Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 11:32

Dat is inderdaad snel!

Bieb doe ik niet aan, kringloop daarintegen.. :)) en ik heb gelukkig nog wat op voorraad.

Ik hou ook echt niet van koken. Ik doe het uiteraard wel, maar meer om mezelf in leven te houden dan dat ik het leuk vind. Vanavond komt mijn nieuwe HelloFresh box, daar maar even mee stoeien welke ingrediënten ik wel en niet lust. Ik ben een moeilijke eter qua groenten dus het is af en toe even stoeien. Maar met de overgebleven groenten maak ik iemand anders blij. :j

SandravdB

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 11:33

Ik ben ook zeer moeilijke eter, voornamelijk gewoon aardappelen, vlees en groente. Zat vanmorgen trouwens op de 80 kilo, dus echt veel eraf deze week, 2,7 kilo, zou ook genoeg vocht bij zitten.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 11:36

Ik ben gelukkig wel wat makkelijker geworden met eten sinds ik op mijzelf woon. Maar merk dat ik van pasta/aardappelen/zetmeel best snel aankom en opgeblazen buik krijg. Zelfde met snelle koolhydraten.

Dus die moet ik wel doseren.
Dus laatste tijd vooral veel groente hier met Vega vleesvervangers. Omdat ik met lunch vaak al veel dierlijke producten eet.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 11:55

Ik heb de mazzel (of uitdaging :o) dat ik echt alles lekker vind :') Probeer ik nu maar in mijn voordeel om te zetten door heel veel groente te eten.

Ik heb hetzelfde als jij Eloya met snelle koolhydraten. Wat voor mij nu goed werkt is porties halveren en deels vervangen door groente. En de koolhydraten die ik dan wel eet zijn de meer structurele variant. Zilvervliesrijst of zwarte rijst, havermout, volkoren producten. Eet ook veel meer vegetarisch, zowel vleesvervangers als gerechten met peulvruchten.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 11:59

Daar ben ik best jaloers op; alles lusten. Als kind hebben ze me nooit groenten leren eten waardoor ik op latere leeftijd enorm tegen blokkades op loop. Maar ik heb mijn weg wel gevonden, lust verder best een hoop inmiddels maar die groenten.. :o :n al is het toch sterk verbeterd. Rome is ook niet in een dag gebouwd.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 13:00

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 14:08

Tof!! Heel benieuwd hoe die bevalt!

Foxy heeft al een uurtje /800 kcal mogen werken. Bam! *\o/*

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 14:37

Vind hem erg pittig, voel duidelijk verschil in de weerstandniveau's. Beginnersprogramma was al best zwaar, heb die kwartier gehad en kwartier interval

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-21 15:03

Goed bezig Roos en Sandra *\o/* en Sandra, is altijd erg wennen zo'n nieuw apparaat. Hopelijk heb je snel je weg erop gevonden.

Hier sinds ik mijn (inmiddels) man ken ook anders gaan eten en nu samen meer groente enzo. Gelukkig at ik het al wel, maar het kon wel beter zeg maar.

Jopie heeft ook gewerkt vandaag :j

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 17:03

Wauw Sandra wat een stoer ding!!! En goed dat je m meteen hebt uitgeprobeerd!!! En ruim 2 kg kwijt!!!! En idd geen trouwjurk passen ivm verlenging lockdown...jammer, maar ik hoop vooral dat we in NL niet zulke toestanden als in Engeland krijgen...

En Roosch zo te lezen ben je al uit je dipje, goed zeg! Moet ook rust geven dat je weet dat je jezelf weer kunt motiveren na een wat minder dagje toch?

Ik lust ook bijna alles, zeker qua groentes...ik ben meer een zeur wat betreft vlees...ik lust geen speklappen enzo, ik eet dan meestal zo’n vega-ding... verder ben ik wel echt een koolhydraten mens: pasta, rijst, brood....mmmmm, dus dat eet ik ook gewoon... de winst voor mij zit in de tussendoortjes en het drinken: ik drink geen calorieën meer, scheelt al een hoop...

