Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 09:53

Kiwipitje schreef:
Even een ego post :)
Gistermiddag is onze zoon geboren. We maken het goed en mogen vandaag naar huis toe.

Gefeliciteerd! Indd snel gegaan ja!! Hopelijk maken jullie het goed. Geniet er van <3

Melanie_D

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 10:27

Van harte gefeliciteerd Kiwipitje!! Fijn dat het allemaal goed is gegaan.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 10:44

Gefeliciteerd kiwipitje **\O/**

Rustig aan doen heb ik met de jaren wel geleerd. De afgelopen dagen doing mijn lichaam het ook echt af.

VivianHesen
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 10:52

Gefeliciteerd Kiwipitje!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-23 11:35

Ik ben het meest recente lijstje alweer kwijt hier... Wie is de volgende? Ben ik dat? :') 15 mei maar kan zomaar over 2 is 3 weken al komen.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 11:51

Denk dat dit 'm was? Wij zitten heel dicht op elkaar, maar mag van mij nog wel minstens 2 weken blijven zitten hoor haha. Al heb ik wel het idee dat er af en toe ingedaald wordt. Morgen moet ik weer langs voor echo, dus ik ben benieuwd of er al wat gebeurt.

Citaat:
Mriek1990 - 24 maart 2023 - jongen
Kiwipitje - 23 april 2023 - jongen
Carika - 27 april 2023 - geslacht nog onbekend
Cabelona - 8 mei 2023 - geslacht blijft onbekend
Azmay - 9 mei 2023 - meisje
[***] - 10 mei 2023 - jongen
Gnome - 15 mei 2023 - jongen
Sting - 17 mei 2023 - geslacht blijft onbekend
jenkins - 21 mei 2023 - jongen
Peeltje - 22 mei 2023 - geslacht nog onbekend
Freetorun - 29 mei 2023 - jongen
Freekiee - 4 juni 2023 - meisje
_Marjon_ - 4 juni 2023 - meisje
Marlis - 7 juni 2023 - meisje
Lisewiesje - 9 juni 2023 - meisje
Flowery - 10 juni 2023 - geslacht nog onbekend
QueenE - 12 juni 2023 - meisje
DonDon - 17 juni 2023 - geslacht nog onbekend
Nicje87 - 17 juni 2023 - meisje
Smee__ - 21 juni 2023 - geslacht nog onbekend
Linda2008 - 30 juni 2023 - jongen
Ballard_L - 5 juli 2023 - geslacht blijft onbekend
Vivianhesen - 8 juli 2023 - meisje
UK_eef - 10 juli 2023 - jongen
HappyBuddha - 12 juli 2023 - jongen
Melanie_D - 13 juli 2023 - meisje

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 12:10

Lekker bijlezen en ieders verhaal delen. Voel je niet verplicht bijleesposts te maken hoor! :)

Marlis fijn dat je je over het algemeen goed voelt. Wel vervelend al die klachten bij je!

Ballard was aanpoten op je werk dus! Vrienden van mij werken in Wildlands, die zeiden ook al dat er zoveel Duitsers waren. Die hebben geloof ik al paasvakantie voor een deel.
Huilbuien heb ik ook gehad. Je wil zo graag want je bent "maar" zwanger. Alleen is zwanger zijn helemaal niet "maar", je lijf is keihard aan het werk. Om nog maar te zwijgen over de hormonen. Jammer van je paard inderdaad. Hopelijk kun je het na je bevalling snel weer oppakken. :)

Linda het is inderdaad goed te behandelen gelukkig. Omdat hij zo klein is zal hij zich er ook niks van herinneren gelukkig. Wat raar dat de kinderwagen er nog niet is! Ben benieuwd wat de winkel zegt.

Gnome mist ook een deel nog dus, wat slecht! Hopelijk krijg je snel een reactie.
Ah ja, ik snap dan het advies van je verloskundige wel. Maar snap jou ook héél goed dat je nog niet wil stoppen. :D Je moet nog 3 dagen werken tot je verlof?
Oh ja hou op, ik vond die behandeling zo zielig klinken... m'n moederhart brak al toen ik hoorde hoe het ging, laat staan volgende week. Hij krijgt gelukkig wel een verdoving, maar ze blijven het wel voelen. Het komt tegenwoordig best veel voor ja. Onze kraamhulp zei dat er een vermoeden is dat het door foliumzuur komt, omdat de meeste vrouwen dat nu slikken. Maar ja, foliumzuur helpt juist weer tegen een hazenlipje dus beetje meten met twee kwaden... Er is ook nog geen onderzoek naar gedaan dus of het waar is?

[***] voel je 'm indalen ja? Heb je dan een druk ofzo? Leuk morgen weer een echo!

