Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 16:03

Ben ik ook weer :) .

Wat lopen sommigen van jullie een afstanden en tempo's zeg :oo !
Linda_Fleur, gaaf dat je je hebt ingeschreven voor de Mongol Derby, heb je al contact gehad met de Bokkers die er al eerder aan mee hebben gedaan? En ga je ook bloggen voor Bokt? Ik heb een paar jaar bij de NR gezeten en me één of twee jaar intensief bezig gehouden met de MD - verslagen. Superleuk!

Van 14 - 21 oktober ben ik op vakantie in Giardini Naxos op Sicilië geweest met manlief, dochter en haar vriendin. Hardloopschoenen meegenomen voor het geval ik een rondje zou willen doen ... dat werd uiteindelijk bijna elke ochtend 5 - 7 km langs de boulevard en twee keer een wat langere loop / trail-achtig en omhoog de dorpjes in :D . Heer-Lijk!
Verder veel gewandeld, we hadden niet heel mooi weer, dus helaas niet kunnen zwemmen en strandliggen.

Nu thuis in de kou en nattigheid is het weer een beetje zoeken naar de juiste kleding. Ik kleed me snel te warm aan, maar als ik de deur uitga vind ik steeds zo koud :brr: .
Zondag a.s. meedoen aan de Valkenloop in Valkenswaard. Heb me ook ingeschreven voor de Glow-Run Eindhoven en heb nog een paar loopjes op de planning (maar nog niet ingeschreven). Onder andere de Urban-Trail Eindhoven in december, samen met mijn schoonzus.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 19:00

Poes gecondoleerd.

Supervixen jij sterkte de komende weken.

In de winter met echte koude draag ik een thermo shirt onder mijn shirt. En als het echt koud is een winter tight. Derde laagje doe ik maar zelden. Dan is het in geval van koude en nattigheid en wind. Handschoenen doe ik dan weer vrij snel aan (en ook weer vrij snel uit tijdens het lopen). En als ik echt lang op pad ben in de winter heb ik altijd een buff bij.

Linda-fleur leuke plannen. Altijd spannend zo'n eerste marathon.

Jessol tijd vinden om te lopen is vooral een prioriteiten kwestie. Hoe graag wil je het , wat heb je er voor over en wat wil je er voor inleveren. En als je dan echt heel graag wil is het een kwestie van goed plannen. Wat dat betreft zitten we allemaal in het zelfde bootje en heeft niemand meer tijd dan een ander. We hebben namelijk allemaal slechts 24uur in een dag.

Annulering verzekering waarbij je 30 dagen van te voren moet annuleren heb je niet zo veel aan denk ik. De piek weken(en dus de blessure risico's) gaan dan net komen. En als je helemaal supergoed getraind de ochtend van de marathon ziek uit bed stapt heb je er niets aan.

Gem alvast succes voor zondag.

Ik heb 25 augustus de volgende (trail) marathon gepland staan. Maar die ga ik ook weer gewoon als training lopen. Wordt mijn 11de dit jaar.

Supervixen

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 19:43

25 augustus? Of bedoel je november?

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 23:32

Supervixen schreef:
25 augustus? Of bedoel je november?

Ja ik leef nog in de zomer geloof ik. Ik bedoelde november. Voordat het 25 augustus is hoop ik nog heel veel marathons/ultra's te kunnen lopen.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 08:30

Ik zag hier de Eindhoven Urban Trail voorbij komen. Die ga ik ook lopen.
En ook de Haarlem en de Arnhem Urban Trail. Gewoon omdat het kan en ze super leuk zijn :)

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 09:10

Greetje, ja voor blessures heeft die annuleringsmogelijkheid weinig zin. Maar mocht ik nu echt niet aan trainen toekomen komende maanden en een marathon dan echt niet realistisch is kan ik altijd afzeggen. Maar mijn mindset is nu gewoon dat ik het ga doen.

Gister een heel relaxt 5 km rondje gedaan. Geen toptijd (31 min) maar het doel was ook heel rustig lopen ivm knieen. Waar ik voorheen echt soms halverwege wilde stoppen en wandelen voel ik nu niks, zo makkelijk gaat het me af. Weet niet of het een verandering van mindset is of mijn conditie die echt beter word. Ik denk beide maar ik geniet ervan.

