Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-16 12:26

Nog één dag wachten, duurt inderdaad lang... verder nog best veel pijn en 't neemt ook nog steeds toe. Als je op internet gaat zoeken, lijkt 't zelfs op allergische reactie. Ook omdat de wonden (vooral op mijn hoofd) wederom niet goed willen genezen. Terwijl de laatste keer toen alles eruit gehaald is het binnen twee weken helemaal netjes genezen was. Dat zou ook de pijn kunnen verklaren... alhoewel, als er infectie is, de wonden ook niet goed zullen genezen. Ik weet 't niet.

Het been gaat op zich wel goed, al de laatste paar dagen kleine terugval. Mis nog behoorlijk wat kracht en zak er vaak door heen met lopen, vooral de laatste dagen is dat meer geworden. Verder gaat coördinatie wel al weer wat beter, kan steeds beter mn been gewoon rechtuit zetten waar ik wil.

Hihi Zil is inderdaad niet zomaar een paard. Heel lief, braaf en goud eerlijk, maar hoe dan ook echt een sportpaard. Zodra ik weer wat ritjes in het zadel gemaakt heb, is het wel echt een paard waar ik zo op stap. Zelfs als ze tijd niet onder 't zadel geweest is. Ze is erg verwend geweest in 't rijden, maar als ze duidelijke grenzen heeft is ze zo makkelijk en geeft echt een "wow" gevoel zodra je er aan gaat rijden. Komt dan ook letterlijk van de grond af.

Komende najaar/winter/voorjaar gaat ze naar 't Z2 gereden worden voor sport (en dus ook elite) predicaat en weer mee op concours. Misschien nog een keer een ibop als dat uit komt, gewoon omdat het kan en leuk is haha.

Heb nog wat leuke stills uit filmpje (met telefoon gemaakt) van Zil en Liv. Wat een heerlijke dieren zijn dat toch! En Liv loopt zoo fijn en makkelijk!
Wel slechte kwaliteit, maar vind ze te leuk om niet te laten zien. :o

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Knap hengstenkind. <3
Hij wordt steeds beter.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 12:37

Spannend vandaag! Ik hoop dat je er toch naast zit en je goed nieuws krijgt!

Wat wordt Livano al groot! Hoe groot gaat 'ie naar verwachting uiteindelijk worden?

Warboel

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 13:36

Succes vandaag Alice! :*

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 15:09

succes vandaag!

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 19:13

Ben zooo benieuwd. Heel veel succes!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-16 19:33

Dankjewel allemaal! <3

Kweek uit de drain is vooralsnog negatief, maar ze laten de kweek nog even staan. Ook willen ze over 1,5 week een nieuwe punctie uit de drain doen. Op zich was ook niet te verwachten dat de kweek uit de drain positief was, aangezien het probleem in de buik zit en (nog) niet in 't hoofd (die gaat zelfs nog steeds erg goed gelukkig). En ze prikken in de drain op mijn hoofd.

Maar punctie in/uit de buik zie ik niet zo zitten. Eerlijk gezegd...

Gisteren zo ongelooflijk veel pijn gehad, drain zat tegen 't middenrif. Wist echt niet meer waar ik 't zoeken moest, zoveel pijn. Morfine deed niets, gelukkig is dat nu weer wat gezakt, maar jeetje pff.

Speechless, Livano zal zo rond de 1,70m worden verwachten we. Hij groeit heel goed en staat super recht op zijn benen, viel vandaag echt op. Heerlijk dier is 't, hij wordt ook stoer praatjes krijgt hij haha. Hij liet ook nog een super gaaf stukje draf zien, maar was zo onder de indruk dat ik vergat foto's/video te maken. :=

Afbeelding

Afbeelding

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 20:00

Top dat de eerste kweek negatief was, maar je pijn wordt er helaas niet minder door. Ik blijf voor je duimen.
En Liv... tja... <3 <3 <3

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 10:34

Oow fijn dat hij negatief was!! :))

Als je last hebt van je buik zou ik daar toch ook maar een kweek van laten zetten :(:)
Balen dat je weer zoveel pijn hebt -O-

Hij staat inderdaad mooi recht op zn benen zeg!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-16 14:25

Pijn wordt er inderdaad niet minder door helaas, in tegendeel, de pijn wordt op dit moment alleen maar heftiger. Pff.

