pmarena schreef:secricible schreef:Het lijkt me ook pas relevant als 1. Blijkt dat vaccineren ook helpt tegen besmettelijkheid en groepsimmuniteit dus überhaupt een optie is en 2. Blijkt dat die groepsimmuniteit niet vrijwillig gehaald wordt.
Precies dit![]()
Maar het zou me eerlijk gezegd niet verbazen als het in het vuur van de strijd om zo snel mogelijk zoveel mogelijk mensen te vaccineren, een beetje "vergeten" wordt om goed te bekijken of wel aan punt 1 voldaan wordt. Ik denk dat men dan eerder een "dit is alles dat we hebben - baadt het niet dan schaadt het niet"-houding zal hebben en niet af wil wachten of het nu echt wel zo goed werkt.
Ik ben heel erg tegen een verplichting van dit soort dingen.
Maar kan me wel voorstellen dat het IN HET BEGIN redelijk is om mensen die gevaccineerd zijn, meer vrijheden te bieden dan mensen die dat niet zijn. Maar dat is eigenlijk alleen van toepassing als de gevaccineerden dan ook echt daadwerkelijk aanzienlijk minder besmettingsrisico vertegenwoordigen.
Op scholen vaccinatie verplicht stellen is sowieso iets dat je niet moet willen.
Want de mensen (die om welke reden dan ook) ècht niet willen vaccineren die gaan dat ook gewoon niet doen. Dus dan plaats je die kinderen op een eilandje en heb je er als overheid / samenleving steeds minder invloed op en worden ze steeds eigenwijzer door thuisscholing enzo.....dat wil men ook niet
Dat gebeurd nu al. Ouders die per definitie anti een mondkapje zijn, vinden ook dat hun kinderen dat pertinent niet hoeven. Dus sommige kinderen worden al op een eilandje gezet. En dat doen ouders heel bewust, hun keuze om hun kind buiten de groep te plaatsen.
Hier ook een meiske dat zo verrschrikkelijk verlegen is, maar de ouders zijn anti mondkap, dus meiske mag niet op school met mondkap. Mag niet mee rijden met de auto als het stortregent, omdat je in de auto een mondkapje op moet. Dus zetten het kind compleet buiten de groep.