Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fitii schreef:Hey iedereen, ik heb ondertussen alle pagina`s gelezen en volgende week ben ik na 2 jaar een beugel dragen aan de beurt voor een kaakoperatie. Mijn bovenkaak wordt naar boven gezet en onderkaak naar voor.
Ik had nog enkele vragen voor de ervaringsdeskundigen:
Wanneer konden jullie ongeveer terug zacht voedsel met een vork eten (puree,...)? Ik wil al een beetje op voorhand koken en vroeg me af of de eerste weken enkel soep zou lukken of ook andere dingen waarbij je niet moet kauwen.
Ik zou enkele dagen na de operatie naar mijn ouders gaan (woon alleen), maar na hoeveel dagen konden jullie weer autorijden, voor jullie zelf zorgen?
Tenslotte vind ik het super jammer dat zoveel foto’s in het topic niet meer zichtbaar zijn. Moesten er mensen via PB voor en na resultaten willen sturen, zou ik dit erg waarderen. Dat is een goede motivatie en laat mij nog meer uitkijken naar het eindresultaat!
Alvast bedankt!
_Ekenna schreef:Fitii schreef:Hey iedereen, ik heb ondertussen alle pagina`s gelezen en volgende week ben ik na 2 jaar een beugel dragen aan de beurt voor een kaakoperatie. Mijn bovenkaak wordt naar boven gezet en onderkaak naar voor.
Wanneer konden jullie ongeveer terug zacht voedsel met een vork eten (puree,...)? Ik wil al een beetje op voorhand koken en vroeg me af of de eerste weken enkel soep zou lukken of ook andere dingen waarbij je niet moet kauwen.
Ik zou enkele dagen na de operatie naar mijn ouders gaan (woon alleen), maar na hoeveel dagen konden jullie weer autorijden, voor jullie zelf zorgen?
Tenslotte vind ik het super jammer dat zoveel foto’s in het topic niet meer zichtbaar zijn. Moesten er mensen via PB voor en na resultaten willen sturen, zou ik dit erg waarderen. Dat is een goede motivatie en laat mij nog meer uitkijken naar het eindresultaat!
Alvast bedankt!
Ik heb dezelfde operatie gehad!
Ik heb de eerste week na de operatie bij mijn vader doorgebracht (na 3 nachten in het ziekenhuis te zijn verbleven) en ben na die week zelf 100km naar huis gereden (woonde toen ook alleen). Ging prima.
Ik heb de eerste week veel bouillon op met brood er in gedoopt, zonder korstjes. Ei roerbakken ging ook goed. Banaan deed ik een paar seconden in de magnetron en kon het daarna goed eten. Zacht gekookte bloemkool met zachtgekookte aardappels ging ook prima. En Brinta heb ik veel op!
Ik zal eens kijken of ik nog ergens foto’s heb!
Fitii schreef:Hey iedereen, ik heb ondertussen alle pagina`s gelezen en volgende week ben ik na 2 jaar een beugel dragen aan de beurt voor een kaakoperatie. Mijn bovenkaak wordt naar boven gezet en onderkaak naar voor.
Alvast bedankt!
peetje82 schreef:Gelukkig met de pijn wel te doen dan, maar je kiezen niet op elkaar krijgen? dat is niet handig!
ik heb even gekeken op de link die hier op deze pagina stond, zou die ceramic blokjes wel willen dat ziet er dan nog een beetje normaal uit.
Zie ik wel tegenop hoor dat je drie jaar beugelbek bent