Op dit moment zo gigantisch veel pijn, vooral ook in de schouders/borst/rug. Gegenereerde pijn, door prikkeling van buikvlies en/of diafragma (middenrif?). Nu is dat 't ergste als ik plat lig, dus was wat gaan zoeken naar oorzaken. Dan komt telkens vrij lucht in de buikholte boven... Dat hoop ik in ieder geval toch echt niet. Morfine doet er helaas helemaal niets mee, dus vannacht half zittend geslapen. Vind mn rug heel tof...

Ga ze niet zomaar in mn buik laten prikken, vind een lumbaalpunctie vreselijk, maar das nog erger. Zeker met zo extreem pijnlijk buikvlies...

Nu toch aan de antibiotica, vreselijk spul is dat... :=
Kijken of 't iets doet of niet en dan zegt 't nog niets.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 16:44

Wat afschuwelijk dat het nog niet wat beter met je gaat. Door wat voor hel moet jij wel niet gaan... Is het niet een keertje genoeg??
Misschien een hele domme vraag, maar kunnen ze die hele pijnlijke ingrepen niet onder narcose uitvoeren, dat je er minder last van hebt?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-16 21:35

Narcose doen ze niet zomaar, omdat dat altijd risico's met zich mee brengt. Ook vind mijn hart dat alles behalve leuk, paar keer al niet helemaal goed gegaan (zoals oa hartslag die heel hoog wordt en ze niet terug omlaag kregen). En aangezien ik al zo vaak narcose gehad heb, proberen ze liever zonder... dus moet 't maar gewoon ondergaan. Helaas.

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 10:00

Jeetje zeg op vakantie al jou eigen berichten gelezen (39 pagina's :(:) ).
Iedere keer hoopte ik dat er positief nieuws was maar tot nog toe is het nog niet zoals gehoopt dus...

Wilde toch reageren om je heel veel sterkte te wensen. Je bent zo ontzettend sterk! Het zijn allemaal geen kleine dingen... ;(

Waar ik me wel over verbaasd heb is dat je aangeeft dat je dikke darm het slecht doet. Nu vroeg ik mij af, hoe kan jou lichaam je nou goed beter krijgen als het al die zooi niet kan opnemen en weg kan werken? Ook met dat hersenvocht hoe kan het ooit alles goed en voldoende opnemen?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-16 10:53

Daar ben je wel even zoet mee geweest zeg! :(:)

Helaas geen goed nieuws inderdaad, eigenlijk gaat 't alleen maar slechter en slechter...

De opname van mijn dikke darm is in principe wel goed, beweging alleen niet. Darm ligt regelmatig volledig stil, maar neemt wel nog gewoon vocht op. Verder doet de dikke darm niet zoveel, behalve dan vocht opnemen.

Hersenvocht wordt opgenomen door het buikvlies, vooral achter de lever wordt vocht uit de buikholte opgenomen. De buik kan ongeveer een halve liter per dag opnemen. Bij gezonde mensen is dat ook ongeveer hoeveel hersenvocht er per dag aangemaakt wordt. Het kan zijn dat ik meer aan maak per dag, maar 't kan ook zijn dat de productie normaal is maar de opname in de hersenen niet goed gaat.

In sommige gevallen kan de buik het vocht dus niet aan, maar dat merk je meestal pas na langere tijd. Dan leggen ze de drain vanuit de hersenen naar het hart. Maar je kan je voorstellen dat als een infectie in de buik al gevaarlijk kan worden, laat staan infectie in het hart. Dat zullen ze dus liever niet doen. Heel soms leggen ze een drain bij de longen, maar ook dat geeft risico's en werkt zelden goed. Aangezien de longen nog minder kunnen op nemen dan de buikholte.