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 12:25

Het komt bij sommigen al snel dichterbij ja! Zo apart dat het er opeens kan zijn :) Spannend die laatste loodjes!

Ik snap dat je moederhart daarvan breekt Mriek! Gaan ze het tongriempje dan oprekken of doorknippen?

Klopt hoor, je denk heel snel van: poeh het is alleen maar een buik die wat groeit. Maar het is wel meer dan dat natuurlijk! Op sommige momenten kan ik dat prima relativeren, maar op andere momenten niet. Komt vast door de hormonen inderdaad :'). Mijn man is wel heel lief en ondersteunend. Ik merk echt dat hij ook steeds meer veranderd en voorbereid wordt ofzo. Laatst wilde hij zelfs een boek over de kraamtijd lezen! (Hij leest echt nooit) Hebben jullie ook het gevoel dat je partner steeds meer ready is voor de baby?

En klopt, de Duitsers en Belgen hebben deze en volgende week vakantie. Ik denk dat 80% Duits is, 18% Belg en 2% NL op het moment. Dus weer lekker Duits oefenen op het moment

Nog even een gezellige zeehonden foto voor jullie:

Afbeelding

Melanie_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 12:28

@Ballard: die huilbuien snap ik wel. Het is ook allemaal niet niks wat je moet opgeven. Na de bevalling zullen er ook nog wel wat (kraam)tranen volgen. Hoort er allemaal bij, maar leuk is natuurlijk anders.

@Gnome: nog even doorbijten op je werk, dan kun je lekker alles in je eigen tijd/tempo gaan doen.

Mriek: Zo sneu inderdaad. Interessant dat het door het foliumzuur kan komen. Heb het in mijn omgeving ook wel regelmatig gehoord bij kindjes. Op zich liever dit dan een hazenlipje, maar zo'n ingreep voor zo'n kleintje is toch heel zielig. Lekker veel knuffelen met papa en mama, dat is altijd fijn. Onze eerste moest een infuus in het ziekenhuis, in die dunne adertjes. Hij was toen net 24 uur oud. Volgens mij zijn ze wel een half uur aan het 'roeren' geweest met een naald in zijn handje. Dat brak ook mijn hart, ik heb húílend zitten toekijken maar kon niets voor hem doen. Inmiddels is het alweer een hele vent van 2,5 en heeft er niets aan over gehouden. Komt dus allemaal goed!

Zelf ben ik al echt begonnen met aftellen tot mijn verlof, ook al moet ik nog 10 weken :D Tussendoor nog een weekje vakantie en met alle extra vrije dagen gaat de tijd extra snel. Ben er wel aan toe hoor, poeh!

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 13:03

Kiwipitje schreef:
Iemand nog leuke ideetjes voor een cadeau verlanglijstje voor kraam cadeautjes?

Ik vond eigenlijk alles wel leuk wat ik met de eerste gekregen had. Merkte wel veel verschil tussen cadeau's die ik kreeg van mensen met of zonder kinderen.
Zo heb ik van iemand een badjas met badslippers in maat 62 gehad :+ Ja een badjas, niet een afdroogcape oid

Leuke cadeau's vond ik dus voorleesboeken, babyspeelgoed (rammelaars etc.), zelf gehaakte kleedjes, kleertjes een maat of 2 groter (maar wel passend in dat seizoen), fotolijst waar je ook een gipsafdruk van hand en voetje in kon maken, Groeimeter met stickers.

@mriek, Wat sneu zeg die blaartjes op zijn lip. Hopelijk gaat het snel beter met het drinken met de oefeningen en het gekliefde tongriempje straks.

@Kiwipitje, Gefeliciteerd! *\o/*

Hier bijna verlof! Vrijdag laatste werkdag. Zaterdag gaan we met z'n 3tjes naar de babywinkel, daar mag Mathijs dan iets uitzoeken voor zijn toekomstig broertje of zusje. Volgende week staat een echo gepland bij de gynaecoloog. Dan duurt het niet lang meer tot de bevalling. Dit weekend ook even de vluchttas klaarmaken, just in case.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-23 13:07

Ahh ja nog best een paar voor me. Ik hoop en denk dat ie met 37 weken komt. Geen idee waarom. Enige nadeel is dat ik dan niet toe kom aan dingen die ik in m'n verlof wilde doen maar ach haha.

Ik werk deze week nog 1,5 dag en volgende week 3 dagen ivm Pasen maar kan echt heerlijk alles doen in m'n eigen tijd.

Nu ook van het zonnetje aan het genieten. Heb het idee dat ik nog nooit zo wit was maar dat denk ik volgens mij ieder jaar.

