[Centraal] Diëten en afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 13:54

Net de douche uit en daarvoor een uitgebreide workout gedaan!
20min crosstrainer, touwtje springen, 5min stretch, 20min 30 day shred level 2 en tot slot 50 pushups en 100 side plank lifts (50 per kant) ~~}>

Voor de geïnteresseerden :D :
Touwtje springen probeer ik tot 7min te geraken, nu doe ik intervallen van 20sec springen en 15sec rust.
30 day shred is een 30 dagen durende workout bestaande uit drie rondes van 4min kracht, 2min cardio en 1min buikspieren (een echte aanrader!!).
En side plank lifts zijn goed voor onze love handles en onderbuikje. :D

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 13:57

Ik werk hele lange dagen, veel overuren. Daarna nog naar stal. Ben dus ook laat thuis. Hierdoor kan ik niet elke dag verse boodschappen doen en is het moeilijk een geregeld eetpatroon te handhaven zeg maar. En door die lange uren achter mijn pc valt de beweging op een dag ook tegen. Vandaar dat ik naar maaltijdvervangers heb gekeken, dat is makkelijk te doen op mijn werk. En als je dan de merken gaat vergelijken qua prijs en op gezondheidsfora etc. gaat kijken, stak Weight Care er flink bovenuit. 90% positieve berichten, ook wat gezond zijn betreft.

Maar achteraf gezien misschien niet zo'n goed idee. Als je alles vantevoren weet...

De shakes en de puddinkjes (niet de chocola dus!) zijn echt lekker, de pasta van gisteren ook! Tussendoor soepje smaakt gewoon als bouillon, niet vies maar ben ik sowieso geen liefhebber van. Vanavond de omelet, ben benieuwd of dat iets meer vult en hoe het smaakt.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 13:57

Dianta, heb jij zo'n grote woonkamer dat je kunt touwtje springen? Ik geloof dat ik de kroonluchter naar beneden haal als ik dat ga proberen :D

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 14:16

Dianta schreef:
Net de douche uit en daarvoor een uitgebreide workout gedaan!
20min crosstrainer, touwtje springen, 5min stretch, 20min 30 day shred level 2 en tot slot 50 pushups en 100 side plank lifts (50 per kant) ~~}>

Voor de geïnteresseerden :D :
Touwtje springen probeer ik tot 7min te geraken, nu doe ik intervallen van 20sec springen en 15sec rust.
30 day shred is een 30 dagen durende workout bestaande uit drie rondes van 4min kracht, 2min cardio en 1min buikspieren (een echte aanrader!!).
En side plank lifts zijn goed voor onze love handles en onderbuikje. :D

Wat is side plank? Ik heb ook een onderbuikje.. :')

Mootje

Re: [Centraal] Diëten en afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 14:16

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 14:24

Is het krachttrainingtopic voor vrouwen hier niet beter voor? :)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 15:03

O: magere franse kwark met theelepeltje halvajam en banaan.
T: banaan
L: drie beschuitjes komijnenkaas
T: niks
A: geen idee

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 15:07

heb net een cup a soep chinese tomaat extra genomen bij de lunch
ik wordt echt flauw en krijg dan mega trek

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 18:04

hier ben ik op dag 4. weegschaal zeg nu 2.2kg minder (zal voornamelijk vocht zijn, maar toch.

ik ga straks de pasta nemen van weightcare, die was best lekker.. succes met de ommelet gc. ik vond die gister ook best eetbaar (en onvoorstelbaar dat het echt op een ommelet lijkt haha)

O: bosvruchtenshake
L: pindanoga reep, peer, karnemelk
T: tomatenbouillon
A: pasta
Dessert: aardbeienpuddinkje

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 18:40

O: Brinta pap, thee, optimel
T: 2 mandarijntjes
L: Volkoren boterham Smeerkaas, Volkoren boterham kokosbrood, Volkoren boterham Old Amsterdam kaas (wel allemaal dubbelgeslagen broodjes, dus de helft aan beleg hoeveelheid)
T: Pakje sultana van 2 stuks en vanwege honger later op de middag een bakje verse ananas
A: Boerenkool met magere worst

Vanavond maar weer een rondje hardlopen :) Na het hardlopen zal er nog een bakje optimel vruchtenyoghurt bijkomen met een klein handje muesli. Qua drinken de hele dag alleen maar water en Christal Clear gedronken.

Ik weeg mezelf trouwens niet. Dat ga ik pas doen als ik zeker weet dat ik vooruitgang boek :') Dit doe ik omdat ik mezelf wat langer ken dan vandaag en afvallen dan een obsessie gaat worden. Ik wil geleidelijk aan afvallen en heb geen einddatum gesteld o.i.d.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 20:00

Zit er in crystal clear niet enorm veel suiker?

