paardrijden en overgewicht.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 20:39

Het is echt wel fijn idd om van elkaar te lezen. Ook een mooie stok achter de deur om door te gaan. Zonder dit topic had ik serieus nooit geweten dat er app's zijn die kunnen helpen met afvallen.

Jester dat is jammer dat het nu stagneert. Maar 15 kilo mag je trots op zijn, dat is al een prestatie op zich vind ik. Al kan ik me voorstellen dat het tegenvalt als je zo rap van start gaat, en het nu niet meer wil.

Jester_

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 20:56

Nee en an sich ben ik blij hoe ik nu ben, dusja dat motiveert niet echt alloewel ik nog steeds te zwaar ben. Maar zou zo graag nog -5 zijn, maarja :=

Afbeelding

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 21:29

Jester_ schreef:
Nee en an sich ben ik blij hoe ik nu ben, dusja dat motiveert niet echt alloewel ik nog steeds te zwaar ben. Maar zou zo graag nog -5 zijn, maarja :=

[ [url=m/8aBAiH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik snap je hoor! Je mag echt trots op jezelf zijn. Maar als je je zo goed voelt en je ziet er goed uit en bent tevreden met jezelf is de motivatie voor die laatste kilo's ook nergens te vinden..

Wil je persé nog meer afvallen voor het getalletje of de weegschaal of heb je het idee van ik ben er nét niet?

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 22:06

Beide haha, eigenlijk moet ik meer sporten dat het allemaal wat strakker word, maar ik haat fitness :') :=

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 06:54

Ik vind je zeker niet te zwaar ogen. En de laatste loodjes zijn altijd het zwaarste he. Even de schouders er onder nog. Je kunt het!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 11:09

Dat het strak gaat worden heb ik maar los gelaten. Ik ben nooit superstrak geweest, behalve toen ik 62 kilo woog. Maar toen was ik voor het mooie eigenlijk te licht. En sinds ik moeder ben geworden, is het ook weer allemaal veranderd. Plus, ik hou ook niet van fitness. Ik moet nog 5 kilo voor ik mijn streefgewicht heb bereikt. Maar ik ben nu al net zo zwaar als toen ik ging trouwen in 2008. Dat vind ik al top!

Maar Jester, jij oogt niet te zwaar. Het ziet er gewoon mooi in verhouding uit nu :j

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 11:30

Jaa misschien moet ik dat ook loslaten, plus ik hou wel van wat voller, ik hoef geen botje te worden wil wel wat B-B-B overhouden haha. Maarja officieel mag ik nog wel 10 kilo kwijt. Maar ik rij 2/3 paarden per dag, werk in de zorg, wandel regelmatig 7/8 km, sowieso regelmatig met de hond, soms hardlopen dus conditie heb ik wel, dan maar een paar kilo extra :D

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 13:35

Ik heb vandaag mijn originele streefgewicht bereikt, maar ik had halverwege al bedacht dat dit nog niet is wat ik wil dus wil er nog een klein beetje af. Maar ik mag van mijzelf wel wat rustiger aan doen, dus ik ga vieren met een ijsje.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 10:11

Voor mensen die MPF gebruiken...
Hoe doen jullie het met een pasta gerecht met de saus?
Bijv als je saus met een pakje maakt van Knorr?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 10:39

Volgens mij kan je het opzoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 11:42

MariekeTV schreef:
Voor mensen die MPF gebruiken...
Hoe doen jullie het met een pasta gerecht met de saus?
Bijv als je saus met een pakje maakt van Knorr?

Als je het pakje scant krijg je meestal gewoon het aantal kcal dat in een portie zit. Dan apart de pasta afwegen en invoeren.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 15:20

Kun je dan scannen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 15:22

Ja, in MFP kan je barcodes van producten scannen onder voeding invoeren. Wel even goed opletten of de portie/serving size ook klopt met wat je daadwerkelijk eet en of de portie niet bestaat uit de hele verpakking (als je bv limonade scant komt hij op super veel kcal uit omdat hij de hele fles als portie neemt ipv een scheutje).