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 17:21

Hier heerlijk gewandeld en kon het niet laten het ook even hogerop te zoeken :p
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 17:38

Wie had tegen jou gezegd dat je de boom in kon? :))

En Pallatin; het geeft inderdaad rust, gelukkig. Van harte ging het niet maar als je dan eenmaal bezig bent.. eten ook weer onder controle en zo bekijken we het dag voor dag. *\o/*

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 19:47

Ik lees al een tijdje mee, maar ik wil nu toch ook graag proberen mee te kletsen als jullie dat goed vinden :o

Ik ben Louise 29 jaar en 94,2 kilo op het moment. Echt veeeeeeel te zwaar en ik kan ook niet naar foto’s van mezelf kijken zonder me schamen.
Ook ik heb een crosstrainer aangeschaft en midden in de woonkamer gezet en ik wil wat vaker met de hondjes wandelen.

Door mijn werk heb ik een erg onregelmatig ritme en zeker in de avonddiensten is het snoepen om energie te krijgen, om maar wakker te blijven. Dat ga ik echt zo min mogelijk proberen te doen. En meer proberen te drinken. Als ik 1 liter per dag drink is het veel voor mij. Dat is al mijn hele leven een probleem helaas.

Zoals ik sommige zie doen met calorieën tellen en daarom echt hun eten aanpassen, dat lukt mij helaas nog niet. Ik wil voor nu proberen wat meer te bewegen en wat minder te snoepen +:)+

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 19:53

Welkom, Louise!

Goed bezig al met een crosstrainer! Heeft ie een naam? :))

Kcal tellen is niet heel moeilijk. Mij heeft het echt inzage gegeven. Ik weeg af en tel via de Eetmeterapp. Zo heb ik inzage in wat ik eet en wat ik eigenlijk had moeten eten. En dat leg ik naast mijn beweging. Ik vind het ideaal. :j

Ook ik werk met wisselende diensten en ken het gevoel, ik drink echter juist veel water. Tip: probeer je snoepdrang te vervangen door iets anders, bijvoorbeeld een slok water elke keer als je er drang naar hebt. Zo ben ik gestopt met roken een tijdje geleden. Uuuurenlang spelletjes gespeeld op mijn telefoon toen ook.

Veel succes!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 19:59

Welkom Louise :D Elke stap is er 1 toch? :j

Kcal tellen helpt de 1 en frustreert de ander. Wat je zou kunnen overwegen is bijvoorbeeld 2 weken wel je kcal bij te houden, dat geeft wel inzicht in waar specifiek voor jou verbetering valt te halen. Wat jij ziet als snoepen valt misschien best mee, terwijl de *ik noem nu willekeurige voorbeelden* koffie met suiker en melk / frisdrank / ontbijtkoek / ontbijtgranen wel enorm optellen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 20:00

Dat is zeker zo. Ik weet nog dat ik van mn stoel viel toen ik iets invoerde, waarvan ik dacht dat het weinig kcal waren. :')
Plus ik kan niet inschatten qua gewicht/porties merk ik. Echt. Totaal niet. :')

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-21 20:07

Hier nog iemand die het lastig vind om altijd kcal te tellen, maar het wel regelmatig een periode doet om scherp te houden hoe en wat. Ik sla soms ook achterover van wat er allemaal in producten zit :j

Enne, welkom Louise! Gezellig dat je mee komt kletsen!

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 20:08

Zie dat een nieuweling zich meldt, dan ga ik er snel achteraan want ik wil me ook graag melden :D

Afgelopen december ben ik vrij serieus begonnen. Ik was nog nooit in mijn leven in een sportschool geweest en ik heb toen een sportschool/personal trainer benaderd. Maar ik heb helaas maar weinig sportschoolbezoekjes kunnen doen en toen kwam de lockdown. -O- Vond dat wel een enorme domper voor mezelf, zoveel moed bij elkaar geraapt en eindelijk actie ondernomen, verdorie :P Naast het sporten begonnen met wandelen. Dit probeer ik nog te doen maar ik merk dat ik elke dag gaan wandelen ook best pittig vind, om mezelf daarvoor te motiveren tenminste. Van de personal trainer heb ik een klein schema gekregen waarmee ik thuis zo een 3 kwartier/uur bezig ben qua oefeningen maar ondanks dat we heel lekker bezig waren..heb ze minstens 3 week alweer niet gedaan denk ik :o Wel heel trouw begonnen om ze thuis te doen maar het is een combinatie van dat ik in de oefeningen nog heel onzeker ben of ik het wel 100% correct uitvoer, bezig zijn met de juiste houding vinden, en dan het aantal seconden goed bijhouden en volhouden etc :') Ik merk dat ik zo een dag 'niks' kan doen, maar neem bijvoorbeeld gister en toen heb ik mijn meest verre rondje tot nu toe van 12 km gelopen. Denk dus dat ik iets meer motivatie/structuur/regelmaat er in nodig heb misschien.

