen komen.
De werking blijft het zelfde, alleen kan ik er wel bijwerkingen van krijgen. Wisselen van merk kan geen kwaad, je blijft gewoon beschermd.

Toch wil ik graag bij mijn oude vertrouwde merk blijven, dus krijg ik morgen mijn andere anticonceptie pil weer :)

Anasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 12:25

Bedankt voor de hulp :) Gelukkig ben ik nog niet aan de pil, succes ermee ;)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 12:31

sunshine schreef:
Oei aan mij heb je niets, toen ik de pil nog had was ik 1 a 2 dagen ongesteld en dan heel minimaal, ik kon gerust 1 hele dag een normale tampon inhouden....

Nou, afgelopen donderdag koperspiraal laten zetten, eerste dagen wat pijn gehad en bloedverlies, maar nu geen pijn meer (heel soms een krampje ) en geen bloedverlies meer.
Morgen heb ik een echo om te kijken of hij goed zit.

gevaarlijk hoor een tampon zolang inhouden. nooit gehoord van de tampon ziekte?

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:44

Jawel wel van gehoord... maar omdat ik zo minimaal ongesteld ben " vergeet " ik het gewoon.
Voordat ik in de gaten heb dat ik de tampon moet verwisselen, kan er goed een dag om zijn....

Vandaag echo gehad om te kijken of de koperspiraal op zijn plek zat, en die zat prima !
Nu geen last meer en ook geen bloedverlies gelukkig.
Wel heel apart zo'n echo, dat is " inwendig " zeg maar, krijg je een nep pielemans erin :')

Hafje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 13:43

Ik heb een misschien vreemde vraag, maar heeft er iemand al ooit last gehad van te vaak te menstrueren?
Zelf weeg ik niet heel erg veel (verder niks aan de hand, ik eet normaal), maar ik heb dus net 2 weken mijn regels gehad en dan een week niet. Toeval wilt dat ik 3 dagen amper iets binnen hield door een buikgriep en wat ben afgevallen. Direct erna kreeg ik opnieuw mijn regels en dit echt wel heel fel. Ik neem geen pil meer sinds 4 maanden.. Ik heb dus 2 weken mijn regels gehad, dan een week niet en nu weer opnieuw en het valt me op dat ik ze precies altijd krijg als ik afgevallen of iets minder gegeten heb.. Nog iemand ervaringen mee?

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 15:25

Ik heb hetzelfde :j Hoewel het bij mij niet kwam door meer of minder eten. Nu slik ik de pil en gaat het meestal goed, soms heb ik alsnog een doorbraakbloeding.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 15:37

Ik wissel om de 2 uur mijn tampons.

Toen ik nog zo heftig ongesteld was moest dat ongeveer om het uur.

Gisteren controle gehad van het spiraaltje.
Zat erg netjes, naast mijn vleesboom en gelijk mijn eierstokken gecontroleerd.
Zag er allemaal netjes uit.. over 5 jaar eruit laten halen....

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 10:56

Hoelang duurt het normaal voordat je na 1 strip slikken in de stopweek weer een bloeding hebt? Heb zaterdag m'n laatste gepakt en nu nog niks..

x__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 09:21

Bij mij gaat dat sinds mijn nieuwe pil (nu 3 maanden) wel héél snel, ik heb de laatste pil maandagavond ingenomen en was woensdagochtend als ongesteld. Ik vraag me een beetje af of dat wel normaal is maar ja...

Bij mijn vorige pil duurde dat zo'n 3 à 4 dagen, maandagavond de laatse ingenomen, donderdagavond of vrijdag overdag werd ik dan ongesteld.

Flaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 09:33

Volgens mij valt dat wel mee ;) Voordat ik stopte met de pil ging het bij mij ook supersnel :P

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 10:55

Oh oke, nou ik heb toch wel iets heel raars..

Vorige week slikte ik de pil wel de hele week maar had ik wel spotting oid? Leek erop in ieder geval. Zaterdag de laatste pil gehad, het is nu vrijdag maar de hele week heeft het maar een heel klein beetje gebloed (en dat was niet rood, maar bruin..) dus ik wachten.. maar vandaag helemaal niks toen ik opstond :\ Was die 2 weken dan de menstruatie?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 10:58

Ik begrijp dat je deze pil nog maar net slikt?
Geef het nog even de tijd, je hebt er goed aan gedaan om gewoon je stopweek te nemen. Ik zou gewoon weer starten op de dag dat het moet en daarna weer stopweek. Je lijf moet echt eventjes wennen, dat kan zelfs wel een maand of 3 duren. je hebt wat spotting gehad en dit is ook niet ongewoon. Niets aan de hand dus :)

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 11:32

Ik ben inderdaad van pil gewisseld ja :j Ik zou 2 strips doorslikken maar ik ben dus bij 1 strip al gestopt door die spotting. Maar vroeg me af of het wel spotting was omdat het 2 weken duurde en ik nu niets meer heb. Dus ik kan zondag gewoon weer beginnen?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 11:34

Zou ik doen, gewoon zondag weer starten en na drie weken weer een stopweek voor jezelf.
Goed dat je gestopt bent met die spotting. Hormonen zijn rare dingen, niet gek dus dat je lichaam moet wennen en je ook wat anders/onregelmatig gaat bloeden. Maar geef het rustig de tijd en dan komt t vast goed :)

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 21:03

@Sem: en, al advies ingewonnen??