Wel heel mooi nieuws vanuit de werkgever. In het laatste cao voorstel wordt het zwangerschapsverlof uitgebreid naar 24 weken en zou ik er ook nog recht op hebben. Dan hoef ik pas in oktober weer aan de slag. Lijkt me nu al zalig.. Hele zomer samen met de kleine.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 13:29

mriek1990 schreef:
Kiwipitje ook bij de Zeeman gehaald? Daar komt mijne vandaan ;)

Marlis klinkt als een geslaagde babyshower, leuk!

Charlotte, hoe voel je je vandaag? Iets beter?
Gelukkig ben je gerustgesteld.

[***] haha de meloen was flink aan hey schoppen dus! Gelukkig weinig maagzuur en een goede nacht.

Marjon heerlijk toch dat je weinig klachten hebt, lekker van genieten. Jeetje wat een schrik die botsing! Gelukkig alleen maar blikschade, maar je schrikt je toch dood.

Gnome, de hondjes leren het langzaam aan dus, fijn!

Charlotte, heb nog nooit van Framberry's gehoord. Is dat een kruising tussen een framboos en aardbei?
Je bent wel lekker druk bezig. Herken het niet stil willen zitten wel, maar toch wel belangrijk dat je ook je rust pakt. (Oma spreekt :D)

QueenE lekker wezen shoppen! Leuk een draagzak gekregen en een high tea. Ik zit daar ook altijd zo vol van haha.

Marlis fijn dat alle broeken passen. :) Klinkt wel weer als een fijne dag die je hebt gehad. Voel je die lage bloeddruk ook? Als in, dat je je niet lekker voelt?

Gnome wat leuk die mandjes! Passen er goed bij. Waarom moest je al stoppen met werken van de verloskundige?
Jij hebt ook al zo'n flexibel kind dus! Hidde lag ook bij elke echo helemaal dubbel.

Wij zijn vandaag naar Groningen geweest, naar de tong kliniek. Hidde z'n tongriempje is veel te strak. Dit verklaard waarom hij niet goed kan drinken zonder tepelhoedje. Hij compenseerd nu enorm, had ook wat blaren op zijn lip. We hebben oefeningen meegekregen en volgende week donderdag krijg hij zijn behandeling. (Wordt z'n tongriempje geklieft)
Deze donderdag moeten we ook weer heen zodat de manueel therapeutnkan kijken of hij ergens in zijn spieren vast zit door zijn compensatie gedrag.
Hij was weer echt een dottie vandaag, in de auto lekker slapen en tijdens de controle heeft hij geen kik gegeven. <3
Hopelijk heeft iedereen een goede nacht zonder te veel ongemak.

Ah sneu, gelukkig wel te verklaren nu en op te lossen!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 13:30

Kiwipitje schreef:
Gistermiddag is onze zoon geboren. We maken het goed en mogen vandaag naar huis toe.

Gefeliciteerd *\o/*

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 13:32

Kiwi: van harte gefeliciteerd!! Heel benieuwd naar het uitgebreide verhaal maar daar heb je de komende maanden geen tijd voor denk ik haha. :') *\o/*

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 13:37

[***] schreef:
Denk dat dit 'm was? Wij zitten heel dicht op elkaar, maar mag van mij nog wel minstens 2 weken blijven zitten hoor haha. Al heb ik wel het idee dat er af en toe ingedaald wordt. Morgen moet ik weer langs voor echo, dus ik ben benieuwd of er al wat gebeurt.

Citaat:
Mriek1990 - 24 maart 2023 - jongen
Kiwipitje - 23 april 2023 - jongen
Carika - 27 april 2023 - geslacht nog onbekend
Cabelona - 8 mei 2023 - geslacht blijft onbekend
Azmay - 9 mei 2023 - meisje
[***] - 10 mei 2023 - jongen
Gnome - 15 mei 2023 - jongen
Sting - 17 mei 2023 - geslacht blijft onbekend
jenkins - 21 mei 2023 - jongen
Peeltje - 22 mei 2023 - geslacht nog onbekend
Freetorun - 29 mei 2023 - jongen
Freekiee - 4 juni 2023 - meisje
_Marjon_ - 4 juni 2023 - meisje
Marlis - 7 juni 2023 - meisje
Lisewiesje - 9 juni 2023 - meisje
Flowery - 10 juni 2023 - geslacht nog onbekend
QueenE - 12 juni 2023 - meisje
DonDon - 17 juni 2023 - geslacht nog onbekend
Nicje87 - 17 juni 2023 - meisje
Smee__ - 21 juni 2023 - geslacht nog onbekend
Linda2008 - 30 juni 2023 - jongen
Ballard_L - 5 juli 2023 - geslacht blijft onbekend
Vivianhesen - 8 juli 2023 - meisje
UK_eef - 10 juli 2023 - jongen
HappyBuddha - 12 juli 2023 - jongen
Melanie_D - 13 juli 2023 - meisje

Ja komen straks een heleboel achter elkaar aan als het goed is haha

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 14:28

Gefeliciteerd Kiwi! Benieuwd naar meer, maar dat komt wel, eerst lekker genieten en bijkomen.

