3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saaaash

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 16:30

Pre workout snack:
Volkoren knäckebröd, Zalm met huttenkase en alfalfa
Afbeelding

Ik dronk wel echt heel veel, dus voor mij wel een challenge! :+

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 16:40

hey, even ierts raars. Een bekende van mij wil ook afvallen. En ik heb dus haar gegevens ingevuld op 10xgezonder.

Nu komt haar in te nemen Kcal onder haar BMR uit. Dat mag toch niet?

Citaat:
Uitslag BMI en BMR

Voor meer uitleg zie de tekst onder deze kader

Met jouw huidige gewicht van 100 kilo heb je een BMI van 39.1 en dit betekent, dat je een ernstig overgewicht hebt.

Jouw huidige BMR bedraagt 1608. Wanneer je beweegt zoals je daarjuist hebt opgegeven heb je 1930 kilocalorieën nodig om op dit gewicht te blijven.

Om jouw streefgewicht van 70 kilo te behalen zul je 30 kilo moeten afvallen.

Wanneer je je beweegt zoals daarnet opgegeven en je kilocalorieën beperkt tot 1597 kilocalorieën doe je er 1010 dagen over om je streefgewicht te behalen.

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 16:41

Riddershow schreef:
hey, even ierts raars. Een bekende van mij wil ook afvallen. En ik heb dus haar gegevens ingevuld op 10xgezonder.

Nu komt haar in te nemen Kcal onder haar BMR uit. Dat mag toch niet?

Citaat:
Uitslag BMI en BMR

Voor meer uitleg zie de tekst onder deze kader

Met jouw huidige gewicht van 100 kilo heb je een BMI van 39.1 en dit betekent, dat je een ernstig overgewicht hebt.

Jouw huidige BMR bedraagt 1608. Wanneer je beweegt zoals je daarjuist hebt opgegeven heb je 1930 kilocalorieën nodig om op dit gewicht te blijven.

Om jouw streefgewicht van 70 kilo te behalen zul je 30 kilo moeten afvallen.

Wanneer je je beweegt zoals daarnet opgegeven en je kilocalorieën beperkt tot 1597 kilocalorieën doe je er 1010 dagen over om je streefgewicht te behalen.

Ik geloof niet in een berekening zoals deze, je moet gewoon goed eten en kijken wat voor het lichaam werkt...

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 16:46

Ik wil haar wat handvaten geven en ze heeft (en gaat ook geen) fitbit oid aanschaffen.

Het is in ieder geval al beter dan de 1460 die MFP aangaf... :wow:

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 16:56

Ja! Om te starten is echt wel lastig!
Nu on my way gym!

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 22:01

Saaaash schreef:
Ik geloof niet in een berekening zoals deze, je moet gewoon goed eten en kijken wat voor het lichaam werkt...

Het is een berekening, geen dieet... :+

Het is juist heel verstandig om je bmr te berekenen, en daar vooral niet langdurig onder te gaan zitten.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 22:06

Het is ook niet bepaald een kwestie van geloven of niet...

Riddershow, ik denk dat het komt door erg weinig beweging (vermoed ik door het kleine verschil tussen bmr en aantal kcal om op gewicht te blijven). Het is dan heel moeilijk om een energietekort te creeen. Het is natuurlijk "maar" een automatische berekening. Ik denk dat er voor haar een hoop winst te behalen valt met iets extra bewegen (hoeft echt niet heel intensieve sport te zijn) en dan wel boven bmr eten.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 10:52

Ze is lichamelijk niet zo fit en heeft wat lichamelijke klachten, dus meer sporten/bewegen is lastig.

Ik vind zelf dat er nog een groot verschil is tussen BMR (1600) en op gewicht blijven (1930). Dus vraag me af of als ze 1700 zou aanhouden het niet ook zou werken. Dan zit ze niet onder BMR. Dan zal het vast langszamer gaan, maar liever geleiderlijker dan straks een jojo effect lijkt me of nog meer klachten.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 11:36

Dat lijkt me inderdaad beter :)
Misschien kan ze wel gaan wandelen? Korte afstanden, dan doet ze iig iets!

Ik heb zin om volgende week weer vol goede moed te gaan beginnen!! :D

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 11:41

Misschien is zwemmen een optie voor haar? Niet zo belastend maar wel lekker bewegen@

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 11:44

Riddershow schreef:
Ze is lichamelijk niet zo fit en heeft wat lichamelijke klachten, dus meer sporten/bewegen is lastig.

Ik vind zelf dat er nog een groot verschil is tussen BMR (1600) en op gewicht blijven (1930). Dus vraag me af of als ze 1700 zou aanhouden het niet ook zou werken. Dan zit ze niet onder BMR. Dan zal het vast langszamer gaan, maar liever geleiderlijker dan straks een jojo effect lijkt me of nog meer klachten.

