Ik heb zelf totaal geen behoefte aan warm eten nu, dus dat is nog niet echt een probleem.
En nog 12 dagen quarantine

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Chiren schreef:MarcoBorsato schreef:Raket, wat naar. Beterschap! Zal straks een liedje voor je schrijven!
Ik zou me echt heel veel beter voelen als je het inzingt en online plaatst. Weet zeker dat Raket er ook van op zou knappen.
raket schreef:Het komt wel goed hoor. Ik maak er ook gewoon grappen over. Mijn vriend wilde de lekkerste nootjes die we in huis hebben. Dus ik zeg nu bij alles: ik heb er aan gelikt. Dus ze zijn van mij.
raket schreef:Nou we zitten hier 2 weken. Gelukkig heb ik mooi uitzicht.
Ik hoop oprecht dat ik geen collega s of patiënten heb besmet. Alhoewel doe mij misschien wel besmet hebben.
Het is niet anders. Ik zing het wel uit.
Ik moet in ieder geval om jullie lachen.
Ik zou een alternatieve tekst op: ik leef niet meer voor jou wel waarderen.
Omdat, nou dat lijkt me wel duidelijk. Ik zie een scheiding best zitten.
raket schreef:Ik woon niet meer in Etten-Leur.
Ze hebben testen tekort. Daarom wordt mijn vriend ook niet getest.
Ze gaan geloof ik ook op het einde niet testen. Ook al staat dat nog wel in de folder.
Citaat:Ik hoest niet meer op jou
Voorbij zijn alle keren
Waarvan ik heb gedacht
Dat wij gezond waren
En tot het leven weer van mij is
Mijn longen na twee weken vrij zijn
Ben ik niet blij dat het leven voorlopig voorbij is, oh oh
Ik lik niet meer aan jou
En je hoeft niet te proberen
Om hier te blijven staan
En mijn spuug te domineren
Ik heb teveel moeten verduren
Ik heb genoeg van al die antibiotica kuren
Dus is het tijd om Corona weg te sturen
oh oh oh oh oh
bigone schreef:Huisartsen willen eerder testen volgens een bericht op het AD. RIVM niet want dan word de boel overbelast . Is misschien raar maar ik denk dat juist sneller testen verspreiding kan voorkomen en dat wil de regering graag . Wanneer ze niets veranderen en alleen testen volgens het rivm dan zeg je dit virus geen halt toe en hebben we straks overal het Brabantse advies .
NOS schreef:Zelf is het Huisartsengenootschap daar geen voorstander van. "Als iedereen dat gaat doen, dan krijg je een capaciteitstekort", zegt Burgers. "Alles is er nu juist op gericht om de belasting van het zorgsysteem te beperken. Als we de criteria verruimen, ga je dat niet voor elkaar krijgen."
Volgens Burgers heeft het geen zin om mensen in een heel vroeg stadium al te testen op het coronavirus. "De test kan dan eerst negatief zijn en later positief. Dat geeft een soort schijnzekerheid."
MarcoBorsato schreef:raket schreef:Ik woon niet meer in Etten-Leur.
Ze hebben testen tekort. Daarom wordt mijn vriend ook niet getest.
Ze gaan geloof ik ook op het einde niet testen. Ook al staat dat nog wel in de folder.Citaat:Ik hoest niet meer op jou
Voorbij zijn alle keren
Waarvan ik heb gedacht
Dat wij gezond waren
Ik lik niet meer aan jou
Om hier te blijven staan
Ik heb genoeg van al die antibiotica kuren
Dus is het tijd om Corona weg te sturen
oh oh oh oh oh
Kan me ook wel indenken dat je vriend sowieso besmet is en dat die testen bewaard moeten blijven voor 'nieuwe' gevallen.
bigone schreef:Huisartsen willen eerder testen volgens een bericht op het AD. RIVM niet want dan word de boel overbelast . Is misschien raar maar ik denk dat juist sneller testen verspreiding kan voorkomen en dat wil de regering graag . Wanneer ze niets veranderen en alleen testen volgens het rivm dan zeg je dit virus geen halt toe en hebben we straks overal het Brabantse advies .
Citaat:Sommige huisartsen vinden testrichtlijnen te streng
Sommige huisartsen willen meer patiënten testen op het coronavirus dan nu is toegestaan. Het Nederlands Huisartsen Genootschap (NHG) krijgt signalen van artsen die vinden dat de testrichtlijnen van de GGD te streng zijn. Huisartsen mogen alleen een test doen als een patiënt koorts heeft, last heeft van de luchtwegen en in een risicogebied is geweest (of contact heeft gehad met iemand die besmet is). Maar sommige artsen willen ook bij milde klachten een test kunnen afnemen, zegt Jako Burgers van het NHG.
Zelf is het Huisartsengenootschap daar geen voorstander van. "Als iedereen dat gaat doen, dan krijg je een capaciteitstekort", zegt Burgers. "Alles is er nu juist op gericht om de belasting van het zorgsysteem te beperken. Als we de criteria verruimen, ga je dat niet voor elkaar krijgen."
Volgens Burgers heeft het geen zin om mensen in een heel vroeg stadium al te testen op het coronavirus. "De test kan dan eerst negatief zijn en later positief. Dat geeft een soort schijnzekerheid."
safina schreef:Ik hoorde van een bevriende huisarts dat hij en collega's te maken hebben met mensen die kost wat het kost getest willen worden zonder dat er een duidelijke aanleiding voor is. En die mensen kunnen aardig dwingend zijn. Zelfs mensen die dingen verzinnen. Hij had een berucht probleemgezin waarvan pa en ma in een scootmobiel rijden en de stad nooit uitkomen, maar nu opeens met het verhaal kwamen dat ze vorige week op wintersport naar Noord-Italie waren geweest.![]()
Zou wel makkelijk zijn als je als huisarts gewoon even een testje voor kunt schrijven en dat je dan van het gezeur af bent.
MarcoBorsato schreef:Ik hoest niet meer op jou
Voorbij zijn alle keren
Waarvan ik heb gedacht
Dat wij gezond waren
Ik lik niet meer aan jou
Om hier te blijven staan