2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

NoTwixLeft

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 15:47

Broeken werden na 15kg echt een beetje te slobberig. Had nog 2 broeken van G-star die binnen een jaar kapot waren gegaan en die neemt de G-star store terug als je ze daar hebt gekocht en kan je gratis nieuwe krijgen. G-star neemt ook andere merken in en dan krijg je korting op je nieuwe aankoop. Zullen vast nog andere merken dit doen, maar alleen van G-star weet ik het zeker.
Misschien een goed idee als je toch iets anders wil kopen zoiets te zoeken. Scheelt weer iets geld en zij zullen het vast op de juiste manier recyclen

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 16:03

G-star vindt mijn portemonnee helaas niet zo leuk..

Ik heb Only broeken, die zijn niet super duur :+.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 21:06

NoTwixLeft schreef:
Ik neem vanaf deze week het Excel-bestand over van Mizora. Ik wil dat hetzelfde gaan doen als zij deed, dus elke oneven week kun je je gewicht door geven.
Sta je nog niet op de lijst en wil je er wel op, stuur mij dan ook een pb.
Geef je startgewicht, streefgewicht, startdatum en huidige gewicht door.
Wil je het niet letterlijk doorgeven is het ook goed om alleen door te geven wat het verschil met de eerder weging is. We snappen hier allemaal dat je gewicht soms niet iets waar je trots op bent en wilt delen met de hele wereld.

En dit is week 25, dus kom maar door met de pb's! *\o/*

Wat een leuk idee!

Morgen is mijn weegmoment weer. O:)

Vanavond begonnen met een nieuw fitness schema om de intensiteit te verhogen (iom coach). Ik voel mijzelf erg zielig nu. :+

Qua kleding merk ik het nog niet echt. Wel in shirtjes ed maar de broeken nog niet echt bij mijn benen althans. Bij mijn buik worden ze al wel wijder.

Ik heb daarom mijn sportkleding nu ook goedkoop bij de Scapino gekocht. :j

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 21:19

Ben erg benieuwd hoeveel ik morgen weeg, mijn avondgewicht is nu 78,1 en meestal weeg ik in de ochtend stuk minder, wel vijf snacks op vandaag, minisnacks, maar niet overdreven in caloriën over hele dag. Dus hoop morgen toch die 77,nog iets te zien die ik lang niet gezien heb.
Laatst bijgewerkt door SandravdB op 21-06-18 21:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 21:34

Ochtend en avond scheelt toch geen 4 kilo?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 21:37

Dat is dan wel een flinke wcgang. :=

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 21:38

nee bedoel 78,1 typ verkeerd, blond he

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 21:46

Ik scheel ‘s avonds zo 1,5 kilo met ‘s ochtend, maar plas vaak ook minstens twee keer ‘s nachts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 21:47

Ik was dit topic kwijt :oo

Gaat hier zwaar ( :+ ) poedersuiker , vorige week menstruatie en fikse vreetbuien . Maar ik heb constant dat ik dingen eet waar ik gewoon nee tegen hoor te zeggen , zit in een dropjes fase momenteel |o . Maar doe wel elke dag mijn minimale 5000 stappen ,

Eet 3 ochtenden ontbijt , andere 4 dagen sla ik die over tot 12 uur en dan mijn 4 bammetjes met smeerkaas. Mijn favo rijstwafels rond 3en , een noten en dadel reep (van de AH ) en een waterijsje tussendoor en dan heb ik het ellendige warm eten. Airfryer aan , Wat opnam aardappelen even een stuk vlees de pan in en de groente komt er niet in , niet perse lui maar na de aardappelen en vlees zit ik wel vol. En dan savonds haal ik wat lekkers ipv van een gezond alternatief , eet alleen in het weekend 1 zak chips verdeeld over 2 dagen (dat heb ik al aangeleerd , verdeel over 2 dagen)

Vandaag bami bij mijn ouders ,en dan een zak cassave crackers erbij om de bami op te doen . Gebakken ei erbij , 2x opscheppen en de roerbakmix wat aan de kant schuiven .

