[Centraal] Tattoo's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 17:07

marleen_88 schreef:
Ik lees al een tijdje mee, er komen mooie dingen voorbij!
Zaterdag heb ik mijn afspraak voor eerste tattoo staan. Het wordt een lotus met dotwork, wil hem al een tijd.
Maar ik twijfel enorm over de plaats, ik ben juf en ik weet niet goed in hoeverre zichtbare tattoos "geoorloofd" zijn. Ik wil hem het liefst op mijn onderarm. Ik ga het sowieso met de directie van mn school bespreken, maar was benieuwd naar ervaringen /meningen.

Voor zover ik weet niet.. ookal zou deze directie het er mee mee eens zijn, dit zal vast niet je enige baan en school in je leven blijven. Denk dat het als juf dus niet slim is.

Yasmine, prachtig!

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 17:42

marleen_88 schreef:
Zaterdag heb ik mijn afspraak voor eerste tattoo staan. Het wordt een lotus met dotwork, wil hem al een tijd.
Maar ik twijfel enorm over de plaats, ik ben juf en ik weet niet goed in hoeverre zichtbare tattoos "geoorloofd" zijn. Ik wil hem het liefst op mijn onderarm. Ik ga het sowieso met de directie van mn school bespreken, maar was benieuwd naar ervaringen /meningen.

Ik doe momenteel nog de opleiding docent biologie maar heb wel al stage gelopen. Ik heb ze verteld van mijn tattoos en ze vonden het niet erg! Dus ligt echt aan je directie denk ik.

Anoniem

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 20:27

Ik heb op een super streng christelijke school stage gelopen, en een collega-stagiair van me had een gigantische Feyenoord tattoo op z'n kuit. Nooit iets van gezegd.. Denk dat het best moet kunnen maar het zou zonde zijn als je daarom je droombaan niet kan krijgen, misschien dus handiger om hem op een plek te zetten waar je hem makkelijker kan bedekken

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 20:32

Ik heb nog geen enkele school getroffen waar het niet mocht. Mijn laatste stage was een vrij elitaire school en daar mocht ik zelfs mijn piercings in houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 20:47

Ik weet dat het op mijn oude middelbare school wel verboden was voor leraren. Denk dat het idd echt aan de directie ligt.

Wat betreft droombanen etc. de kans is vrij groot dat ik na mijn studie werkzaam ben op een kantoor op een HR afdeling. Ligt natuurlijk aan elk bedrijf/organisatie of je met een zichtbare tattoo kan rondlopen. Denk dat het voor een super informeel bedrijfje niet zo'n punt is maar als je voor een ministerie oid gaat werken is het minder gewenst denk ik.

Hebben jullie daar zelf al rekening mee gehouden "voor later"?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 20:48

Ik zit al 20 jaar i.h. onderwijs en zo lang het geen schokkende tattoo's zijn qua ontwerp (enge doodskoppen bijv) of plek (je hele nek en borst vol), dan kan het -naar mijn mening prima hoor :j
Om eerlijk te zijn, als ik dan na lang overwegen besloot dat ik een tattoo wil, dan ging ik NIET overleggen met mn directie waar hij kwam :n Mijn lijf en zo lang het dus een "nette" tattoo is, bepaal ik dus mooi zelf waar hij komt.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 21:30

Ik heb wel alleen maar tattoos die ik gemakkelijk kan bedekken, net omwille van werk. Op mijn huidige werk is het geen enkel probleem maar je weet maar nooit waar je terecht komt. Al mijn tattoos zijn te verbergen (horloge past perfect over mijn polstattoo, die op mijn voet zie je niet als ik schoenen aan heb, die op mijn been kan ik bedekken met een broek/panty en die op mijn ribben zie je sowieso niet).

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 21:32

Sh1t!! 28 mei werk aan het spoor, op 2 plaatsen op mijn traject... Dinsdag Marsha maar bellen en een nieuwe datum afspreken... -O-

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 21:39

marleen_88 schreef:

Meelezer meldt zich even :P Ik heb op verschillende scholen gewerkt en vaak is het daar geen enorm probleem, maar ze zijn er ook niet gek op. Als je een minder zichtbare plaats ook mooi vind zou ik daar eerder voor kiezen, want er bestaan ook minder makkelijke beroepen.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-16 22:10

Over het rekening houden met later:
Ik ben al in het later. :+
Ik ben bijna 43.
Hoe ouder hoe gekker. .