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 15:35

Pfff ik hang alweer 3 weken op hetzelfde gewicht. Ik kan wat meer eten, wat minder eten. Het blijft gelijk.
Ben nu bijna 9 kilo afgevallen, maar ik ben al vanaf januari bezig. Gaat wel erg langzaam zo.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 15:51

Dat wist ik niet

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 08:58

Kan met andere apps ook, dat scannen :j maar als ik wat in voer kan hij het altijd vinden tot nu toe.

Ik ben onder de magische 80 kg grens gedoken! En dan met nasi gisteravond, en ijs toe.

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 09:04

SusanH schreef:
Kan met andere apps ook, dat scannen :j maar als ik wat in voer kan hij het altijd vinden tot nu toe.

Ik ben onder de magische 80 kg grens gedoken! En dan met nasi gisteravond, en ijs toe.

Goed zeg! Ik ben ook van 80 naar 78 gegaan nu, ik ben er erg blij mee :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 09:16

Ook goed bezig!

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 11:55

Ik kom mij hier ook weer eens melden :o
De laatste tijd gaat het een beetje met ups en downs.. sommige dagen gaan goed, andere minder en nog anderen weer heel slecht.

Het laatste weegmoment voor mij was afgelopen woensdag. De weegschaal gaf toen precies 80.0 kg aan. Ik weet dat ik een 3 jaar terug nog ruim 13kg zwaarder was :o. Maar ik heb ook al eens 75kg gewogen. Helaas met de feestdagen in december en de nodige verjaardagen in januari en februari teveel gesmokkeld. En om nu opnieuw echt weer de draad op te pakken is zo moeilijk :x

Daarbij komt dat bijna al mijn extra gewicht als een flinke zwemband om mijn buik zit, daar baal ik nog het hardste van.. het is totaal niet in verhouding met de rest van mijn lichaam. Maar helaas is plaatselijk vetverbranden niet mogelijk..tenminste dat is mij vaak verteld

Vanwege mijn hypermobiliteits-syndroom heeft de fysiotherapeut mij (zware) krachttraining sterk afgeraden. Wel ben ik begonnen met zwemmen! Ik ga 3x per week circa 45 minuten zwemmen.

Mede voor mijn gewrichten wil ik 12kg afvallen.
Ik merk dat ik een goede balans vinden erg lastig vindt.. dus dat wordt mijn eerste doel :)
Hiervoor wil ik de app MyFitnesPal goed bij gaan houden.

Morgenvroeg wil ik wegen, en dat als mijn nieuwe startgewicht zien.
Stiekem ben ik nieuwsgierig en een beetje 'bang" tegelijk wat de weegschaal morgenvroeg laat zien :o

Ik hoop dat ik hier (opnieuw) mag mee komen kletsen!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 16:04

Goed bezig Susan!

Ik maak geen saus uit pakjes. Liever vers :j
En helemaal niet zo moeilijk, zeker pastasaus niet.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 09:09

Leuk itsme!
Ik wil ook wat actiever mee gaan kletsen!

Hoe hebben jullie jezelf zo ver gekregen dat je dan echt ging afvallen.
Ik ben er zo klaar mee en wil zo graag, en toch wil het echt niet lukken.

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 09:36

Pfff dit weekend 1.8 kilo aangekomen. Dagje naar de Toppers en bbqen waren niet zo best haha. En ik ga vanavond ook nog sushi eten met een vriendin. Morgen maar weer streng verder gaan.

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 09:44

Vanmorgen, heb ik me toch zover gekregen om een rondje lopen te gaan en wat was het warm en zwaar. puh, maar 3,9kg eraf is toch een teken om verder te gaan :)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 10:00

Vooral volhouden.

Hier was er ook weer aan. En vandaag macaroni, dus morgen ook vast weer. Maar ach. Overmorgen weer wat er af. En zo schommelen we lekker verder.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-17 10:02

Zit nu op -2.3 *\o/*