Ik zit vast in mijn cirkel van veilig en makkelijk eten wat ik ken ,zie door de bomen het bos niet en wil nog minimaal 15 kilo dit jaar eraf. Moeilijke eter , emotie eter en lekkerbek %)

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 21:50

En te beginnen met wat minder eten Rebecca? Ipv 2x opscheppen 1x opscheppen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 21:52

Vier boterhammen met smeerkaas, dan nog een reep en rijdtewafels zijn ook niet hele gezonde goede keuzes.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 22:02

Vandaag weer een gesprek met de voedingsconsulent gehad, eten gaat redelijk goed, hoewel ik nog meer caorieën moet eten en nog minstens 40 gram extra eiwitten moet eten per dag ivm de hoeveelheid die ik nu sport.
Ik zit nu al continu vol en heb moeite om aan de 1500 calorieën te komen. Omdat ik geen graanproducten mag eten, moet ik aardig mijn best doen om mijn minimale behoefte aan koolhydraten binnen te krijgen met groentes, waarvan ik nu al zo’n 500- 600 gram per dag eet, dan blijft er niet altijd genoeg ruimte over voor eiwitten. We gaan dus een proteïne shake en proteïne reep (graanvrij) toevoegen aan mijn dagelijkse dieet. Vandaag mijn eerste 60 gr. reep opgepeuzeld, de eerste helft wilde nog wel, maar de tweede helft was echt proppen om weg te krijgen. :Y)

Ach ja, al met al tevreden over hoe het gaat, ik zal vanzelf wennen aan nog meer eten.

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 23:33

@Rebecca, klinkt leuk een zak chips over 2 dagen verdelen, maar hoe groot is die zak? Als je ze van 200gr of meer koopt zit je alsnog in 2 dagen ongeveer 1000 kcal erbij te eten. Die noten en dadel reep vermoed ik van dat ie door de dadels alsnog vrij hoog in suikers is en dat wil je ook niet eigenlijk.
Ik zou echt even rigoureus dat soort dingen schrappen, want die dingen verpesten je dieet gewoon.

@Daphara, zullen vast niet goedkoop zijn, maar ik zie best lekker dingen staan in het glutenvrij schap. Of denk ik nu te simpel dat gluten vrij gelijk staat aan graanvrij?

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 01:44

NoTwixLeft schreef:
@Daphara, zullen vast niet goedkoop zijn, maar ik zie best lekker dingen staan in het glutenvrij schap. Of denk ik nu te simpel dat gluten vrij gelijk staat aan graanvrij?

Ik heb geen gluten allergie, hoewel ik dat meestal zeg, omdat mensen dat tegenwoordig wel snappen, maar eigenlijk heb ik een gliadine allergie en dat zit in zo’n beetje alle granen. Maar ik kan technisch gezien redelijk wat glutenvrije producten eten. https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Gliadine

Ik eet wel af en toe glutenvrije pasta, crackers of iets dergelijks, maar het smaakt toch anders. Vaak zijn glutenvrije producten ernstig bewerkt, en bestaan ze uit “processed” troep. Ik hou me het liefst aan de regel dat als ik voedsel niet in originele vorm herken, dan eet ik het niet (doorgaans dan). Ik gebruik bijvoorbeeld honing (rechtstreeks van de imker) in plaats van suiker en gebruik voor de rest het liefst zoveel mogelijk verse ingrediënten. Ik haal eieren, yoghurt, kaas en melk van een boeren bedrijf in de buurt. Bij een ander boeren bedrijf haal ik zoveel mogelijk vers fruit en groenten.