Leuk al die wedstrijdplannen! Trailruns lijken me ook echt gaaf maar ik houd het voorlopig nog wel even bij asfalt.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 14:27

Pff, ik had er eventjes genoeg van, dus weekje niet gelopen. Deze morgen toch duurloopje ingepland met de joggingclub, maar na 6 km voelde ik het plots in mijn kuit. Was dan nog meer dan 2,5 km tot aan mijn auto, behoorlijk strompelend geëindigd, en nu loop ik hier zo kreupel als wat. Heb dit vroeger nog gehad, heet "zweepslag" dacht ik, maar gelukkig nu minder erg dan vorige keer. Sowieso paar weekjes out nu, da's duidelijk.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 14:41

Zweepslag is heel pijnlijk hoorde ik! Opletten hoor :j

Leuk al jullie ervaringen over kledij. Less is more dus :j ik heb mezelf gisteren op een nieuwe outfit getrakteerd. Een goeie tight die NIET afzakt want werd een beetje gek van de andere. Dan een technisch shirtje, een vest met lange mouw, en toch een jasje. Vandaag met shirt en vest gelopen en dat vond ik prima. Voorlopig verdraag ik nog wel wat warmte :j ik heb ook een beanie gekocht met ingebouwde Bluetooth oortjes. Wat een uitkomst! Werkt heel goed. En nog handschoentjes en een borstlicht en sokken. Even wat verdriet eraf geshopt dus, voelde me gelijk super gemotiveerd met al mijn nieuw gerief. Gelukkig vallen de kosten bij decathlon goed mee.

Linda: ooo de derby. Ik volg elk jaar de topics wel wat. Succes!!!!

Jessol: zaten wij niet samen in het koetsjietopic vroeger? Wat bij mij helpt is met doelen werken. Ik loop nu met de app 5K die je opbouwt naar 5K in 8 weken. Je traint drie maal per week. De app zegt dan netjes wanneer je moet moet lopen of stappen en ook wanneer je halfweg bent. Verder lekker muziekje op en hoppa.

Qua tijd heb ik 0,0 moeite omdat ik (voorlopig) gestopt ben met paardrijden en dat nam veel meer tijd in beslag.

Qua doel heb ik op lange termijn ook best grote doelen gezet. Ik wil in 2020 een marathon voor het goede doel lopen in Oeganda en later mss ultra’s. Dat motiveert dan wel. Gewoon een beetje lopen werkt bij mij ook niet.

En Greetjes verslagen en de foto’s van supervixen en al de rest helpen ook enorm :)

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 15:31

hwn, ahhh dat is balen! Sterkte met herstel.

poes, Gecondoleerd met je schoonmama... ahh klinkt goed lekker shoppen. Decathlon is inderdaad een fijne winkel voor dergelijke dingen, goede kwaliteit voor weinig geld.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 17:29

Leuk om te horen poes dat je motivatie krijgt van mijn foto's. Marathon lopen in Oeganda, wat een tof doel! Lopen met goede kleren is ook wel zo fijn, zo te horen heb je goed geshopt.

Ik zit ontzettend te twijfelen om me in te schrijven voor de 25km veluwe trail in april. Ik wil zo graag een keer een wat langere trail lopen, maar ben bang dat mijn faalangst teveel opspeelt en ook heb ik nog steeds last van blaren. Maar ik vind het echt heerlijk om in het bos te lopen. Typisch was dat ik met de spartan race totaal geen last had van blaren.

Mijn zusje heeft zich ingeschreven voor de marathon van Berlijn. Als ze ingeloot word ga ik mee als oppas, want de kleine gaat dan mee (dan 5 jaar oud). Als ze ingeloot wordt, wil ze samen met me die trailrun van 25km lopen. Wordt ze uitgeloot, dan gaat ze de marathon van Rotterdam doen en dat is de week na die trailrun, dus dan kan ze niet met me meelopen (snappen jullie het nog?). Samen met iemand lopen zou mijn faalangst wel tegengaan. Mijn loopmaatje heb ik ook geappt of ze die afstand ziet zitten.

Verder heb ik nog als doel om volgend jaar een trifecta te halen bij de spartan race. Dan moet je de sprint (6+km), de super (13+km) en de beast (21+km) in een kalenderjaar lopen.

Doel voor 2020 is de 36km challenge in Disneyland met mijn zusje. Dat willen we al een tijdje, maar komt er niet van.

Arnhem urban trail doe ik ook aan mee. Als wandelaar.

Sorry, lange post geworden :P

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 19:14

Het is nogal uit de route, maar wil hem wel met je meelopen Supervixen. :o

Poes, decathlon is heerlijk winkelen he! Ik kom daar altijd met bergen vol spul en kleding uit en ben daarna niet eens zo heel arm. :))

hwn, wat balen joh, zweepslag. Daar kan je flink van manken. Inderdaad maar even op rust nu.

Gem, jij hebt ook leuke runs op de planning staan hoor!

Gisteravond toch maar gebootcampt ipv gelopen, maar vanavond wil ik nog even gaan. Vriend gaat alleen nog wel even bootcampen om 19 uur, dus kan pas om 20.15 de deur uit. Das wel effe wat minder. Maargoed, wil toch maar kort rondje doen, dus dan is het niet zo erg.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 20:30

Greetje, hoe gaat ie?