Op lange termijn onder het BMR is gewoon schadelijk voor je lichaam dus dat zou ik absoluut niet aanraden. Het gaat misschien wel sneller, maar je lichaam gaat op den duur allerlei vitale functies uitschakelen (bij vrouwen vooral de hormoonhuishouding die verstoord wordt) om energie te besparen. Als je weer wat meer gaat eten is het eerste wat je lichaam doet alles opslaan en vasthouden om die processen weer op gang te krijgen. Daardoor kom je dus ook gewoon weer aan. Boven het BMR gaat het misschien wat langzamer, maar het is wel de meest houdbare manier om af te vallen zonder schade aan je lichaam toe te brengen.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 12:37

Ik weet natuurlijk niet wat voor lichamelijke klachten ze heeft, maar vaak is er toch wel een mouw aan te passen om iets meer te bewegen. Niet alleen voor het afvallen maar ook voor de overige gezondheid. Zwemmen is inderdaad een goede, maar ook bijv rustig wandelen is vaak een goede optie. Hoeft echt geen uren, dagelijks een half uurtje bewegen voorkomt een hoop ellende.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 16:19

Ik zou haar ook zwemmen, fietsen of wandelen aanraden. Al is het maar een half uur per dag of 25 baantjes.

En 1700 kcal lijkt mij ook prima. Wat je zelf ook aangeeft, dan maar wat langzamer en op een correcte manier. Onder BMR sowieso niet, apart ook dat het bereken programma daar zelf mee komt. En misschien dat ze zich fitter en lichamelijk beter voelt als ze wat is afgevallen en kkan ze dan de tijd/afstand opbouwen.

Ik heb de rustsec nagevraagd. De instructeur zei dat daar tal van theorieën over zijn. Het ligt er ook maar net aan hoe hoog je de intensiteit tijdens een les wilt hebben. Hij legt hem graag hoog voor ons

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 16:59

Laura82 schreef:
vooralsnog ben ik compleet losgeslagen := ik weet van mezelf dat ik op 2 januari het helemaal zat ben en dan lukt het opeens wel weer, inmiddels heb ik me daarbij neergelegd.

Dit is zoooooooo herkenbaar! Precies dit!
Ik hou het ook ff niet meer bij tot ik weer echt ga beginnen, haha

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 18:01

Lijstje voor vandaag:
O: een oliebol
L: twee groentecrackers rode biet met guacamole en een kom Mexicaanse tomatensoep
T: twee maiswafels met runderrookvlees, Lindor bonbon.
A: spaghetti met kaassaus, hamreepjes en spinazie
T: drie kiwi's

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 23:01

Ohhh ik wil ook oliebollen!

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 23:49

Nutellabollen zijn nog veel lekkerder! Haha
Morgen is het oliebollentijd, ik had vandaag een nutellabol :)

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 00:14

Ik heb er vanavond 2 op, ben alweer genezen.

Mijn vriendin probeert in N-Z oliebollen te bakken op de camping, ik ben benieuwd. Helaas kan ik ze niet proeven..

Nutellabollen ken ik niet, maar zal iets voor mijn dochter zijn.

Morgenvroeg maar even langs de sportschool, ter compensatie van wat de avond brengt, haha. Dinsdag start de zwem4daagse en 3x sportschool deze week. Goed begin van het nieuwe jaar. Ik wil in 2018 ook spinning weer wekelijks gaan oppakken.

Iemand nog goede voornemens?

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 05:36

Ik vind Nutella niet zo lekker :o

Hier geen goede voornemens. Of in ieder geval geen nieuwe. Mijn enige voornemen is om af te vallen maar die heb ik al een tijdje :')

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 09:30

Haha jullie weten niet wat je mist!

Ik heb wel een aantal voornemens, maar eigenlijk ben ik daar al een tijdje mee bezig, dus of het echt voornemens zijn.. :=

Ik hoop mijn ziekte te verslaan, waardoor ik beter om mezelf ga denken, al mijn energie weer terugkrijg en de “negatieve” gedachten achter mij kan laten en als dat zo is, hoop ik dat het afvallen ook weer beter gaat lukken :) verder wil ik de mensen die mij veel verdriet hebben gedaan, achterlaten in 2017 en in 2018 me alleen omringen met mensen die om me geven.

Iedereen hier alvast een gelukkig, gezond en liefdevol 2018!

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 09:31

Veel succes Sharon! Ik hoop heel erg dat het je lukt!

Als goede voornemen voor volgend jaar heb ik gezond eten gewoon haha. En op paardengebied, hopelijk weer kunnen rijden op mijn eigen paard.

Iedereen idd een mooi 2018 gewenst!

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 09:43

Mooie voornemens beide! Nog maar 5 uur tot 2018! **\O/** Fijne jaarwisseling iedereen!

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 13:53

Kom er net achter dat een portiebeleg tzatziki ook maar 17 kcal is!

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 14:27

Hoeveel is een portie?

In mijn zak chips zitten namelijk ook zogenaamd 6 porties, maar het gaat toch echt makkelijk in 2 keer op :')

Mijn punt; wegen is weten. Dan weet je zeker hoe groot jouw portie is.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 16:09

Ben druk bezig met het avondeten...

Voorgerecht: carpaccio met ruccola, pijnboompitten, parmazaansekaas en balsamico azijn
1e hoofdgerecht: gevulde paprika (met rundergehakt en rijst)
2e hoofdgerecht: biefstuk met gegrilde groente en meloenpitaardappelkroketjes
nagerecht: semifredo met ammareti en caramel (en vooral veel stevia ipv suiker) en klein beetje chocoladetopping

Ik zet het niet in de tabel, dat gaat bijna niet. Maar op zich is het best wel volgens mijn macro's alleen die semifredo niet :P

Mijn voornemens zijn nogbeter letten op de kcal en snoepen en gezonder eten. Jammer genoeg vind manlief veel niet lekker wat gezonder is dan 'standaart" (zoete aardappel vind hij heel vies bijvoorbeeld)