Nu hebben de darmen geen prioriteit, zonder darmen kan je leven zonder hersenen niet. :+
Dus doen er nu ook niet zoveel mee, behalve zorgen dat 't niet helemaal vast loopt. Op scans is te zien dat ik divertikels heb (uitstulping van de darm), het is belangrijk dat die niet ontstoken raken. Verder al eens geopperd dat ze maar een deel van de dikke darm eruit moeten halen, omdat ik toch dolicho colon heb en dus een te lange dikke darm.

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 12:25

Aah oke, dus alles zou eigenlijk in balans moeten komen..

Die drains op andere plekken klinkt nog wat 'enger' dan wat je nu hebt. Omdat er bij infecties nog grotere risico's aan vast zitten :\
Zonder hersenen leven word lastig ja :j

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 13:53

Ach... er zijn zoveel mensen die zonder hersens leven! Kan best Alice _O-

Echt oliebol dat het maar niet beter wordt... kan niks anders zeggen...

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-16 23:15

Hahaha dat is waar Kimberley. _O-

Misschien prioriteit toch maar eens verleggen. :D

xMazzel, 't is inderdaad weer terug een balans gaan vinden. Dat heeft alleen helaas erg veel tijd nodig, maar komt hopelijk wel.

Ben zo beroerd van de antibiotica, blergh. Dat spul maakt je altijd zieker dan je al was, mij althans dan. Prikkeling van buikvlies/middenrif neemt ook nog steeds toe, kan niet meer liggen van de pijn (gaat zo'n 5 min goed en dan is de pijn al zo erg dat ik er gek van wordt). Alleen erg vervelend is dat ik paar uur per dag plat liggen nog wel echt nodig heb, zodat de drain dan even wat minder hard loopt. Echter kan dat dus niet, slaap met 't hoofdeind wat omhoog en daardoor wordt ik vaak wakker van de hoofdpijn en extreme herrie in mn hoofd... (het is met momenten letterlijk t geluid alsof je hoofd leeg gezogen wordt, inclusief slurpende geluid als de gootsteen leeg loopt haha). Terwijl als ik plat lig dat 't dan wel redelijk goed gaat.

Temperatuur is nu wel redelijk stabiel eindelijk, maar wel wat aan de hoge kant. Maar goed, ze willen nu afwachten en aan kijken tot 1 augustus, dus doen we dat maar. Ben bang dat ze toch eerder niets doen totdat ik weer dood en dood ziek ben.

Achja, hoe dan ook. De drain werkt nog steeds, alweer drie weken! *\o/*

Das eigenlijk wel een feestje waard. :=

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 23:26

Y)(^) en :9k dan maar :P het lijkt me een hele rare gewaarwording, die geluiden die je hoort

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-16 23:56

Jaa! Hihi, lekker. :9

Zijn ook rare geluiden, vooral de eerste keer. Neurochirurg zegt dat 't niet van de drain komt, dat je die niet kunt horen. Maar zodra de drain 't niet meer doet of eruit is, hoor ik plotseling niets meer... En ook andere mensen horen m gewoon, dus die neurochirurgen hebben er gewoon geen idee van. :=

Morgen trouwens leuk dagje op de planning, naar the bodyguard. :D

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 02:28

Nou ja zeg, laat ik dat nou ook gedacht hebben, dat je dat als buitenstaander kunt horen! Maar dat vond ik dan weer gek om te zeggen/vragen.
Laat je weten hoe je de bodyguard vindt?
Ik zal je een goede nachtrust toewensen en ook dat je lichaam morgen goed wil meewerken.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 11:22