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 21:19

Nooit gedacht dat ik hier ooit een berichtje zou plaatsen, maar na vandaag heb ik toch echt even raad van buitenaf nodig. Bereid je voor op een lang verhaal.. Het heeft namelijk wel een toelichting nodig.

Door mijn overgewicht (noem het maar gerust morbide obesitas) ben ik altijd zeer onregelmatig ongesteld geweest. Zo onregelmatig dat ik het sommige maanden helemaal niet was, en andere maanden achtereen wel, waarvan het dan de enige week zeer weinig was, de andere week zeer hevig.

Vanwege datzelfde overgewicht heb ik eind juni een operatie ondergaan om af te vallen (maagverkleining). Nu val ik hierdoor gelukkig flink af, maar dit brengt zoals verwacht ook mijn hormoonhuishouding goed in de war.

Nu ben ik sinds eind juni ongesteld (is voor mij nog niet extreem lang), maar sinds vandaag is het onwijs heftig! Ik gebruik een normale tampon (tot twee weken terug kon ik een mini al niet eens inbrengen) en daarbij een maxi maandverband. Idealiter zou ik ieder half uur moeten verschonen, omdat een uur gewoon echt te laat is.. Het is echt geen doen meer. Ik ben daarnaast sinds het begin van de middag duizelig. Zou een gevolg kunnen zijn van het feit dat ik suiker gegeten heb, maar dat ben ik pas gaan eten omdat ik mij zo duizelig voelde. Wellicht lag het aan mijn suiker spiegel. Nu, aan het begin van de avond en vele toiletbezoekjes later, heb ik gewoon het vermoede dat ik teveel bloed verloren ben.

Morgenochtend duik ik meteen de winkel in opzoek naar nog groter formaat damesverband en tampons (al weet ik niet of het lukt die in te brengen).

Wat gebruiken jullie zoal tijdens een heftige periode? En als dit lang aanhoudt, is het dan toch van belang de huisarts even een belletje te geven? Ik vind dat moeilijk in te schatten, aangezien het na de operatie te verwachten was dat mijn hormoonhuishouding in de war zou zijn.. (Ik wacht sowieso tot na het weekend, maar ik hoop dat het eerder ophoudt. Ik kan de deur niet eens uit!)

Ik hoop dat er op bokt mensen zijn die mij hierin kunnen adviseren!

Anasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 21:40

@K_im Ik moet in de eerste dagen na een uur wisselen (normaal tampon) maar ik ga niets groters gebruiken, dat voelt niet fijn voor mij aan (om dat te proberen). Maar ik ben dan ook altijd duizelig, ben ook al een paar keer flauwgevallen, maar dit ging over toen ik ijzer tabletten ging slikken :) En heeeel veeel drinken, anders ga ik weer van mijn stokkie :\. Komt omdat je veel bloed verliest, iets met mineralen te kort, en iets met je hersenen die een tekort hebben.... Maargoed, ijzet tabletten helpen bij mij in ieder geval.

En met mijn vakantie probleem, het is opgelost, want voor het eerst in het jaar ben ik 2 weken te vroeg ongesteld. En daar ben ik best blij mee, want zoals ik al zei, na een uur lekt het. Gelukkig ben ik daar thuis achter gekomen.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 21:45

Ga jij die eerste dagen wel gewoon het huis uit? Als ik langer dan een half uur/drie kwartier wacht ben ik eigenlijk al te laat.. Zonder maandverband erbij had ik vandaag al 7 broeken in de was kunnen gooien :( Misschien ben ik ook wel gewoon niets gewend haha.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 22:48

K_im: wat knap van je om je verhaal te delen!
Je schrijft dat je menstruatie voorheen onregelmatig was en ook wel eens hevig. Is het nu heel veel heftiger dan je hevigste menstruatie? En heb je altijd in zoverre overgewicht gehad dat dit je cyclus en menstruatie beinvloed heeft?
Als dat laatste het geval is dan denk ik dat je na het afvallen pas gaat kennismaken met je echte, natuurlijke menstruatie. Bij sommigen is dat heel hevig. Mocht het nu zo extreem blijven dan zou ik eens met je HA overleggen. Het kan dat jouw menstruatie van nature gewoon zwaar is en dzn kan wellicht de pil een oplossing bieden, mits je dat zou willen uiteraard. Of een spiraal, als je dit zou zien zitten. Is natuurlijk niet tof als je zo zwaar ongesteld bent dat je t huis niet uit kunt, dat moet geen gewoonte worden.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 07:45

Kim, ik ben dan niet aan het afvallen maar nadat mijn schildklier besloot ermee te stoppen (is ook een stukje regeling hormonen) liep ik ook altijd volledig leeg. Werd er helemaal gestoord van.
Dat heb ik dus 3 jaar aangezien maar het werd gewoon te gek.

