Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 11:19

pmarena schreef:
secricible schreef:
Het lijkt me ook pas relevant als 1. Blijkt dat vaccineren ook helpt tegen besmettelijkheid en groepsimmuniteit dus überhaupt een optie is en 2. Blijkt dat die groepsimmuniteit niet vrijwillig gehaald wordt.

Precies dit :j

Maar het zou me eerlijk gezegd niet verbazen als het in het vuur van de strijd om zo snel mogelijk zoveel mogelijk mensen te vaccineren, een beetje "vergeten" wordt om goed te bekijken of wel aan punt 1 voldaan wordt. Ik denk dat men dan eerder een "dit is alles dat we hebben - baadt het niet dan schaadt het niet"-houding zal hebben en niet af wil wachten of het nu echt wel zo goed werkt.

Ik ben heel erg tegen een verplichting van dit soort dingen.
Maar kan me wel voorstellen dat het IN HET BEGIN redelijk is om mensen die gevaccineerd zijn, meer vrijheden te bieden dan mensen die dat niet zijn. Maar dat is eigenlijk alleen van toepassing als de gevaccineerden dan ook echt daadwerkelijk aanzienlijk minder besmettingsrisico vertegenwoordigen.

Op scholen vaccinatie verplicht stellen is sowieso iets dat je niet moet willen.
Want de mensen (die om welke reden dan ook) ècht niet willen vaccineren die gaan dat ook gewoon niet doen. Dus dan plaats je die kinderen op een eilandje en heb je er als overheid / samenleving steeds minder invloed op en worden ze steeds eigenwijzer door thuisscholing enzo.....dat wil men ook niet :=

Dat gebeurd nu al. Ouders die per definitie anti een mondkapje zijn, vinden ook dat hun kinderen dat pertinent niet hoeven. Dus sommige kinderen worden al op een eilandje gezet. En dat doen ouders heel bewust, hun keuze om hun kind buiten de groep te plaatsen.
Hier ook een meiske dat zo verrschrikkelijk verlegen is, maar de ouders zijn anti mondkap, dus meiske mag niet op school met mondkap. Mag niet mee rijden met de auto als het stortregent, omdat je in de auto een mondkapje op moet. Dus zetten het kind compleet buiten de groep.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 11:21

secricible schreef:
Boekjes bij het cb zijn alweer grotendeels verleden tijd. Gaat allemaal digitaal, boekje kun je optioneel bijkopen eventueel als je dat leuk vindt.

Digitaal is ook veel handiger.
Dochter van collega werd weg gestuurd van haar Duitse stage vanwege het feit dat ze dat boekje niet had met de inenting van mazelen.
Die was er natuurlijk wel maar moest moeder opzoeken. Dochter wist niet dat die er was natuurlijk

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 11:26

Dat het nu zo snel gaat hier zie ik om me heen ook gebeuren. Laten ze eens goed uitzoeken of het om die gemuteerde variant gaat. Zo ja zijn we echt goed de Sjaak -O-

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 11:26

SusanH schreef:
Dat het nu zo snel gaat hier zie ik om me heen ook gebeuren. Laten ze eens goed uitzoeken of het om die gemuteerde variant gaat. Zo ja zijn we echt goed de Sjaak -O-

Waarom dan de Sjaak?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 11:27

Electra63 schreef:
Ik heb er geen enkel probleem mee, om een vaccinatiebewijs te moeten tonen.
Als dat de economie en het sociale leven weer op gang brengt prima!
Ik gebruik dagelijks google-maps en veel mijn P-app.
Ik heb FB, LinkedIn en Insta en Twitter :D
Ze weten alles al van me

Afbeelding

:')

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 11:28

Berichtje hierboven is voor Nederland natuurlijk niet helemaal correct. Je kan er zelfs voor kiezen je medisch dossier niet zomaar te delen.
Bij wisseling van apotheek moet je dit ook zelf aangeven.
Verder ook voor gps op je telefoon kan je ook kiezen. Ik heb dit ook niet aan omdat het gewoon batterij vreet. Op m’n horloge zet ik het aan als ik zelf m’n route wil zien. Allemaal eigen keuzes.