Sinds 1-12 ben ik dus gewicht aan het bijhouden en van mijn PT heb ik een app gekregen waar ik dagelijks het eten in aan het bijhouden ben. Beweging kan ik er ook in bijhouden, dan stelt hij mijn aanbevolen voedselinname ook automatisch weer bij op basis van de beweging zeg maar. Er is al wel iets af, maar met kerst/oud en nieuw kwam er weer iets op, en dat is er nu eerst ook weer af :D Vind het lastig om te noemen hoeveel kilo ik er nog af wil, kan me nog geen voorstelling maken bij de kilo's en welk gewicht ervoor zorgt dat ik weer blij ben met mijn figuur. Maar denk toch wel dat dat over 12 tot 17 kilo ergens gaat zijn.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 20:13

Inmiddels heb ik wel beter geleerd wat normale porties zijn :')
En ik ben ook wel regelmatig steil achterover geslagen van het aantal Kcal. Olijfolie - > sindsdien gebruik ik een spray flacon. Gevulde koek := Dat vind ik dus echt de kcal niet waard. Bosche bol viel me dan weer mee. Meest recente schrik was gluhwein :roll:

Hallo Marielle ook :) Lijkt mij ook lastig om thuis te beginnen met jezelf te motiveren :o Ik vind het zelf helemaal niets, maar voor sommige mensen werken workout video's. Mijn vorige sportschool deed Zoom lessen in kleine groepjes, dat beviel beter.

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 20:19

Hier vandaag toevallig ook een bakspray binnen van Body&Fit, alle kleine beetjes helpen dacht ik :j

Ja ik zag de lockdown eind november/begin december nog niet aan komen dus was gewoon lekker bezig in de sportschool. Vond dat met PT oprecht leuk, super enthousiaste jongen en stiekem ook wel lekker makkelijk. Iemand die precies kijkt en inschat wat je kan, die precies de oefeningen uitlegt en aangeeft wat we gaan doen en meekijkt hoe je het uitvoert, die motiveert etc. Dus vind dat echt heel jammer, maar dat komt wel weer.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 20:19

Ik voel mij zielig...
Eerst gooit hondlief een grote koeienhoorn op mijn voet. En nu net viel er op precies dezelfde plek een waterpas.
Hij deed al zeer, maar nu echt. :=

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 20:20

Welkom marielle en louise!! Het belangrijkste is dat jullie begonnen zijn. Elke stap is er 1!!

Vandaag lekker shoarma in slabladeren gemaakt(met ui, komkommer, paprika en kaas). Niet eens alles op gekregen *\o/*

Auwtsch mirjam #)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 20:32

Hoi Marielle, ook welkom!!

Goed dat je er bent!

Een spray. Dat is nog eens idee! Krijg ik dat ook in de supermarkt of gaat dat alleen online?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 20:37

Volgens mij ook gewoon bij de supermarkt in het olieschap te vinden. Appie:
Afbeelding

Lijkt duur maar je doet er echt heel lang mee omdat je minder olie gebruikt. Je kunt natuurlijk ook een spray flesje vullen met je eigen olie.

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 20:41

Bedankt voor het welkom! :D

Er is ook iets in de supermarkt dus zo te zien. Ik heb smart cooking spray van 200 ml voor 4.90. Dat is dan wel zonder kunstmatige kleur- en smaakstoffen en conserveermiddelen, geen suiker en zout en zou maar 1 kcal 'per spray' zijn zeg maar.