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 21:49

Met mij gaat het prima. De tweede marathon niet voluit gegaan dus ik heb er niet echt naweeën van gehad. Maandag wel een wat stijve achillespees dus het uitlopen tot dinsdag uitgesteld. Gisteren een extra rustdag en vandaag weer gewoon getraind. wisselduurloopje van 16,5km.
Heb november/dec wel tot een relatieve rustmaanden bestempeld want vanaf begin januari moet ik er weer vol tegen aan kunnen om op te bouwen tot de 120km begin april.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 13:02

Supervixen schreef:
Leuk om te horen poes dat je motivatie krijgt van mijn foto's. Marathon lopen in Oeganda, wat een tof doel! Lopen met goede kleren is ook wel zo fijn, zo te horen heb je goed geshopt.

Ik zit ontzettend te twijfelen om me in te schrijven voor de 25km veluwe trail in april. Ik wil zo graag een keer een wat langere trail lopen, maar ben bang dat mijn faalangst teveel opspeelt en ook heb ik nog steeds last van blaren. Maar ik vind het echt heerlijk om in het bos te lopen. Typisch was dat ik met de spartan race totaal geen last had van blaren.

Doel voor 2020 is de 36km challenge in Disneyland met mijn zusje. Dat willen we al een tijdje, maar komt er niet van.

Ja ik wil graag een muskathlon lopen (je haalt 10K sponsoring op en loopt vervolgens de marathon in de sloppenwijken waar je geld heen gaat zeg maar).

Mag ik vragen wat je precies tegen houdt aan de langere afstanden? ik hoop dat je een loopmaatje vindt alvast, lijkt me heel gaaf zo'n lange trail! De Disney run klinkt ook cool, al hoor ik wel dat de organisatie ook heel chaotisch is? Het is alleszins heel druk, vorig jaar waren wij er toevallig.

Greetje: woooow 120km :) waar ga je die lopen?

Mijn ene pees in mijn knie zeurt weer -O- Deze zomer last van gehad, was toen ook wel te hard gestart (en hier gewaarschuwd jajaaaaa slim hoor). Ik heb toen 2 maand rust gepakt, ontstekingsremmer genomen (2*10 dagen), schoenen laten aanmeten, echo en foto genomen waar niks op te zien was, en weer heel rustig gestart met een opbouw app (ik loop nu na 4 weken met stappauzes ertussen max. 16 minuten per training).

Dinsdag heel licht zeurende gevoeligheid, en na gisteren toch wat pijnlijk. Ik weet niet goed wat hiermee doen? Mijn gewone arts kan ik niet veel meer mee vrees ik, tenzij laten doorverwijzen naar kine... Morgen wel of niet lopen?

Waarschijnlijk is het kwestie van die knie ernaast te versterken maar ik weet even niet waar ik heen moet qua begeleiding. Ik heb ook helemaal geen verstand van blessures dus ik wil ze vooral voorkomen. Tips welkom dus :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 13:20

Peesproblemen zijn kl#te, als ik teveel train begint mijn heup af en toe ook te zeuren. Ik hoop dat het meevalt voor je. Kan een goede fysio er niet nog eens naar kijken?
10k aan geld ophalen, dan moet je flink je best doen! Maar wel heel tof.

Ik heb me toch maar voor de 16km ingeschreven, ik loop twee weken erna de halve marathon in Hamburg en voelde me beter bij die 16km. Maar ik ga zeker nog wel een iets langere trail pakken komend jaar.

Wat betreft langere afstanden zijn het eigenlijk twee dingen die me tegenhouden. De tijd die het kost om te trainen en mijn problemen met blaren.

Ik werk 32 uur in het onderwijs, wat in de praktijk neerkomt op iets van 36/38 uur en ik heb er nog een tweede baan bij bij het cito, waar ik regelmatig heen moet en thuiswerk voor moet doen.
Ik heb dan niet altijd de energie om een lange afstand te lopen. Ik voel me na een lange afstand ook niet altijd even lekker, dus dat is een drempel als ik in de middag nog afspraken heb.

Op de weg vind ik een halve marathon genoeg, maar voor een trail zou ik wel graag wat langer kunnen lopen.
Trails vind ik echt heel leuk.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 13:27

Ik ga inderdaad maar eens een kine zoeken, maar we wel best laten doorverwijzen (anders wordt er niets terugbetaald).

De sponsoring hoop ik deels door mijn werk te laten doen :j En anders moet iedereen maar zijn portefeuille trekken :D

Die blaren lijken mij super vervelend en frustrerend! Geen idee wat je daar nog mee kunt, want ik had al gelezen dat je al heel veel geprobeerd hebt. Tijd voor lange afstanden is inderdaad een ding, ik ken daar nog niet genoeg van om dat goed te kunnen inschatten.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 17:40

Poes op Texel is twee keer het eiland rond (eerste rechtsom dan linksom) dus er zit veel strand in.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 22:30

Hoe ging het op Texel greetje?