Quir schreef:
Jaa! Hihi, lekker. :9

Zijn ook rare geluiden, vooral de eerste keer. Neurochirurg zegt dat 't niet van de drain komt, dat je die niet kunt horen. Maar zodra de drain 't niet meer doet of eruit is, hoor ik plotseling niets meer... En ook andere mensen horen m gewoon, dus die neurochirurgen hebben er gewoon geen idee van. :=

Morgen trouwens leuk dagje op de planning, naar the bodyguard. :D

The Bodyguard, tof. Hopelijk hebben jullie Romy! (Wij hadden een ander en die was helaas lang zo goed niet). Maar sowieso is het een heerlijke musical. Veel plezier!!!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-16 22:38

Hihi, niets is gek om te vragen hoor Balance. Je mag alles vragen wat je wilt weten! :D

Musical was heel erg leuk! Ook heel goed. We hadden Romy Monteiro, wat kan zij toch ongelooflijk zingen, wauw. De beste was Frank (gespeeld door volgens mij Roy Kullick), die was echt heel erg goed.

Echt van genoten, maar nu paar weken nodig om bij te komen. Best heftig zeg maar. Met al dat (felle) licht en (harde) geluiden (en dat dan met kapotte filter, stomme hersenen), maar 't was 't zeker waard. :j

Wel erg moe en flink hoofdpijn (maar goed, normaal mag je met een hersenschudding al geen tv kijken, laat staan met een zware haha). Baal wel flink dat ik weer terug flink zenuwpijn heb in mijn bil, been en voet. Dat was iets minder, maar nu weer vol terug en dat doet echt zeer. Ook is links, maar vooral mijn linker been (waar ook de zenuwpijn in zit...) weer stuk slechter dan het was, weinig kracht en weinig coördinatie. Hopelijk is dat morgen weer wat beter...

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 22:53

Dat lijkt me vaag zon slurpens geluid :')

Mooi dat het leuk was! Kan me niet voorstellen hoe je het volhoudt met zoveel pijn enz enz enz... hopelijk hoef je niet te lang op de blaren te zitten... maar helaas is dat meer uitzondering dan regel!

Hang on!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-16 19:09

Helaas inderdaad meer uitzondering dan regel...

Maar 't was 't helemaal waard. :)
Nu wel al flink wat nachten slecht geslapen, enorm onrustig en erg veel pijn. Hoop toch eens een nachtje goed te kunnen slapen, dat zou al veel schelen. Nog wel veel pijn naar mn schouders, plat liggen is een hel. En dan die buik, bah bah. Maandag naar de chirurg, benieuwd wat hij doet. Ze hadden 't over puncties... -O-

Vandaag even naar mn baby geweest, baby wordt al een heel paard! Vrijdag wordt ie gechipt, zal ie mensen daarna niet zo leuk meer vinden. :=

Zilvana doet 't ook erg goed, ze ziet er goed uit en is heeeel lief. Had een appel gegeven, ze heeft me een kwartier lang overal gevolgd haha. Normaal is 't hee een appel, lekker, Ohh gras! Haha. Ze is ook heel knuffelig, dus hopelijk is ze drachtig. :)

Afbeelding
Vieze merrie. :=
Wel leuk om te zien die vier witte kroonranden, haha.

Afbeelding
Liv spagaat aan 't oefenen. :+

Afbeelding
<3

Afbeelding
Hier vind ik hem echt al een heel paard aan 't worden! Gewoon al bijna een jaarling, haha.

Afbeelding
En heeeeel lenig! Achterhand eronder lukt ook al.

Afbeelding
En samen met zijn, ook schimmel, maatje. Die twee zijn continue bij elkaar, net als de moeders trouwens. Zo leuk om te zien! Vier schimmeltjes.

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 07:53

Ahhww het blijft een leuk ventje, hij wordt inderdaad echt al een heel paard.

Tsjaa puncties, ik denk dat je er toch het positieve van moet inzien. Het gaat zal in ieder geval weer een paar dingen gaan uitsluiten.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 08:41

Hoe gaat het nu met je Quir? nog steeds zoveel pijn in je buik?
En hoe gaat je been nu?