purny

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 11:30

Mijn gegevens zijn niet eens bekend bij het ministerie... Ik wilde een bewijs aanvragen waar ik allemaal voor was ingeënt(had interesse) en toen konden ze mijn gegevens niet vinden.
Ik hoop dat dit wel zal veranderen mocht er een bewijs moeten komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 11:31

Huertecilla schreef:
pien_2010 schreef:
Mee eens dat dit foute boel is HC. In NL neemt de overheid juist een tegenovergesteld standpunt in omdat ze op geen enkel moment de eigen keuze onder druk willen zetten.

De grijze massa, dat zie je hier op Bokt vast ook, ziet het probleem niet.
Tja en die massa is het politieke draagvlak voor politieke ´ethiek´.

Ik zie aankomen dat de vaccinatie in de centrale database gaat en door de Hermandad transparant is.
Heb jij al een digitaal certificaat? Kan je zien wat de overheid van je geregistreerd en gekoppeld heeft :roll:

Dit virus, certificaat ervan of een app. is een makkelijk aan de massa te verkopen stap 1 van een rééks aan dergelijke zaken.
Ik ben oud en piraat genoeg om er weinig tot geen last van te gaan krijgen maar mijn zoon zal naar ZuidAmerika of Afrika moeten wil hij dit ontwijken. Mijn hemel, zal je zien dat híj naar Suriname gaat; dat heb ik nét ´mis´gelopen.

Ik verbaas me soms dat jij je nog wilt begeven onder de massa hier op bokt HC, je kijkt zo neer op het gros van de mensen hier en misschien in het algemeen ook. De pedante toon in je berichten is best erg af en toe :')

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 11:32

purny schreef:
Mijn gegevens zijn niet eens bekend bij het ministerie... Ik wilde een bewijs aanvragen waar ik allemaal voor was ingeënt(had interesse) en toen konden ze mijn gegevens niet vinden.
Ik hoop dat dit wel zal veranderen mocht er een bewijs moeten komen.

Hebben je ouders het boekje niet meer? (Jij bent wel ouder dan ik dus weet niet wanneer dat is ingevoerd)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 11:34

lenaa_tje schreef:
SusanH schreef:

Waarom dan de Sjaak?

Omdat er dan veel minder grip op te krijgen is. Ik heb er een slecht gevoel bij. Dat het helemaal verkeerd gaat lopen. Maar dat ook komen door wat ik in mijn directe omgeving zie gebeuren.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 11:36

secricible schreef:
Itt Spanje blijkbaar, maar ik vind dat daar rondom vaccins een hele hoop onrealistische dingen worden geroepen.

Augustus 60% gevaccineerd is dat raar?

Ik denk dat je, weer eens, selectief leest :(:)

Wat betreft de relevantie van wat er in Spanje of andere EU landen besloten wordt is de hint EU. Maar goed we zien wel en míjn tijd duurt het wel {:}

p.s. en maar hopen dat de vaccins ook werkzaam zijn vor de mutaties. Zie griepprik.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 11:36

lenaa_tje schreef:
SusanH schreef:

Waarom dan de Sjaak?

Die mutatie maakt niet zieker en zorgt niet voor meer doden. Het is "alleen" besmettelijker.

Virussen muteren en de geschiedenis wijst uit dat ze vaak besmettelijker worden, maar minder heftig...

Als dat bij deze mutatie (en toekomstige mutaties) óók zo gaat zijn...

Dat het uiteindelijk een nasty virus is, vergelijkbaar met een stevige griep... dan zijn we óók van het probleem wat corona is af. Als mensen niet meer in het ziekenhuis belanden, maar de ziekte thuis uitgeziekt kan worden.... icm met het inenten van kwetsbare groepen, dan is het hele probleem "klaar"

Voor nu is het hopen dat de huidige vaccins óók werkzaam zijn tegen deze variant en anders dat er héél snel het vaccin zó aangepast kan worden dat het wél gaat werken.