Hier vannacht weer vreselijk geslapen, maar afgelopen weekend vooral heel misselijk geweest. Nu Antagel geadviseerd gekregen en dus gehaald bij de apotheek; hopelijk werkt het. Komt verder wel goed, is alleen zo vermoeiend om weinig te slapen.
Vandaag op 34 weken en nog 2 weken tot mijn verlof. Nog een paar lange diensten op de woongroep, ff doorbijten! (kan wel rust pakken vaak, maar kan me inmiddels niet erg meer boeien om te gaan werken O:))

Net lekker een Dutje gedaan in de overkapping met een dekentje over me heen <3. Zo paard maar eens zijn eten brengen /3.

Ik lees verder wel mee hoor! :O

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 16:06

Kiwipitje gefeliciteerd met jullie zoon! <3

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 16:12

Nog heel even volhouden dan Sting, is vast zo voorbij, tijd gaat zo snel vind ik

Hier ook slecht geslapen, toch weer last van mijn handen/armen vannacht.. voeten gaan nu goed met compressiesokken overdag :P straks voorlichtingsmiddag over de bevalling bij de verloskundige

Lisewiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 16:25

Kiwipitje schreef:

Gefeliciteerd!! <3

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 17:54

Ben benieuwd Gnome! Of je gelijk gaat hebben haha.

Morgen ochtend eindelijk naar de fysio. Gaat wel iets beter gelukkig. Maar kan alleen echt heeeel langzaam lopen en echt mini stapjes. Houd ik t langer vol.

Kleine beweegt zo veel en zo hard echt niet normaal. Soms echt pijn aan mn zij. Heb op een filmpje gekregen dat je echt haar voetje zo langs ziet gaan.

Vervelend de slecht slapers…. Hopelijk vannacht opnieuw !

Moet nog 7,5 week. Maar ben er wel echt klaar mee :+ maar nog even volhouden

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 20:00

:') Onze groei echo was goed. Alles weer even bekeken en mooi gemiddeld qua groei. Met 35 weken mogen we nog een keer.

Vandaag weer een hoop aangesjouwd, ben er moe van :z

We zijn nog steeds niet uit over de naam. We hadden een top 5 en mijn nr 1 staat bij mijn man op nr 2 en andersom. We zitten in ieder geval wel redelijk op 1 lijn :+.
Laatst bijgewerkt door _Marjon_ op 05-04-23 20:03, in het totaal 2 keer bewerkt

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-23 20:03

Fijn Marjon!!

Verder een hoop vermoeide aanstaande mama's. Is ook niet gek nu we allemaal richting het einde gaan.

Hier de oprit met de hoge druk afgemaakt vandaag. Helemaal gelukkig mee en mooi op tijd voor de regen van morgen. Nu net als jullie goed moe dus ga lekker met m'n voedingskussen voor de tv liggen. Op tijd op bed maar weer

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 20:05

Ik kan vanavond nog naar een verjaardag, maar denk dat ik het er maar bij laat.
Is wel van iemand die in Amerika woont en nu tijdelijk terug is, maar heb er echt de kracht niet voor.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 20:11

Van harte gefeliciteerd Kiwipitje! Heel veel liefde, geluk en gezondheid toegewenst! Ik ben ook heel benieuwd naar het hele verhaal.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 20:33

Ik heb weer bijgelezen maar net te veel gemist voor een uitgebreide bijleespost..

Marjon fijn een goede echo en rustig aan maar vanavond.

Gnome druk bezig geweest! Lekker dat je verlof bijna daar is.

Freekie hopelijk kan fysio wat betekenen.

En een gefeliciteerd voor Kiwi, van harte met jullie zoon! Erg benieuwd naar de naam en hoe alles is gegaan!

Queen vervelend dat je slecht hebt geslapen.

Sting, dapper hoor tot 36 weken. Ik vorige zwangerschap tot 34 en toen was ik er zo aan toe. Werkte toen ook al een tijd halve dagen. Nu werk ik tijdelijk niet (vanwege buitenland) en dat is zo heerlijk, zeker nu :o

Ik ben ook zo enorm benieuwd wanneer ze komt. Q was er met 38 weken en merk toch dat ik daar weer naar toe leef. Maar kan ook nog best heel erg gaan tegen vallen dan :Y)