Mijn lijstje voor vandaag :)
O: Snee schwarzbrot met zuivelspread light
T: Appel
L: snee notenbrood met zalm, snee notenbrood met rosbief, mueslibol met eru balans 5%
T: Banaan
A: 2 eieren, duitse biefstuk en 100 gram verse pasta met een scheutje gezeefde tomaat

Voor het avondeten een rondje plas gelopen (6km). Wat had ik een moeite om de mijn Tabata-spierpijn eruit te lopen zeg.... Wel hangt mijn voorheen superstrakke hardloopbroek slobberend om mij heen *\o/*

Negerzoen, slim van je :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 20:20

Crystal Clear bestaat er ook in light met minder dan 1 kcal per 100 ml meen ik.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 20:22

Christal Clear bestaat alleen uit light. Het bestaat van zichzelf al uit minder dan 1 kcal.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 20:31

Ik ken het niet, wat zit er dan wel in?

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 20:34

Volgens mij is het een soort Slimpie. Er zit niet echt iets bijzonders in. Het is gewoon een frisdrank maar dan zonder kcal :)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 20:46

crystal clear: koolzuurhoudend bronwater, voedingszuur (citroenzuur), natuurlijk aroma, zuurteregelaar (natriumcitraat), zoetstoffen (sucralose, acesulfaam K), (en in dit geval cranberrysap).

t is lekker, maar ik drink in principe geen koolzuurhoudende dranken als ik op dieet ben. en ik denk ook dat de zoetstoffen in grote hoeveelheden slecht zijn voor je gezondheid.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 20:46

Christal Clear heb je ook in niet koolzuur varianten.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 20:48

Zoetstoffen zijn inderdaad ook niet echt denderend voor je gezondheid.. Verder drink ik ook geen prik meer en hebben we meestal pakken (koolzuurvrije) Christal Clear, die vind ik ook lekkerder :) Alleen nu hadden we toevallig een fles. Ik vind het vooral lekker als 'break' omdat je van alleen water zo flauw wordt :o Zo nu en dan water met een smaakje maakt het net even lekkerder!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 20:50

Ik drink op het moment eigenlijk alleen water en groene thee. Als ik er flauw van ben, neem ik earl grey ofzo :+

rutting

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 21:15

drink zelf spa rood,groene thee of kruiden thee en slimpie ,slimpie is best lekker.
Yes weer 2 kilo eraf in totaal in 6 weken ben ik 8 kilo kwijt.
mijn eet schema zit in fase 2 van ppslank O:kop groene thee en shake
T:niks of 2 keer per week een appel,flesje water
L:zelf gemaakte groentesoep met 2 crackers met geitenkaas en
een ei,glas slimpie
T: protiene reep en een kop groene thee
D: sperzieboontjes met magere gehakt(gehaktbal) groene thee
T:Warme chocolademelk ppslank
ga met een voldaan gevoel naar bed geen honger tussendoor,op de sportschool vandaag buikspieren gedaan werk er 4 dagen in de week 40 uur per week.tussen door wat trainen.
Morgen grootte wandeling met de hond en op de wii michael jackson the experience dansgame 1 uur en een kwartier touwtje springen.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 22:02

Dianta schreef:
Dat heb je mooi verwoord ;) zeker de laatste zin. Welkom trouwens. Ik eet nooit light, maar dat komt doordat mijn moeder nooit light producten koopt :P Ik drink wel light frisdranken bij bv een gelegenheid. Het moet leuk blijven natuurlijk.

dank je! ja dat doe ik ook wel hoor, ben gek op cola zero van de jumbo. dus soms doe ik dat wel.
maar ik probeer gewoon te letten op meer gezonde voeding als een échte appel enzo. :P
en light eten? neuh doe ik ook niet aan, eet gewoon mijn maaltijden en een koekje tussendoor.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 22:03

Negerzoen schreef:
Zoetstoffen zijn inderdaad ook niet echt denderend voor je gezondheid.. Verder drink ik ook geen prik meer en hebben we meestal pakken (koolzuurvrije) Christal Clear, die vind ik ook lekkerder :) Alleen nu hadden we toevallig een fles. Ik vind het vooral lekker als 'break' omdat je van alleen water zo flauw wordt :o Zo nu en dan water met een smaakje maakt het net even lekkerder!

dat is dus wel redelijk te doen? niet heel ongezond voor je lichaam, dat chrystal clear dus?
iemand op mijn afdeling dronk het wel op aanwijzing van de dietiste, met name koolzuurvrij en in de avonden wel met koolzuur om het af te wisselen. het bevat weinig zoetstoffen etc. heb ik begrepen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 22:08

Ik persoonlijk hoef al die zoetstoffen niet binnen te krijgen O:)
Pfff, Hele dikke kinderen op TLC... Ik snap echt niet dat ouders hun kinderen >200kg laten worden!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 07:00

Yeah, toch nog een kilo eraf! Van 86,8 naar 82,3 in nu 3 weken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 09:34

Knap zeg!
Ik durf écht niet op de weegschaal te staan, schaam me dood voor wat ik de afgelopen jaren erbij heb laten komen (ik woog eerst 58 kilo bij 1,73, later in de 60, en nu wil ik het écht niet weten :=). Zal me gigantisch demotiveren. Dus als ik me weer wat beter voel dan ga ik me wegen. :D