In januari beginnen we met enten, tot nu toe zijn er maar een paar gevallen van de nieuwe mutatie in Nederland bekend...

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 11:37

Oke, ik heb er gewoon te weinig verstand van mijn bericht was gebaseerd op Engelse berichten die zich niet zo veel zorgen leken te maken maar zo als ik zei ik heb hier gewoon geen verstand van,

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 11:37

pien_2010 schreef:
Joep van het Hek zong gisteravond op de melodie van flappie een liedje over Wappie. Ook met wappie loopt het niet goed af net als met Flappie. Hij deed dit tijdens de aankondiging dat hij de oudjaarconferentie gaat doen. Fijntjes volgde hij de stoere wappies die ontkennen dat er covid is en of ontkennen dat het een serieuze ziekte is.

Wow, ik las dit en ik hoorde het liedje :') .
Toeval haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 11:38

SusanH schreef:
Omdat er dan veel minder grip op te krijgen is. Ik heb er een slecht gevoel bij. Dat het helemaal verkeerd gaat lopen. Maar dat ook komen door wat ik in mijn directe omgeving zie gebeuren.

Ik hoorde van een viroloog dat het niet zo heel veel uit maakt of het om een gemuteerde variant gaat ja of nee, daar schijnen ze het vaccin makkelijk op te kunnen aanpassen of zoiets.
Het was te zien afgelopen week in het programma, Corona feiten en fabels op de NPO. Daar werd die vraag ook gesteld.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 11:42

Dat ze eerst maar eens weten of het vaccin ook werkt tegen besmetting of niet. En tegen mutaties of niet. Want net als bij de griepprik, dat aangepaste vaccin komt natuurlijk altijd later dan de mutatie..
Dus of het allemaal zijn zin heeft??

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 11:46

Mindim schreef:
SusanH schreef:

Ik hoorde van een viroloog dat het niet zo heel veel uit maakt of het om een gemuteerde variant gaat ja of nee, daar schijnen ze het vaccin makkelijk op te kunnen aanpassen of zoiets.
Het was te zien afgelopen week in het programma, Corona feiten en fabels op de NPO. Daar werd die vraag ook gesteld.

Als de besmettingen ineens veel sneller gaan raken er heel veel mensen ook sneller besmet, voor het vaccin er is. Dan raakt de zorg overspoeld en die kunnen het nu al haast niet meer aan. In midden NL is het helemaal fout aan het gaan. En dat is echt niet alleen omdat mensen zich niet aan de maatregelen gehouden hebben.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 11:47

Huertecilla schreef:
Augustus 60% gevaccineerd is dat raar?

Ik denk dat je, weer eens, selectief leest :(:)

Wat betreft de relevantie van wat er in Spanje of andere EU landen besloten wordt is de hint EU. Maar goed we zien wel en míjn tijd duurt het wel {:}

p.s. en maar hopen dat de vaccins ook werkzaam zijn vor de mutaties. Zie griepprik.

Precies, dan zijn we het daar nu eindelijk over eens.
Itt Spanje die eind November riep dat ze in het eerste kwartaal van 2021 al 75% gevaccineerd zouden hebben en eind Juni klaar zijn. Waarvan toen al de logisch denkende mens wist dat dat onmogelijk was aangezien ze daarvoor lang niet voldoende vaccins kregen van de EU.

En volgens mij had jij het destijds nog over dat in 2 maanden 50% van Spanje resistent zou zijn. Misschien moet je zelf eens teruglezen in dit topic rond 22/11 en verder km je geheugen op te frissen?

Huertecilla schreef:
Heel blij dat hier nú al begonnen is met de voorbereiding van het proces. Als ze dat goed georganiseerd hebben en half januari beginnen, is in twee maanden de halve bevolking resistent en wat overblijft heeft een laag risico.
Wil niet te positief zijn maar ojala!!

