Suuszels schreef:Ik vind het eigenlijk echt wel leuk om van anderen te zien. Wel echt bizarre gewichten
Las hier ook iemand 220kg legpress?
Heb je dan echt alleen maar spier in je benen? En kan jullie legpress maar tot 90kg?
Ik doe hem op 80kg maar vind dat best lastig, idd dat je knieën als het ware naast je lichaam moet komen
Succes Marit! Je klinkt in elk geval super gemotiveerd!
Mama3 met gewicht hoor DL 60kg!
Wat is eigenlijk precies zo'n Smith machine? Die begeleid je squads als het ware? Misschien hebben we die niet op de sportschool dus ken ik hem daarom niet.
Ik ben een weekend weggeweest vanaf vrijdag met vrienden en veel te veel gegeten dit weekendnog wel een rondje hardgelopen (iets te ver, 6,8 km terwijl ik 5 wilde)
Met hardlopen wordt mijn hartslag altijd zo bizar hoog. Ik heb een gemiddelde hartslag van 171 in die 40 min gehad, waarvan 33min in de "piek" zone.
Vandaag kan ik ook al niet trainen omdat ik van 9 tot 9 werk. Morgenavond denk ik boksen en dan donderdagavond hopelijk fitness
Legpress is heel "makkelijk" omdat je alleen kracht hoeft te hebben een geen stabiliteit. Ik kom tot het max gewicht van het apparaat zonder dat ik nou echt bizarre benen heb. ( of wel dreamy?)
Smith machine word hier niet gebruikt behalve voor schouders. Je gewicht gaat langs de lijn van de machine, daarom hoef je geen/minder eigen kracht en stabiliteit te hebben. Squaten kun je beter zelf opbouwen, mogelijk met bankje er achter (box squat) om je eigen stabiliteit te trainen.
Ik had veel rugklachten, daarom van 0 af begonnen met squaten onder begeleiding van een goede vriend die toevallig als revalidatie fysio werkt. Binnen enkele weken pijnvrij en toen ik mijn techniek onder de knie had ook heel makkelijk in gewicht kunnen bouwen.
Ik zoek mijn motivatie weer een beetje. Van 5 dagen in de sportschool naar echt geen motivatie. Even dipje, hoop hem snel te boven te zijn.