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 07:26

Weer wat geleerd! Staat dat wel altijd duidelijk genoeg op de verpakking? Glutenvrij is natuurlijk altijd een graanvrij product en dus geen garantie dat er dus geen gliadine in zit. Lastig!
En zelf kcal-bommetjes maken met het fruit en honing wat je haalt? Je eigen energiereep! :=

Kleine edit: bespreek je dit ook met je PT, Daphara? Ik neem aan dat hij jouw training ook moet afstemmen op hoeveel kcal jij naar binnen kan werken op een dag? Klinkt misschien wat plastisch maar als meer niet lukt, lijkt me de intensiteit ook naar beneden moeten om te zorgen dat je kcal-tekort niet veel te groot wordt.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 08:00

@rebecca, probeer wel een knop om te zetten. Is moeilijk, maar die repen zijn suiker -en caloriebommen. Ik dacht daarmee ook gezonder te zijn, tot ik goed de verpakking las. Nu zijn ze uit mn huis verbannen.
Als je warm eten moeilijk vindt, probeer dan wat receptjes met ingrediënten die je lust, of minder aardappels zodat je ook wat groente eet.
En hoe moeilijk ook, als je in de avond trek hebt, pak dan een glas water of maak een fruit hapje ofzo. Het is lastig, maar wel beter dan ongezonde dingen.

Hier halen we bewust geen chips meer, en de chips die er ligt ligt er al 2 maand, omdat wij er niet meer aan denken om te eten, dus huppelt het vrolijk mee naar een volgens feestje.

@Daphara, ik ga met NoTwixLeft mee, sporten en eten moeten wel een beetje samen vallen inderdaad.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 12:43

@rebecca misschien bij het avondeten ervoor zorgen dat je eerst je groenten opeet voordat je aan je aardappelen en vlees begint. Ik deed het ook altijd zo: eerst aardappelen in oven/vlees bakken en daarna geen zin meer hebben om salade te maken. Nu maak ik eerst salade, gooi ondertussen een veel kleinere portie aardappelen in de oven (duurt 30 minuten) en bak daarna vlees/vis. Of probeer de groenten in je gerechten te verwerken. Bijv in pasta en lasagne heel makkelijk (als je courgette/aubergine plakken gebruikt ipv deeg krijg je al veel minder kcal binnen. Je kan dan een beetje afwisselen, 1 laagje blad, 1 laagje groentenbladen etc).
Ook de dadelreep zou ik proberen te schrappen, daar zitten vaak heel veel suikers in :o
Misschien kan je ook je lunch wat meer proberen te verdelen over je ontbijt, omdat je die nu soms overslaat. Dus flink ontbijten met skyr/fruit/muesli. 2 boterhammen als tussendoortje, en dan 2 boterhammen als lunch ofzo? Succes, ik vind het al een goede stap in de richting dat je alles zo opschrijft en je fouten inziet.

@dahara, wow ik wist dat ook niet van gliadine. Nu heb ik er zelf geen last van, maar lijkt me wel lastig..

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 14:05

Voordeel is dat ik mijn sporten/activiteiten en eten beiden bijhoud in de apps van Virtuagym. Die apps werken samen en de sportschool en voedingsconsulent werken daar ook mee. Dus ze zowel mijn PT als de VC kunnen beiden zien wat ik binnen krijg ten opzichte van wat ik verbrand. Vandaar dat ik ook het advies nu heb om zeker 40 gram extra eiwitten per dag te eten. Ik heb een lading magere kwark ingeslagen en vervang voorlopig daarmee de yoghurt, dat plus de proteïne reep en shake kom ik (met wat ik normaal al eet) aan die 120 gram eiwitten per dag.

Voor mijn avond snack kijk ik ook altijd even in de app wat ik tekort kom die dag en stem ik daarop mijn avond snack af. Een avocado zorgt bijvoorbeeld ook al voor een flinke calorie bom, maar ook extra vetten. Een banaan voor meer koolhydraten en een extra shake of reep dus voor eiwitten.

Ik vind de apps echt geweldig, het helpt je gevarieerder te eten en bewust te zijn van wat je binnen krijgt en wat je verbrand.