Volgens mij valt dat selectief lezen van mij dus wel mee, maar heb jij eerder last van selectief geheugenverlies als je geliefde Spanje weer eens quatsch heeft lopen verkondigen om het volk zoet te houden. :(:)
Laatst bijgewerkt door secricible op 20-12-20 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 11:49

Saskia9 schreef:
Dat ze eerst maar eens weten of het vaccin ook werkt tegen besmetting of niet. En tegen mutaties of niet. Want net als bij de griepprik, dat aangepaste vaccin komt natuurlijk altijd later dan de mutatie..
Dus of het allemaal zijn zin heeft??

Het hoeft toch ook helemaal niet werkzaam te zijn tegen besmettingen?

Als een ingeënt persoon er niet ziek van wordt en dus niet in het ziekenhuis beland én geen restklachten krijgt. Waarom zou dan de besmettelijkheid moeten dalen?

In het begin is dat even lastig, maar als uiteindelijk het grootste deel van de bevolking is ingeënt, dan worden ze 1 niet ziek en 2 zakt de R uiteindelijk onder de 1 waardoor het virus óók uitdoofd.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 11:52

In heel Nederland is het hoogste risico maar in sommige regio’s zijn ze daar van geel naar donkerrood gevlogen in enkele dagen tijd. Dan denk je inderdaad aan de meer besmettelijke variant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 11:53

lenaa_tje schreef:
Berichtje hierboven is voor Nederland natuurlijk niet helemaal correct. Je kan er zelfs voor kiezen je medisch dossier niet zomaar te delen.
Verder ook voor gps op je telefoon kan je ook kiezen. Ik heb dit ook niet aan omdat het gewoon batterij vreet. Op m’n horloge zet ik het aan als ik zelf m’n route wil zien. Allemaal eigen keuzes.

Neem je echt alles zo letterlijk? De strekking is duidelijk en ook in nl zo. Je huisarts kent vanaf je geboorte je hele medische geschiedenis. Log eens in in mijnoverheid en je ziet precies waar je hebt gewoond, wie je ouders zijn en wat je ieder jaar hebt verdiend.. Enzovoort..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 11:53

bigone schreef:
In heel Nederland is het hoogste risico maar in sommige regio’s zijn ze daar van geel naar donkerrood gevlogen in enkele dagen tijd. Dan denk je inderdaad aan de meer besmettelijke variant.

Dat idd.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 11:55

Relaxed schreef:
lenaa_tje schreef:

Neem je echt alles zo letterlijk? De strekking is duidelijk en ook in nl zo. Je huisarts kent vanaf je geboorte je hele medische geschiedenis. Log eens in in mijnoverheid en je ziet precies waar je hebt gewoond, wie je ouders zijn en wat je ieder jaar hebt verdiend.. Enzovoort..

Ik zeg alleen dat er daadwerkelijk een keuze is en dat is er in veel andere landen niet.
Verder ziet mijn huisarts alleen mijn medische gegevens omdat ik daar toestemming voor heb gegeven nadat ik dat heb laten uitzetten bij de invoering van het elektronisch patiënten dossier.
Het is gewoon zo dat in Nederland privacy een groot goed is.

Tot aan online lesgeven toe en het feit dat we niet mogen verwachten dat kinderen hun camera aan doen volgens de vo raad en het onderzoek naar de avg wet.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 20-12-20 11:59, in het totaal 2 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 11:58

Geniaal nummer: Wappie

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 12:00

Ik heb toch een tijd een vriend gehad die zijn pasjes in een aluminium hoes bewaarde. Ben nog met hem mee geweest om met potlood te gaan stemmen omdat stemcomputers niet veilig waren/zouden zijn. Had alleen huistelefoon. Hij was daar toen wel mee bezig. Inmiddels minder geworden, haha.