Ik werk in de thuiszorg, en mijn baas heeft een enorme rugvullende tattoo van Frans Bauwer.
Mijn sleeve was geen probleem. :)F

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 22:11

Ik heb mezelf voorgenomen om tot een bepaalde leeftijd (dat je een 'vaste' baan hebt) geen zichtbare tattoo's te nemen. Ik wil hierna nog solliciteren voor een job waar je absoluut geen tattoo's in het zicht mag, dus daar houd ik nu zeker rekening mee :)

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 22:24

Dat dus :j Ik vind persoonlijk beentattoos het mooiste dus dat is niet zo'n probleem maar ik wil sowieso pas eraan beginnen als ik mijn bachelor heb afgerond. Heb ook nog geen idee waar ik terecht ga komen dus dat durf ik niet te riskeren.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 23:35

Wauw, prachtig Yasmine! <3

Ik heb niet echt spijt van mijn 1e tattoo, maar zou hem nu nooit meer zo laten zetten. Ik had een tekening gevonden op internet en in een niet al te goede shop laten zetten. Hij is 2 jaar later overtrokken en een stuk verbeterd, maar het design is nog steeds hetzelfde. Op dat moment in mijn leven had ik het even nodig, maar achteraf gezien had ik hem misschien toch een stuk mooier gewild :). Hij staat boven mijn enkel dus hij is niet zó veel zichtbaar, maar in de zomer draag ik wel regelmatig jurkjes.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 23:53

even ook een vraagje.. ik lees ook al heel lang mee en ik mag pas.over 2 jaar een tattoo. maar ik doe ook een opleiding voor in de zorg..

hoe zit het daarmee? mag je dan wel zichtbare tattoo's of piercings?

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 07:37

its_daantjee schreef:
even ook een vraagje.. ik lees ook al heel lang mee en ik mag pas.over 2 jaar een tattoo. maar ik doe ook een opleiding voor in de zorg..

hoe zit het daarmee? mag je dan wel zichtbare tattoo's of piercings?

Ik doe opleiding verpleegkunde en mijn halve klas heeft zichtbare tattoo's, ook op eigenlijk al mijn stage plekken zijn er meerdee meedewerkers met zichtbare tattoo's. Naar mijn idee word er tegenwoordig niet meer moeilijk over gedaan!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 08:13

marleen_88 schreef:

Ik ben ook juf en bij ons is het echt geen probleem zolang je niet je hele lijf vol hebt staan. Ik heb een kleine tattoo op mijn arm en 2 op mijn schouders. Na de zomer wil ik een wat grotere op mijn kuit.
Het hoort ook bij de maatschappij vind ik.
Aan welke plekken denk je voor het zetten?

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 09:07

*kruipt uit de meelees modus*
Ik werk in de gehandicapten zorg. 2 van mijn 4 directe collega's hebben zichtbare tattoo's (1heeft een tattoo op de pols en enkel, de ander beide bovenarm en 1onderarm vol, daarnaast een zwart op de rug en een Keltische knoop in z'n nek. )
Hij loopt altijd met een tanktop. Verder zie ik enorm veel collega's op het terrein met zichtbare tattoo's lopen.
Ik kan wel zeggen zat het bij onze werkgever geen punt is, gezien deze mensen de tattoo's al hadden voordat ze in dienst kwamen. Ik werk voor een van de grootste zorgaanbieders in het gooi.

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 09:14

Hier ook zorg en tattoo's, evenals veel van mijn collega's. Sleeves etc zijn geen probleem!

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 09:29

Mijn tattoo's zijn niet zichtbaar als ik mijn werkkleding aan heb, dat was een bewuste keus. Ik heb heel veel collega's met zichtbare tatoeages, maar nooit in het gezicht of de nek. Dit zijn veelal sleeves, dat wordt inmiddels toegestaan. Met tattoo's in het gezicht oid zal je nooit worden aangenomen bij ons.

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 09:33

Grote zichtbare tattoo's zag ik wel in de thuiszorg/gehandicapte zorg/ verpleeghuis ect. In het ziekenhuis zie je dat bijna niet, wel kleine zichtbare tattoo's.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 09:40

Ik studeer ook verpleegkunde, en ben het bij medestudenten wel tegengekomen. Denk dat het in bijv de ouderenzorg niet zo'n probleem meer is, maar bij mijn stage in het ziekenhuis heb ik niemand gezien met een zichtbare tattoo. Omdat ik zelf ook in het ziekenhuis wil werken later, ga ik dat risico niet nemen :n Zat andere plekken dan in het zicht!

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 10:32

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 10:40

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 11:08

Supervixen schreef:
marleen_88 schreef:

Ik ben ook juf en bij ons is het echt geen probleem zolang je niet je hele lijf vol hebt staan. Ik heb een kleine tattoo op mijn arm en 2 op mijn schouders. Na de zomer wil ik een wat grotere op mijn kuit.
Het hoort ook bij de maatschappij vind ik.
Aan welke plekken denk je voor het zetten?

Onderarm of binnenkant bovenarm vind ik mooi. Mijn verstand zegt enkel, beter af te dekken en voor 'later' beter.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 11:10

Binnenkant bovenarm is ook makkelijk af te dekken hoor. Op mijn stage draag ik nooit iets korter dan mijn elleboog, dus mijn tattoo is eigenlijk nooit zichtbaar. En zelfs met een t-shirt is nog maar een klein stukje ervan zichtbaar.