Ik heb me voor wat leuke lopen ingeschreven. De trailrun van de strong viking van 19km. Net wat minder dan die 25km, maar een mooie tussenstap, want 15km is het verst dat ik met een trail heb gelopen.

Verder de midwintermarathon in Apeldoorn, de 10EM.

Genoeg leuks weer in het vooruitzicht dus :D

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 23:45

Supervixen is begin april pas. Heb inmiddels ook ingeschreven voor den 50 mijl trail een maand eerder. wordt een mooie duur training.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 00:18

Supervixen, hoe gaat t inmiddels achter je operatie?

Mijn kuitpijn is al zo goed als verdwenen, enkel bij traplopen heb ik er nog last van, maar neem toch nog even rust, want nu zit ik met 4 hechtingen in mijn achterhoofd, omdat paardlief het niet leuk vond dat ik haar deken rechttrok. Ze vloog me aan met open mond, en ik ben keihard tegen de muur beland, pensionklante dacht zelfs dat er n paard tegen de grond ging, zo'n knal gaf het. Ondanks mijn muts toch n soort opengebarsten wonde, was zondagavond, arts van wacht moest t hechten in mijn keukentje. Verdoving liep er zo met t bloed weer uit, dus best pijnlijk. 'k Zal er moeten mee leren leven dat mijn "projectje" dat ik nu bijna 9 jaar heb, in 99% van de gevallen intussen n droompaard is, maar dat ze toch af en toe n kortsluiting kan krijgen, vooral als je het juist niet meer verwacht.

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 06:51

hwn, oef wat balen van je paard zeg dat hij zo onverwacht uit de hoek kan komen. Beterschap!

Hier gaat het lekker, mijn intervaltraining gisteravond op de loopband in de sportschool gedaan, kon mooi daarna nog wat krachttraining doen. Voor duurlopen is het niks, maar voor interval vind ik het ideaal om gewoon een snelheid in te kunnen stellen en daar niet op hoef te letten. Voor mijn gevoel doe ik zo iets harder mijn best. Nu een dagje rust en morgenochtend doe ik een lekker rondje van 10 km buiten.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 07:21

Oei pijnlijk hwn, beterschap.

Supervixen gewoon doen joh, in het start vak leer je zoveel leuke mensen kennen.

Lindafleur, loopse morgen.
Ik heb 't ook een tijdje geprobeerd maar vond 'tzo lang duren op de loopband.

Wij net vijf km gelopen, om 5.20 gestart haha.
Bedoeling was een rustig rondje, maar niet helemaal gelukt, 4,55/km
Afbeelding
De donkere ochtenden hebben zijn charme.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 07:33

Greetje63 schreef:
Supervixen is begin april pas. Heb inmiddels ook ingeschreven voor den 50 mijl trail een maand eerder. wordt een mooie duur training.

Och ja ik was in de war met die berenloop op Terschelling.

Linda_fleur mijn zusje doet ook alle intervaltrainingen op de loopband. Niks mis mee lijkt me.

Hwn wat leuk dat je er aan denkt. Vorige week heb ik best veel pijn gehad, ook eten ging heel lastig. Nu is het nog wat gevoelig, maar gaat al veel beter gelukkig. 14 november gaan de hechtingen eruit.
Wat een pech met je paard, daar zal je wel flinke hoofdpijn aan overgehouden hebben. Je hoofd bloedt ook altijd zo erg als er wat mee gebeurt.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 07:45

Hwn, wat bizar ongeluk en erg pijnlijk. En een wond op je hoofd bloed als een malle. Sterkte.
SV, weer aan de beterende hand, heb je toch maar mooi ff achter de rug.

Horsii, whooooo wat vroeg, knap hoor. Moet best een lekker gevoel zijn nu, om de dag zo te beginnen. Ga je dan zonder ontbijt direct hardlopen?

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 08:53

Horsii, intervaltrainingen vind ik wel gaan op de loopband. Kan ik lekker aftellen. Maar 5 km of meer op eenzelfde tempo is echt dodelijk saai. Heb ik een tijdje volgehouden als warmingup voor krachttraining maar toen ik na weken eindelijk weer een keer buiten ging rennen had ik het gevoel alsof ik vloog haha. Eindelijk vooruit. En buiten sporten is sowieso fijner, afhankelijk van het weer uiteraard.

Wow wat goed bezig zo lekker vroeg op pad! Bedenk me dat ik dat ook weer eens moet gaan doen. Ben benieuwd idd of je dan nog ontbijt van te voren.