Ik had eerder naar de huisarts moeten gaan maar dacht.. ik wil geen hormonen in mijn lijf.

Als ik jou was zou ik even naar de huisarts gaan en dit probleem voorleggen.
Hij zal je dan misschien de pil voorschrijven, die je misschien niet wilt slikken dat kan
maar hij kan je ook een spiraaltje voorschrijven zoals hij bij mij heeft gedaan.
Ok ook hormonen maar die beperken zich tot mijn baarmoeder.

Ik ben er erg blij mee, de eerste menstruatie was maar 30% van wat ik normaal had en er ging een wereld voor me open.
Maw ik had dit veel eerder moeten doen.

Jou lijf is volledig van slag door je afvallen. Dus ik zou even langs de HA gaan en dit bespreken want mijn gyn zei tegen me... dit hoeft je dagelijkse leven niet te beinvloeden daar zijn oplossingen voor.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 10:22

Bedankt voor de reacties. Heb net maar even een flinke voorraad aangeschaft, dan kom ik het weekend wel door. Die kassiere zal wel gedacht hebben haha..

Afgelopen jaar dacht ik al regelmatig heftig te menstrueren, maar vergeleken met dit was dat echt niets! Het klopt dat mijn cyclus nooit normaal is geweest, er was ook nooit en touw aan vast te knopen, wanneer, hoelang, Hoeveel etc.

Ik heb het vermoede, of kan ik het beter de hoop normen, dat dit gewoon een grote schoonmaak van mijn baarmoeder is, waar ik even doorheen moet. Light het nou erg lang aanhouden zal ik toch maar even contact met de HA opnemen.. vind dat zo erg! Ik kwam er nooit, maar ben er nu al alleen deze maand 2 keer geweest! Die zal ook wel denken. Heb je d r weer..

Nogmaals Bedankt voor jullie reacties!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 13:04

K_im schreef:
Bedankt voor de reacties. Heb net maar even een flinke voorraad aangeschaft, dan kom ik het weekend wel door. Die kassiere zal wel gedacht hebben haha..

Afgelopen jaar dacht ik al regelmatig heftig te menstrueren, maar vergeleken met dit was dat echt niets! Het klopt dat mijn cyclus nooit normaal is geweest, er was ook nooit en touw aan vast te knopen, wanneer, hoelang, Hoeveel etc.

Ik heb het vermoede, of kan ik het beter de hoop normen, dat dit gewoon een grote schoonmaak van mijn baarmoeder is, waar ik even doorheen moet. Light het nou erg lang aanhouden zal ik toch maar even contact met de HA opnemen.. vind dat zo erg! Ik kwam er nooit, maar ben er nu al alleen deze maand 2 keer geweest! Die zal ook wel denken. Heb je d r weer..

Nogmaals Bedankt voor jullie reacties!

Ik was net als jou ook onregelmatig ongesteld, nooit om de maand, en soms wel eens 8 maanden niet. Reden bij mij is onbekend.. Maar ik herken het leeglopen echt volledig.. Ik dacht ook altijd een grote schoonmaak, hield het daar maar bij.

Ik ben aan de pil begonnen om de heftige menstruaties en de onregelmatigheid, en het heeft mij echt een uitkomst geboden! Ik ben alsnog best heftig ongesteld, als ik het vergelijk met de meesten, maar vergeleken met wat ik eerst had, vind ik dit al erg fijn. Het is alleen jammer dat ik het nu om de twee maanden ben (ik slik een keer door), terwijl ik het altijd zo fijn vond dat ik maandenlang geen last had :P

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 13:08

Ach je huisarts denkt niet zomaar daar heb je haar weer.
Ik ging me 5 jaar geleden voorstellen en ik zei.. hoop dat ik u niet zo vaak zie.
2 jaar later was het feest... de ene kwaal na de andere

Het kan ook zijn dat je een vleesboom heb, die geven ook heftige menstruatieklachten.
Ik bleek er ook eentje te hebben van 4x3cm ...

Zou toch even naar je HA gaan... beter 1x te veel dan blijven doortobben hoor.
Ik heb spijt dat ik niet eerder gegaan ben

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 14:09

Mando schreef:
Ach je huisarts denkt niet zomaar daar heb je haar weer.
Ik ging me 5 jaar geleden voorstellen en ik zei.. hoop dat ik u niet zo vaak zie.
2 jaar later was het feest... de ene kwaal na de andere

Het kan ook zijn dat je een vleesboom heb, die geven ook heftige menstruatieklachten.
Ik bleek er ook eentje te hebben van 4x3cm ...

Zou toch even naar je HA gaan... beter 1x te veel dan blijven doortobben hoor.
Ik heb spijt dat ik niet eerder gegaan ben

Toen ik mijn huisarts vertelde van mijn klachten, zou hij gewoon alleen oke, ik heb goede ervaringen met de pil dus die zou je kunnen proberen.

Nu ben ik toch best wel bang (gezien veel andere klachten) dat ik toch wel een vleesboom oid heb :=