Zometeen weer lekker sporten en daarna zal ik ruim over de 20.000 calorieën verbrand hebben met sporten in de laatste 3 weken. Ik zit nu op 19.693

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 21:46

-knip-
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-06-18 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 22:11

Rebecca schreef:
1x opscheppen krijg ik vaak zin in meer , bang dat het weggegooid moet worden (zeker bij mijn ouders ) dan eet ik toch wat meer zodat het niet weg gaat ..

*knip

Fruit heb ik sinds mijn kindertijd moeite mee , kan het wel halen alleen kan ik het weggooien op den duur daar doe ik niks mee . Mijn vader is net zo

*knip

Voor het opscheppen, doe dat alleen 20 minuten nadat je eerste portie op is. En drink een vol glas water zodra je eerste portie weg is.
Het is wetenschappelijk aangetoond dat het 20 minuten duurt voordat je hersenen het signaal van voldoening krijgen.

Lust je trouwens wel smoothies?

Ik heb een recept die echt lekker is en ongeveer 1,5 liter maakt, dat doe ik in flesjes van 500 ml en die drink ik als tussendoortje als ik trek heb, 1 flesje per dag vaak verdeeld over meerdere keren. Het blijft zeker 3 dagen goed in een flesje in de koelkast. 1 fles is net iets meer dan 300 kcal en het vult zo goed dat een paar slokken al vullend zijn.

150 gr gewassen spinazie
150 gr worteltjes
1 blik kokosmelk (500 ml)
500 ml water
1 banaan
1 (kleine) appel
1 doosje bevroren ananas blokjes 150 gr

Eerst de spinazie en worteltjes met de kokosmelk en water in de blender als dat goed gemixt is de banaan en appel erbij, als laatste rustig de bevroren blokjes toevoegen, dan twee minuutjes door laten blenden tot een glad geheel.

Enige dat je nodig hebt is een goede blender die wel 1,5 liter aan kan. Ik vind het echt ideaal voor “on the go” en voor als ik lekkere trek heb.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 15:30

Onder het mom van koolhydraatarm eten ga ik vanavond bloemkool rijst maken. :9 zojuist een keukenmachine gekocht, ik ben benieuwd!

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 15:41

magda_90 schreef:
Onder het mom van koolhydraatarm eten ga ik vanavond bloemkool rijst maken. :9 zojuist een keukenmachine gekocht, ik ben benieuwd!

Is lekker hoor en prima te doen met recepten waar je normaal rijst voor gebruikt.
Wel goed laten drogen! Dan blijft het langer goed.

Heb je bloemkool pizza al een geprobeerd?

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 15:45

Toch lastig om koolhydraatarm te eten. Moet mezelf er eens goed in verdiepen wat ik allemaal kan eten.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 16:02

Daphara schreef:
magda_90 schreef:

Is lekker hoor en prima te doen met recepten waar je normaal rijst voor gebruikt.
Wel goed laten drogen! Dan blijft het langer goed.

Heb je bloemkool pizza al een geprobeerd?

Goed laten drogen zeg je, daar heb ik in het recept niets over gelezen. Bedoel je dat ik het beter nu kan hakken dan eerst drogen voordat ik het bak?

Nee die pizza staat nog op mijn lijstje!

L_iek schreef:
Toch lastig om koolhydraatarm te eten. Moet mezelf er eens goed in verdiepen wat ik allemaal kan eten.

Is ook verrekte lastig vind ik zelf. Stukje bij beetje vind ik meer lekkere en makkelijke recepten.

Edit, ik snap wat je bedoelt met laten drogen. :P

Afbeelding

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 17:43

Afbeelding

:9

1 bloemkool was iets te veel maar daarbuiten om is dit echt lekker. Ik zit nu ook vol jo. :oo

1 bloemkool
3 teentjes knoflook
1 ui
1 prei
3 paprika's
2 kleine kipfilets

Olijfolie
Basilicum
Peper
Zout
Sojasaus